Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  9, 2011, 00:11:05
Die bug ligt nogal voor de hand, met een dvdspeler was dit probleem er niet (en de hd audio formaten ook niet).
Ik ben geen Marantz kenner, in dat topic staan verwijzingen waar je o.a. ziet hoe je de firmware kan checken en updaten.
Verschil van firmware zou goed kunnen, misschien heeft deze receiver nog de originele.
Een work-around is volgens mij pcm uitsturen met de Oppo, dan decodeert de receiver niet zelf en genereert hij zo'n knal niet ...
Gaat het met pcm goed (geen geknal) dan lijkt het probleem me duidelijk :)

André  8)
Dat is het rare.. het lijkt geen PCM probleem. Ik heb het zelfs als ik van HDMI input op mijn tv wissel. Dus als ik op de afstandsbediening op het knopje AV druk en naar een andere input ga dan knal ik de kamer uit..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SpeedyAndré

Citaat van: Etiennevh op augustus  9, 2011, 12:12:55
Dat is het rare.. het lijkt geen PCM probleem. Ik heb het zelfs als ik van HDMI input op mijn tv wissel. Dus als ik op de afstandsbediening op het knopje AV druk en naar een andere input ga dan knal ik de kamer uit..

Da's wel raar, had je dit niet met de vorige (dvd) speler of zat ie niet op hdmi?
Als de receiver reageert door op de tv een andere ingang te kiezen dan vraag ik me af of het wel met de Oppo te maken heeft ...
Op mijn Onkyo receiver kan ik instellen of een afstandbediening via hdmi wel of niet ingeschakeld moet zijn.
Dit mag niets met het geluid doen maar het zou wel verklaren dat er iets via de receiver gebeurt als je op de tv een andere bron kiest.
Het kan ook zijn dat er een spanning via aarde op de receiver terecht komt maar dan zou je ook op de andere speakers een plop moeten krijgen.
Een bekende bron voor zo'n spanning is de cai kabel, die zou je eens los kunnen trekken voor de test.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Etiennevh

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  9, 2011, 12:43:36
Da's wel raar, had je dit niet met de vorige (dvd) speler of zat ie niet op hdmi?
Als de receiver reageert door op de tv een andere ingang te kiezen dan vraag ik me af of het wel met de Oppo te maken heeft ...
Op mijn Onkyo receiver kan ik instellen of een afstandbediening via hdmi wel of niet ingeschakeld moet zijn.
Dit mag niets met het geluid doen maar het zou wel verklaren dat er iets via de receiver gebeurt als je op de tv een andere bron kiest.
Het kan ook zijn dat er een spanning via aarde op de receiver terecht komt maar dan zou je ook op de andere speakers een plop moeten krijgen.
Een bekende bron voor zo'n spanning is de cai kabel, die zou je eens los kunnen trekken voor de test.

André  8)
Hoi Andre, de vorige DVD speler zat op Scart. Nog een oudje was dat. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te maken heeft met de receiver. Ik heb een KPN abbonement met tv over internet, het lijkt me niet dat daar het probleem zit. Het zal inderdaad zo zijn dat de tv een signaal terugzend bij wisselen van input. Ik denk dat de receiver daarop reageert door het signaal wat bestemd is voor die input op een soort van "pause" te zetten. En die pause die veroorzaakt de klap.. Maar weet niet of dit zo is.. Dat is in ieder geval mijn idee..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

Citaat van: Etiennevh op augustus  8, 2011, 23:00:51
Wanneer ik wissel van kanaal op mijn receiver, de speler of zelfs de tv, dan komt er een enorm harde plop van de subwoofer.
Iemand een idee?
Mocht je dit niet via een firmware upgrade kunnen verhelpen dan wellicht dit eens proberen:
Heb hetzelfde probleem gehad bij de overstap van mijn Denon AVC-A11XV naar de Onkyo 5507. Ik heb toen ook de subwoofer fabrikant benaderd. De echte oplossing was er niet (helaas) maar ik heb wel een werkbare situatie gecreeerd door de versterking (gain) van de subwoofer te verlagen. Ik weet niet of de SVS ook aktief is? Maar dat heeft veel geholpen, de audyssey meting kwam toen ook beter uit.
Ik heb nog steeds een plopje maar niet meer zo'n knal als eerst want inderdaad dat is zwaar irritant.

Etiennevh

Citaat van: Kjelt op augustus  9, 2011, 14:01:44
Mocht je dit niet via een firmware upgrade kunnen verhelpen dan wellicht dit eens proberen:
Heb hetzelfde probleem gehad bij de overstap van mijn Denon AVC-A11XV naar de Onkyo 5507. Ik heb toen ook de subwoofer fabrikant benaderd. De echte oplossing was er niet (helaas) maar ik heb wel een werkbare situatie gecreeerd door de versterking (gain) van de subwoofer te verlagen. Ik weet niet of de SVS ook aktief is? Maar dat heeft veel geholpen, de audyssey meting kwam toen ook beter uit.
Ik heb nog steeds een plopje maar niet meer zo'n knal als eerst want inderdaad dat is zwaar irritant.
De SVS is inderdaad actief. Ik kan het proberen maar volgens mij staat de gain helemaal niet zo hoog. Ik zal er naar kijken als ik thuis ben.

Zoals je zegt is er geen echte oplossing voor jou geweest, maar het vreemde vind ik dat Philip met een vrijwel identieke set nooit ergens een plop heeft gehoord.. Dan zou er dus wel een echte oplossing moeten zijn.. Maar welke? :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

Grappige is dat dit alleen bij het subwooferkanaal op treedt en ook alleen bij de Velodyne subwoofer als ik deze balanced aan sluit. Als ik in plaats van de Velodyne een Classe eindversterker aan sluit dan treedt het niet op en ook niet als ik unbalanced de Velodyne aan sluit.

Citaatmaar het vreemde vind ik dat Philip met een vrijwel identieke set nooit ergens een plop heeft gehoord.. Dan zou er dus wel een echte oplossing moeten zijn.. Maar welke? :P
Wat is het exacte verschil tussen jouw en Philip's set? Als je een andere subwoofer of receiver hebt dan kun je enig vergelijk meteen vergeten(zie boven).
Indien je dezelfde receiver hebt en dezelfde subwoofer heb jij dan toevallig de subwoofer balanced aangesloten (XLR) en Philip unbalanced (RCA) want dat is bij mij ook het geval (zie boven).

Blijft vervelend. Wat betreft de gain, ik vond hem toen ook niet zo hoog staan (geloof ergens in de 30 van de 99 mogelijk) maar volgens de Velodyne fabrikant waren gains van 8 tot 15 normaal  :D
Ik zag het ook meteen in de audysee metingen, die klopten beter met de levels van de andere eindversterkers.

Etiennevh

Citaat van: Kjelt op augustus  9, 2011, 15:40:28
Grappige is dat dit alleen bij het subwooferkanaal op treedt en ook alleen bij de Velodyne subwoofer als ik deze balanced aan sluit. Als ik in plaats van de Velodyne een Classe eindversterker aan sluit dan treedt het niet op en ook niet als ik unbalanced de Velodyne aan sluit.
Wat is het exacte verschil tussen jouw en Philip's set? Als je een andere subwoofer of receiver hebt dan kun je enig vergelijk meteen vergeten(zie boven).
Indien je dezelfde receiver hebt en dezelfde subwoofer heb jij dan toevallig de subwoofer balanced aangesloten (XLR) en Philip unbalanced (RCA) want dat is bij mij ook het geval (zie boven).

Blijft vervelend. Wat betreft de gain, ik vond hem toen ook niet zo hoog staan (geloof ergens in de 30 van de 99 mogelijk) maar volgens de Velodyne fabrikant waren gains van 8 tot 15 normaal  :D
Ik zag het ook meteen in de audysee metingen, die klopten beter met de levels van de andere eindversterkers.

Haha je kunt beter vragen wat is er niet identiek aan onze set toen Philip nog de SVS had?


We hebben allebei een Marantz SR9600, allebei een SVS 25-31 PC+ (die heb ik dus overgenomen van Philip), allebei verbonden middels een Nordost Bassline RCA kabel,  ik gebruik een deel van de oude speakerkabels van Philip, we hebben allebei een Oppo.. Volgens mij gebruiken we ook allebei HD signalen via PCM over HDMI..

Dus ik weet het niet meer.. Die Gain ik ben benieuwd of dat wat helpt. Als dat niet helpt, dan lijkt me de enige optie dat er een instelling verkeerd staat in mijn SR9600.. maar wat voor een optie?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Inderdaad erg leuk om te zien hoeveel onze sets overeenkomen :D MRACC staat aan als je de automatische meting hebt gedaan. De timing en level zijn het probleem niet. EQ misschien wel en heb ik dus uitstaan (6. Acoustic EQ => EQ. MODE: OFF).

Maar in de speaker setup staat nog BASS PEAK LEVEL die nog invloed kan hebben. Tot slot in de surround setup staat RE-EQ (staat bij mij op OFF) en LFE LEVEL (bij mij op -10dB).

Misschien dat je dit kan checken en eventueel veranderen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op augustus  9, 2011, 16:53:40
Inderdaad erg leuk om te zien hoeveel onze sets overeenkomen :D MRACC staat aan als je de automatische meting hebt gedaan. De timing en level zijn het probleem niet. EQ misschien wel en heb ik dus uitstaan (6. Acoustic EQ => EQ. MODE: OFF).

Maar in de speaker setup staat nog BASS PEAK LEVEL die nog invloed kan hebben. Tot slot in de surround setup staat RE-EQ (staat bij mij op OFF) en LFE LEVEL (bij mij op -10dB).

Misschien dat je dit kan checken en eventueel veranderen...
Hoi Philip.. inderdaad leuk :D bijna alsof het expres zo is gegaan, maar de meeste dingen zijn echt toeval.. :)

Zowel MRAC als EQ staan uit.

Bij speaker setup staat inderdaad bass peak level maar daar kan ik niets aan veranderen.. Enter in het menu gebeurt er niets. Re-EQ staat ook op OFF en LFE staat op 0dB. Hoe kan ik dit veranderen? Dit lukte me niet.

Verder dus alles hetzelfde.. Wat blijft er dan nog over???
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Ik zat nog te denken. Een 230 V stekker andersom in het stopcontact steken kan dat nog effect hebben of heeft dat er helemaal niets mee te maken?

Voorlopig zet ik nu gewoon de sub pas aan op het moment dat de film al gestart is.. Of de muziek al loopt.. Maar het is natuurlijk niet de ideale situatie..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op augustus  9, 2011, 23:42:44
Zowel MRAC als EQ staan uit.

Bij speaker setup staat inderdaad bass peak level maar daar kan ik niets aan veranderen.. Enter in het menu gebeurt er niets. Re-EQ staat ook op OFF en LFE staat op 0dB. Hoe kan ik dit veranderen? Dit lukte me niet.

Verder dus alles hetzelfde.. Wat blijft er dan nog over???
LFE zou ik zeker op -10dB proberen te krijgen. Ik kan me herinneren dat bepaalde instellingen niet kunnen worden gedaan met bepaalde surroundmodes. Zeker geen source of pure direct. Overige zou ik even moeten nakijken.

Wordt even lastig, want ik heb vandaag Windows 7 geïnstalleerd en nog niet alles werkt even soepel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Thanks Philip.. ga ik even proberen in andere modes.. Zou die -10 kunnen helpen tegen de plop denk je??
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op augustus 11, 2011, 20:22:30
Thanks Philip.. ga ik even proberen in andere modes.. Zou die -10 kunnen helpen tegen de plop denk je??
Ik heb mij SR9600 altijd zo gehad en nooit last gehad van jouw probleem, dus wie weet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Dat is waar.. Als ik thuis ben ga ik het proberen!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Nog steeds niet geprobeerd... We zijn sinds een paar weken het huis aan het vrbouwen en het duurt nog wel even voordat de hobby weer tijd krigjt. De HT is ingepakt tegen het stof, je moet toch wat...

Tot over een paar weken!! Nu weer lekker het dak op!  :nopompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op september  2, 2011, 16:50:47
Succes met de verbouwing. Doe voorzichtig!
THanks.. gisteren nieuwe isolatie aangebracht aan de buitenwanden.. HEB OVERAL jeuk! Die steenwol is geen pretje.. Maarja.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SV..S

Citaat van: Etiennevh op september  4, 2011, 10:27:05
THanks.. gisteren nieuwe isolatie aangebracht aan de buitenwanden.. HEB OVERAL jeuk! Die steenwol is geen pretje.. Maarja.
niet wrijven maar heet douchen (gaan je poriën open staan) ;)

ik heb liever steen dan glaswol, dat slaat nog meer op je keel >:(

heb je  foto's van de verbouwing?

dat is altijd leuk ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Citaat van: SV..S op september  4, 2011, 11:24:32
niet wrijven maar heet douchen (gaan je poriën open staan) ;)

ik heb liever steen dan glaswol, dat slaat nog meer op je keel >:(

heb je  foto's van de verbouwing?

dat is altijd leuk ;D
Thanks voor de tip! Glaswol wist ik inderdaad dat dat nog vervelender was.. Maar heet douchen, gouden tip! :P

Ik zal even wat foto's maken ja.. Wij hebben een houtskeletbouw boven, en hebben de rabatdelen verwijderd evenals de asbestplaten. Nu dus kale isolatie met een mooi oranje zeil ervoor :D


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Oké hierbij even wat foto's van de klus.



De voorkant van het huis zit nu in het plastic omdat alle wandbekleding er af is.



Bijna 10 Kuub hout kwam er af, en wat niet in de container mocht is +/- 4 kuub asbestplaten. Die zijn direct naar een inzamelpunt gebracht, goed ingepakt.



Ook de achter en zijkant van het huis zit in plastic. Ik heb gewoon landbouwplastic gehaald, dat is wat dikker dan plastic wat je gebruikt om verfspetters op te vangen e.d.

Volgende week worden de nieuwe delen geplaatst. Eerst een dampdoorlatende folie (die er tot noch toe niet zat), dan nieuw regelwerk en dan Ethernit Wanddelen. Ik zal een foto maken als het af is.

Vanaf maandag komt er een tweede container op de oprit, die voor puin en dergelijke is. Maandag ga ik namelijk de badkamer slopen en nieuwe leidingen frezen e.d.

Dit is fase 1. Als De buitenkant, boven kunststof kozijnen en badkamer klaar zijn, dan gaan we de keuken nog doen, de benedenverdieping nieuw HR ++ glas en alles buiten opnieuw schilderen. Bovendien komt er dan nog een extra lichtkoepel in het dak en wordt er een stuk van de garage geisoleerd als washok / wasruimte.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SV..S

kijk dat is de moeite ;D

en een stukje plastic is niet overdreven met die dreigende wolken op de achtergrond ;)
doe je veel zelf?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Hehe dat klopt. Moet zeggen dat ik nog nergens vochtplekken achter de zeilen ben tegengekomen dus volgens mij heb ik het aardig gedaan :)

Vooral het slopen van de buitenkant heb ik zelf gedaan. De binnenkant sloop ik ook zelf, maar bouw ik ook zelf weer op. Buitengevel laat ik doen, zeker ook omdat kunststof kozijnen stellen e.d. nou niet bepaald een makkelijke bezigheid is heb ik begrepen. Bovendien wil ik dat het huis waterdicht en schimmelvrij (vorige eigenaar heeft doodleuk plastic tussen de wandpanelen en de isolatie gestopt , er stonden letterlijk paddestoelen op mijn kozijn  :headbanging:) wordt en dan is het wel belangrijk dat de wandpanelen kunnen ademen e.d. en daar ben ik niet zo'n kei in.

De badkamer daarvan komen morgen de tegels. (90x30 in hoogglans wit + 7,5 en 15 x 60 door elkaar heen in antraciet (neppe natuursteentegel) voor de inloopdouche)

De badkamer ga ik zelf helemaal opbouwen, dus bad zetten, inloopdouche goot uithakken en nieuw leidingwerk slijpen en hakken. Gelukkig krijg ik een paar dagen hulp van mijn pa want de planning is dat over 2 weken de tegelaar kan komen :). Weer iets wat ik dan wel weer uitbesteed. Moet ook nog wat aanpassen aan de riolering naar beneden voor het nieuwe inbouwtoilet dus ben voorlopig nog niet klaar :D

EDIT: Trouwens wat ik nog even wilde zeggen. Ik vind de fotokwaliteit niet zo slecht, heb ze gemaakt met mijn iPad2. Valt niet tegen al zeg ik het zelf!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Wat een werk zeg :o Ik snap nu waarom de HT even op een laag pitje staat. Hier ben je ook nog wel even mee bezig...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Haha ja. Vanmorgen zijn de tegels gekomen voor de badkamer, is het glas gekomen voor de kozijnen en is er een extra container gebracht voor puin en afval.

Ongelofelijk wat een troep er allemaal van je huis af komt als je ermee bezig gaat! Maarja.

Heb dus weer wat te doen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SV..S

Goed bezig :thumbs-up:

Citaat van: Etiennevh op september  4, 2011, 23:19:29


EDIT: Trouwens wat ik nog even wilde zeggen. Ik vind de fotokwaliteit niet zo slecht, heb ze gemaakt met mijn iPad2. Valt niet tegen al zeg ik het zelf!
Zien er goed uit op een ipad ;D





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15