Advies platte centerspeaker

Gestart door Bama, juni 7, 2010, 22:24:41

Vorige topic - Volgende topic

Bama

Ik heb nu dus een Totem centerspeaker onder mijn plasma hangen maar die steekt zo ver uit dat is geen gezicht. Ik zoek dus een vlakkere speaker maar wil ook niet teveel inleveren qua geluid. Ik had zelf deze gevonden
http://www.avblog.nl/zeer-platte-mythos-xtr-50-luidsprekers-van-definitive-technology/

en de monitor audio A40. Graag tips.
ps ik heb een Arcam AVR600 en OLS frontspeakers.

Guester

Sonos - Spotify

jrjhoe

Misschien eens kijken naar een elektrostaat?

Moet die sound je natuurlijk wel bevallen...
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

garmtz

De beste center (en surounds) zijn diegene die bij je fronts pakken. Alles wat daarvan afwijkt, gaat meer storen dan dat het goed doet. Zet in de Arcam je center eens op NONE. Wellicht dat dat beter bevalt dan MET center.

Bama

Dat heb ik dus vorige week gedaan toen ik van 42 naar 50" ben gegaan maar mis nu iets bij spraak en zang.

gast_001

Sunfire XT / CRS series ?
Speelt werkelijk zeer goed en heeft ribbon drivers.

esre

Martin Logan Fresco zou dat iets zijn?
Bij Wilbert hebben ze er 1 in de aanbieding.

Bama

Ik ga zoeken, bedankt alvast voor de tips!

Ik zal mijn Totem alvast in de verkoop doen.

Bama

Martin logan is wel wat hoger zie ik en ik heb niet meer zo heel veel ruimte onder de tv.
prijs is hetzelfde zie ik, allebei gebruikt €750, had een budget van 5-600, even over nadenken dus en kijken hoe de sound is.

gast_001

Def Tech is niet zo mijn ding. Vind het midden en het hoog gewoon niet goed en daar het om het centergeluid gaat.......
ML Fresco, strak geluid echter mist deze center gewoonweg ballen.
Enigste center die werkelijk ballen heeft, waar je dus echt power in kunt knallen ( in deze categorie) en welke ook nog eens echt strak speelt is de Sunfire.
Heb de XT series vaak gezien en gehoord en het gehele pakket klopt gewoon.

Echter je komt er niet omheen om eens wat te gaan bekijken, beluisteren  ;D

bmateijsen

Citaat van: TonBert op juni  7, 2010, 23:35:09
Dat heb ik dus vorige week gedaan toen ik van 42 naar 50" ben gegaan maar mis nu iets bij spraak en zang.

Dan moet je experimenteren met de plaatsing van je fronts. Ik ben het volledig met Garmt eens. Dus of dezelfde center/ surrounds als je fronts of geen center.

Groet,

Bjorn

gast_001

Nu zo zwart/wit als BBG zie ik het niet.
Er zijn meerdere wegen naar Rome welke veel plezier en fun zullen brengen.

bmateijsen

Citaat van: darkraver op juni  9, 2010, 08:47:16
Nu zo zwart/wit als BBG zie ik het niet.
Er zijn meerdere wegen naar Rome welke veel plezier en fun zullen brengen.

Iedere andere center zal afleiden en geen holografisch beeld geven.

gast_001

Heb vaak geexperimenteerd met speakers en zo en dan kwam ik wel eens tot de conclusie dat de match met een center welke niet identiek ( uit de zelfde serie) was toch behoorlijk goed was.
Soms beviel het me zelfs nog beter  :(

Hanky Panky

Citaat van: darkraver op juni  9, 2010, 09:00:03
Heb vaak geexperimenteerd met speakers en zo en dan kwam ik wel eens tot de conclusie dat de match met een center welke niet identiek ( uit de zelfde serie) was toch behoorlijk goed was.
Soms beviel het me zelfs nog beter  :(

Klopt, ik heb een B&W MT1 speaker(tje) als center icm 4 x ASW en dat matched.
Het is alleen lastig om in het woud van merken en speakers die ideale combinatie te vinden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Jason B.

Citaat van: TonBert op juni  7, 2010, 22:24:41
Graag tips.
ps ik heb een Arcam AVR600 en OLS frontspeakers.

Ik ken OLS niet, maar er staat op Marktplaats nu een mooie centerspeaker: Sunfire CRS3C
Ik heb een Sunfireprijslijst van 2009; prijs van deze center is € 1.500,-.
Deze speakers vragen wel om een stevige versterker, maar dat is bij jou zo te zien niet zo'n probleem  ;)
(mijn NAD moest bijna volledig opengedraaid worden, dus heb ik destijds geen Sunfire gekocht)

Monitor Audio heeft nu ook een nieuwe reeks boven de Radiusserie uitgebracht; de Apex center ziet er goed uit !!

Succes
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Bama

Heb een monitor audio op proef mee naar huis gehad maar klinkt echt niet. Laag is erg dof en hoog is niet aanwezig. Gaat dus weer terug. Ga nu dus kijken voor de Sunfire.

Jason B.

Citaat van: TonBert op juni 15, 2010, 21:01:39
Heb een monitor audio op proef mee naar huis gehad maar klinkt echt niet. Laag is erg dof en hoog is niet aanwezig. Gaat dus weer terug. Ga nu dus kijken voor de Sunfire.

Was dat de Monitor Audio Radius / type ? Ik vond de Radius inderdaad ook wat mat klinken, maar de Apex zou daarentegen veel beter moeten klinken (nog niet zelf gehoord).

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb de Sunfire in Enschede beluisterd; de audiozaak Hobo Hifi tegenover het MST-ziekenhuis. Dacht niet dat een forumsponsor Sunfire als merk heeft; correct me if I am wrong!!

Succes
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Bama

Citaat van: Jason B. op juni 15, 2010, 22:13:25
Was dat de Monitor Audio Radius / type ? Ik vond de Radius inderdaad ook wat mat klinken, maar de Apex zou daarentegen veel beter moeten klinken (nog niet zelf gehoord).

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb de Sunfire in Enschede beluisterd; de audiozaak Hobo Hifi tegenover het MST-ziekenhuis. Dacht niet dat een forumsponsor Sunfire als merk heeft; correct me if I am wrong!!

Succes

ja de 250 hd. (Een van de weinige keren dat mijn vrouw blij was met een hifi aankoop ;))
Woon in Breda, maar reizen is geen probleem. In gorinchem hebben ze hem ook waarschijnlijk.

Bama

Sunfire gekocht en bevalt goed. Ziet er ook erg mooi uit moet ik zeggen, veel mooier dan op de foto's

Jason B.

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!!!
Echt hele mooie speakers; tot nu toe de mooiste en beste on wall-speakers die ik heb mogen beluisteren en bewonderen.

Past ie goed bij de fronts? Ook qua geluid en volume ??

Bama

Citaat van: Jason B. op juni 21, 2010, 21:59:37
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!!!
Echt hele mooie speakers; tot nu toe de mooiste en beste on wall-speakers die ik heb mogen beluisteren en bewonderen.

Past ie goed bij de fronts? Ook qua geluid en volume ??

Goede match, volume moet ik nog exact afregelen want mijn db meter was stuk kwam ik gisteren achter. Heb dus meteen maar een nieuwe besteld.
Moet de speaker ook nog ophangen, staat nu nog 20cm onder de tv en dat hoor je nu ook beter.

Vind het altijd moeilijk te verwoorden maar de Totem klinkt vooral in hoog wat ieler tov de sunfire. Verschil met monitor audio is dag en nacht kan ik wel zeggen

Jason B.

Citaat van: TonBert op juni 21, 2010, 23:22:54
Goede match, volume moet ik nog exact afregelen want mijn db meter was stuk kwam ik gisteren achter. Heb dus meteen maar een nieuwe besteld.
Moet de speaker ook nog ophangen, staat nu nog 20cm onder de tv en dat hoor je nu ook beter.

Vind het altijd moeilijk te verwoorden maar de Totem klinkt vooral in hoog wat ieler tov de sunfire. Verschil met monitor audio is dag en nacht kan ik wel zeggen

Zit ook wel een beetje prijsverschil tussen MA en deze Sunfire ! Welk type heb je trouwens (ze hebben er drie verschillende, geloof ik) ??
Veel luisterplezier !!!

Denon Focal

Mooie aankoop, heb je al pics van hoe die past?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

gast_001

Sunfire CRS-3C is werkelijk een top speaker. Ribbon driver is serieus een geniale speaker  ::)
Nieuw heb ik ze al voor 750 gezien in de BeNeLux, echter betreft het zover ik weet een tijdelijke prijs ?