Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Inmiddels ligt de servicemanual nog netjes in het doosje te wachten om gebruikt te gaan worden. Het is nogal druk geweest dus nog steeds geen tijd voor gehad. Ik ga vandaag even een laptop met RS232 regelen zodat ik het weekend als ik nog tijd over heb dit even kan gaan doen.

@ Philip, weet je ongeveer hoeveel tijd je ervoor nodig hebt?

Ik heb 2 rs232 connectoren gescoord waar je een normale RJ45 cat5 kabel tussen kunt doen, hopen dat dit werkt.

Trouwens nog wat nieuwe films:








Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Da's toevallig, ik wilde je vandaag vragen hoe het met de servicemanual is gegaan ;)

Vanwege dat het bekijken van de firmware alle instellingen reset heb ik dat nog niet eens gedaan. En het probleem wat ik had is spontaan opgelost :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart  2, 2012, 09:36:51
Da's toevallig, ik wilde je vandaag vragen hoe het met de servicemanual is gegaan ;)

Vanwege dat het bekijken van de firmware alle instellingen reset heb ik dat nog niet eens gedaan. En het probleem wat ik had is spontaan opgelost :unsure:
Haha ok :)

Had dat te maken met het 96 Khz board wat destijds wat kuren vertoonde?

Ik ben in ieder geval benieuwd of het helpt om de firmware te updaten. En ben blij dat ik de receiver nog niet van begin tot eind heb afgesteld dus :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart  2, 2012, 09:51:29
Had dat te maken met het 96 Khz board wat destijds wat kuren vertoonde?
Klopt! Geen idee waar het aan heeft gelegen, maar natuurlijk blij dat het gewoon weer werkt :pompom:

Citaat
Ik ben in ieder geval benieuwd of het helpt om de firmware te updaten. En ben blij dat ik de receiver nog niet van begin tot eind heb afgesteld dus :P
Ik heb voor elke ingang en surround mode de instellingen helemaal op orde, dus dat doe ik niet even tussendoor. Hoor wel hoe het gegaan is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart  2, 2012, 09:55:58
Klopt! Geen idee waar het aan heeft gelegen, maar natuurlijk blij dat het gewoon weer werkt :pompom:
Ik heb voor elke ingang en surround mode de instellingen helemaal op orde, dus dat doe ik niet even tussendoor. Hoor wel hoe het gegaan is...
Nou mooi! Ideaal als de Marantz zichzelf weer herstelt :D

Ja ik ben ook benieuwd. In ieder geval heb jij ook al de servicemanual doorgelezen. Zag het er uit als een ingewikkeld klusje?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Het klusje op zich valt denk ik wel mee. De firmware vinden was wat lastiger, want de links in de manual zijn veranderd. Het is nog wel dezelfde site, maar intern gereorganiseerd. Ik dacht zelfs dat als je op Marantz firmware zocht dat je niets vond, omdat je op de chipset moest zoeken, maar dat staat wel in de manual ;)

Je kan van tevoren ook eerst even de diagnostiek doorlopen om te kijken of en welke fouten worden geconstateerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Leuke films (ken alleen Alice in Wonderland niet) :)

In Pelham 123 zit een heel gaaf stukje met politie motoren, echt genieten qua geluid 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2012, 10:27:32
Leuke films (ken alleen Alice in Wonderland niet) :)

In Pelham 123 zit een heel gaaf stukje met politie motoren, echt genieten qua geluid 8)
Thanks :) Zit even te denken welk stukje je bedoelt, maar zal het nog eens bekijken. Ook gewoon een goede film vind ik :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op maart  2, 2012, 10:33:41
Thanks :) Zit even te denken welk stukje je bedoelt, maar zal het nog eens bekijken. Ook gewoon een goede film vind ik :)

Alleen lezen als je de film al gezien hebt ;)

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2012, 10:36:46
Alleen lezen als je de film al gezien hebt ;)


Nu weet ik het weer ja! :) Heb me er niet erg op gefocused omdat ik erg in het verhaal zat, maar je hebt gelijk. Kwam overal vandaan :) Erg mooi! :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Thuisgekomen, laptop op de zaak laten liggen, transportklaar en al :( wordt hem dus niet dit weekend.

Wel al de hele avond Miles Davis - Blue Note op repeat, wat een heeeerlijke opname zeg!! Hoe relaxed kan het wezen.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Eindelijk de laptop thuis gekregen... haha.

Nu nog tijd vinden om ermee aan de slag te gaan, heb de manual inmiddels wel doorgelezen en het is een aardig karweitje waar je ook even zin in moet hebben.. gaat binnenkort dus gebeuren.

Verder weer wat films erbij, meestal rijd ik vrijdag na het werk even langs de FRS en daarna halen we een vette hap  :alien: :alien: :popcorn: :popcorn:

Tron en The Hangover, the Hangover inmiddels gezien, geweldig!! :D



Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Is inderdaad erg leuk :D En Tron zal je mooie SVS wel even aan het werk zetten, hij zal geen seconde rust krijgen met die film :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Haha ja heb genoten :D

Ja ben benieuwd. Als we er tijd voor hebben gaan we hem kijken (210 minuten!!!!!)

Ik post de ervaring! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Volgens zowel IMDB als Moviemeter duurt tron maar 125 minuten. Op mijn hoesje staat ook 205 minuten, maar ik denk dat dat inclusief extra's is. Kon me al niet voorstellen dat de film zelf 3,5 uur zou duren :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

Heb Tron ook gezien meende dat die inderdaad rond de 125 min duurde.

Etiennevh

Ooh oké!! Dan valt het allemaal wel mee. Ik schrok al.

Dan is de kans groot dat hij deze week nog wel gekeken wordt. Wat raar dat men dan vervolgens de totale speeltijd weergeeft op de hoes.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ronaldn

mooie set hoor, ik las net over die rs232 kabel , ik heb zelf de denon 3806 en via de laptop de laatste update gedaan , maar mijn vraag is wat kun je er nog meer mee doen of is dit het enige waarvoor de aansluiting geschikt is. gtzz ronald

Etiennevh

Citaat van: ronaldn op maart 13, 2012, 11:10:39
mooie set hoor, ik las net over die rs232 kabel , ik heb zelf de denon 3806 en via de laptop de laatste update gedaan , maar mijn vraag is wat kun je er nog meer mee doen of is dit het enige waarvoor de aansluiting geschikt is. gtzz ronald
Dankjewel :)

Volgens mij kun je er ook commando's mee geven als je een RS232 naar ethernet converter hebt, bijvoorbeeld om via je iPad het apparaat te bedienen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Tron gezien, donders wat een vette film en heerlijk voor je subwoofer! Wij zijn geen SciFi fans, maar dit was toch wel erg geinig gedaan.

Is er een deel 2 van deze film ofzo? We hadden allebei het idee dat de film nog niet afgelopen was..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Citaat van: Etiennevh op maart 18, 2012, 18:33:10
Tron gezien, donders wat een vette film en heerlijk voor je subwoofer! Wij zijn geen SciFi fans, maar dit was toch wel erg geinig gedaan.

Is er een deel 2 van deze film ofzo? We hadden allebei het idee dat de film nog niet afgelopen was..

Beeld en geluid vind ik referentie. Vooral de soundtrack en de surroundmix zijn top.. Zat er compleet in.

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op maart 18, 2012, 18:33:10
Tron gezien, donders wat een vette film en heerlijk voor je subwoofer! Wij zijn geen SciFi fans, maar dit was toch wel erg geinig gedaan.

Is er een deel 2 van deze film ofzo? We hadden allebei het idee dat de film nog niet afgelopen was..

Je hebt waarschijnlijk Tron Legacy gezien?
Tron Legacy is al deel 2 ;)
Het eerste deel is uit 82
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skyfox

Tron Legacy is toch geen deel 2, maar een remake?

Naar ik weet is er nog geen vervolg op Legacy... Zou wel heel gaaf zijn  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zefanja

Citaat van: skyfox op maart 19, 2012, 10:38:55
Tron Legacy is toch geen deel 2, maar een remake?

Naar ik weet is er nog geen vervolg op Legacy... Zou wel heel gaaf zijn  :clapping:

Nee is gewoon een vervolg.
En als je Tron (1982) nog niet gezien heb zeker gaan doen.

Over een vervolg op Legacy heb ik ook nog niks gelezen.

@ Etienne: Al iets met de firmware upgrade gedaan?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skyfox

Heb je toevallig nog het probleem met de knallen uit je subwoofer kunnen oplossen? Loop namelijk zelf ook tegen een soortgelijk probleem aan... :(
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9