Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

twani

#7225
Citaat van: Xander32 op februari 14, 2022, 07:32:07
Reacties zoals bovenstaande maken dat mensen afhaken bij een forum als deze. Zo jammer ☹️
Zelf ben ik onderwijl niet zo snel meer onder de indruk, maar het maakt wel dat ik amper nog spontaan post. Je gaat je woorden afwegen en sommige onderwerpen ga je mijden.

T had inderdaad weinig met jou topic van doen, maar ik neem aan dat men om dit soort randzaken heel gemakkelijk héén leest....

Als je je vanwege dit soort zaken al afmeldt heb je het in het dagelijkse leven vast ook niet makkelijk...

Onzin kom je overal tegen. Iedere dag, overal...

Het is aan de lezer/ontvanger om te bepalen of hij zich eraan stoort..

Maar jij had die stap in ieder geval al gezet en das prima :)

Voordeel van de moderne media en alle daarin gemeld gekte en stompzinnigheid is dat ik me meer en meer besef dat ik toch eigenlijk een bovenste beste brave boy met een goed hart ben. :laugh:

Man man, wanneer heb ik voor het laatst m'n vriendin aan dr haren uit de auto getrokken en haar vervolgens met haar hoofd tussen de autodeur geklemd........

Je zou zo'n ventje toch eens gaan opzoeken...

Xander32

On topic: ik zie een M&G aankomen  :D

Citaat van: twani op februari 14, 2022, 12:19:31
...

Man man, wanneer heb ik voor het laatst m'n vriendin aan dr haren uit de auto getrokken en haar vervolgens met haar hoofd tussen de autodeur geklemd........

Je zou zo'n ventje toch eens gaan opzoeken
...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari 14, 2022, 13:45:44
On topic: ik zie een M&G aankomen  :D

Twani vs Lil Kleine.  Ik wens m veel succes...... :laugh:


MarKath

Moet Lil niet wormvormig aanhangsel zijn?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

Citaat van: MarcelHLX op februari 14, 2022, 18:21:35
Moet Lil niet wormvormig aanhangsel zijn?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Zo is het. Nu nog iemand vinden die m kan laten inzien wat hij nou eigenlijk is...

Sorry Robert voor deze off topic shizzle...

PorscheHD

Zuigen om te zuigen is de nieuwe wereld helaas. Social media al verlaten daarom een poosje geleden.

Xander32

Vandaag een super gezellig treffen gehad, samen met een aantal hifi-vrienden, bij gastheer Bert50.

Bert heeft een indrukwekkende set, bestaande uit o.a. Hegel H590 en Dynaudio Confidence 20.
Echter, de vorige keer toen ik bij Bert was, een aantal maanden terug, was ik nogal gereserveerd over het presteren van zijn set. Toen nog met een BSN2i als streamer. Nog niet eerder had ik een set gehoord welke de muziek zo uiteenrafelde, de losse elementjes waaruit de muziek bestond zo scherp aftekende tegen de zwarte achtergrond, maar de samenhang ontbrak. De muziek vloeide niet 🤔

Dat veranderde, toen Bert de Rega P10 ging inzetten als bron, op dat moment was er muziek, waren er de mee tikkende voeten. Dat veranderde echter weer abrupt, toen we weer terug gingen naar het streamen.


De afgelopen maanden heeft Bert de BSN vervangen door een Auralic Aries G2.1 en alle (zeer hoogwaardige) AQ bekabeling vervangen door snoeren van Siltech. Het positieve effect van die wijzigingen op m.n. het streamen is fors te noemen; een prachtig stereobeeld, een fraaie tonaliteit en een jaloersmakende detaillering, welke nu maakten dat de muziek 'echt' klonk, dat de muziek natuurlijk klonk. Genieten 🎶

Verder was het vooral een heel gezellige middag, met mooie gesprekken en als verrassing een lunch in een sfeervol restaurantje in Brielle. Bert, nogmaals dank voor de mooie middag 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pathos

#7232
Leuk te lezen "review" Sander. Mooi om te zien dat hier gezellige M&G plaatsvinden en dat het gaat om de muziek, de ervaringen van de set en de gezelligheid. Mooi om zo zelf ook nieuwe dingen te ontdekken en te horen hoe er in een set veranderingen plaatsvinden om er een nog mooier muzikaal geheel van te maken. Zo leer je toch weer van/bij een ander. 😃
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Bertus69

#7233
Ik leefde in de veronderstelling dat Bert50 allang een Auralic had en geen Node 2i of ben ik nu gek geworden. Zou Bert50 nu niet echt inschatten voor iemand die een Node 2 in zijn set zou opnemen?

Of had hij een Lumin of een Aurender voorheen, zou ook kunnen  :crazy:

Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Bert had in een vorige set een Aurender. Maar die is ingeruild/verkocht met de komst van de Hegel H590.
In de H590 zit ook een dac en streamer ingebouwd, echter kan die niet overweg met Roon en daarvoor had Bert een Node 2i.

Citaat van: Bertus69 op februari 22, 2022, 03:36:18
Ik leefde in de veronderstelling dat Bert50 allang een Auralic had en geen Node 2i of ben ik nu gek geworden. Zou Bert50 nu niet echt inschatten voor iemand die een Node 2 in zijn set zou opnemen?

Of had hij een Lumin of een Aurender voorheen, zou ook kunnen  :crazy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Dat klopt maar het was de node 130 de laatste versie .
Maar de Auralic Aries 2.1,gaat 3 stappen verder mag ook wel kwa geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

... al die type aanduidingen ook 😅
Nu nog een keer een eigen showroom aanmaken Bert 👍🏻

Citaat van: bert50 op februari 22, 2022, 07:06:18
Dat klopt maar het was de node 130 de laatste versie .
Maar de Auralic Aries 2.1,gaat 3 stappen verder mag ook wel kwa geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#7238
Ja, de M&G zijn altijd weer tof. Komende vrijdag komen er hier een aantal forumleden, bekenden en een nieuw gezicht. Ik heb er zin in  :thumbs-up:

Citaat van: Pathos op februari 21, 2022, 21:51:12
Leuk te lezen "review" Sander. Mooi om te zien dat hier gezellige M&G plaatsvinden en dat het gaat om de muziek, de ervaringen van de set en de gezelligheid. Mooi om zo zelf ook nieuwe dingen te ontdekken en te horen hoe er in een set veranderingen plaatsvinden om er een nog mooier muzikaal geheel van te maken. Zo leer je toch weer van/bij een ander. 😃
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Citaat van: bert50 op februari 22, 2022, 07:06:18
Dat klopt maar het was de node 130 de laatste versie .
Maar de Auralic Aries 2.1,gaat 3 stappen verder mag ook wel kwa geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aha......dus bij jouw draait de handel via Roon, bevalt dat goed Bert en heb je een Roon pc met harde schijf of een pc die de audio bestanden van een NAS pakt? Dat de Aries beter is mag idd ook wel anders zou het zonde zijn van die 5K  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Bertus69

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2022, 10:01:41
Ja, de M&G zijn altijd weer tof. Komende vrijdag komen er hier een aantal forumleden, bekenden en een nieuw gezicht. Ik heb er zin in  :thumbs-up:

Volgens mij sta ik voor een weekje later. Ben heel benieuwd naar je set, er is niets meer aan apparaten over van mijn laatste M&G bij jouw, op misschien een kabeltje na  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Betreft componenten en speakers is alles gewijzigd inderdaad 🤓
Al is de sound niet eens zo heel anders als met de Glenairs verwacht ik, maar met veel meer verfijning.

En ja, de bekabeling zal voor een deel nog hetzelfde zijn. Daarin heb ik nauwelijks gewisseld.
De wijzigingen daarin zijn een AQ digi coax voor de Audiolab cdt en een AQ usb kabel tussen Aries en de Accu dac.


Die laatste heb ik vandaag nogmaals gewijzigd; de AQ Coffee is vervangen door een Diamond usb.

Die schijnt nog beter te presenteren. Echter, of ik beter ook mooier ga vinden zal zich moeten gaan uitwijzen. De Diamond kent 100% zilveren aders (Coffee 10%), waardoor die meer open en luchtig klinkt. Dat herken ik wel van een puur zilveren ic welke ik langdurig in gebruik had. De Coffee klinkt daarentegen wat voller.

Ik ben uitermate tevreden over de Coffee , maar dit is een tweak welke leuk is om uit te proberen in eigen set. De kabel welke ik het lekkerst vind presteren, mag blijven 🎶 De ander gaat naar zolder of op MP.


Citaat van: Bertus69 op februari 22, 2022, 17:30:53
Volgens mij sta ik voor een weekje later. Ben heel benieuwd naar je set, er is niets meer aan apparaten over van mijn laatste M&G bij jouw, op misschien een kabeltje na  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2022, 10:01:41
Ja, de M&G zijn altijd weer tof. Komende vrijdag komen er hier een aantal forumleden, bekenden en een nieuw gezicht. Ik heb er zin in  :thumbs-up:
Ik ook erg benieuwd naar je SET.  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2022, 10:01:41
Ja, de M&G zijn altijd weer tof. Komende vrijdag komen er hier een aantal forumleden, bekenden en een nieuw gezicht. Ik heb er zin in  :thumbs-up:

Je hebt het maar druk hiermee, de week erna heb je ook op vrijdag een M&G bij jouw thuis  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Klopt, hare maje gaat twee weekenden achter elkaar op pad. Dat geeft ruimte voor M&G 🤓
Er volgt mogelijk zelf nog een derde 😄

Citaat van: VANZOMERENG op februari 22, 2022, 22:02:19
Je hebt het maar druk hiermee, de week erna heb je ook op vrijdag een M&G bij jouw thuis  :ohmy:
Citaat van: Bertus69 op februari 22, 2022, 17:30:53
Volgens mij sta ik voor een weekje later. Ben heel benieuwd naar je set, er is niets meer aan apparaten over van mijn laatste M&G bij jouw, op misschien een kabeltje na  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2022, 22:12:17
Klopt, hare maje gaat twee weekenden achter elkaar op pad. Dat geeft ruimte voor M&G 🤓
Er volgt mogelijk zelf nog een derde 😄

Blijkbaar worden er ook buiten de medische zorg, gigantische inspanningen verricht om ellelange wachtlijsten weg te werken  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

mmuetst

#7246
Hallo Xander,

Doe het even zo, gezien je me blokkeert:

"Op deze manier hebben we wel een mooi overzicht van technische kennis en vervuilen we niet de topics van leden die graag subjectief producten willen benaderen. Mensen zonder technische achtergrond maar die wel interesse hebben in techniek kunnen meelezen of vragen stellen hoe een bepaalde techniek werkt

Mijn idee is dat zo het forum wat minder wellus nietus discussies krijgt. Mensen die het leuk vinden om met kabels bezig te zijn zoals bijvoorbeeld een Fank2 of Jan die vragen stelt over zekeringen krijgen dan geen techneuten meer op hun dak. We kunnen dan het technische gedeelte in dit topic behandelen zonder dat mensen zich daar aan moeten storen. Natuurlijk is iedereen welkom, dat staat ook in de opening. Maar de antwoorden zijn gebaseerd op objectieve metingen en niet op subjectieve waarnemingen. Je zag bijvoorbeeld in dat topic over zekeringen dat mensen het ook leuk vinden om e.a. te testen zoals Jossie, nu dat kennen we dan mooi in dit topic doen.  Ik plaats geen objectieve opmerkingen meer in topics die vragen om een subjectieve mening. Ik hoop dat mensen dat ook anders om gaan doen.

Groeten Michael
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Ik ga uit van jouw goede bedoelingen, echter de vorm stoot mij af: het vooraf uitsluiten van forumleden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

#7248
Citaat van: Xander32 op februari 23, 2022, 10:31:29
Ik ga uit van jouw goede bedoelingen, echter de vorm stoot mij af: het vooraf uitsluiten van forumleden.
Dank je, ja de bedoeling is inderdaad goed. Hoe zie je dan het uitsluiten als mensen vragen mogen kunnen stellen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Ze zijn uitgesloten van het leveren van input. Mogen vragen stellen, niets anders dan dat. Maar ik schat jou slim genoeg in dat je dat ook zelf kan bedenken. Tot zover.

Citaat van: mmuetst op februari 23, 2022, 10:35:07
Dank je, ja de bedoeling is inderdaad goed. Hoe zie je dan het uitsluiten als mensen vragen mogen kunnen stellen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT