Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raafie

Ik las op avs forum dat de 95 gewoon beter gebouwd is, meer analoge aansluitingen heeft en betere dac's heeft. Qua geluid zal hij wel ietsjes beter zijn, maar of je dat gaat merken..
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

HTip

Om een goede keuze te maken tussen de UD5005/BDP93 en UD7006/BDP95 zal je eerst moeten kiezen of je analoog wil aansluiten. Doe je dat niet, dus over HDMI, dan is de BDP95 overkill.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 21:13:45
Om een goede keuze te maken tussen de UD5005/BDP93 en UD7006/BDP95 zal je eerst moeten kiezen of je analoog wil aansluiten. Doe je dat niet, dus over HDMI, dan is de BDP95 overkill.
Analoog zou wel een mogelijkheid zijn gezien de uitgebreide mogelijkheden van de SR9600. Maar ook op stereo zou volgens een aantal reviews de BDP95 wat beter zijn.. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.. of zouden de verschillen met de 93 bijna niet te horen zijn?

Wat voor mij ook wel een argument is, is dat ik het liever in één keer echt goed doe. Maarja, dan moet er wel teogevoegde waarde zijn.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raafie

Nou , als het geld heb, dan zou ik voor de 95 gaan. Hoef je tenminste niet meer te upgraden de komende paar jaar :D
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Etiennevh

Citaat van: Raafie op mei 23, 2011, 13:26:55
Nou , als het geld heb, dan zou ik voor de 95 gaan. Hoef je tenminste niet meer te upgraden de komende paar jaar :D

Die neiging heb ik zelf ook.. maar daarom juist wil ik graag testen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Natuurlijk heb ik ook even met de baas des huizes overlegd, en die geeft aan het beter in één keer goed te doen dan op een later tijdstip weer te moeten upgraden. Gelukkig denkt ze mee in de hobby!
Dit betekent dus dat ik nu neig naar de BDP95. Een fantastisch apparaat gezien de prijs kwaliteits verhouding in alle reviews.

Wat ik ook belangrijk vind is dat als ik op een dag besluit mijn BDP95 aan te gaan sluiten op 5.1 analoog dat ik dan geen zin heb om te moeten upgraden om dit te kunnen doen.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het dus een BDP95 worden. Bovendien vind ik de prijs van het apparaat momenteel acceptabel en als ik dan helemaal klaar ben op BRON gebied vind ik het best!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

De keuze is gemaakt, het gaat de BDP95 worden. Als het goed is wordt hij over 1,5 week aangeschaft :) (eerst een fiets voor de vrouw kopen :P )

Trouwens gisteren 3 jaar getrouwd en nog een leuke FreeRecordShop bon gekregen. Iemand nog een aanrader voor een goed stukje muziek? (goede opname)?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op mei 31, 2011, 19:38:58
De keuze is gemaakt, het gaat de BDP95 worden. Als het goed is wordt hij over 1,5 week aangeschaft :) (eerst een fiets voor de vrouw kopen :P )

Trouwens gisteren 3 jaar getrouwd en nog een leuke FreeRecordShop bon gekregen. Iemand nog een aanrader voor een goed stukje muziek? (goede opname)?
nog gefeliciteerd!!
Ik vind de CD van Jamie Woon erg goed. Hele goede opname, maar je moet er wel van houden ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei 31, 2011, 19:38:58
De keuze is gemaakt, het gaat de BDP95 worden. Als het goed is wordt hij over 1,5 week aangeschaft :) (eerst een fiets voor de vrouw kopen :P )

Trouwens gisteren 3 jaar getrouwd en nog een leuke FreeRecordShop bon gekregen. Iemand nog een aanrader voor een goed stukje muziek? (goede opname)?
Dubbel gefeliciteerd! :pompom:

Misschien een mooie muziek-BD. Die kan je ook luisteren zonder beeld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Dank jullie wel! :)

Het is toch de Godfather Trilogy geworden die wilde ik al heel lang in de collectie hebben, maar binnenkort gaat er weer een flinke bestelling richting Amazon de deur uit dus dan zal er het nodige aan cd's en br's worden besteld.

Ik had Jamie Woon even geluisterd op grooveshark.com maar dat is toch net effe niet wat ik zoek. Wel bedankt voor de tip trouwens, altijd leuk om cd's te tippen! Wat ik trouwens wel een erg lekker album vind is die van Agnes Obel die ik tegenkwam op het forum.

De BDP95 komt steeds dichter bij.. ik zit al in spanning te wachten! :D

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Een BDP95 als nieuwe aanwinst, mooi hoor! Daar ga je vast veel plezier aan beleven. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op juni  6, 2011, 11:29:29
Een BDP95 als nieuwe aanwinst, mooi hoor! Daar ga je vast veel plezier aan beleven. ;)
Zeker weten! Gaat helemaal goed komen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Former member 78

Snel je sig aanpassen ;D

Al ken ik de 95 niet, heb zelf de 83, maar daar ga je heel veel plezier van hebben!
Ik ken geen betere schijfjes speler ;)

Etiennevh

Citaat van: ArjanR1 op juni  7, 2011, 03:32:14
Snel je sig aanpassen ;D

Al ken ik de 95 niet, heb zelf de 83, maar daar ga je heel veel plezier van hebben!
Ik ken geen betere schijfjes speler ;)
Haha thanks! Ja zal ik doen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

yorkie13

idem hier, heb de Oppo 93 en dat is zeker een hele mooie speler.

De oppo 95 zal hier nog een stapje bovenop doen.

Etiennevh

Citaat van: RA SUBS op juni  7, 2011, 11:00:28
idem hier, heb de Oppo 93 en dat is zeker een hele mooie speler.

De oppo 95 zal hier nog een stapje bovenop doen.
Laten we het hopen ;) Nee komt vast helemaal goed!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zojuist de BDP95 opgehaald bij JVB Digital! :D

Zo blij als een klein kind zit ik nog op mijn werk, wachtend om naar huis te gaan en aan te sluiten!! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ajbeefde

Citaat van: Etiennevh op juni 16, 2011, 16:13:45
Zojuist de BDP95 opgehaald bij JVB Digital! :D

Zo blij als een klein kind zit ik nog op mijn werk, wachtend om naar huis te gaan en aan te sluiten!! :D

Mooi man, we lezen het aansluit avontuur vanavond of morgen wel.....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HTip

Spannend :popcorn:

Minuten op het werk zullen uren lijken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: ajbeefde op juni 16, 2011, 16:32:52
Mooi man, we lezen het aansluit avontuur vanavond of morgen wel.....  ;D
Haha nou het was vrij eenvoudig. Echt mijn complimenten voor Oppo hoe netjes dit is ingepakt. Netjes de speler in een tas, supernette doos voor bekabeling, zo heb ik het nog weinig gezien..

Alle (RCA) in- en uitgangen van de Oppo hebben standaard al rubberen RCA caps, dus ook dat is supernetjes.

Toen het aansluiten klaar was een keurig menu met wat persoonlijke instellingen. Wat me vooral opvalt is dat dit ding enorm snel is, wat mijn gemoedsrust natuurlijk ten goede komt.

Na het aansluiten moest ik vrij snel weer weg, maar heb toch even snel een cdtje van Adele er in gestopt en ik hoorde ineens veel meer muziek. Wat een giga verschil met de vorige simpele DVD speler. Onwijs gaaf! Vanavond ga ik zowieso nog John Mayer en nog wat dingen luisteren, echt super.

Dat was het voor nu, ik ga genieten!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op juni 16, 2011, 17:21:15
Spannend :popcorn:

Minuten op het werk zullen uren lijken :D
Haha dat was ook inderdaad zo. Gelukkig heb ik het mega druk dus moest ik me toch zien te concentreren. Maar eenmaal klaar, ben ik iets over de max. snelheid naar huis gereden!! :P Doos eruit, openmaken en draaien maar! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jumping Jack

Haha, we blijven toch een beetje kinderen hé  ::). Mooie aankoop, dat wordt een leuk weekend!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ajbeefde

Citaat van: Etiennevh op juni 16, 2011, 21:55:01
Haha nou het was vrij eenvoudig. Echt mijn complimenten voor Oppo hoe netjes dit is ingepakt. Netjes de speler in een tas, supernette doos voor bekabeling, zo heb ik het nog weinig gezien..

Alle (RCA) in- en uitgangen van de Oppo hebben standaard al rubberen RCA caps, dus ook dat is supernetjes.

Toen het aansluiten klaar was een keurig menu met wat persoonlijke instellingen. Wat me vooral opvalt is dat dit ding enorm snel is, wat mijn gemoedsrust natuurlijk ten goede komt.

Na het aansluiten moest ik vrij snel weer weg, maar heb toch even snel een cdtje van Adele er in gestopt en ik hoorde ineens veel meer muziek. Wat een giga verschil met de vorige simpele DVD speler. Onwijs gaaf! Vanavond ga ik zowieso nog John Mayer en nog wat dingen luisteren, echt super.

Dat was het voor nu, ik ga genieten!

Geniet er van !!!!!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Robbert54

Gefeliciteerd met de aanwinst kerel!! Genietse!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo