Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: ajbeefde op juni 16, 2011, 22:14:36
Geniet er van !!!!!
Citaat van: The Vampire op juni 17, 2011, 08:33:49
Gefeliciteerd met de aanwinst kerel!! Genietse!
Dankudanku! Het was echt een super ervaring!!

Vooral het geluid blijft veel meer fascineren.. zoveel meer detail en beheersdere weergave! Vanavond ga ik denk ik ook maar eens een BD kijken, gister hebben we alleen geluisterd :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

FDLARRY

Je zal geen seconde spijt krijgen van je aankoop, heb ik ook niet, alweer een tijdje in bezit en het beeld en geluid zijn TOP.

Van Harte!
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

HTip

Veel plezier met het opnieuw luisteren van al je CD's :music: en kijken van al je films :popcorn:

Hoe heb je de Oppo aangesloten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Tot dusver via HDMI en Analoog Stereo. Binnenkort wil ik over naar 5.1 analoog.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

counter

Welke interlinks ga je dan gebruiken voor 5.1. ? Ik ben zelf namelijk ook van plan de Oppo via 5.1 aan te sluiten, maar weet nog niet welke kabels. Heb 'm nu voor stereo aangesloten via RCA-analoog, interlink van RU-Connected.
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

Etiennevh

Ik denk ook dat ik de kabels van RU connected ga gebruiken, voorlopig. Zo lang de akoestiek in mijn woonkamer toch niet wordt verbeterd heeft het voor mij geen zin duurdere kabels te gaan aanschaffen.. :) (en je moet wat te upgraden hebben he ;) )
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

counter

Inderdaad en het zijn geen slechte kabels, integendeel ze bevallen me prima.
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

Etiennevh

Preceis!

Bij deze nog even vd gelegenheid gebruikmaken om JvB Digital te bedanken voor de nette manier van handelen :) Complimenten!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, het is even stil geweest maar bij deze even een update..

De Oppo staat heerlijk te draaien en doet zijn werk heel goed. DVD's herbeleven hun tijd, want de beeldkwaliteit doet niet onder voor een Blu Ray (er is wel iets verschil maar niet veel).

Langzaamaan breiden we de collectie uit. Gisteren naar een *gedownloade* DVD-a van the Eagles zitten luisteren, verbluffend! Hoe mooi was die! Echt geweldig.. Zoveel detail in de rears en een samenhangend geheel.. Het werd met deze opname ook gauw duidelijk waar de knelpunten in mijn set momenteel zitten. Vooral de center is met 5.1 muziekopnames een misser, het geluid blijft bij de speaker hangen en klinkt meer op de achtergrond.. Die gaat dus nog geupgrade worden.

Verder hebben we momenteel wat verbouwingsplannen aan het huis welke we eind augustus / september gaan uitvoeren. Dit betekent dat er verder even een hold op de hobby wordt gezet en dat we verder gaan kijken na de verbouwing. Eerst de buitengevel vernieuwen, nieuwe kozijnen en een nieuwe badkamer! :D

Ik zal binnenkort ook even een foto maken van de BDP 95, want dit prachtige beestje verdient een mooi nieuw plaatje! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op juli 21, 2011, 09:14:58
Zo, het is even stil geweest maar bij deze even een update..

De Oppo staat heerlijk te draaien en doet zijn werk heel goed. DVD's herbeleven hun tijd, want de beeldkwaliteit doet niet onder voor een Blu Ray (er is wel iets verschil maar niet veel).

Langzaamaan breiden we de collectie uit. Gisteren naar een *gedownloade* DVD-a van the Eagles zitten luisteren, verbluffend! Hoe mooi was die! Echt geweldig.. Zoveel detail in de rears en een samenhangend geheel.. Het werd met deze opname ook gauw duidelijk waar de knelpunten in mijn set momenteel zitten. Vooral de center is met 5.1 muziekopnames een misser, het geluid blijft bij de speaker hangen en klinkt meer op de achtergrond.. Die gaat dus nog geupgrade worden.

Verder hebben we momenteel wat verbouwingsplannen aan het huis welke we eind augustus / september gaan uitvoeren. Dit betekent dat er verder even een hold op de hobby wordt gezet en dat we verder gaan kijken na de verbouwing. Eerst de buitengevel vernieuwen, nieuwe kozijnen en een nieuwe badkamer! :D

Ik zal binnenkort ook even een foto maken van de BDP 95, want dit prachtige beestje verdient een mooi nieuw plaatje! :D

Stream je die *gedownloade* DVD-A of brand je die eerst en vervolgens speel je die met de Oppo af?
Verder zijn dat flinke verbouwplannen!! ;) Ga je daar veel zelf aan klussen?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Mooi dat je toch zo van de DVD-A van de Eagles kan genieten. Nu weet je ook waarom die vaak in de Oppo verdwijnt ;)

Succes met de verdere plannen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op juli 21, 2011, 10:26:53
Stream je die *gedownloade* DVD-A of brand je die eerst en vervolgens speel je die met de Oppo af?
Verder zijn dat flinke verbouwplannen!! ;) Ga je daar veel zelf aan klussen?
Ik heb de DVD-a gebrand. Wat ik wel merk is dat er een compromis is gedaan op de lage tonen met de conversie waarschijnlijk. Het mist soms wat laag.. Maar verder een prachtige opname..

Ik ga best veel zelf doen ja. Vooral al het voorwerk enzo.. Dus de gevels kaal maken, asbestplaten verwijderen.. En de badkamer doe ik samen met mijn pa, behalve het tegelen dat besteed ik uit.

Het zetten van de nieuwe (Etherniet, mengsel van vezelcement en composiet) wandenpanelen en de kunststof kozijnen worden ook uitbesteed.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op juli 22, 2011, 07:54:28
Mooi dat je toch zo van de DVD-A van de Eagles kan genieten. Nu weet je ook waarom die vaak in de Oppo verdwijnt ;)

Succes met de verdere plannen!
Haha ja. Ik heb er best lang naar gezocht op internet, maar hij is niet te vinden en niet te betalen. Dus toen maar gebrand.. ;)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

DD2

Je hebt ieg een prima weekend uitgezocht om de Oppo te testen..!!

wat een lekker film weer.. ;D

Etiennevh

Citaat van: DD2 op juli 24, 2011, 14:22:16
Je hebt ieg een prima weekend uitgezocht om de Oppo te testen..!!

wat een lekker film weer.. ;D
Haha dat klopt! Hehe ben met een vriend van mij begonnen aan de Band of Brothers collectie, we hebben de eerste 4 delen gekeken. Dat was weer genieten! :D

En ik had zaterdag de BD van Inception gekocht.. het wordt inmiddels als een gewoonte beschouwd dat mijn vrienden bij mij film kijken dus die hebben we zaterdag avond gekeken.. Lekker die sub op zijn staart trappen! :D

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: fugazi_2009 op juli 22, 2011, 16:28:15
Bij HDTracks.com, is die als high resolution flac download te koop: https://www.hdtracks.com/index.php?file=artistdetail&id=9632
Hey dat is mooi! Misschien dat ik dat nog wel een keertje doe.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Inception is zo'n lekkere film voor de subwoofer. Ik heb hem laatst ook gekeken toen beiden buren op vakantie waren, het volume ging toen wel even een tandje harder  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op juli 25, 2011, 09:35:17
Inception is zo'n lekkere film voor de subwoofer. Ik heb hem laatst ook gekeken toen beiden buren op vakantie waren, het volume ging toen wel even een tandje harder  :D
Inderdaad! Trouwens die Hans Zimmer heeft er ook zo'n heerlijk herkenbaar deuntje inzitten.. Super die film en super voor de sub.. lekker op het puntje van je stoel!

EDIT: ik zat heel even aan die soundtrack te denken en heb maar even een mooie beltoon ervan gemaakt! Wat klinkt dat tingeltje lekker!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

We zijn steeds meer aan het luisteren en ik wordt langzamerhand helemaal gestoord van waarschijnlijk een verkeerde instelling in mijn set.

Wanneer ik wissel van kanaal op mijn receiver, de speler of zelfs de tv, dan komt er een enorm harde plop van de subwoofer. Dat lijkt me niet de bedoeling en ik heb het er ook al met Philip(vorige eigenaar) over gehad, aangezien we een vrijwel identieke setup hebben toen de SVS nog bij hem stond.

Ik heb nog steeds geen idee waar het in zit maar de plop is keihard.. Het is alsof iemand met zijn hand op een microfoon slaat, terwijl de stadionboxen naast je oor hangen. Een harde doffe klap..Vooral met het opzetten van een BluRay wisselt de speler en de receiver soms 4 keer of meer van signaal, van menu naar menu e.d.

Dan hoor ik die knal meerdere keren en dat hoort niet al te prettig.

Iemand een idee?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SpeedyAndré

Dit klinkt als een DTS bomb/lfe bug ...
Dat schijn je met een nieuwere firmware (voor de receiver) op te kunnen lossen ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HTip

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  8, 2011, 23:47:42
Dit klinkt als een DTS bomb/lfe bug ...
Dat schijn je met een nieuwere firmware (voor de receiver) op te kunnen lossen ...

André  8)
Geldt dat dan ook voor de SR9600? En is die firmware wel te updaten?

Ik heb overigens dezelfde receiver en heb dat probleem nooit gehad. Heb ik dan wellicht een andere firmware?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SpeedyAndré

Citaat van: HTip op augustus  9, 2011, 00:02:31
Geldt dat dan ook voor de SR9600? En is die firmware wel te updaten?

Ik heb overigens dezelfde receiver en heb dat probleem nooit gehad. Heb ik dan wellicht een andere firmware?

Die bug ligt nogal voor de hand, met een dvdspeler was dit probleem er niet (en de hd audio formaten ook niet).
Ik ben geen Marantz kenner, in dat topic staan verwijzingen waar je o.a. ziet hoe je de firmware kan checken en updaten.
Verschil van firmware zou goed kunnen, misschien heeft deze receiver nog de originele.
Een work-around is volgens mij pcm uitsturen met de Oppo, dan decodeert de receiver niet zelf en genereert hij zo'n knal niet ...
Gaat het met pcm goed (geen geknal) dan lijkt het probleem me duidelijk :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HTip

#448
De SR9600 kan de HD-audioformaten niet decoderen. Dus PCM over HDMI is de enige oplossing. Maar in het artikel wordt ook gesproken over Audyssey en dat heb zou nog wel kunnen. De Marantz-variant (MRACC) heb ik uitstaan. Etienne, jij ook?

Maar ik ga zeker controleren welke firmware ik heb. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  8, 2011, 23:47:42
Dit klinkt als een DTS bomb/lfe bug ...
Dat schijn je met een nieuwere firmware (voor de receiver) op te kunnen lossen ...

André  8)
Mmz dat moet ik maar eens door gaan lezen.. :) Thanks!

Citaat van: HTip op augustus  9, 2011, 00:02:31
Geldt dat dan ook voor de SR9600? En is die firmware wel te updaten?

Ik heb overigens dezelfde receiver en heb dat probleem nooit gehad. Heb ik dan wellicht een andere firmware?

Zou goed kunnen dat ik originele firmware heb Philip, mijn Marantz werd alleen voor Demo's aangezet in een showroom die nooit bezocht werd.. ;)

Citaat van: HTip op augustus  9, 2011, 07:34:05
De SR9600 kan de HD-audioformaten niet decoderen. Dus PCM over HDMI is de enige oplossing. Maar in het artikel wordt ook gesproken over Audyssey en dat heb zou nog wel kunnen. De Marantz-variant (MRACC) heb ik uitstaan. Etienne, jij ook?

Maar ik ga zeker controleren welke firmware ik heb. Bedankt voor de tip!

Ik stuur inderdaad PCM vanuit de Oppo uit, omdat de Marantz geen HD audio formaten kan decoderen. Of MRACC uitstaat weet ik niet, dat ga ik controleren. Om dat snel te testen: waar kan ik dat vinden?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto