Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Gefeliciteerd, van wat ik hoor moet dit echt ene pracht bak zijn!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje


Robbert54

Ik had niet anders verwacht  :thumbs-up: gefeliciteerd!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op januari 24, 2011, 10:10:34
Zozo dat is zeker een flinke upgrade  :worship:
Gefeliciteerd.
Citaat van: The Vampire op januari 25, 2011, 10:56:45
Ik had niet anders verwacht  :thumbs-up: gefeliciteerd!

Citaat van: denoontje op januari 24, 2011, 23:07:18
beestachtig...feli
Citaat van: Martijn90 op januari 24, 2011, 20:48:35
Gefeliciteerd, van wat ik hoor moet dit echt ene pracht bak zijn!
Citaat van: Madhouse op januari 24, 2011, 20:31:43
Mooie aanwinst, kun je eindelijk lekker genieten van je subwoofer! Nu nog een mooie bron (staan mooie Oppo BDP83's te koop op het forum)  ;)
Citaat van: Onne op januari 24, 2011, 20:27:00
Ik zou mijn meubel met alle liefde op maat maken voor zo'n bakbeest!!!  ;)
Gefeliciteerd!

Allen bedankt voor de felicitaties! Ik ben er zeer content mee! Heb hem nog niet eens aangezet, want ben eerst begonnen met verbouwen van meubel! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Onne op januari 24, 2011, 20:27:00
Ik zou mijn meubel met alle liefde op maat maken voor zo'n bakbeest!!!  ;)
Gefeliciteerd!

ben ik ook druk mee bezig!! :D

Citaat van: Vin_cent op januari 24, 2011, 20:32:04
Gefeliciteerd! Mooie receiver, heb hem ook wel eens gehoord ;) Mag ik vragen wat je er voor hebt moeten betalen? Ben wel benieuwd naar de huidige waarde(mag ook via PM).

je hebt PM ;)


Citaat van: celerontje op januari 24, 2011, 20:41:25
Je was verkocht nadat je 'm bij Philip had gehoord? :pompom:

Qua mogelijkheden voor 't geld is 't een no-brainer als je speakers matchen! :headbanging:

Eigenlijk daarvoor al. Maar toch had ik in gedachten om een SR6004 te bestellen. Ik heb hem nu uiteindelijk via een relatie gekocht, voor een prijs die ver onder de marktwaarde ligt. Dus toen was de keuze snel gemaakt om toch voor een SR9600 ipv SR6004 te gaan.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Trouwens wel interessant:

De WAF was niet zo blij met deze aankoop. Ze vond de "nieuwe" Marantz lijn prachtig mooi, maar de SR9600 werd toch wel FOEILELIJK genoemd. Daarom moest ik ook gelijk gaan inbouwen en heb ik nog niets kunnen testen / aansluiten. Vanavond ga ik het meubel netjes afwerken en daarna aansluiten :) Leuke klus voor een goed doel! :)

Foto's volgen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op januari 25, 2011, 12:42:58
Trouwens wel interessant:

De WAF was niet zo blij met deze aankoop. Ze vond de "nieuwe" Marantz lijn prachtig mooi, maar de SR9600 werd toch wel FOEILELIJK genoemd. Daarom moest ik ook gelijk gaan inbouwen en heb ik nog niets kunnen testen / aansluiten. Vanavond ga ik het meubel netjes afwerken en daarna aansluiten :) Leuke klus voor een goed doel! :)

Foto's volgen.

Haha ze blijven lastig die vrouwen.
Veel plezier met klussen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Gefeliciteerd!  :coffee:

Mooi ding!

Als je de nieuwste formaten wil afspelen heb je denk ik de Oppo of een UD7006 nodig, toch?! Met meerkanaals analoge uitgangen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: Etiennevh op januari 25, 2011, 12:42:58
Trouwens wel interessant:

De WAF was niet zo blij met deze aankoop. Ze vond de "nieuwe" Marantz lijn prachtig mooi, maar de SR9600 werd toch wel FOEILELIJK genoemd. Daarom moest ik ook gelijk gaan inbouwen en heb ik nog niets kunnen testen / aansluiten. Vanavond ga ik het meubel netjes afwerken en daarna aansluiten :) Leuke klus voor een goed doel! :)

Foto's volgen.
Huh? Die nieuwe Marantzen met hun plastic vindt ze mooier? ???
Wat is er foeilelijk aan? ???

Vrouwen... >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 25, 2011, 17:23:39
Huh? Die nieuwe Marantzen met hun plastic vindt ze mooier? ???
Wat is er foeilelijk aan? ???

Vrouwen... >:(
Ik vind de vorm (arc noemen ze het) van de nieuwere serie ook mooier, al hadden ze het idd wel van metaal mogen maken. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

De SR9600 foeilelijk ??? Was een van de mooiste receivers in zijn tijd. Een prachtig display gecentreerd, helemaal symmetrisch van opbouw met het vliegwiel voor de tuner. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk ;)

Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 17:13:11
Als je de nieuwste formaten wil afspelen heb je denk ik de Oppo of een UD7006 nodig, toch?! Met meerkanaals analoge uitgangen.

Een speler die alle formaten naar PCM is voldoende. Via HDMI kan de SR9600 dit vertalen naar analoog. Analoog kan natuurlijk ook, want dat doe ik nu op met de Oppo.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op januari 25, 2011, 16:12:29
Haha ze blijven lastig die vrouwen.
Veel plezier met klussen.
Citaat van: celerontje op januari 25, 2011, 17:23:39
Huh? Die nieuwe Marantzen met hun plastic vindt ze mooier? ???
Wat is er foeilelijk aan? ???

Vrouwen... >:(

Tsja.. het is soms niet anders ;) Ik ben blij dat ze een mening heeft, beter dan dat ze helemaal niets zegt.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 17:13:11
Gefeliciteerd!  :coffee:

Mooi ding!

Als je de nieuwste formaten wil afspelen heb je denk ik de Oppo of een UD7006 nodig, toch?! Met meerkanaals analoge uitgangen.
Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 18:17:16
Ik vind de vorm (arc noemen ze het) van de nieuwere serie ook mooier, al hadden ze het idd wel van metaal mogen maken. :)

Ik vind de nieuwe lijn ook mooier. Een leek zal ook niet gauw zien dat het kunststof is, dus voor mij geen probleem ;) ik zou ermee kunnen leven.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 17:13:11
Gefeliciteerd!  :coffee:

Mooi ding!

Als je de nieuwste formaten wil afspelen heb je denk ik de Oppo of een UD7006 nodig, toch?! Met meerkanaals analoge uitgangen.
Goed dat je het zegt, nog niet bij stil gestaan ;)
Citaat van: HTip op januari 25, 2011, 19:48:46
De SR9600 foeilelijk ??? Was een van de mooiste receivers in zijn tijd. Een prachtig display gecentreerd, helemaal symmetrisch van opbouw met het vliegwiel voor de tuner. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk ;)
Ben ik met je eens. Ik vind hem robuust en mooi eruit zien, maarja.

Citaat van: HTip op januari 25, 2011, 19:48:46

Een speler die alle formaten naar PCM is voldoende. Via HDMI kan de SR9600 dit vertalen naar analoog. Analoog kan natuurlijk ook, want dat doe ik nu op met de Oppo.
Ja. Dus als ik het goed begrijp vertaalt hij PCM naar analoog. En daarna maakt de SR9600 er weer digitaal van? Of snap ik het niet..?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

Ik heb ook de nieuwe lijn Marantz gehad en wist niet eens dat het kunstof was.  :-[

Gefeliciteerd met de 9600  :worship:

tiptop

Citaat van: Etiennevh op januari 26, 2011, 09:22:02
Dus als ik het goed begrijp vertaalt hij PCM naar analoog. En daarna maakt de SR9600 er weer digitaal van? Of snap ik het niet..?
In je blurayspeler stel je in dat hij niet bitstream het signaal moet versturen maar in (L)PCM. Dat formaat kan je receiver wel aan. Die processed het en maakt er een analoog meerkanaals signaal van en dat gaat naar je luidsprekers. Simpel as that. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: CoSo op januari 26, 2011, 09:24:06
Ik heb ook de nieuwe lijn Marantz gehad en wist niet eens dat het kunstof was.  :-[

Gefeliciteerd met de 9600  :worship:
Alleen het afgeronde gedeelte. Het rechte deel is wel metaal.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Etiennevh

Even een update :

Gisterenavond tot half 12 wezen zagen, schuren, afwerken en schoonmaken. De kast is nu helemaal netjes, en de SR9600 past er precies in. Aan beide kanten heeft hij nu 15 centimeter ruimte en de achterkant en deels de bovenkant zijn helemaal vrij om te ademen. Bovendien heb ik mijn tv ontvanger er bovenop gezet, dit is een klein kastje maar met een actieve fan, dus de warme lucht wordt gelijk door deze actieve fan (die je overigens "bijna" niet hoort) in beweging gebracht, en dat is natuurlijk alleen maar mooi.

Ik heb alles aangesloten en ben nog even stiekem een klein kwartiertje muziek gaan luisteren. Ik wist niet wat ik mee maakte, deze muzikaliteit had ik nog nooit gehoord in mijn woonkamer.

Ik heb hem op een klassieke zender gezet, omdat ik nog geen speler heb aangesloten. Had vreselijke koppijn omdat ik de hele avond me in alle hoeken heb moeten wringen voor een mooi resultaat, maar toen de muziek wat harder ging, begon mijn hoofd een beetje te tintelen, en toen ik besloot mijn bed op te zoeken, trok de hoofdpijn weg. Haha het voelde als een verkapt stukje muziektherapie ;) Heerlijk! Superapparaat en een mooie eerste ervaring! :)

Vanavond volgen de foto's en ga ik nog wat meer tests doen. Wat wel leuk is: De Marantz RC3200 zit erbij en deze is helemaal vol met macro's geprogrammeerd. Dus even wat macro's aanpassen en ik heb voorlopig een goede Universele AB, iets waar ik eigenlijk nog naar op zoek was.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: tiptop op januari 26, 2011, 09:26:05
In je blurayspeler stel je in dat hij niet bitstream het signaal moet versturen maar in (L)PCM. Dat formaat kan je receiver wel aan. Die processed het en maakt er een analoog meerkanaals signaal van en dat gaat naar je luidsprekers. Simpel as that. :)
Ok top. Maar heb ik dan niet te maken met kwaliteitsverlies? Kan me voorstellen dat er een reden is waarom er gebruik wordt gemaakt van bitstream. ?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hoekie


Vin_cent

Citaat van: Etiennevh op januari 26, 2011, 09:31:45
Ok top. Maar heb ik dan niet te maken met kwaliteitsverlies? Kan me voorstellen dat er een reden is waarom er gebruik wordt gemaakt van bitstream. ?

Helemaal geen verlies, ik heb mijn pana ook aangesloten via HDMI en dat werkt echt perfect. Schakel dan maar eens tussen DTS en HD, je weet niet wat je overkomt!

Citaat van: Etiennevh op januari 26, 2011, 09:30:03
Vanavond volgen de foto's en ga ik nog wat meer tests doen. Wat wel leuk is: De Marantz RC3200 zit erbij en deze is helemaal vol met macro's geprogrammeerd. Dus even wat macro's aanpassen en ik heb voorlopig een goede Universele AB, iets waar ik eigenlijk nog naar op zoek was.

Ik denk dat je hem snel weer in de kast legt, de RC3200 vreet batterijen. Heb zelf een Logitec gekocht en dat bevalt mij veel beter.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op januari 26, 2011, 09:16:39
Tsja.. het is soms niet anders ;) Ik ben blij dat ze een mening heeft, beter dan dat ze helemaal niets zegt.

Ja helemaal mee eens. Zou er niet aan moeten denken dat de mijne niks zou zeggen.

Maruh jij kan meubels maken dus.
Ik heb er ook nog 1 nodig  :D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 11:08:38
Ja helemaal mee eens. Zou er niet aan moeten denken dat de mijne niks zou zeggen.

Maruh jij kan meubels maken dus.
Ik heb er ook nog 1 nodig  :D
Haha ik heb een pijn in mijn rug van dat zagen schuren en weet ik het allemaal wat, dat wil je niet weten! Zou er niet zo snel wéér aan beginnen.!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: hoekie op januari 26, 2011, 10:00:37
Mooie aanwinst!
Feli!!

Thanks!

Citaat van: Vin_cent op januari 26, 2011, 10:52:16
Helemaal geen verlies, ik heb mijn pana ook aangesloten via HDMI en dat werkt echt perfect. Schakel dan maar eens tussen DTS en HD, je weet niet wat je overkomt!
Ik ben zéér benieuwd, bedankt voor de tip! :D
Citaat van: Vin_cent op januari 26, 2011, 10:52:16
Ik denk dat je hem snel weer in de kast legt, de RC3200 vreet batterijen. Heb zelf een Logitec gekocht en dat bevalt mij veel beter.
Mmz ok. Naja, misschien is er iemand die binnenkort wil ruilen? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marsh

Zo dan.. goed bezig kerel. Gefeliciteerd met de aanschaf!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema