problemen met twonky

Gestart door Kwakky, mei 31, 2010, 17:27:04

Vorige topic - Volgende topic

Kwakky

Hey iedereen,

ik kom al even naar dit forum om jullie hometheaters te bewonderen maar ik had nooit eerder een vraag.
Maar nu wel dus ik heb me snel geregistreerd ^^

Ik heb een tijd terug een panasonic TX-P42G15E gekocht en daar zat een gratis twonky media server key bij.
Toen ik twonky op mijn pc installeerde en probeerde om zo films van mijn pc op mijn tv te zien wou dit niet echt lukken.
Mijn pc en tv zijn verbonden met een router. Nu mijn vraag is moet dit ook een DLNA gecertificeerde router zijn
wil ik bestanden via twonky op mijn tv zien? Of ligt het gewoon aan de instellingen van mijn pc/tv of twonky?

Groetjes,
Kwakky

riwi

In principe moet dat gewoon werken. Twonky _is_ een dlna/upnp server.
Kan je vanaf de PC wel je TV pingen?

In principe gaat de TV op het netwerk broadcasten "ik ben een mediaspeler op IP adres ... ". Tegelijkertijd doet Twonky dat ook : broadcast "Ik ben een media server". Zo moet de server automatisch in het lijstje servers op de TV verschijnen. Het kan wel eens een minuut duren voor ze elkaar gevonden hebben. Het zou ook kunnen dat de router waarmee je alles verbind niet toestaat dat die broadcasts gedaan worden en dus niet doorgeeft van de ene client (PC) naar de andere client (TV). Dat zou je op kunnen lossen door er een switch tussen te zetten.

Weet je zeker dat twonky goed draait en blijft draaien? Kan je met de browser naar de status pagina van Twonky gaan?

Mijn twonky verschijnt automatisch in het menu van een PS3, Dune, Tvix, Oppo, Sony TV etc.

Kwakky

Mijn router herkent het ip adres van mijn pc en mijn tv en ik geraak in de mediaserver-instellingen van mijn twonky.
Maar mijn tv herkent twonky nog steeds niet, PS3 juist hetzelfde. Bij mijn tv kan ik wel bij menu -> instellingen -> link instelligen
-> netwerkinstellingen een proxy ingeven. Maar ik weet niet goed wat ik daar moet invullen... met de proxypoort juist van hetzelfde.
Ik ga één van de dagen eens proberen om mijn pc rechtstreeks in men tv te pluggen. Misschien heb ik zo meer resultaat

Groetjes,
Kwakky

LEGATOmotica

Hallo,
Ik ben nieuw in deze forum en ik hoop dat jij zal mijn nederland verstan.
Wellicht zit het problem met jouw security settings op jouw PC. Jij moet niets met de proxy doen. Haal dat uit via de TV menu. Na dat Twonky server is goed geinstallered moet je een icon zien rechts onder (op de onder bar naast de klok). Daar krijgt je (na dat beide server en klant op het zelfde sub netwerk zitten of draadloze verbonden met het zelfde router of met draad) een security vraag of jij "allow"/"not allow" the devices to see eachother. Welke windows OS heb jij?

Kwakky

Ik heb windows XP. Twonky is geinstalleerd en ik zie het icoontje onderaan in mijn takenbalk.
Twonky vind al mijn films enzo terug maar krijg ze niet afgespeeld op mijn tv.
Ik heb wel geen security vraag gekregen bij het installeren. Dus het probleem kan gewoon in mijn firewall zitten?

Groetjes,
Nick

LEGATOmotica

inderdaad dat kan een probleem maken. heb je de 'file sharing' en 'media delen' toegestaan?
in ieder geval zal ik de PC firewall 'disable' (de router firewall kan blijven staan).

Kwakky

Het is dus inderdaad gewoon een firewall probleem.
Ik had mijn firewall helemaal utigeschakeld en toen kon mij tv de twonky mediaserver herkennen.
Nu moet ik enkel nog een beetje zoeken wat ik in mijn firewall moet veranderen wil ik hem altijd zien.

Groetjes,
Kwakky

LEGATOmotica

:clapping: goed gedaan! you may leave firewall on the router as this protects you from the 'outside world' ; but even if you'd re-enable the firewall you most likely get it to recognize the connection as a valid one and it won't break it... let us know if all is working well now.

groet,
Elon Cosla

Kwakky

Alles werkt nu. Ik heb bij men firewall enkele dingen moeten toestaan maar alles werkt nu. Bedankt!

Groetjes,
Kwakky

jowi

Ik heb ook een Twonky vraag. Ik heb nu op mijn laptop TwonkeyManager en Server en Beam (?) geinstalleerd, De server 'ziet' mijn media, en in de config zie ik ook het IP adres van mijn Arcam receiver staan, dus alles zou goed zijn.

Echter... waar zit de besturing? Is er niet een appje voor op de laptop ofzo waarmee ik dan een muziekje naar de Arcam kan sturen? Die Twonkybeam doet helemaal niets in Chrome en in IE ziet ie geen muziekbestanden, niets. Daar ziet ie wel een 'Arcam device' staan. Maar hoe ik daar nu iets op afgespeeld krijg is mij een groot raadsel, en enige hulp of uitleg is weer ver te zoeken.

Of ben ik verplicht een iPad iPhone oid aan te schaffen, omdat er geen andere manier van besturen is? Nee toch?

bmateijsen

Ipod app: plugplayer bijv.

PC sturing: Kinskydesktop van Linn, zie www.linn.co.uk.

Groet,

Bjorn

Citaat van: jowi op oktober  2, 2010, 15:14:13
Ik heb ook een Twonky vraag. Ik heb nu op mijn laptop TwonkeyManager en Server en Beam (?) geinstalleerd, De server 'ziet' mijn media, en in de config zie ik ook het IP adres van mijn Arcam receiver staan, dus alles zou goed zijn.

Echter... waar zit de besturing? Is er niet een appje voor op de laptop ofzo waarmee ik dan een muziekje naar de Arcam kan sturen? Die Twonkybeam doet helemaal niets in Chrome en in IE ziet ie geen muziekbestanden, niets. Daar ziet ie wel een 'Arcam device' staan. Maar hoe ik daar nu iets op afgespeeld krijg is mij een groot raadsel, en enige hulp of uitleg is weer ver te zoeken.

Of ben ik verplicht een iPad iPhone oid aan te schaffen, omdat er geen andere manier van besturen is? Nee toch?

jowi

Ok, dus Twonky levert niets om haar eigen software mee te kunnen besturen vanaf een PC? Maf zeg... :o
En Bjorn, op welke input moet de Arcam staan hiervoor?

bmateijsen

Citaat van: jowi op oktober  2, 2010, 15:25:04
Ok, dus Twonky levert niets om haar eigen software mee te kunnen besturen vanaf een PC? Maf zeg... :o

Dat klopt, twonky is alleen een UPNP server. Je hebt dus een controlpoint nodig.

jowi

KinksyDesktop ziet wel de Arcam en Twonky maar spelen ho maar. Het linkerschermpje ziet de media etc, het rechterkantje blijft maar draaien met z'n 'zandloper' met de tekst 'subscribing...'.  Een muziekje aanklikken of 'play now' doet niks.

bmateijsen

Citaat van: jowi op oktober  2, 2010, 15:40:31
KinksyDesktop ziet wel de Arcam en Twonky maar spelen ho maar. Het linkerschermpje ziet de media etc, het rechterkantje blijft maar draaien met z'n 'zandloper' met de tekst 'subscribing...'.  Een muziekje aanklikken of 'play now' doet niks.

Even opnieuw opstarten?

En wat voor soort bestand wil je afspelen?

jowi

Gewoon CD's losless geript naar FLAC met dbPowerAmp. Na opstarten deed Kinsky het wel, echter nu is Twonky meteen door zijn trial periode heen? Snap er niks van. Heb nu Twonky maar op de PC geinstalleerd (Squeezeserver maar even gestopt), en nu krijg ik daar compleet andere software als wat ik op de laptop kreeg, daar had ik alleen een webbased configuratie, op de PC heb ik nu ook een soort grafische schil. Lekker duidelijk allemaal... nu eens kijken of ik dan op de laptop met Kinsky de twonkyserver kan besturen zodat ik muziek over de Arcam hoor...

jowi

Sjongejonge wat een ellende toch allemaal dit. Nu ziet Kinsky de mediaserver op de PC weer wel, maar is ie de Arcam weer kwijt. Alles weer opstarten, niets. Ik stop er mee, ben het nu al zat. Ik blijf wel met de Logitech Duet werken, die doet het tenminste.

*edit* plots is daar dan weer de Arcam... alleen als ik een nummer aanklik in Kinsky (play now) gebeurt er niets... welke ingang moet ik hebben op de Arcam, Bjorn? NET toch neem ik aan? Alleen daar zie ik dus internet radio, mijn PC (ik denk windows media server), twonkyserver en favorites... wat nu?

bmateijsen

Je moet inderdaad NET hebben, en met de AB kan je dan ook naar Twonkymedia.
Dat gaat echter heel langzaam. Kinsky zou het moeten doen... Anders misschien even plugplayer proberen?

Groet,

Bjorn

Citaat van: jowi op oktober  2, 2010, 16:32:07
Sjongejonge wat een ellende toch allemaal dit. Nu ziet Kinsky de mediaserver op de PC weer wel, maar is ie de Arcam weer kwijt. Alles weer opstarten, niets. Ik stop er mee, ben het nu al zat. Ik blijf wel met de Logitech Duet werken, die doet het tenminste.

*edit* plots is daar dan weer de Arcam... alleen als ik een nummer aanklik in Kinsky (play now) gebeurt er niets... welke ingang moet ik hebben op de Arcam, Bjorn? NET toch neem ik aan? Alleen daar zie ik dus internet radio, mijn PC (ik denk windows media server), twonkyserver en favorites... wat nu?

jowi

Citaat van: bmateijsen op oktober  2, 2010, 16:48:33
Je moet inderdaad NET hebben, en met de AB kan je dan ook naar Twonkymedia.
Dat gaat echter heel langzaam. Kinsky zou het moeten doen... Anders misschien even plugplayer proberen?
Met de AB is inderdaad niet werkbaar, ik had van het eerste album het eerste nummer aangeklikt op de Arcam dus, die ging spelen (via twonky dus met de arcam ab). Maar via kinsky niet. Als ik daar nu een ANDER album of nummer aanklik, gaat steeds weer het nummer spelen wat ik daarvoor op de arcam zelf had gekozen...

En plugplayer is geen optie, ik heb geen ipad iphone etc :D daarom wil ik het eerst eens zo aan de praat krijgen, eens kijken of dat dan beter werkt of mooier klinkt dan de Logitech Duet, zo ja dan koop ik een iPad 8)

bmateijsen

Ik heb het zelf nooit met Kinsky bestuurd, maar weet dat hij thuis wel de HDX1000 bijvoorbeeld ziet ;).
Misschien moet je een ander upnp controlpoint hebben.

Citaat van: jowi op oktober  2, 2010, 16:52:16
Met de AB is inderdaad niet werkbaar, ik had van het eerste album het eerste nummer aangeklikt op de Arcam dus, die ging spelen (via twonky dus met de arcam ab). Maar via kinsky niet. Als ik daar nu een ANDER album of nummer aanklik, gaat steeds weer het nummer spelen wat ik daarvoor op de arcam zelf had gekozen...

En plugplayer is geen optie, ik heb geen ipad iphone etc :D daarom wil ik het eerst eens zo aan de praat krijgen, eens kijken of dat dan beter werkt of mooier klinkt dan de Logitech Duet, zo ja dan koop ik een iPad 8)

jowi

Pfff de Arcam klinkt goed maar qua software/firmware is het echt een onmogelijk suf apparaat, sorry Bjorn :)

Als ie uit is geweest is ie de netwerkinstellingen kwijt... moet je echt met de hand weer aanzetten. De uPNP implementatie is erg slecht... de Intel uPNP tools kunnen alles wel uitlezen, maar wat ik ook doe, met kinsky of de Intel basistools, er gaat niets spelen en de Arcam hangt 'connection down'... en dan moet je hem weer uit en aanzetten... nou ja je snapt het. Plug 'n Play... no way.

bmateijsen

Ik heb daar met plugplayer op de zaak geen last van..., dus ik weet niet wat er dan exact fout gaat.
Ander verschil met jouw setup is dat wij een QNAP nas gebruiken.

Citaat van: jowi op oktober  2, 2010, 18:56:08
Pfff de Arcam klinkt goed maar qua software/firmware is het echt een onmogelijk suf apparaat, sorry Bjorn :)

Als ie uit is geweest is ie de netwerkinstellingen kwijt... moet je echt met de hand weer aanzetten. De uPNP implementatie is erg slecht... de Intel uPNP tools kunnen alles wel uitlezen, maar wat ik ook doe, met kinsky of de Intel basistools, er gaat niets spelen en de Arcam hangt 'connection down'... en dan moet je hem weer uit en aanzetten... nou ja je snapt het. Plug 'n Play... no way.

jowi

Hier trouwens een mooie uPNP toolkit van Intel:
http://software.intel.com/en-us/articles/intel-software-for-upnp-technology-download-tools/

Zitten wat basis appjes tussen maar ook diagnostische tools, en op de link verder zoekend kom je bij resources en fora over het ontwikkelen van uPNP applicaties... kijk, now we're talking 8)

jowi

Gisteren een iPad 2 gekocht, en natuurlijk meteen geprobeerd of ik de combinatie van plugplayer en twonky aan de praat kreeg. In het kort, ja, dat wel. Maar wat een vreselijk pakket is dat twonky toch, ongelooflijk. Eerst wil ie niet opstarten omdat ie klaagt dat mijn trial key is verlopen? wtf? Geen zin om verder uit te zoeken, ik heb 15 dollar overgemaakt voor een key. Prima. Dan start het ding op, in een werkelijk belachelijk paars-met-zwarte user interface, met een raar onduidelijk font... in godsnaam, WAAROM???? :crazy: Anyway, na wat gepruts kon ik dan inderdaad muziekjes op de iPad aanklikken en direct op de Arcam laten afspelen, erg fijn.

Maar... ik wil niet na elk nummer zelf de volgende aan moeten klikken. Ik wil dat ie bijv. alles wat er aan cd's in de folder 'massive attack' staan, dat zijn dan 3 albums met in totaal 5 cd's dus zeg maar iets van 100 tracks, random blijft spelen. En op 1 of andere manier krijg ik dat maar niet voor elkaar. Ik zal wel een playlist ofzo aan moeten maken, maar het is zo'n onduidelijk pakket, en dat paars met zwart helpt ook niet echt om te ZIEN wat je aan het doen bent, mijn god welke debiel verzint dat... en je kunt dus nergens de kleuren aanpassen, of ik kan het niet vinden. Playlist aanmaken lukt op een gegeven moment, maar ik kan er niets in zetten. Hij heeft wel zelf op 1 of andere manier een aantal nummers in een playlist gezet, maar die kan ik niet afspelen met de plugplayer app. Ik kan met plugplayer geen artiest of artiest folder kiezen en die random af spelen. ik kan er ook geen playlist maken, laat staan een random playlist? Ik kan niet eens 1 cd kiezen en zeggen ' speel deze cd af'  ik kan alleen de cd kiezen, en dan 1 nummer, en ik kan alleen DAT nummer spelen? Dat kan toch niet waar zijn?

Uiteindelijk maar de Squeezebox app geinstalleerd op de iPad. En daar heb ik dus dezelde problemen... ik kan het ding wel random laten spelen, maar dan speelt ie random uit de HELE collectie, ik kan met geen mogelijkheid aangeven dat ie van 1 artiest alles random moet spelen. Ook hier kan ik niet een album in zijn geheel starten, ik moet het album openen, en dan 1 track kiezen en die starten, daarna gaat ie wel met de volgende verder gelukkig.

Iemand die wel snapt hoe het werkt? Want ik begrijp er echt niks van. Ik zal het wel verkeerd doen ongetwijfeld, het gaat blijkbaar snoeihard tegen mijn logica en mijn kennis en inzichten van software en user interfaces in.... ik wil gewoon simpelweg dat ie alles wat ik bijv. van Massive Attack heb, random afspeelt. Ik wil gewoon een album af kunnen spelen zonder dat ik zelf elke track aan moet klikken. Als ik een album aanklik, moet ie dat #$%$#%$ ALBUM afspelen, hoe $#@%%$ moeilijk is het nou zou je zeggen? :D

Ik zal ook eens andere upnp servers proberen, bijv. tversity, maar ook xbmc... deze van de makers van dbPowerAmp lijkt me ook interessant: http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm want het zou wel aardig zijn om op een handige, vriendelijke manier (!!!) muziek te kunnen streamen direct naar de Arcam 600 zonder een squeezebox kastje nodig te hebben.

papaleo

Welke app gebruik jij dan?
Ik heb,iPeng en Squeezepad, icm Synology en mijn iPad

Ik heb beide apps maar gebruik de laatste,ik heb 'm dan ,ivm de verbouwing, al een hele tijd niet meer gebruikt maar volgens mij kan ik daar kiezen voor diverse randoms;

-Nummermix
-Artiestmix
-Albummix
-Jaarmix

Edit;
Oeps...,tja heeft waarschijnlijk niet direct met de 'Twonky server sf te maken  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels