Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: twani op november 25, 2021, 16:11:28
Wel grappig dat al mijn destijds verschamperde opmerkingen aangaande de Marantz Pm modellen hier nu opeens bevestigd worden.
Altijd al een serie suf klinkende versterkers gevonden....
Maar goed, soms hebben dingen tijd nodig blijkt maar weer eens.

nou nou zo dramatisch is het toch niet  ???
Ik merk dat mijn huidige Rotel, meer pit heeft als mijn vorige Marantz PM11S2 maar deze had dan weer wat andere kwaliteiten en charmes.
M.i.z. zijn de verschillen niet zo groot.
Wat me dan bevreemd, is jou voorkeur voor de oudere Dynaudio's (waar ik zelf persoonlijk zeer goede ervaringen mee heb  :wub:)
maar puur uit oogpunt voor een sound met veel pit (dus niet suf om in jouw termen te spreken) zijn er wel andere speakers te vinden
met meer "drive"

Moet wel toegeven, dat ik niet veel heb (persoonlijk/smaak) met de huidige dure series van Marantz,
de Marantz PM6007 en vooral de PM8006 vind ik daarin tegen zeer fraaie versterker voor een vriendelijke prijs   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#6926
Lost in the trees - A church that fits our needs, een heerlijk sfeervol, melancholisch album voor een grijze, nevelige dag als vandaag.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6927
Weer wat nieuwe muziek in aantocht 🎶








Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Ik moet bekennen dat ik ten spijt van Sounds Venlo al lang geen fysieke muziekdragers meer gekocht heb.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Ach ja, dat (fysieke media) is een onderdeeltje van deze hobby voor mij, maar met de huidige streamingdiensten eigenlijk onnodig.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 28, 2021, 18:31:46
Ik moet bekennen dat ik ten spijt van Sounds Venlo al lang geen fysieke muziekdragers meer gekocht heb.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#6930
Amai !   :o   toch ten prooi gevallen aan de progressive rock
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

 ;D

Ik heb wel een paar albums in dat genre, maar dat zijn steevast bijzondere opnames. Zoals deze "nieuwe" van Marillion, welke i.c.m. een groot orkest is.

Citaat van: VANZOMERENG op november 28, 2021, 20:03:16
Amai !   :o   toch ten prooi gevallen aan de progressive rock gegaan
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: VANZOMERENG op november 28, 2021, 20:03:16
Amai !   :o   toch ten prooi gevallen aan de progressive rock
[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Richi

Citaat van: Xander32 op november 28, 2021, 14:00:27
Lost in the trees - A church that fits our needs, een heerlijk sfeervol, melancholisch album voor een grijze, nevelige dag als vandaag.



Leuke tip. Bedankt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Goed om te zien dat het in huize Xander inmiddels slechts over muziek gaat en niet meer over (oa) de touwtjes tussen de componenten.

Goed is goed dus nu lekker muziek luisteren :music:

vergeerr72

#6935
Citaat van: twani op november 28, 2021, 21:34:35
Goed om te zien dat het in huize Xander inmiddels slechts over muziek gaat en niet meer over (oa) de touwtjes tussen de componenten.

Goed is goed dus nu lekker muziek luisteren :music:
Progressieve rock en touwtjes zijn goed te combineren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Het is tof om nieuwe muziek te delen en te ontdekken via het forum 👍🏻

Daarnaast is MusicMeter vaak mijn bron, ook voor dit album.
Bijna alle nieuwe releases komen daar voorbij, indien de reviews me vervolgens triggeren, zoek ik het album op in Spotify, indien ik dan nog enthousiast ben bestel ik het album als cd.

Citaat van: Richi op november 28, 2021, 21:25:26
Leuke tip. Bedankt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op november 28, 2021, 20:14:10
;D

Ik heb wel een paar albums in dat genre, maar dat zijn steevast bijzondere opnames. Zoals deze "nieuwe" van Marillion, welke i.c.m. een groot orkest is.


Orkestje: vier strijkers, dwarsfluit en hoorn
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Groots in prestaties 😉

Citaat van: fugazi_2009 op november 28, 2021, 23:31:33
Orkestje: vier strijkers, dwarsfluit en hoorn
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november 29, 2021, 05:19:04
Groots in prestaties [emoji6]
Zouden het dan niet een contrabas, een fagot en een tuba moeten zijn[emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ProgRocker

Citaat van: Xander32 op november 28, 2021, 21:49:50
Het is tof om nieuwe muziek te delen en te ontdekken via het forum 👍🏻

Daarnaast is MusicMeter vaak mijn bron, ook voor dit album.
Bijna alle nieuwe releases komen daar voorbij, indien de reviews me vervolgens triggeren, zoek ik het album op in Spotify, indien ik dan nog enthousiast ben bestel ik het album als cd.

MusicMeter. Zuur volk zit daar op joh, net als op de film tegenhanger.

Xander32

Dat valt allemaal reuze mee (MusicMeter), het is maar net hoe je er zelf in staat, wat je er in wil lezen.

Citaat van: ProgRocker op november 29, 2021, 19:05:11
MusicMeter. Zuur volk zit daar op joh, net als op de film tegenhanger.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: ProgRocker op november 29, 2021, 19:05:11
MusicMeter. Zuur volk zit daar op joh, net als op de film tegenhanger.

Dank je, ik zit daar ook op, en met veel plezier ontdek ik daar wekelijks nieuwe releases.

@Xander32: ken je ook de opvolger van die plaat van Lost in the Trees? Die vind ik nog een stukje beter, is ook wat elektronischer...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

ProgRocker

Citaat van: brt op december  2, 2021, 10:27:21
Dank je, ik zit daar ook op, en met veel plezier ontdek ik daar wekelijks nieuwe releases.

@Xander32: ken je ook de opvolger van die plaat van Lost in the Trees? Die vind ik nog een stukje beter, is ook wat elektronischer...

Zal best, er zitten daar vast meer mensen van dit forum. Mocht jij je aangesproken voelen, ligt dat verder niet aan mij. Mijn observatie is, van zowel MusicMeter als MovieMeter, dat er vrij veel negatieve commentaren te lezen zijn; meer dan op andere muziek of film platforms. Maar zo zijn er ook fora waar de toon negatiever is dan hier bijvoorbeeld. De ene site is de andere niet en die twee zijn niet echt mijn ding.

brt

Citaat van: ProgRocker op december  2, 2021, 18:48:47
Zal best, er zitten daar vast meer mensen van dit forum. Mocht jij je aangesproken voelen, ligt dat verder niet aan mij. Mijn observatie is, van zowel MusicMeter als MovieMeter, dat er vrij veel negatieve commentaren te lezen zijn; meer dan op andere muziek of film platforms. Maar zo zijn er ook fora waar de toon negatiever is dan hier bijvoorbeeld. De ene site is de andere niet en die twee zijn niet echt mijn ding.

Tuurlijk ligt het niet aan jou, net als wanneer ik zeg dat progrockers generaliseren en JIJ je aangesproken voelt het niet aan mij ligt ;-)
Maar helemaal oke dat het niet jouw ding is, dat mag uiteraard.

Ik snap je associatie trouwens wel hoor, met zeikerds op die forums. Mijns inziens is dat toch vaak bij de wat grotere releases, waarbij de haters ook altijd even hun plasje moeten doen. Of de fanboys geen tegengeluid dulden. Maar het is een kunst die te negeren, wat me redelijk lukt.

Overigens geldt dat toch net zo goed voor HT, daar is de sfeer af en toe ook echt verziekt dankzij sommige users, ik vrees dat het overal zo is.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

#6945
He Bart, nee, het opvolgende album ken ik niet. Zal er morgen Spotify er eens op los laten

Citaat van: brt op december  2, 2021, 10:27:21
Dank je, ik zit daar ook op, en met veel plezier ontdek ik daar wekelijks nieuwe releases.

@Xander32: ken je ook de opvolger van die plaat van Lost in the Trees? Die vind ik nog een stukje beter, is ook wat elektronischer...


Het nieuwe album van Paul Weller komt t.z.t. ook richting huize Xander 🎶





Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ProgRocker

Citaat van: brt op december  2, 2021, 21:39:51
Tuurlijk ligt het niet aan jou, net als wanneer ik zeg dat progrockers generaliseren en JIJ je aangesproken voelt het niet aan mij ligt ;-)
Maar helemaal oke dat het niet jouw ding is, dat mag uiteraard.

Ik snap je associatie trouwens wel hoor, met zeikerds op die forums. Mijns inziens is dat toch vaak bij de wat grotere releases, waarbij de haters ook altijd even hun plasje moeten doen. Of de fanboys geen tegengeluid dulden. Maar het is een kunst die te negeren, wat me redelijk lukt.

Overigens geldt dat toch net zo goed voor HT, daar is de sfeer af en toe ook echt verziekt dankzij sommige users, ik vrees dat het overal zo is.

Het zijn nare mensen, die progrockers 😂

Xander32

Zelfreflectie 👌🏻 😉

Citaat van: ProgRocker op december  3, 2021, 07:48:44
Het zijn nare mensen, die progrockers 😂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vergeerr72

Citaat van: ProgRocker op december  3, 2021, 07:48:44
Het zijn nare mensen, die progrockers [emoji23]
Progrotter zou een betere naam zijn [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL