Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op februari  6, 2012, 13:39:39
Heb je hier wat aan?
http://www.manualowl.com/m/Marantz/SR9600/Manual/223054

Edit: En deze is van de RS-232C aansluiting:
http://www.manualowl.com/m/Marantz/SR9600/Manual/223052
Hi Martijn,

Dat waren inderdaad degenen die ik ook had gezocht. Maar de servicemanual schijnt een hele andere handleiding te zijn. Heb al een vraag gesteld op manualowl.com

Thanks!
Citaat van: Zefanja op februari  6, 2012, 13:32:44
Lastig. Misschien dat Philip het weet?

Heb hem inderdaad even een pm gestuurd, wellicht dat hij me enigsinds op weg kan helpen.

Thanks voor jullie meedenken!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Ik heb je PM gezien. De locatie en de procedure staat in de servicemanual. Deze kan je vinden op eBay en wel hier.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  8, 2012, 09:53:05
Ik heb je PM gezien. De locatie en de procedure staat in de servicemanual. Deze kan je vinden op eBay en wel hier.
Hi Philip,

Thanks. Heb hem maar direct gekocht. Ben benieuwd wat ik er allemaal in kan vinden.

Heb je de RS232 kabel nodig voor de upgrade? Die heb ik namelijk nooit ontvangen van de verkopende partij. Hij zou hem nasturen maar is nooit gebeurd.

Dan moet ik daar nog even aan zien te komen of er een zelf maken  :sarcasm:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Pinohelmond op februari  8, 2012, 12:23:59
Goed bezig lees ik!  :pompom:
Thanks Pino,

Ja inderdaad, dat gevoel heb ik wel ;) Nog steeds geen tijd gehad voor foto's, erg druk op het werk. Het sturen van berichten op het forum doe ik tussen het werk door, zit zo'n beetje iedere avond over te werken..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  8, 2012, 22:26:11
Hi Philip,

Thanks. Heb hem maar direct gekocht. Ben benieuwd wat ik er allemaal in kan vinden.

Heb je de RS232 kabel nodig voor de upgrade? Die heb ik namelijk nooit ontvangen van de verkopende partij. Hij zou hem nasturen maar is nooit gebeurd.

Dan moet ik daar nog even aan zien te komen of er een zelf maken  :sarcasm:
Ik heb even moeten zoeken, maar ik heb de manual weer gevonden. Je hebt inderdaad een RS232 kabel nodig, maar is een standaard 9-pins kabel. Ik snap nu ook waarom het op CD wordt verstuurd. Bestand is te groot om via mail te versturen. Maar het had ook anders gekund met de huidige file sharing services, zoals wetransfer.com.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  9, 2012, 12:56:28
Ik heb even moeten zoeken, maar ik heb de manual weer gevonden. Je hebt inderdaad een RS232 kabel nodig, maar is een standaard 9-pins kabel. Ik snap nu ook waarom het op CD wordt verstuurd. Bestand is te groot om via mail te versturen. Maar het had ook anders gekund met de huidige file sharing services, zoals wetransfer.com.
Thanks voor je aanvulling. Bedoel je met een standaard rs232 kabel een normale of de rs232 die erbij wordt geleverd en die je via de koptelefoonuitgang stuurt?

Aha ok. Nou ja nu te laat. :)
Volgens EBay is het verzonden dus ben benieuwd,..enig idee hoe lang dat kan duren met Royal Air Mail?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Voor de update heb je een gewone 9p-9p RS232 kabel nodig. De kabel die je mist is om de AB (RC3200) via de PC van nieuwe configuratie te voorzien. De jack gaat in de AB en de RS232-connector in je PC.

Hoe lang het toen duurde vanuit UK weet ik niet meer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 10, 2012, 08:02:00
Voor de update heb je een gewone 9p-9p RS232 kabel nodig. De kabel die je mist is om de AB (RC3200) via de PC van nieuwe configuratie te voorzien. De jack gaat in de AB en de RS232-connector in je PC.

Hoe lang het toen duurde vanuit UK weet ik niet meer...
Oké dan neem ik even zo'n kabel op de zaak mee. Nog geen pakketje ontvangen maar zal ook nog wel effe duren denk ik. Meestal een week vanuit Engeland.

Aangezien ik z.s.m. van de AB af wil, omdat ik na 2 dagen nieuwe batterijen erin moet doen, gaat er binnenkort toch een Harmony Link komen zodat we met de iPad en de twee iPhones die we hebben de apparatuur kunnen gaan bedienen. De RC3200 hoef ik dus niet meer te gaan programmeren. Überhaupt vind ik de RC3200 een vreselijk slecht opgezette AB, maar dat is een ander verhaal.

P.S. Heb je mijn andere PM nog gezien?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

De RC3200 is niet vriendelijk met batterijen, maar er zat wel 2-weg communicatie op. Zo kan je zien op welke bron, geluidsmode en volume de SR9600 staat ingesteld. En dat heb ik met mijn RC9001 nog niet voor elkaar gekregen ;)

Je andere PM? Wanneer heb je die gestuurd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 12, 2012, 10:39:36
De RC3200 is niet vriendelijk met batterijen, maar er zat wel 2-weg communicatie op. Zo kan je zien op welke bron, geluidsmode en volume de SR9600 staat ingesteld. En dat heb ik met mijn RC9001 nog niet voor elkaar gekregen ;)

Je andere PM? Wanneer heb je die gestuurd?
Je hebt gelijk, alleen ik gebruik dat zelden. Het is inderdaad wel makkelijk dat hij weergeeft welk volume en welke bron. Alleen als je maar één bron op de SR9600 hebt is dat vrij makkelijk  :P

Ehm 6 feb volgens mij. Zit bij de PM over SR9600 in zie ik..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

R

Heb ik nu eigenlijk de foto's van je nieuwe speakers gemist?

Etiennevh

Citaat van: R op februari 12, 2012, 13:44:39
Heb ik nu eigenlijk de foto's van je nieuwe speakers gemist?
Voordat ik ook de befaamde "pics or it didn't happen" afbeeldingen krijg:

Ja die heb je gemist, want ik had ze nog niet gemaakt. Gelijk maar even tijd aan besteed ;) Bedankt voor de hint :D

Hierbij dus:

Eerst maar eens een foto van de ruimte, want dat was ook alweer een eeuwigheid terug, ik had nog niet eens een foto met de BDP95 erop.



Dan de Oppo, ook niet geheel onbelangrijk :D



En hier de Sonus Faber Toys op stands. Ik heb geen volledige afbeelding gemaakt van de huidige ruimte van ons zitgedeelte, bewust niet omdat er nog een nieuwe bank komt en dat geeft een veel beter plaatje dan dat het er nu voor staat. (onze huidige tijdelijke bank zit lekker, maar past absoluut niet bij het interieur :D) Met andere woorden, ik schaam me gewoon voor de enorm lelijke bank haha :P



Dan nog een mooi kiekje van voren



En de Oppo nog een keer ( vind het ook gewoon een mooi apparaat om te zien ;) )





Zoals al eerder vermeld, gaan we de Sonus Fabers netjes ophangen op de custom-made Wallmounts welke Gé voor Sonic Circle had gemaakt in zijn ruimte. (alle credits aan Gé, ik vind ze zéér mooi!) Zodra ik de laatste stalen muurbeugeltjes heb ontvangen van Sonic Circle ga ik ze zo gauw mogelijk ophangen en zal ik daar ook een wat volledigere foto van maken. Dan zijn in ieder geval de Surround opstelling wat beter ingericht :)

Nu staan de Sonus Fabers op Atacama stands, ook wel fijn maar vrij laag en volgens mij valt er nog veel meer uit te halen als we ze op de Wallmounts zetten.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik deze foto's met een simpel digitaal cameratje heb gemaakt. Ik ben niet zo'n fotograag als dat ik zou willen, maar als de verlanglijst omtrent een Spiegelreflex is ingevuld houden jullie wat mooiere foto's tegoed :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 12, 2012, 23:08:16
Ziet er nice uit.
Nog bedankt voor je PM.
Dankjewel. Langzaamaan begint het wat te worden :) Gordijn zit normaal wel voor de subwoofer hoor ;)

Graag gedaan
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Erg mooi allemaal!  :thumbs-up: Leuk gezicht ook, die Marantz die net niet zichtbaar is :D

Wellicht heb ik er overheen gelezen maar is het de bedoeling dat met de tijd ook de fronts/center vervangen worden voor Toy (Tower)'s?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op februari 13, 2012, 10:00:54
Erg mooi allemaal!  :thumbs-up: Leuk gezicht ook, die Marantz die net niet zichtbaar is :D

Wellicht heb ik er overheen gelezen maar is het de bedoeling dat met de tijd ook de fronts/center vervangen worden voor Toy (Tower)'s?
Haha dankjewel. Jawel he? Was een redelijk karwei om het meubel te verbouwen, maar hij staat aan beide kanten ongeveer 1 cm achter de spijlen.

Ja dit is zeker de bedoeling. De driade's zijn al oude speakers (begin 2002), worden niet meer gemaakt en ook niet meer geserviced en zijn niet zo ruimtelijk als de speakers die nu worden geproduceerd. Ik denk dat ik ze wel bewaar voor als de tijd komt dat ik een dedicated ruimte heb, dan kunnen de Driade's weer de woonkamer in.
En zeker de Energy center, die is wel hard aan vervanging toe. Er komt een prima geluid uit, maar daar mis ik toch een behoorlijk stuk dynamiek en het geluid is mijns inziens vrij schel t.o.v. ik gehoord heb in andere opstellingen. Ik denk daarom ook dat ik de center vrij snel zal vervangen, maar aangezien we nog wat andere investeringen moeten doen zullen de Toy Towers nog wel even op zich laten wachten.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

TornadoGo

Ter info: Er staan een aantal modellen toy (ook towers) op marktplaats.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

HTip

Leuk dat je foto's hebt geplaatst. Veel plezier met je nieuwe speelgoed :D

Je hebt PM over de rekken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: TornadoGo op februari 13, 2012, 19:37:32
Ter info: Er staan een aantal modellen toy (ook towers) op marktplaats.
Thanks :) Ik had ze gezien inderdaad, alleen momenteel wat andere prio's.

Citaat van: HTip op februari 13, 2012, 19:52:38
Leuk dat je foto's hebt geplaatst. Veel plezier met je nieuwe speelgoed :D

Je hebt PM over de rekken.
Dankjewel! Heerlijke hobby ;) En ik heb nog wel wat dingen in de pen zitten die ik binnen afzienbare tijd wil hebben :D

Dankjewel.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Vandaag is de Servicemanual van de SR9600 netjes aangekomen. Ik ben benieuwd wat ik er op kan vinden.

Heb er nog niet op gekeken, zal morgen eens een RS232 kabel regelen. Ben benieuwd!







P.S. heb net mijn iPhone 4 verkocht voor een mooi bedrag, zou graag een instapsetje SLR camera willen voor weinig geld. Heb voorkeur voor Canon. Iemand een idee? Iets van een 500D met 18-55 en 55-300 kitlenzen? Liefst ook een battery grip erbij, heeft mijn zwager ook en dat is wel prettig fotograferen :) Alle ideeën zijn welkom.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Beugeltjes gaan morgen op de post voor de speakers. Gé had ze wat beter vastgezet dan ik in 1e instantie dacht.
Alles is netjes heel gebleven bij het slopen :).

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op februari 13, 2012, 22:21:28
Beugeltjes gaan morgen op de post voor de speakers. Gé had ze wat beter vastgezet dan ik in 1e instantie dacht.
Alles is netjes heel gebleven bij het slopen :).
Haha mooi dat het heel is gebleven, had ook niet anders verwacht ;)

Credits aan Gé voor zijn montage dus :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto