Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Xander32 en 22 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Ja, exact  :thumbs-up:

Het is af en toe domweg ook leuk/lekker om iets nieuws te kopen, iets nieuws uit te proberen, maar uiteindelijk moet het wel een positief verschil geven.


Citaat van: AudioEnZo op januari 12, 2022, 07:55:23
Herkenbaar, als het goed is, is het goed. Maar soms kriebelt het toch om weer eens iets te proberen :)
Het is ook net hoe makkelijk je aan iets kunt komen om het te proberen. Als het een hoop gedoe is, bijv lastig retourneren als het niet bevalt, houdt dat me tegen. Maar als het simpel even te lenen is dan is het erg leuk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2022, 19:13:42
Veel nieuwe muziek 🎶

Daarnaast het vervangen van de nas en ik ga misschien op onderzoek uit of een ander stekkerblok, met of zonder filter (AQ Niagara of Furutech) iets positiefs brengt in mijn set. Maar daarover twijfel ik nog, het klinkt nu gewoon goed. Enerzijds is het simpel uit te proberen, anderzijds heb ik helemaal geen zin om nog wat aan de set te wijzigen. Dat laatste is positief.

Ja, met of zonder filter vind ik ook nog wel een interessant experiment. Maar wat je zegt, het klinkt goed en dan heb ik ook geen zin om te wijzigen.

Het is ook een hoop geklooi bij mij, met hoe ik alles subtiel en effectief heb weggewerkt. Ik lees dat het bij jou makkelijker is, dus lees graag je bevindingen  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Indien ik er mee aan het stoeien ga zal ik je wel op de hoogte houden  8)

Ik kan er idd relatief eenvoudig bij, het meubel kan ik eenvoudig naar voren schuiven dankzij de teflon meubelglijders. Desondanks weet ik het nog niet. Alles zit nu al jaren op een degelijk (ongefilterd) blok en dat functioneert prima. Er kan ook weinig aan kapot gaan en slijten zal 't ook niet doen ::) Er zit nog wel een Kemp SNS plug ingeprikt besef ik mij zojuist, maar die heeft gehoormatig niets gebracht. Dat ding zit er al jaren en dan vergeet ik dat ...

Net zo dat er in de nas een AQ jitterbug in diens achterste zit geprikt ... baat het niet dan ...


Citaat van: brt op januari 13, 2022, 21:59:54
Ja, met of zonder filter vind ik ook nog wel een interessant experiment. Maar wat je zegt, het klinkt goed en dan heb ik ook geen zin om te wijzigen.

Het is ook een hoop geklooi bij mij, met hoe ik alles subtiel en effectief heb weggewerkt. Ik lees dat het bij jou makkelijker is, dus lees graag je bevindingen  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Momenteel beide cd's aan 't rippen. Gemiddeld neemt dat zo'n 10 a 15 minuten per album in beslag.

Ik gebruik er een Windows laptop met daarop dBpoweramp software en een externe Samsung drive voor. De content wordt weggeschreven op een externe hdd, vanaf daar zet ik het ook op de nas. Dat functioneert hier al jaren prima. Wel ben ik voornemens om de nas dit jaar te vervangen. Wellicht de externe hdd ook, better safe than sorry.


Citaat van: Xander32 op januari  8, 2022, 14:48:30
Weer wat content gekocht, twee oudjes dit keer.






Van beide albums kwam er vanmorgen een nummer voorbij op Radio Paradise welke indruk maakten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2022, 14:58:47
Momenteel beide cd's aan 't rippen. Gemiddeld neemt dat zo'n 10 a 15 minuten per album in beslag.

Ik gebruik er een Windows laptop met daarop dBpoweramp software en een externe Samsung drive voor. De content wordt weggeschreven op een externe hdd, vanaf daar zet ik het ook op de nas. Dat functioneert hier al jaren prima. Wel ben ik voornemens om de nas dit jaar te vervangen. Wellicht de externe hdd ook, better safe than sorry.


Zo doe ik het (ongeveer) ook...
Rip naar HD van mijn PC en copieer naar NAS.

Ik vervang niets op voorhand, gezien de inherente copy die ik zo toch al heb.

Je bent wel heeeeeel voorzichtig ;)

Apropos, een netfilter gewoon proberen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

#7180
Klopt, ik ben voorzichtig, maar je wil niet weten hoeveel tijd er in het rippen van de > 1000 cd's zit.
Better safe than sorry. En een ext.hdd kost niet de wereld.

Betreft een ander stekkerblok, al dan niet met filter, wellicht dat ik het ga uitproberen. Het zijn dan een Furutech 609E NCF en een Audioquest Niagara 1200/3000 die mijn aandacht hebben.


M&G
De komende twee maanden ga ik hier een aantal M&G/bezoekjes organiseren en ik kan er zelf ook al een tweetal als gast tegemoet zien. Daarin ook maar eens het nut (?) van een upgrade stekkerblok, al dan niet gefilterd, ter discussie stellen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en gedachten van een ieder 🤓 Maar uiteindelijk zal het een uitproberen in eigen set moeten worden.

Citaat van: Hannibal_ op januari 28, 2022, 16:52:49

Zo doe ik het (ongeveer) ook...
Rip naar HD van mijn PC en copieer naar NAS.

Ik vervang niets op voorhand, gezien de inherente copy die ik zo toch al heb.

Je bent wel heeeeeel voorzichtig ;)

Apropos, een netfilter gewoon proberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Hier ook better than safe. Opslaan in viervoud  ;D.

Wanneer ik rip gaat het naar een interne HDD, daarna kopieer ik het naar de NAS die verbonden is in mijn set. Dan naar een andere Nas en nog een externe hdd die ik switch en bij moeders neerleg. Ik leg de externe hdd neer en pik de andere op en maak deze weer up to date met muziek en zo blijft het cirkeltje rondgaan.
Nemen geen risico's  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Je hebt het ook vastgelegd in een protocol neem ik aan 😄

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 30, 2022, 15:39:03
Hier ook better than safe. Opslaan in viervoud  ;D.

Wanneer ik rip gaat het naar een interne HDD, daarna kopieer ik het naar de NAS die verbonden is in mijn set. Dan naar een andere Nas en nog een externe hdd die ik switch en bij moeders neerleg. Ik leg de externe hdd neer en pik de andere op en maak deze weer up to date met muziek en zo blijft het cirkeltje rondgaan.
Nemen geen risico's  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zoals aangegeven bezit ik onderwijl >1000 cd's welke allen gerippt zijn naar flac. En de collectie neemt nog steeds toe. Maandelijks koop ik nog meerdere albums.

Echter, in de praktijk is het steevast een klein deel welke ik er met enige regelmaat van luister 🎶
Daarmee verdwijnen sommigen pareltjes onder de aandacht. Zo kwam ik gisteren onderstaand album tegen waarvan ik het bestaan niet eens meer wist. Maar wat een heerlijke muziek staat er op deze dubbelaar. Beide heb ik achtereen geluisterd en ik verwacht dat deze weer vaak voorbij gaan komen.

Het betreft een mix van jazz, funk, pop, salsa in de bekende Blue Note kwaliteit. Genieten. Aanrader 👌🏻


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#7184
Citaat van: Xander32 op januari 30, 2022, 17:11:06
Zoals aangegeven bezit ik onderwijl >1000 cd's welke allen gerippt zijn naar flac.

Volgens mij heb ik er 1500.

Lijkt belangrijk te zijn, vandaar dat ik het even meldt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op januari 30, 2022, 17:15:41
Volgens mij heb ik er 1500.

Lijkt belangrijk te zijn, vandaar dat ik het even meldt.

Gr. Hans

Ik heb er misschien net 60.....   Loser die ik ben :laugh:

Ik was ooit eens begonnen ze in ALAC te rippen en staan op m'n NAS.

Ten eerste is het kutwerk en ten tweede luister ik liever naar Spotify Premium welke steevast gemakkelijker in het gehoor ligt...

Ik heb er destijds nog helemaal een "als beste geteste" externe ripper voor gekocht...  Een plextor...

Wat was ik maf en wat heb ik op audiogebied veel bij, of eigenlijk áfgeleerd de afgelopen 17 jaar :D

Hij staat nog steeds als nieuw in de la...

Bertus69

Citaat van: Xander32 op januari 30, 2022, 17:11:06
Zoals aangegeven bezit ik onderwijl >1000 cd's welke allen gerippt zijn naar flac. En de collectie neemt nog steeds toe. Maandelijks koop ik nog meerdere albums.

Echter, in de praktijk is het steevast een klein deel welke ik er met enige regelmaat van luister 🎶
Daarmee verdwijnen sommigen pareltjes onder de aandacht. Zo kwam ik gisteren onderstaand album tegen waarvan ik het bestaan niet eens meer wist. Maar wat een heerlijke muziek staat er op deze dubbelaar. Beide heb ik achtereen geluisterd en ik verwacht dat deze weer vaak voorbij gaan komen.

Het betreft een mix van jazz, funk, pop, salsa in de bekende Blue Note kwaliteit. Genieten. Aanrader 👌🏻



Niemand zal ook van je verwachten dat je alle 1000+ cd's weet te onthouden, Dit album maakt overigens gelijk reclame voor een goede streamer  ;D ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Voor mijn zijn de cd's een wezenlijk onderdeel van de hobby. Een mooie verzameling opbouwen, waarbij het uiteindelijke doel is om nieuwe muziek- om nieuwe pareltjes te ontdekken.

Dat ik ze vervolgens fysiek vaak slechts één keer draai, zijnde om te rippen, zegt iets over het streamen, de kwaliteit en het gebruiksgemak ervan. Voor het echte genieten 🎶 kom ik dan steevast toch weer uit bij de content vanaf nas.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Citaat van: twani op januari 30, 2022, 22:38:48
Ik heb er misschien net 60.....   Loser die ik ben :laugh:

Ik was ooit eens begonnen ze in ALAC te rippen en staan op m'n NAS.

Ten eerste is het kutwerk en ten tweede luister ik liever naar Spotify Premium welke steevast gemakkelijker in het gehoor ligt...

Ik heb er destijds nog helemaal een "als beste geteste" externe ripper voor gekocht...  Een plextor...

Wat was ik maf en wat heb ik op audiogebied veel bij, of eigenlijk áfgeleerd de afgelopen 17 jaar :D

Hij staat nog steeds als nieuw in de la...

We hebben allemaal nog veel af te leren. En onszelf minder voor de gek te houden.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

vanzomereng

#7189
Citaat van: Xander32 op januari 31, 2022, 06:22:28
Voor mijn zijn de cd's een wezenlijk onderdeel van de hobby. Een mooie verzameling opbouwen, waarbij het uiteindelijke doel is om nieuwe muziek- om nieuwe pareltjes te ontdekken.

Dat ik ze vervolgens fysiek vaak slechts één keer draai, zijnde om te rippen, zegt iets over het streamen, de kwaliteit en het gebruiksgemak ervan. Voor het echte genieten 🎶 kom ik dan steevast toch weer uit bij de content vanaf nas.

Komt bovenstaande werkwijze voort uit het gevoel, dat als je pas de muziekdrager fysiek in huis heb, de muziek pas echt van jouw is  :ohmy:
Als een album in CD-kwaliteit (met Spotify is trouwens ook helemaal niks mis mee) via een streamingsdienst te beluisteren is waarop je mogelijk al geabonneerd op bent,
is er m.i.z. geen reden meer om die CD te kopen.  Wellicht is het voordeliger om 1 of meerdere streamingsabo's af te sluiten i.p.v. veel te kopen.

Ik zelf heb de afgelopen jaren maar 1 cd en 1 dvd gekocht en heb in de toekomst  ook geen plannen om nog veel te kopen.

Over verzamelen gesproken
Maar ja.... ik ken ook gasten die Dynaudio-speakers verzamelen, terwijl je voor lekker muziek genieten, aan 1 paartje meer als voldoende heb  ???
Er zijn ook landen waar mannen, meerdere vrouwen hebben..... kwestie van geen keuzes kunnen maken  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AudioEnZo

Op zich heb je wel een punt. Echter als het Internet een keer plat ligt heb je weinig aan een streaming dienst. Dan is lokaal opgeslagen muziek erg handig en prettig.

vanzomereng

Citaat van: AudioEnZo op januari 31, 2022, 12:27:37
Op zich heb je wel een punt. Echter als het Internet een keer plat ligt heb je weinig aan een streaming dienst. Dan is lokaal opgeslagen muziek erg handig en prettig.

Ja ja ja......maar nu heb jij ook weer een punt  :notify:
Als internet eruit ligt ..... zwijgen inderdaad alle streamingsdiensten.

Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen voor jouw de echte parels, c.q. favorieten zelf op drager thuis te hebben.

Van de 400 cd's die ik nu thuis heb, zou ik er pak 'm beet zo'n 320 stuks (80%) weg kunnen doen, zonder dat dit "pijn" doet.
Die andere 80 zou ik koesteren, ondanks dat ik alles geript heb.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Peerless Monster

Citaat van: AudioEnZo op januari 31, 2022, 12:27:37
Op zich heb je wel een punt. Echter als het Internet een keer plat ligt heb je weinig aan een streaming dienst. Dan is lokaal opgeslagen muziek erg handig en prettig.

Het internet een keer plat?
Je bedoelt dat je je eigen netwerk niet op orde hebt met afgesproken SLA's? Meestal ligt het internet niet plat hoor... in Nederland ten minste. 🤣

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AudioEnZo

Citaat van: VANZOMERENG op januari 31, 2022, 12:54:08
Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen voor jouw de echte parels, c.q. favorieten zelf op drager thuis te hebben.
Alleen je favoriete nummers lokaal opslaan is ook wel een goede  :thumbs-up:
Citaat van: Peerless Monster op januari 31, 2022, 12:54:59
Het internet een keer plat?
Je bedoelt dat je je eigen netwerk niet op orde hebt met afgesproken SLA's? Meestal ligt het internet niet plat hoor... in Nederland ten minste. 🤣
Ik bedoel dus dat er op een gegeven moment geen bitjes meer het huis in of uit gaan ;) Netwerk hier thuis heb ik nog nooit enig probleem mee gehad :)

MarkD

Toch wel blij met mijn cd's. Als liefhebber van Neil Young is het op Spotify voorlopig behelpen bijvoorbeeld. Daarnaast staat niet alles op de streamingdiensten wat ik wel op cd heb (maar wel heel veel). Door Spotify en Tidal koop ik wel minder/selectiever dan voorheen. Kan ook komen door inmiddels tamelijk uitgebreide muziekverzameling dat de expansiedrift wat uitdooft...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Xander32

Jouw aanname is niet juist, de "werkwijze" komt voort uit liefhebberij, zijnde het opbouwen van een fysieke,  tastbare verzameling. De ene verzamelt postzegels,  ik cd's  :)

Citaat van: VANZOMERENG op januari 31, 2022, 11:58:48
Komt bovenstaande werkwijze voort uit het gevoel, dat als je pas de muziekdrager fysiek in huis heb, de muziek pas echt van jouw is  :ohmy:
Als een album in CD-kwaliteit (met Spotify is trouwens ook helemaal niks mis mee) via een streamingsdienst te beluisteren is waarop je mogelijk al geabonneerd op bent,
is er m.i.z. geen reden meer om die CD te kopen.  Wellicht is het voordeliger om 1 of meerdere streamingsabo's af te sluiten i.p.v. veel te kopen.

Ik zelf heb de afgelopen jaren maar 1 cd en 1 dvd gekocht en heb in de toekomst  ook geen plannen om nog veel te kopen.

Over verzamelen gesproken
Maar ja.... ik ken ook gasten die Dynaudio-speakers verzamelen, terwijl je voor lekker muziek genieten, aan 1 paartje meer als voldoende heb  ???
Er zijn ook landen waar mannen, meerdere vrouwen hebben..... kwestie van geen keuzes kunnen maken  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: MarkD op januari 31, 2022, 13:30:00
Toch wel blij met mijn cd's. Als liefhebber van Neil Young is het op Spotify voorlopig behelpen bijvoorbeeld. Daarnaast staat niet alles op de streamingdiensten wat ik wel op cd heb (maar wel heel veel). Door Spotify en Tidal koop ik wel minder/selectiever dan voorheen. Kan ook komen door inmiddels tamelijk uitgebreide muziekverzameling dat de expansiedrift wat uitdooft...

Ja ja ja nu heb jij ook weer een punt (wat worden er vandaag veel goede punten gemaakt....)  :colgate:

Als bepaalde muziek zeer schaars of niet aanwezig is bij de streamingdiensten, rest er niks anders dan
1. of zelf te kopen
2. of zelf te spelen (alhoewel iedereen dit mij ten strengste heeft afgeraden)

By the way, 1 van mijn favoriete blues-albums is "Halsted" van de groep Lazy Poker
- op youtube kom ik maar enkele nummers tegen
- op spotify vind ik helemaal niks

Ben wel benieuwd of dit album op Qubuz, Deezer, Amazon, Apple-music of Tidal  is terug te vinden.
Is er iemand met 1 van deze abo's  die ff kan kijken?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Ik ben heel blij dat de meeste van mijn CDs de deur uit zijn, scheelt een hoop ruimte. Maar aan de andere kant ben ik ook wel heel blij met de Melco waar ze nu aan staan, die simpel via een USB kabel aan de DAC verbonden zit. Uberhaupt geen gedoe met streamen over een netwerk en dus niet afhankelijk van of iets wel of niet bij de streamingdiensten beschikbaar is (hoewel dat voor het meeste spul wel het geval zal zijn). En verder dus weinig componenten in de keten, dus ook minder om je druk over te maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Citaat van: fugazi_2009 op januari 31, 2022, 13:51:56
Ik ben heel blij dat de meeste van mijn CDs de deur uit zijn, scheelt een hoop ruimte. Maar aan de andere kant ben ik ook wel heel blij met de Melco waar ze nu aan staan, die simpel via een USB kabel aan de DAC verbonden zit. Uberhaupt geen gedoe met streamen over een netwerk en dus niet afhankelijk van of iets wel of niet bij de streamingdiensten beschikbaar is (hoewel dat voor het meeste spul wel het geval zal zijn). En verder dus weinig componenten in de keten, dus ook minder om je druk over te maken.
Mijn streamer hangt aan de NAS (of andersom) en dit verloopt altijd probleemloos.
Als mijn netwerk eruit vliegt, zit er nog een USB-stick achterin de streamer geprikt met 256GB en hierop staan zeer vele CD's in FLAC.
De streamer kan ik dan met de afstandsbediening sturen i.c.m. een redelijk formaat display op de streamer zelf, om door mijn muziekbibliotheek
te bladeren.  Als mijn streamer in de fik vliegt, heb ik nog mijn universal-disc-player & al mijn CD-tjes.

The show must always go on   :laugh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Citaat van: VANZOMERENG op januari 31, 2022, 14:23:05
Mijn streamer hangt aan de NAS (of andersom) en dit verloopt altijd probleemloos.
Als mijn netwerk eruit vliegt, zit er nog een USB-stick achterin de streamer geprikt met 256GB en hierop staan zeer vele CD's in FLAC.
De streamer kan ik dan met de afstandsbediening sturen i.c.m. een redelijk formaat display op de streamer zelf, om door mijn muziekbibliotheek
te bladeren.  Als mijn streamer in de fik vliegt, heb ik nog mijn universal-disc-player & al mijn CD-tjes.

The show must always go on   :laugh:


Ja, de show must go on, daar heb ik ook wel voor gezorgd. Dus de Melco is primair voor het afspelen, een natuurlijk gebruik ik ook een App om dat aan te sturen. Vervolgens een kopie van de muziek op de gewone NAS (waar de tweede set ook gebruik van maakt). Dan synct die gewone NAS nog met een tweede NAS. En daarnaast nog een aparte backup disc die ook op een andere locatie staat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one