Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Bertus69

Ik ben hier nog aardig nieuw dus wil geen dingen zeggen over wat wel en niet mag maar, bij andere audiofora was het vaak niet de bedoeling om discussies te beginnen (al dan niet met bijval of afval van anderen) in het topic "Mijn Set" of "Showcase" zoals het hier heet, zonder dat de eigenaar van het topic hier om gevraagd had of deel aan nam.

Maar misschien mag het hier wel en in dat geval heb ik niets gezegd  :).
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Hannibal_

Citaat van: mmuetst op december 22, 2021, 08:33:21
Ja, en vergeet de stekkers niet. Die moeten goed klemmen. Maar ook weer niet zo dat je de complete aansluiting in het apparaat mee er uit trekt.
En de kabel tussen je MM element en Phono versterker is de capaciteit van belang.
Mijn ervaring is dat als je met een soldeerbout kunt omgaan het zeker loont om ze zelf te maken. Wel altijd het hulsje van de achterkant van de plug eerst over de kabel doen voordat je de voorkant van de plug aan de kabel soldeert  ;D (altijd herkenbaar).

Lol! ja.... herkenbaar die achterkant van de plug.

Sorry... ja goede stekkers hoort er ook bij. Goede geleiding van de kabel zelf ook wel. Maar hoeft niet per se van goud te zijn voor een kabel van een meter ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Citaat van: Bertus69 op december 23, 2021, 03:11:35
Ik ben hier nog aardig nieuw dus wil geen dingen zeggen over wat wel en niet mag maar, bij andere audiofora was het vaak niet de bedoeling om discussies te beginnen (al dan niet met bijval of afval van anderen) in het topic "Mijn Set" of "Showcase" zoals het hier heet, zonder dat de eigenaar van het topic hier om gevraagd had of deel aan nam.

Maar misschien mag het hier wel en in dat geval heb ik niets gezegd  :).

Hangt erg af van de persoon van het showtopic is. En uiteraard hoe een discussie verloopt. Soms gaan die 2 samen en soms ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: twani op december 22, 2021, 20:58:29
Jerry..... Die gast werd vroeger nogal eens genoemd/bewierookt hier op het forum.....

De laatste jaren hoor ik er nooit meer iets van...

What happened?


Is Jerry verloren geraakt in z'n audiobubble?

Geen idee. Begin dit jaar heb ik nog heel even via de app 2 zinnen contact gehad. Vervolgens ben ik gestopt met erachteraan zitten. Ik weet dat Dre hem nog gesproken heeft een paar maanden terug.

Maar kundigste (op audio gebied) die ik ooit ben tegengekomen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

#7079
Citaat van: Hannibal_ op december 23, 2021, 07:23:00
Lol! ja.... herkenbaar die achterkant van de plug.

Sorry... ja goede stekkers hoort er ook bij. Goede geleiding van de kabel zelf ook wel. Maar hoeft niet per se van goud te zijn voor een kabel van een meter ;)
Goud geleid ook minder, wist je dat?  https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilver

Zilver is een eenvoudig te bewerken (buigbaar) metaal dat iets harder is dan goud en beschikt over een witte glans. Zilver heeft van alle metalen de beste elektrische geleidbaarheid en de laagste overgangsweerstand,beter dan koper en goud. Goud wordt daarentegen vaker gebruikt omdat het niet corrodeert. Daarnaast geleidt zilver van alle metalen warmte het best en heeft het de hoogste optische reflectie (tenminste als het zichtbaar licht betreft; ultraviolet licht reflecteert het slecht). Zilverhalogeniden zijn gevoelig voor licht. Het metaal is stabiel in zuivere lucht en zuiver water, maar indien blootgesteld aan ozon of waterstofsulfide verkleurt het. In het geval dat zilver met zwavel of verbindingen daarvan in aanraking komt vormt zich een zwarte laag van zilversulfide.

En die eigenschap dat het niet corrodeert is dan weer handig voor pluggen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

minplus

Citaat van: twani op december 22, 2021, 20:58:29
Jerry..... Die gast werd vroeger nogal eens genoemd/bewierookt hier op het forum.....

De laatste jaren hoor ik er nooit meer iets van...

What happened?


Is Jerry verloren geraakt in z'n audiobubble?

Ik zou hem persoonlijk nooit "die gast" noemen. Klinkt wat negatief over een uiterst kundig persoon qua geluid en reparatie van moeilijke dingen.
Hopelijk leeft hij nog en is hij nog steeds actief met waar hij mee bezig was.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

fugazi_2009

Citaat van: minplus op december 23, 2021, 17:10:49
Ik zou hem persoonlijk nooit "die gast" noemen. Klinkt wat negatief over een uiterst kundig persoon qua geluid en reparatie van moeilijke dingen.
Hopelijk leeft hij nog en is hij nog steeds actief met waar hij mee bezig was.

Niet voor iedereen heeft 'gast' direct een negatieve klank
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

minplus

Een gast voor mij niet, integendeel. Maar die gast wel.
Net als een wormvormig aanhangsel niet direct negatief hoeft te zijn, maar die wormvormig aanhangsel wel.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Ik heb er geen probleem mee, mis het niet over wormvormige aanhangsels gaat  8)
Zal morgen e.e.a. teruglezen, afgelopen dagen heb ik enkel eat - work -  sleep - repeat

Citaat van: Bertus69 op december 23, 2021, 03:11:35
Ik ben hier nog aardig nieuw dus wil geen dingen zeggen over wat wel en niet mag maar, bij andere audiofora was het vaak niet de bedoeling om discussies te beginnen (al dan niet met bijval of afval van anderen) in het topic "Mijn Set" of "Showcase" zoals het hier heet, zonder dat de eigenaar van het topic hier om gevraagd had of deel aan nam.

Maar misschien mag het hier wel en in dat geval heb ik niets gezegd  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: minplus op december 23, 2021, 18:41:42
Een gast voor mij niet, integendeel. Maar die gast wel.
Net als een wormvormig aanhangsel niet direct negatief hoeft te zijn, maar die wormvormig aanhangsel wel.
Ik denk dat je er teveel achter zoekt. Lijkt me dat Twani het goed bedoeld

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

minplus

Citaat van: minplus op december 23, 2021, 18:41:42
Een gast voor mij niet, integendeel. Maar die gast wel.
Net als een wormvormig aanhangsel niet direct negatief hoeft te zijn, maar die wormvormig aanhangsel wel.

Grappig, toen ik het plaatste stond er l*l, maar dat is veranderd door de een of andere software in wormvormig aanhangsel. Dat ding heb ik ook maar zit op een totaal andere plek met een totaal andere functie.
Maar misschien is het een idee om niet zo aardige personen uit te schelden met wormvormig aanhangsels ook al zijn die dingen niet zozeer wormvormig....
(benieuwd wat de software van niet zo aardige personen maakt... :D)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Citaat van: fugazi_2009 op december 23, 2021, 20:21:41
Ik denk dat je er teveel achter zoekt. Lijkt me dat Twani het goed bedoeld

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Denk ook dat Twani het zeker wel goed bedoelt. :D
Heb hem nooit als negatieveling ervaren.
Maar met "die" erbij klinkt het voor mij als taalpurist niet echt lekker om het zo maar te noemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

twani

#7087
Citaat van: fugazi_2009 op december 23, 2021, 20:21:41
Ik denk dat je er teveel achter zoekt. Lijkt me dat Twani het goed bedoeld

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Dat lijkt mij ook....


Spreektaal.......   

En ach taalpurist........     

Xander32

Kabels ... ik heb er nog een doosje vol liggen, ic's (rca en xlr), ls kabels, digi coax, netsnoeren, hdmi ...

Het grootste verschil tussen twee kabels welke ik in eigen set heb ervaren is die tussen twee ic's, een Kimber en een Slinky Links, de ene koper, de andere zilver. De zilveren ic (Slinky Links) klonk vele malen meer open en helder dan de wat donkere, warme Kimber. En idd, de deels zilveren bullet connectoren aan die Slinky Links kleuren na een tijdje niet te zijn gebruikt zwart ... Maar dat veeg je er met een doek zo weer vanaf.

Citaat van: mmuetst op december 23, 2021, 10:34:37
Goud geleid ook minder, wist je dat?  https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilver

Zilver is een eenvoudig te bewerken (buigbaar) metaal dat iets harder is dan goud en beschikt over een witte glans. Zilver heeft van alle metalen de beste elektrische geleidbaarheid en de laagste overgangsweerstand,beter dan koper en goud. Goud wordt daarentegen vaker gebruikt omdat het niet corrodeert. Daarnaast geleidt zilver van alle metalen warmte het best en heeft het de hoogste optische reflectie (tenminste als het zichtbaar licht betreft; ultraviolet licht reflecteert het slecht). Zilverhalogeniden zijn gevoelig voor licht. Het metaal is stabiel in zuivere lucht en zuiver water, maar indien blootgesteld aan ozon of waterstofsulfide verkleurt het. In het geval dat zilver met zwavel of verbindingen daarvan in aanraking komt vormt zich een zwarte laag van zilversulfide.

En die eigenschap dat het niet corrodeert is dan weer handig voor pluggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




Allen sfeervolle laatste dagen van 2021 gewenst en pas op met de Top 2000 ‼️
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Dank en jullie ook. Ik ga deze 2 nummers skippen :)

MarKath

Dit jaar geen Top 2000 voor ons.

Wij zijn nu helemaal in de top 2500 van 192TV met allemaal geweldige vintage videoclips.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

brt

Citaat van: Xander32 op december 30, 2021, 08:40:36



Allen sfeervolle laatste dagen van 2021 gewenst en pas op met de Top 2000 ‼️

Ik vind er ook teveel k*tnummers in staan om deze de hele tijd op te hebben staan. Er is zoveel mooie muziek, daar heb ik geen Top2000 voor nodig :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Achja, de overige mooie muziek kan je het gehele jaar door luisteren denk ik dan.
Voor ons is het een traditie geworden waar we beiden van genieten 🎶

Citaat van: brt op december 30, 2021, 10:42:27
Ik vind er ook teveel k*tnummers in staan om deze de hele tijd op te hebben staan. Er is zoveel mooie muziek, daar heb ik geen Top2000 voor nodig :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op december 30, 2021, 10:46:33
Achja, de overige mooie muziek kan je het gehele jaar door luisteren denk ik dan.
Voor ons is het een traditie geworden waar we beiden van genieten 🎶

Snap ik ook hoor! Geniet ervan!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Het is niet zozeer silver dat het beste geleid maar juist de oxidatie van silver tussen de contacten is een top geleider, meevaller in deze is dat silver erg goed oxideert ;)


Citaat van: mmuetst op december 23, 2021, 10:34:37
Goud geleid ook minder, wist je dat?  https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilver

Zilver is een eenvoudig te bewerken (buigbaar) metaal dat iets harder is dan goud en beschikt over een witte glans. Zilver heeft van alle metalen de beste elektrische geleidbaarheid en de laagste overgangsweerstand,beter dan koper en goud. Goud wordt daarentegen vaker gebruikt omdat het niet corrodeert. Daarnaast geleidt zilver van alle metalen warmte het best en heeft het de hoogste optische reflectie (tenminste als het zichtbaar licht betreft; ultraviolet licht reflecteert het slecht). Zilverhalogeniden zijn gevoelig voor licht. Het metaal is stabiel in zuivere lucht en zuiver water, maar indien blootgesteld aan ozon of waterstofsulfide verkleurt het. In het geval dat zilver met zwavel of verbindingen daarvan in aanraking komt vormt zich een zwarte laag van zilversulfide.

En die eigenschap dat het niet corrodeert is dan weer handig voor pluggen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Lang geleden kocht ik een Slinky Links RS ic, zilveren geleiders met Eichmann zilveren Bullet pluggen (rca).

Inmiddels ligt deze ic al jaren ongebruikt op zolder. Toen ik een tijdje terug het blik (originele verpakking) weer opende, waren de tips van de connectoren idd voorzien van een zwart laagje oxidatie. Echter veeg je dat er weer eenvoudig vanaf.




Deze ic klonk erg verfijnd (open, gedetailleerd, natuurlijk), maar ook wat slank.


Citaat van: holco op december 30, 2021, 16:28:11
Het is niet zozeer silver dat het beste geleid maar juist de oxidatie van silver tussen de contacten is een top geleider, meevaller in deze is dat silver erg goed oxideert ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Dat wat slanke bij zilver bekabeling heeft mij ook doen besluiten om voor de vertinde koperen uitvoering van de Duelund DGA20GA te gaan voor de te maken xlr kabels, de pluggen zijn dan weer wel met verzilverde koperen contacten vanwege de goede contact eigenschappen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

2021, het jaar waarin er een aantal forse wijzigingen in mijn set (en banksaldo 😅) waren.

* de Marantz PM10 verliet na een korte tijd het huis,


* ten faveure van de Accuphase E-480 + DAC-50,


* de Marantz NA11 was een zelfde lot beschoren als de PM10 en verloor diens plek ...
* ... aan een Auralic Aries G1,


* welke na een paar maanden het veld mocht ruimen voor een G2.1


* de verbindingen tussen Aries en het Audiolab loopwerk met de dac kreeg vorm middels respectievelijk een AQ Coffee usb en een Coffee digi coax.


Het resultaat is dat het nog nooit zo goed heeft geklonken als nu, een set bedoeld om jaren mee stressvrij van muziek te kunnen genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Mooi in beeld gebracht zo, en vooral veel muzikaal plezier in 2022.......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5