Audia : Mijn stereo setje

Gestart door Audia, mei 20, 2010, 12:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Audia

Citaat van: S@m op mei 10, 2011, 10:17:36
;D

Je gaat door voor de volgende ronde.
Congrats...

Dank je.  8)
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Roger Black

Citaat van: Audia op mei 10, 2011, 10:11:43
Geen idee, maakt me ook niet echt veel uit.
Het klinkt namelijk fantastisch  :o

:clapping:

Mooie upgrade. Je hebt sowieso een fantastische set, om van te dromen.  :)

bmateijsen

Kijk.... dat zijn stappen! Mooi hoor!

Groet,

Bjorn

Audia

Citaat van: Roger Black op mei 10, 2011, 15:07:32
:clapping:

Mooie upgrade. Je hebt sowieso een fantastische set, om van te dromen.  :)

Citaat van: bmateijsen op mei 10, 2011, 16:10:42
Kijk.... dat zijn stappen! Mooi hoor!

Groet,

Bjorn

Bedankt. Ik ben er ook erg blij mee  ;D
De stap was ook groter dan van tevoren gedacht.
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Deleted member

Waanzinnige upgrade, van harte!!  :pompom: Ken je trouwens de site HiFicritic? Daar "scoren" de Krell Evo's enorm hoog tussen al niet de minste apparatuur! Zie ook: http://www.hificritic.com/colloms/poweramps.aspx en http://www.hificritic.com/colloms/preamps.aspx

edit: de Transparent Ref Xl MM2 trouwens ook: http://www.hificritic.com/colloms/Cables_S.aspx Je hebt dezelfde smaak als Collums zo te zien!!  :)

blue-eyes

Je hebt het goed voor elkaar volgens mij.
Heb je ook een totaal overzicht? Ik ben wel nieuwsgierig naar de kamer waarin je luistert.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Audia

Citaat van: Antoine op mei 10, 2011, 19:15:02
Waanzinnige upgrade, van harte!!  :pompom: Ken je trouwens de site HiFicritic? Daar "scoren" de Krell Evo's enorm hoog tussen al niet de minste apparatuur! Zie ook: http://www.hificritic.com/colloms/poweramps.aspx en http://www.hificritic.com/colloms/preamps.aspx

Bedankt.
Ik kende de Hificritic nog niet. Ga me eens inlezen in zijn reviews.

Audia

Citaat van: Antoine op mei 10, 2011, 19:15:02
edit: de Transparent Ref Xl MM2 trouwens ook: http://www.hificritic.com/colloms/Cables_S.aspx Je hebt dezelfde smaak als Collums zo te zien!!  :)

Nou, inderdaad.
Op mijn slaapkamer draai ik met Conrad-Johnson. Scoort ook al zo hoog bij hem.

Audia

Citaat van: Blue-Eyes op mei 10, 2011, 19:33:39
Je hebt het goed voor elkaar volgens mij.
Heb je ook een totaal overzicht? Ik ben wel nieuwsgierig naar de kamer waarin je luistert.

Als ik alles compleet heb, zal ik eens wat nieuwe foto's maken.
Ik mis nu nog een rack, amp-racks, etc.

S@m

Citaat van: Audia op mei 10, 2011, 19:54:19
Als ik alles compleet heb, zal ik eens wat nieuwe foto's maken.
Ik mis nu nog een rack, amp-racks, etc.

Heb je ook nog iets met je akoestiek gedaan, gordijnen, karpet en/of andere bekleding?

Deleted member

Citaat van: S@m op mei 10, 2011, 19:58:15
Heb je ook nog iets met je akoestiek gedaan, gordijnen, karpet en/of andere bekleding?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100862.msg1730636#msg1730636

O ja, ik zou jou (Audia) geen probleem willen aanpraten maar met zulke mooie apparatuur (:wub:) zou een kritische evaluatie van de akoestiek door een pro op dat gebied (Soundscapes.nu heeft zeer veel ervaring met HiFi en HT ruimtes) helemaal niet zo'n gek idee zijn. Wellicht valt daar nog wel heel veel te halen.

Audia

Citaat van: Antoine op mei 10, 2011, 20:02:41
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100862.msg1730636#msg1730636

O ja, ik zou jou (Audia) geen probleem willen aanpraten maar met zulke mooie apparatuur (:wub:) zou een kritische evaluatie van de akoestiek door een pro op dat gebied (Soundscapes.nu heeft zeer veel ervaring met HiFi en HT ruimtes) helemaal niet zo'n gek idee zijn. Wellicht valt daar nog wel heel veel te halen.

Doe je ook niet hoor.
Ik weet dat de 'kelkjes' veel brengen. Verder is de akoestiek nog niet aangepakt.
Wel heb ik een tube trapp om bas reflectie in de linker hoek te beperken.
Dit is dus iets wat ik in de toekomst zeker nog ga aanpakken.
Op dit moment huppelen hier nog 2 kleintjes rond lopen en heb ik weinig effort gedaan om de woonkamer akoestisch perfect te krijgen.
Als ze een jaar of 6 zijn, wordt de woonkamer in zijn geheel aangepakt.
Hierbij pak ik ook gelijk mijn akoestiek volledig mee.
Dat is het plan.

Voorlopig geniet ik nog van deze set met de wetenschap dat het dan nog beter gaat worden.

Deleted member

Helemaal helder en goed plan uiteraard! En over je laatste zin: een betere instelling is niet mogelijk! :clapping:

S@m

Dus de indruk die (bij mij althans) gewekt wordt dat het nogal een harde kamer is is een juiste, geen vloerkleedje, geen gordijnen, e.d...?

Linkje gezien Antoine  ;)

Audia

Citaat van: S@m op mei 10, 2011, 20:22:27
Dus de indruk die (bij mij althans) gewekt wordt dat het nogal een harde kamer is is een juiste, geen vloerkleedje, geen gordijnen, e.d...?
Linkje gezien Antoine  ;)

Daarnaast heb ik nog een vloerkleed tussen de set en de bank.
Aan de rechterkant voor de ramen met openslaande deuren heb ik wat dikkere stoffen paneelgordijnen.
Achter de bank hangt nog een wat grotere foto op canvas.
De salontafel is van hout. De bank heeft stoffen kussens.

Dit alles dempt het behoorlijk, waardoor de kamer absoluut niet hard overkomt.

S@m

Citaat van: Audia op mei 10, 2011, 20:30:23
Daarnaast heb ik nog een vloerkleed tussen de set en de bank.
Aan de rechterkant voor de ramen met openslaande deuren heb ik wat dikkere stoffen paneelgordijnen.
Achter de bank hangt nog een wat grotere foto op canvas.
De salontafel is van hout. De bank heeft stoffen kussens.

Dit alles dempt het behoorlijk, waardoor de kamer absoluut niet hard overkomt.

Dat zou ook zonde zijn van zo'n prachtcombi...

jan-rotterdam

Mooie upgrades :worship:

Groeten Jan

Robbert54

Dat is toch heel wat mooier dan de ps! wat een prachtig spul! :wub: :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Audia

Dank allemaal weer.
Sinds vrijdag speel ik met de Transparent Reference MM2 XLR en Transparent Reference MM2 speakerkabel.
Ik kan er nog weinig over zeggen. Het is nog aan het inspelen.

Nu nog even kijken voor een nieuw rack voor de audio.
Dit gaat van Solidsteel worden uit de HS reeks.

R

Je bent goed bezig laatste tijd. Wat een topset!

Audia

Citaat van: R op mei 15, 2011, 12:12:40
Je bent goed bezig laatste tijd. Wat een topset!

Dank je.

De volgende dingen staan nog op de planning:
  - Krell CAST MMF - 3mtr tussen EVO 202 en EVO 400
  - Solidsteel HS-A versterkerplateau's zwart
  - Solidsteel HS rack zwart
  - PS Audio - AC12 netkabels voor het complete systeem

Daarna ga ik eerst weer een tijdje luisteren  :popcorn:

TheoPrime

Jij laat het geld flink rollen zeg  :o Maar prachtig stereo ''setje'' hoor!
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Audia

Citaat van: TheoPrime op mei 15, 2011, 12:54:28
Jij laat het geld flink rollen zeg  :o Maar prachtig stereo ''setje'' hoor!

Hé, iemand moet wat doen om de economie erbovenop te helpen  :D

Former member 78

Heel heel heel heel heel erg mooi!!! ;D

Audia

De racks van Solidsteel zijn ondertussen een feit.
Ik ben gegaan voor een HS-3 en een HS-2.
Voor nu staan op de HS-2 beide monoblokken.
In de HS-3 staan nu de P10, Audia Flight one en EVO202.
Wanneer ik de netkabels heb, gaan de monoblokken worden gescheiden en komen ze onderin beide racks.
Tegen die tijd maak ik weer eens wat overzichtfoto's.