Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Xander32

De gehele middag Spotify vanaf m'n smartphone geluisterd over de set en lekker dat het klonk 🎶
Enkel het forse verschil in volume van de verschillende nummers was ietwat een spelbreker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6951
Spotify klinkt geweldig.

Al jaren geen losless materiaal vanaf m'n NAS meer gespeeld.

Minder resolutie maakt sowieso dat je minder naar de technisch luisteren kant word gezogen.

Ik zou het haast als de beste upgrade voor Huub willen aanraden... :D


Zelf maak ik het tegenwoordig nóg bonter door YouTube via AirPlay2 naar m'n set te streamen :laugh:


chansig

#6952
Dat volume kan je instellen. En ook voor mij is Spotify meer dan prima. Het gemak ervan is groter dan het eventuele gemis van kwaliteit.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Citaat van: twani op december  5, 2021, 08:38:06
Spotify klinkt geweldig.

Al jaren geen losless materiaal vanaf m'n NAS meer gespeeld.

Minder resolutie maakt sowieso dat je minder naar de technisch luisteren kant word gezogen.

Ik zou het haast als de beste upgrade voor Huub willen aanraden... :D


Zelf maak ik het tegenwoordig nóg bonter door YouTube via AirPlay2 naar m'n set te streamen :laugh:
En ik heb het meeste luisterplezier met de platenspeler i.c.m. MM-element als bron.

twani

Citaat van: Rowdy op december  5, 2021, 08:51:52
En ik heb het meeste luisterplezier met de platenspeler i.c.m. MM-element als bron.

Dat zeg ik....

Mínder resolutie méér luisterplezier :D :laugh:

Xander32

#6955
Wanneer ik er voor ga zitten verkies ik zonder enige twijfel flac vanaf nas, juist om de hogere resolutie, juist om het mooiere stereobeeld en juist om de toegenomen natuurlijkheid. Dat alles trekt mij meer in de muziek dan dat Spotify doet.

… maar Spotify is een welkome aanvulling voor alle andere momenten. Echter moet die in toenemende mate concurreren met o.a. Radio Paradise
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6956
... heb je het door dat je een volgzame buddy hebt, een trouwe volgeling, die jou weer enthousiast aan het pleasen en liken is? Alles wat je post vindt ze schijnbaar geweldig, wat een schatje 🤗

Citaat van: twani op december  5, 2021, 10:21:43
Dat zeg ik....

Mínder resolutie méér luisterplezier :D :laugh:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heeft dat geen nadelig effect op de dynamiek?

Citaat van: chansig op december  5, 2021, 08:48:51
Dat volume kan je instellen. En ook voor mij is Spotify meer dan prima. Het gemak ervan is groter dan het eventuele gemis van kwaliteit.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Vast wel, maar ik hoor dat niet. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ach, living on the edge, ik heb de functie zojuist enabled 😅

Citaat van: chansig op december  5, 2021, 16:17:51
Vast wel, maar ik hoor dat niet. :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

En ? Mis je wat ? Anders is de oplossing simpel: volume iets hoger zetten.

Bij een echt goede set zal het niet veel uitmaken, die kan ook op lage volume's je de dynamiek laten ervaren welke er hoorbaar zijn wanneer je wat harder speelt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Vooralsnog is er geen gemis.

Citaat van: chansig op december  5, 2021, 16:39:08
En ? Mis je wat ? Anders is de oplossing simpel: volume iets hoger zetten.

Bij een echt goede set zal het niet veel uitmaken, die kan ook op lage volume's je de dynamiek laten ervaren welke er hoorbaar zijn wanneer je wat harder speelt.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Mooi. Een grote ergenis minder. Soms is het leven zo simpel: Even een schuije om en klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Nu fingers crossed dat ik er niet slecht van ga dromen 😏

Citaat van: chansig op december  5, 2021, 16:48:33
Mooi. Een grote ergenis minder. Soms is het leven zo simpel: Even een schuije om en klaar.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op december  5, 2021, 14:56:56
... heb je het door dat je een volgzame buddy hebt, een trouwe volgeling, die jou weer enthousiast aan het pleasen en liken is? Alles wat je post vindt ze schijnbaar geweldig, wat een schatje 🤗

Ik weet niet precies waar je op doelt maar zo te merken doet t je wel wat.

En als t al zo was. Waar kun je je zoal druk om maken..🙄

Xander32

In m'n werk moet ik ook vaak op zoek naar patronen, daardoor viel het me op. Verder idd niet iets om je druk om te maken want onbetekenend 👍🏻

Citaat van: twani op december  5, 2021, 17:06:46
Ik weet niet precies waar je op doelt maar zo te merken doet t je wel wat.

En als t al zo was. Waar kun je je zoal druk om maken..🙄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Citaat van: Xander32 op december  5, 2021, 17:25:06
In m'n werk moet ik ook vaak op zoek naar patronen, daardoor viel het me op. Verder idd niet iets om je druk om te maken want onbetekenend 👍🏻

Patronen, daar zijn mijn echtgenote en haar vriendinnen ook altijd mee bezig  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

vergeerr72

#6967
Citaat van: ajbeefde op december  5, 2021, 17:50:29
Patronen, daar zijn mijn echtgenote en haar vriendinnen ook altijd mee bezig  ;)
Schutters ook [emoji848]

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ajbeefde

#6968
Citaat van: vergeerr72 op december  5, 2021, 18:07:25
Schutters ook [emoji848]

WA op zijn landgoed denk ik ook  ;)

Daar is ook een hoop geneuzel over ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xander32

😄

Wat is er mis met m'n hobby kantklossen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#6970
Citaat van: Xander32 op december  5, 2021, 18:20:12
[emoji1]

Wat is er mis met m'n hobby kantklossen
Ik dacht juist dat jij de kantjes er niet van afliep [emoji2]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Op m'n werk, thuis echter...

Citaat van: vergeerr72 op december  5, 2021, 18:25:48
Ik dacht juist dat jij de kantjes er niet van afliep [emoji2]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op december  5, 2021, 18:26:46
Op m'n werk, thuis echter...
Wel in traditionele klederdracht toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Nee, bij voorkeur in gele Speedo.

Citaat van: vergeerr72 op december  5, 2021, 18:28:49
Wel in traditionele klederdracht toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op december  5, 2021, 18:40:26
Nee, bij voorkeur in gele Speedo.
[emoji33][emoji33][emoji33][emoji33][emoji33]

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL