iOS 4

Started by Dirc, June 21, 2010, 23:08:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Ik had tot 22:00 vandaag mijn gmail in sync met mijn iPhone 3GS, door het account in te stellen als een exchange account volgens deze beschrijving:

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252

Nu onder iOS 4 ben ik mooi mijn account kwijt en krijg ik hem ook niet meer aan de praat wat ook betekent dat mijn contactenlijst leeg is.
Iemand hetzelfde probleem of een idee?

Oranje

Hi,

Zit je bij T-mobile of Vodafone...?? k gebruik vodafone en al mijn APN instellingen waren verdwenen... deze terug gezet en het werkt weer.

gr,

Dirc


Former member 78

Ik ben nu bezig met de update.

Heb een hotmail account en een zakelijke.
Ben benieuwd hoe die het hier straks gaat doen.

Uitje

Heb de update ook gedaan en heb zelf dit probleem niet gehad.
Enige wat ik opnieuw moest instellen was m'n voicemail nummer (KPN).

garmtz

Ik deed de update en er werd daarna direct een roll-back gedaan. Geen idee wat er fout ging...

garmtz

Sterker nog, iTunes beweert dat de iPhone is uitgerust met versie 4.0, terwijl deze nog doodleuk versie 3 draait! Wat een baggerzooi! >:(

Ghosty J

Heb je al geprobeerd via IE even in te loggen op je gmail account?

Quote from: Dirc I on June 21, 2010, 23:08:17
Ik had tot 22:00 vandaag mijn gmail in sync met mijn iPhone 3GS, door het account in te stellen als een exchange account volgens deze beschrijving:

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252

Nu onder iOS 4 ben ik mooi mijn account kwijt en krijg ik hem ook niet meer aan de praat wat ook betekent dat mijn contactenlijst leeg is.
Iemand hetzelfde probleem of een idee?

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MaxxMark

Voor de mensen met een 3G variant, bij deze wil het nog wel eens voorkomen dat de upgrade faalt of dat het backuppen vooraf ontzettend lang duurt (4+uur), waarna ie mogelijk nogsteeds faalt.

disclaimer: op eigen risico!

Om dat te voorkomen:
- maak een backup vooraf
- Open Itunes
- IPV "update" klik je op "restore"
- kies wel (of geen backup)
- Kies voor "restore and update"

Nu restored hij eerst je iphone, waarna hij hem update naar 4.0.

Daarna (paar keer herstarten van het toestel) zal iTunes vragen of je de laatste backup wilt terugzetten.

Hierna zijn al je instellingen terug en zal hij alle applicaties synchroniseren.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Sandor Scheffer

mss niet via een exchange server maar via een "gmail account"

bij mij is het iig veeeeeeel langzamer als ik het via exchange instel ipv gmail

Former member 78

Alles werkt na de update, alleen wél alle mail kwijt van mijn zakelijke mail.
Van het Hotmail gebeuren staat alles er wel in.

Ook diverse smsjes weg welke ik na maandag had gekregen.

Geen ramp allemaal, maar wel vreemd.

Dirc

Quote from: Sandor Scheffer on June 22, 2010, 22:24:01
mss niet via een exchange server maar via een "gmail account"

bij mij is het iig veeeeeeel langzamer als ik het via exchange instel ipv gmail

via gmail heb je alleen geen synchronisatie van je contacten....


reMC

Het is mij gelukt na heeeeeeeeel lang wachten. OS4 staat nu op mijn 3G. Mapjes maken is leuk, maar ben vooral blij met nieuwe functies in mail: 1 box voor alle accounts en clustering van berichten op onderwerp a la Gmail (zodat 1 gesprek over de mail ook 1 map is).

angel1978

#14
Heb de 3GS, maar hier geen enkel probleem om IOS4 erop te zetten.
Hij was in een half uurtje klaar en draait probleemloos.. Later die avond nog een andere gedaan en die deed er nog korter over..

Ik ben enthousiast:

* Multitasking ( wel even wennen )
* rotatieslot ( edit )
* Achtergrond aanpasbaar ( hoewel deze twijfelachtig is )
* Folders ( ideaal, veel minder schermen )
* tekenteller bij smsen ( eindelijk weet je hoeveel tekens je sms is, had al vanaf versie 1 gemoeten )
* Spellingscontrole bij mail en sms
* Meerdere mailboxen in 1 overzicht


Dirc


neptune

#16
Ik heb met mn 3G het volgende probleem: Als ik hem aansluit op mijn pc en in itunes software bijwerken doe dan zegt ie dat itunes de nieuwste versie al heeft maar dat is de itunes 9.1.1. en niet ios4 want die staat er nog niet op!
vreemd, ik wil eigenlijk gewoon updaten, straks moet ik nog de instellingen terugzetten en de backup herstellen o.i.d.
Zie plaatje, er wordt aangegeven dat er een update is, ik kies voor werk bij en dan krijg ik dus de melding dat itunes up to date is :withstupid:
zet hier iets neer


garmtz

Uiteindelijk toch gelukt na een herstel van de iPhone en opnieuw synchronisatie. Ik heb overigens een 3G.

bmateijsen

Quote from: garmtz on June 22, 2010, 15:50:30
Ik deed de update en er werd daarna direct een roll-back gedaan. Geen idee wat er fout ging...

Had ik ook en blijkbaar meer mensen die een 3G hebben. Inmiddels na synchronisatie is het goed gegaan.

Sandor Scheffer

het klopt dat je via gmail geen synchronisatie van contacten hebt, ook voor google calendar moet je via exchange doen

toch werkt het op de een of andere manier anders, als je ze beide gaat combineren gaan (iig bij mij) ook van alles mis

Dirc

Quote from: Sandor Scheffer on June 23, 2010, 11:28:55
het klopt dat je via gmail geen synchronisatie van contacten hebt, ook voor google calendar moet je via exchange doen

toch werkt het op de een of andere manier anders, als je ze beide gaat combineren gaan (iig bij mij) ook van alles mis

google calendar kan wel via gmail.

angel1978

Quote from: Dirc I on June 23, 2010, 11:38:56
google calendar kan wel via gmail.

Heb 'm hier ook gewoon draaien.. werkt perfect

Sandor Scheffer

ooooooh, my bad, ga het weer proberen dan, wilde niet werken bij mij

dus jullie hebben dan zowel de mail als calendar via "gmail", ik heb toen mail via "gmail" en calendar via "exchange" gedaan, dat wilde niet lekker

angel1978

Quote from: Sandor Scheffer on June 23, 2010, 11:49:11
ooooooh, my bad, ga het weer proberen dan, wilde niet werken bij mij

dus jullie hebben dan zowel de mail als calendar via "gmail", ik heb toen mail via "gmail" en calendar via "exchange" gedaan, dat wilde niet lekker

Ik heb idd. beiden.

Een Exchange-account ( mail en agenda ) voor de synchronisatie met mijn werk.
Een Gmail-account ( mail en calendar ) voor de synchronisatie met mijn prive-mail en agenda

Deze worden in 2 verschillende kleuren in de agenda op de Iphone weergegeven en dat werkt verder perfect.