NOS zendt vrijwel alle WK-wedstrijden in 1080i uit

Gestart door M, mei 19, 2010, 13:36:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Ghosty J

Dat kennen we van de NOS eerst zien dan geloven
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

De NOS heeft nu een nieuwe directeur, dus er is hoop! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

svmnb

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 14:29:41
De NOS heeft nu een nieuwe directeur, dus er is hoop! :D

Als zijn ongetwijfeld vorstelijke salaris is betaald, hoop ik dat er wat centen over blijven om hd uit te zenden.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ghosty J

Hmzz "vrijwel alle WK"... leest als één wedstrijd in HD ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Martinus

Citaat van: Ghosty J op mei 19, 2010, 17:35:51
Hmzz "vrijwel alle WK"... leest als één wedstrijd in HD ;)

56 vd 64.. valt mee :)

gelukkig hebben we vooral veel andere keus damn it... dus eerst zien dan geloven.
............

Radiator

Toch wel genieten al die wedstrijden in 1080i!
Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

Mr_Parker

De reden van "vrijwel alle" vind ik echt te belachelijk voor woorden.
Dit is meteen een heel goed argument om 2 HD kanalen van NPO te schrappen en te gaan naar het BBC model, die er nu langzaam overigens van af gaat, om maar een specifiek HD kanaal te maken waarop men speciale HD uitzendingen doet.

Er is dus maar 1 volledige HD lijn. Het is dus onmogelijk om 2 HD uitzendingen op de Nederlandse zenders tegelijk te hebben, waarom dan wel 3 HD kanalen?

Ik hoop ook dat de NOS met een zo groot mogelijk zorg nu met hun vingers van het signaal gaan afblijven en dus dat het voetbal in 1080p gefilmd wordt en er alleen een 1080i signaal van gemaakt wordt door hen. Mocht het juist in 720p gefilmd worden zou ik het heel graap zien dat zij het juist als 720p doorgeven. Wat alles wat er door de NOS / NPO aan geklooid wordt is uit het verleden al gebleken alleen maar slecht te zijn.

MaxxMark

@Mr_Parker:

Het ligt ietsje genuanceerder dan je nu doet voorkomen.

Bij het WK gaat het om 2 live uitzendingen die naast elkaar in HD uitgezonden moeten worden. Als ik het goed begrepen heb kunnen ze op dit  in Hilversum geen meerder HD streams binnen krijgen, verwerken en uitsturen.

Als ze een (vooraf opgenomen) HD opnamen hebben van een programma, welke al helemaal klaar is, dan kunnen ze deze  gewoon op een van de andere kanalen uitzenden.

Bij de olympische spelen was er ook een dergelijk stom probleem. Dat ze het HD signaal niet binnen konden krijgen maar wel konden versturen. En dat ze om die reden een geupscalede variant hadden ipv een native hd resoutie.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EJ

@MaxxMark: ik denk dat je gelijk hebt. Sowieso is de verbindings snelheid met en in Zuid-Afrika (internet en satelliet) uitermate beperkt. De lijn capaciteit/satelliet capaciteit zal bepalend zijn.

MaxxMark

@ej: ik denk toch wel dat ze voor een dergelijk event de infrastructuur goed geregeld hebben.

Het lijkt mij dat iedereen gewoon dezelfde feed binnenkrijgt (muv 3D) die ter beschikking wordt gesteld door de fifa.

Het probleem lijkt mij gewoon in de verwerking in Hilversum te liggen en niet zozeer in het aanbod van het HD signaal.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Shorty

Citaat van: Mr_Parker op juni 11, 2010, 10:24:36
De reden van "vrijwel alle" vind ik echt te belachelijk voor woorden.
Dit is meteen een heel goed argument om 2 HD kanalen van NPO te schrappen en te gaan naar het BBC model, die er nu langzaam overigens van af gaat, om maar een specifiek HD kanaal te maken waarop men speciale HD uitzendingen doet.

Er is dus maar 1 volledige HD lijn. Het is dus onmogelijk om 2 HD uitzendingen op de Nederlandse zenders tegelijk te hebben, waarom dan wel 3 HD kanalen?

Ik hoop ook dat de NOS met een zo groot mogelijk zorg nu met hun vingers van het signaal gaan afblijven en dus dat het voetbal in 1080p gefilmd wordt en er alleen een 1080i signaal van gemaakt wordt door hen. Mocht het juist in 720p gefilmd worden zou ik het heel graap zien dat zij het juist als 720p doorgeven. Wat alles wat er door de NOS / NPO aan geklooid wordt is uit het verleden al gebleken alleen maar slecht te zijn.

Het 3D-kanaal waarmee in september gestart wordt is van een commerciële zender, dus niet van de NOS.

Ze zouden ook eens kunnen proberen om het in 1080p@25 uit te zenden. Of geeft dat teveel motion blur?

VrGr,

Bart J.

Mr_Parker

1. Ik heb het in mijn bericht volgens mij nergens over 3D...

2. De decoders en de afgesproken resoluties voor DVB-C ondersteunen geen 1080p niet in 50 / 25 of 24p. 1080p is in het geheel geen broadcast standaard, alleen een blu-ray / film studio format.

Martinus

ik vond vanavond minder scherp als gister, anderen dit ook gemerkt?
............

Midcall

Citaat van: Martinus op juni 13, 2010, 01:13:47
ik vond vanavond minder scherp als gister, anderen dit ook gemerkt?
Ja, Engeland-USA leek mij ook al gewoon SD. Duidelijk minder dan de anderen wedstrijden die ik tot dusver heb gezien.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

celerontje

En dat terwijl er maar 1 wedstrijd werd uitgezonden, dus het ''geen extra capaciteit'' argument gaat niet op. ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mondiaal

Toch is er een wereld van verschil als ik af en toe naar de belg zap.(minder getoeter daar maar ook stukken minder beeld) Oftewel een gelukkige HD kijker hier.

millon

ik was ook ff naar de belg gezapt.
ben toen weer snel terug gezapt ;D

Martinus

Citaat van: Midcall op juni 13, 2010, 01:23:22
Ja, Engeland-USA leek mij ook al gewoon SD. Duidelijk minder dan de anderen wedstrijden die ik tot dusver heb gezien.

vond gister duitsland etc wel weer erg scherp... zou het mss ook aan de capaciteit van de hd in het stadion liggen?
............

DVDGuy

Duitsland zond gisteren de wedstrijd tegen Australië zelfs uit met DD 5.1 geluid, waardoor je helemaal gek werd van die K.. toeters  :music:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Denon1908

Alsof er constant een enorme mug in je TV zit, echt heel irritant die Vuvuzela-dingen.

Overigens was de reactie van de NOS op het feit dat er op de belg een stuk minder toeters te horen zijn: "Het hoort bij de cultuur van Zuid-Afrika, dus we gaan het er niet uit filteren.."

Criterionlover

Stadiongeluid is al wel zachter gezet door NOS....
T+A ; Sonos

Midcall

Citaat van: Criterionlover op juni 14, 2010, 12:28:42
Stadiongeluid is al wel zachter gezet door NOS....

De eerste helft was er niet minder vervelender om geworden  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

mic1980

Ik heb het gevoel dat bij het EK het beeld veel scherper was.
Misschien ben ik in die twee jaar gewoon verwend geraakt.

M

Citaat van: mic1980 op juni 16, 2010, 22:01:58
Ik heb het gevoel dat bij het EK het beeld veel scherper was.
Misschien ben ik in die twee jaar gewoon verwend geraakt.
Had je toen misschien een Pioneer? ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300