problemen met twonky

Gestart door Kwakky, mei 31, 2010, 17:27:04

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Random spelen kan altijd wel, maar dan gaat ie uit je HELE collectie random spelen, ik wil dat ie random alle nummers van pearl jam ofzo gaat spelen. Ik heb het nu wel voor elkaar met de squeezeserver app.

Ipeng ziet er ook mooi uit, zou ik graag proberen, maar ik zie dat je het meteen moet kopen. Er is blijkbaar niet zoiets als trial in de ipad wereld?

riwi

Paars met zwart komt me niet bekend voor van twonky. Maar ik draai alleen twonkyserver op mijn linux PC. Dus niet het manager gedeelte.
Bij mij heb ik gewoon een webbrowser waar je ook mee door de media kan browsen.
Een apart control point gedeelte heb ik nog niet mee gespeeld. Dat moet nog.

Ik heb wel met mijn onlangs geripte CD's naar flac gehad dat de sort order van de CD's niet was zoals ik (en iedereen volgens mij) wilde hebben. Normaal speel je een hele CD van nummer 1 tot/met de laatste. Maar default haalt twonky de tracknummers eraf en sorteert dan alfabetisch alle titels van de tracks. Om dat recht te zetten moest ik in de programma directory van twonky naar resources/views gaan en daar de file view-definitions.xml editten.
In deze file kan je bij music / folder view

Deze regel :
<container buildon='res' createClass='object.item.audioItem.musicTrack' class='object.container.storageFolder' />
Wijzigen in :
<container buildon='res' sortcriteria='+pv:numberOfThisDisc,+upnp:originalTrackNumber' createClass='object.item.audioItem.musicTrack' class='object.container.storageFolder' />

jowi

Twonky op een pc is duidelijk iets anders dan op een linux bak zo te zien... anyway, ik heb het er af gegooid wegens onwerkbaar en 100% gebruikersonvriendelijk en onlogisch. Inmiddels heb ik wel de Squeezebox iPad remote goed werkend met de squeezeboxserver & hardware, en ik kan daar inmiddels ook op een simpele manier de door mij zo gewenste random mode van (sub)folders spelen door simpelweg op de iPad in de squeezebox app in folder-browse-mode de folder iets langer ingedrukt te houden, en dan op 'afspelen' te drukken, met de 'random' control aan. Perfect. Precies zoals ik het wil. De Squeezeserver iPad app werkt ook soepel, snel, helemaal goed. Plugplayer daarentegen crashed continue, kan zijn upnp servers niet vinden, heeft geen mogelijkheid om een folder-met-subfolders random af te spelen etc. en is dus afhankelijk van de upnp server die je hebt draaien. Daar heb ik inmiddels wel een hele mooie voor, de eerder genoemde 'Asset' van dbpoweramp. Een hele light-weight, small-footprint MUSIC-ONLY upnp server, die als windows service draait. Nu dus alleen nog een goed alternatief voor plugplayer, want dat is een drama (in mijn situatie). Misschien die Kinsky eens proberen. Want ik ben wel erg benieuwd of er nog veel verschil zit tussen de Arcam zelf als renderer, of de Squeezebox... want technisch gezien is de Squeezebox met dit soort technieken dus overcompleet. Maar tot nu toe is het qua werking, zelfs met de iPad, superieur...

twani

Deze computer noob heeft géén problemen met Twonky, Kinsky, Plugplayer, ChorusDS danwel Ipeng.....Ik zeg: als ik het werkend krijg is het behoorlijk "Foolproof" en moet iedereen het aan de gang kunnen krijgen en dus zijn de stellige uitspraken als zou het F@**CK software zijn niet terecht, denk ik.................

Theo.

jowi

Dat het F*CK software is zijn letterlijk jou woorden. Mijn eisen liggen blijkbaar een stuk hoger.

twani

100% onbruikbaar is voor mij inderdaad Fuck software. Ik denk dat mijn eisen gelijkluidend zijn aan een ieder die Twonky gebruikt: het moet werken! In jouw situatie werkt Twonky kennelijk niet, het zou dus raar zijn als jouw eisen niet hoger dan dat lagen. Nog steeds ligt dat echter niet aan Twonky.

Angus

Citaat van: riwi op augustus 12, 2011, 23:02:30
Paars met zwart komt me niet bekend voor van twonky. Maar ik draai alleen twonkyserver op mijn linux PC. Dus niet het manager gedeelte.
Bij mij heb ik gewoon een webbrowser waar je ook mee door de media kan browsen.
Een apart control point gedeelte heb ik nog niet mee gespeeld. Dat moet nog.

Ik heb wel met mijn onlangs geripte CD's naar flac gehad dat de sort order van de CD's niet was zoals ik (en iedereen volgens mij) wilde hebben. Normaal speel je een hele CD van nummer 1 tot/met de laatste. Maar default haalt twonky de tracknummers eraf en sorteert dan alfabetisch alle titels van de tracks. Om dat recht te zetten moest ik in de programma directory van twonky naar resources/views gaan en daar de file view-definitions.xml editten.
In deze file kan je bij music / folder view

Deze regel :
<container buildon='res' createClass='object.item.audioItem.musicTrack' class='object.container.storageFolder' />
Wijzigen in :
<container buildon='res' sortcriteria='+pv:numberOfThisDisc,+upnp:originalTrackNumber' createClass='object.item.audioItem.musicTrack' class='object.container.storageFolder' />

Bedankt hoor voor deze info! Je wilt niet weten hoe lang ik heb lopen klooien met dit probleem  :blush:
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S