Sven's nieuwe av afdeling.

Gestart door Major_Ton, juli 24, 2010, 10:37:43

Vorige topic - Volgende topic

Major_Ton

Beste allen,

Sinds een maandje zitten mijn vriendin en ik in ons nieuwe huisje. Een grootste verandering natuurlijk en ook op A/V gebied is er het één en ander gewijzigd, waarbij er gisteren nog een waanzinnig (vind ik ;) ) spectral meubel geplaatst is.

Hier 2 plaatjes om de boel te showen en in mijn sig staat de apparatuur die in en om het meubel te vinden zijn. Ik te lui om te typen?? Neuh... :D

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

DVDGuy

Feli met je nieuwe woning; mooie setup!

Jammer van die radiator onder de trap
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Lex Groningen

Leuke opstelling zo. En natuurlijk van harte met je nieuwe huis.
Versterker: ?/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Luidsprekers: ? / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Gefeli met je nieuwe optrekje. En idd. een mooie opstelling zo: de speakers staan mooi vrij.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

djaxx

Gezellige boel, denk dat je daar wel lekker relaxed filmavondje kan beleven :)

tompj

Mooie set en mooie opstelling. Die Spectral meubels zijn erg mooi (en die Audio Physics trouwens ook).
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
DAC: Weiss 204
CD-speler: Accuphase DP-55V
Streamer: Naim ND5 XS2
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

citac

Prachtige meubel en speakers!
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Major_Ton

De set is nu eindelijk zoals ik het al een tijd voor ogen had. Qua audio heb ik een combinatie gemaakt die zéér naar mijn smaak is. Hoewel ik hiervoor met een Marantz SA-1 draaide en een Krell KAV-500i, blijken de de Tandberg en Electrocompaniet gewoon een muziekalere match met de Tempo 25's. En nu is uiteindelijk ook het visuele aspect op orde. Zowel wat beeld als wat afwerking betreft. Alle apparatuur is netjes in het Spectral meubel weggewerkt en hoeft dus ook niet meer elke week met de swiffer bewerkt te worden :pompom:

Nu moet ik alleen nog een shitload aan films gaan scoren om de huidige collectie uit breiden. Ach, nog 2 maanden en dan word ik 26... Ik heb nog even om na te denken welke berg met Blu-Ray's ik mijn familie en vrienden mij cadeau laat doen :D

Hier nog 2 plaatjes;

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Roger Black

Mooi zeg! Prachtig meubel! Mijn wafje vond het ook wel wat, ipv die lompe Emotiva apparatuur óp het kastje.

Xander32

Nice :thumbs-up:.
Goed te doen zo`n 60 inch.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Valkyrie

Mooi strakke woonkamer zo! :thumbs-up:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

drunkfux

Mooie setup hoor, chapeau :clapping:
Maar ik vroeg me af waarom je fronts zo ver naar voren staan, betere klank?

Poldo

Citaat van: drunkfux op augustus  1, 2010, 18:12:45

De tempo's hebben wel wat ruimte nodig, ik vind het echt hele mooie speakers en dito opstelling
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

stone56

It's only rock 'n roll (but I like it)

Koen K

Mooi gedaan... Speakers zien er erg goed uit en staan ook mooi opgesteld  :wub:  En ik vind je lampen ook erg mooi  8)

EdwinB

PHiX

Supermooie set. Ik heb zelf dezelfde luidsprekers voor ogen, ik ben er alleen nog niet uit of het high gloss black of white gaat worden. :)

Het meubel vind ik ook erg mooi, maar ik zou het zelf niet practisch vinden omdat ik mij zou afvragen waar ik de center ga laten. Daarbij twijfel ik nog tussen een standmount voor de tv en een rek voor de apparatuur.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

KlipschHT

Mooie set zo! De Vivace's zijn neem ik aan verkocht?
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , Naim HiCap DR (2019) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Naim Headline 2 + Philips X2HR, Harbeth Compact 7ES-3 XD, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021), PS5, Nintendo Switch

roland p

Mag ik vragen wat dat audiomeubel heeft gekost in deze configuratie? Ik ben namelijk op zoek naar zoiets.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Major_Ton

Citaat van: drunkfux op augustus  1, 2010, 18:12:45

De Tempo 25's hebben, zoals eerder aangegeven, best wat ademruimte nodig om niet bonkerig te gaan klinken. In de huidige opstelling staan de speakers echter niet in de loop en kan deze ruimte ze dus prima gegeven worden.

Major_Ton

Citaat van: JeroenGRT op augustus  6, 2010, 22:48:41
Mooie set zo! De Vivace's zijn neem ik aan verkocht?

Dank!

Ja de Vivace's zijn al geruime tijd terug naar belgië verhuisd. Ik heb geen idee hoe het ze nu vergaat! Het waren toch wel een beetje mijn kindjes geworden na ruim 5 jaar...

Major_Ton

Citaat van: roland p op augustus  7, 2010, 14:10:59
Mag ik vragen wat dat audiomeubel heeft gekost in deze configuratie? Ik ben namelijk op zoek naar zoiets.

Dit meubel komt bij Spectral vandaan. Het is de Brick BR-2001-SNG en kost bij de retailer Eur 3048,-.
Eur 2649,- voor het meubel en 399,- voor de aluminium T-adapter waar de TV aan kan hangen.

Rody

Erg mooi meubel! (jammer van de prijs...)

roland p

Citaat van: Major_Ton op augustus  7, 2010, 15:02:33
Dit meubel komt bij Spectral vandaan. Het is de Brick BR-2001-SNG en kost bij de retailer Eur 3048,-.
Eur 2649,- voor het meubel en 399,- voor de aluminium T-adapter waar de TV aan kan hangen.
oei, heb net een bank besteld die ook al zo duur is. Ik ga nog even verder zoeken, al valt het niet mee om zoiets te vinden...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Major_Ton

Soms zit je in rare tijden wat betreft de AV hobby... Denk je je set (voorlopig) op orde te hebben, gaat er een belletje rinkelen dat je ook nog een SACD speler hebt staan. En niet de eerste de beste ook, maar de begeerde Marantz SA-1. Tja, met een nieuwprijs van Eur 7000,- toch niet echt een apparaat om te vergeten zou je zeggen... Dus na een paar maanden niks te hebben gedaan, is de SA-1 toch maar weer eens in actie gekomen. Het was even morrelen om het 19kg wegende gevaarte in het Spectral meubel te krijgen, maar hij staat netjes op zijn plek. En dan zit er nog maar één ding op. Luisteren!!! :D

Gelukkig had de versterker nog een input vrij, dus werd vergelijken met mijn Tandberg CD-4035 speler een makkelijke opgave. Mijn eerste gedachte na wat heen weer geswitched te zijn tussen beide speler was; "Wat klinkt die Tandberg toch heerlijk en gemakkelijk." Waar de Marantz nog wel eens moeite had om de muziek 'lekker' te laten klinken, verslond de Tandberg elke CD met groot genot en zette een prima muzikale reproductie neer van de opnames. Maargoed, ik ga niet over één nacht ijs en soms betekent een 'nieuw' apparaat dat ook de hersenen nog even moeten inspelen.

Dan na veel CD's, flink wat avonden luisteren en een halve fles whisky verder begon het muntje te vallen. De SA-1 is een speler voor 'gevorderden'. Want mijn hemel deze jongen laat een hoop horen waar je je eerst bewust van moet worden. De rust en ruimte wat deze speler laat ontstaan lijkt in eerste instantie saai, maar werkt na besef gewoonweg verslavend! De gelaagdheid en het fijne timbre gevoel is bijzonder tastbaar wat realiteit in de weergave vergroot.

Nu een paar weken verder staat de Tandberg er een beetje verloren bij, want de Marantz is duidelijke beter. Misschien ook niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat de Marantz 3,5 keer zoveel gekost heeft en dus lijkt de uitkomst niet meer dan terecht.
Ik blijf deze winter (denk ik) lekker naar de SA-1 luisteren en zal daarna beide spelers aktief in de verkoop zetten. Misschien komt het als een duvel uit een doosje, maar ik heb mijn pijlen gericht op (HD)muziek vanaf een harde schijf. Tijd genoeg nog om deze richting van muziek afspelen aan de tand te voelen voordat het lente is ;)