Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november 19, 2021, 20:47:17
... en toch stond er een album van hen op m'n nas, maar die heb ik volgens mij nog nooit geluisterd [emoji44]

https://www.musicmeter.nl/album/774
Je bent nog te redden,  ik ben hoopvol.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

 ;D

... ik zeg je toe dat ik het album zondag een kansje zal geven.

Citaat van: vergeerr72 op november 19, 2021, 20:48:32
Je bent nog te redden,  ik ben hoopvol.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november 19, 2021, 20:50:21
;D

... ik zeg je toe dat ik het album zondag een kansje zal geven.
Sterkte, het is een echt ochtendplaatje [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Je maakte me nieuwsgierig, zojuist een indruk via Spotify opgedaan: exact al hetgeen wat maakt dat ik weinig met prog rock heb  8)

Morgen ga ik m'n tijd dan maar ook beter besteden.

Citaat van: vergeerr72 op november 19, 2021, 21:18:06
Sterkte, het is een echt ochtendplaatje [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november 20, 2021, 10:24:37
Je maakte me nieuwsgierig, zojuist een indruk via Spotify opgedaan: exact al hetgeen wat maakt dat ik weinig met prog rock heb  8)

Morgen ga ik m'n tijd dan maar ook beter besteden.
Ik zou eerder eens beginnen met The Flower Kings, iets toegankelijker.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Het zit gedegen in elkaar, ik hoor de virtuositeit, maar het soort muziek (genre) vind ik te gekunsteld, het pakt mij niet.

Citaat van: vergeerr72 op november 20, 2021, 17:42:59
Ik zou eerder eens beginnen met The Flower Kings, iets toegankelijker.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

... het zou vast nog pijnlijker voor je zijn wanneer ik "progrocker" had geschreven 🤓

Citaat van: ProgRocker op november 21, 2021, 19:58:52
:blink: :o
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november 21, 2021, 20:16:08
... het zou vast nog pijnlijker voor je zijn wanneer ik "progrocker" had geschreven [emoji851]
Het blijkt dat sommige mensen er xanders over denken[emoji16]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Het verschil in volume is echt opvallend groot. Bijzonder 🤔

Citaat van: Xander32 op november 16, 2021, 20:27:36
Tussen de 17 cd's zat ook een volgens die lijst "betere" versie van Brothers in Arms van de Dire Straits. Deze heb ik nog niet goed kunnen vergelijken met de versie die ik reeds bezat, maar hetgeen direct opviel was dat die veel zachter klonk, niet een klein beetje, echt een stuk zachter 🙄

https://dr.loudness-war.info/album/view/75177
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Weet ik, maar de versie welke ik al had klonk ook al goed en dan voorts zo'n verschil in volume is echt verbazingwekkend. Dat ben ik nog bij geen enkel ander album tegen gekomen.

Maar ik heb nog niet goed kunnen vergelijken. Een volgende keer een nieuwe poging.

Citaat van: fugazi_2009 op november 23, 2021, 16:47:14
Dat is ook onderdeel van het probleem: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Kan je hem daarna hier nog komen vergelijken met de DSD versie
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Dat zou ik graag een keer doen  :thumbs-up: Maar ik lees in jouw topic dat je voorlopig klem zit t.g.v. koude. Wat ik niet helder heb is dat dit een nalatende cv betreft of iets met de koude kant 🤓

Citaat van: fugazi_2009 op november 23, 2021, 20:04:02
Kan je hem daarna hier nog komen vergelijken met de DSD versie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Lol,  die kou lijkt zich intussen wel opgelost te hebben.

Maar dan zal het nog steeds moeten wachten. Van het weekend vertrek ik naar het zuiden,  tot minimaal half januari. Mocht tegen die tijd iedereen hier nog steeds opgehokt zitten,  dan blijf ik langer in het zuiden.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Gelijk heb je  :thumbs-up:

Citaat van: fugazi_2009 op november 24, 2021, 07:40:43
Lol,  die kou lijkt zich intussen wel opgelost te hebben.

Maar dan zal het nog steeds moeten wachten. Van het weekend vertrek ik naar het zuiden,  tot minimaal half januari. Mocht tegen die tijd iedereen hier nog steeds opgehokt zitten,  dan blijf ik langer in het zuiden.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6916
Terugblik

Een jaar geleden deed die z'n intrede hier; de Marantz PM10, welke een PM11s3 verving.

Echter kon deze mij na een paar maanden niet meer bekoren. De eerste weken was ik onder de indruk van het strakke, punchy laag, hetgeen vervolgens overging naar een gemis aan mids, een vreemde tonaliteit in mijn set. D.w.z. een strak, punchy, aanwezig laag en een wat aangezet, gedetailleerd hoog, waardoor het (voor mij) zo voorname middengebied wat naar de achtergrond terug viel.

De Marantz PM10 lijkt anno 2021 nog maar weinig urgent te zijn in hifi-land, lijkt in retrospectief ook nimmer urgent te zijn geweest. Op zoek naar (gebruikers-) ervaringen, reviews, is de opbrengst schamel en overwegend afkomstig uit de tijd dat de PM10 werd geïntroduceerd. Dat had Marantz zich vast anders voorgesteld 🙄






Sinds februari van dit jaar staat de Accuphase hier in het meubel, waarop de PM10 werd ingeruild.
Meer plezier had ik mijzelf niet kunnen doen 🎶



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Jammer eigenlijk, want de PM-10 blijft een prachtig apparaat om te zien. De SA-10 lijkt meer een schot in de roos te zijn, maar vanwege de hoge prijs heeft Marantz zichzelf uit de markt geprijsd, zo lijkt het. Eigenlijk zouden ze een goede opvolger van de NA-11 moeten ontwikkelen. Het lijkt er echter op dat Marantz er niet goed in slaagt de high-end markt te bedienen, misschien vanwege hun dealer netwerk die zich veelal richten op het lagere segment. Mijn dealer is al jaren geleden gestopt met Marantz premium, omdat hij het niet verkocht kreeg in zijn winkel vanwege de te hoge prijs voor het segment dat hij bedient.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Ohm Ivo

Ach, ik heb die pm-10 nooit zien zitten. Veel te duur en te complex. En ik moet nog zien hoe "reliable" dat peperdure ding is. En heeft die 10 enige klankvoordelen t.o.v. de 11? Marantz had beter de PM-11 serie kunnen voortzetten. En als ik al 8k voor een versterker zou willen uitgeven (wat ik nóóit zou doen) dan zou het een tweedehands Accuphase worden.
Fijn voor je dat het uiteindelijk goed voor je heeft uitgepakt, Xander. Veel luisterplezier gewenst!

Groet van Evert

fugazi_2009

#6919
Soms heb je gewoon iets dat gewoon niet goed uitpakt, ook al leek het op papier een goed idee. Ik herinner me altijd de Linn Kisto, welke op papier een prachtig ding leek, waar ik nooit blij van werd.

Soms zijn er gewoon ook praktische dingen die niet werken in een specifieke setup. Ik weet nog dat ik destijds heel blij was toen ik eindelijk een Sony SCD-777ES had gevonden. Prachtig apparaat, bovenlader, gebouwd als een tank. Om er vervolgens achter te komen dat die bij Stereo SACDs het geluid niet via de Links/Rechts uitgangen van de Multi-channel uitgang werden doorgegeven. Daar moest je echt de aparte stereo uitgang voor gebruiken. Dus meer interlinks nodig en dat ging niet echt lekker met de Tag McLaren voorversterker die ik had. Dus na een week al weer in de verkoop, maar oh wat was het een mooi apparaat!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

twani

Citaat van: Xander32 op november 25, 2021, 06:41:39
Terugblik

Een jaar geleden deed die z'n intrede hier; de Marantz PM10, welke een PM11s3 verving.

Echter kon deze mij na een paar maanden niet meer bekoren. De eerste weken was ik onder de indruk van het strakke, punchy laag, hetgeen vervolgens overging naar een gemis aan mids, een vreemde tonaliteit in mijn set. D.w.z. een strak, punchy, aanwezig laag en een wat aangezet, gedetailleerd hoog, waardoor het (voor mij) zo voorname middengebied wat naar de achtergrond terug viel.

De Marantz PM10 lijkt anno 2021 nog maar weinig urgent te zijn in hifi-land, lijkt in retrospectief ook nimmer urgent te zijn geweest. Op zoek naar (gebruikers-) ervaringen, reviews, is de opbrengst schamel en overwegend afkomstig uit de tijd dat de PM10 werd geïntroduceerd. Dat had Marantz zich vast anders voorgesteld 🙄






Sinds februari van dit jaar staat de Accuphase hier in het meubel, waarop de PM10 werd ingeruild.
Meer plezier had ik mijzelf niet kunnen doen 🎶

Wel grappig dat al mijn destijds verschamperde opmerkingen aangaande de Marantz Pm modellen hier nu opeens bevestigd worden.

Altijd al een serie suf klinkende versterkers gevonden....

Maar goed, soms hebben dingen tijd nodig blijkt maar weer eens.

De Accuphase daarentegen  :inlove:

Xander32

Je leest en/of interpreteert niet helemaal goed; ik was altijd content met de PM11s3 en eveneens met de PM15s2 LE welke ik daarvoor had. Maar de Kensingtons vinden een flink stroom leverende versterker lekker, ondanks hun gemoedelijke gedrag en een gevoeligheid van 93db. Marantz versterkers passen schijnbaar niet in de categorie flink stroom leverende versterkers.

Dat je de sounding van Marantz versterkers niet aan staat, dat kan, dat is smaak, voorkeur. Echter, juist de PM10 klonk verre van suf.

Dus waar jij denkt jouw gelijk te halen is mij totaal onduidelijk 🧐

Citaat van: twani op november 25, 2021, 16:11:28
Wel grappig dat al mijn destijds verschamperde opmerkingen aangaande de Marantz Pm modellen hier nu opeens bevestigd worden.

Altijd al een serie suf klinkende versterkers gevonden....

Maar goed, soms hebben dingen tijd nodig blijkt maar weer eens.

De Accuphase daarentegen  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, herkenbaar. De PM10 bleek een mismatch in mijn set. Die heb ik destijds tijdens een uitgebreide demo bij Marantz zelf (Eindhoven) gehoord en dat klonk goed. Vervolgens die blind gekocht. Dat was niet slim achteraf.

Maar het ding smoelde wel erg lekker, strak, zonder knopjes, lampjes of wappers die afleiden  8)






Citaat van: fugazi_2009 op november 25, 2021, 12:04:50
Soms heb je gewoon iets dat gewoon niet goed uitpakt, ook al leek het op papier een goed idee. Ik herinner me altijd de Linn Kisto, welke op papier een prachtig ding leek, waar ik nooit blij van werd.

Soms zijn er gewoon ook praktische dingen die niet werken in een specifieke setup. Ik weet nog dat ik destijds heel blij was eindelijk een Sony SCD-777ES. Prachtig apparaat, bovenlader, gebouwd als een tank. Om er vervolgens achter te komen dat die bij Stereo SACDs het geluid niet via de Links/Rechts uitgangen van de Multi-channel uitgang werden doorgegeven. Daar moest je echt de aparte stereo uitgang voor gebruiken. Dus meer interlinks nodig en dat ging niet echt lekker met de Tag McLaren voorversterker die ik had. Dus na een week al weer in de verkoop, maar oh wat was het een mooi apparaat!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Met een beetje onderzoek kon/kan je Marantz apparatuur met behoorlijke korting verkrijgen. Maar het bleef in het geval van de PM10 desondanks veel geld voor een versterker. Neemt niet weg dat ik al mijn nieuw gekochte Marantz apparatuur en specifiek de versterkers, steevast met maar heel weinig verschil weer verkocht na een paar jaar gebruik.

Citaat van: Richi op november 25, 2021, 10:03:16
Jammer eigenlijk, want de PM-10 blijft een prachtig apparaat om te zien. De SA-10 lijkt meer een schot in de roos te zijn, maar vanwege de hoge prijs heeft Marantz zichzelf uit de markt geprijsd, zo lijkt het. Eigenlijk zouden ze een goede opvolger van de NA-11 moeten ontwikkelen. Het lijkt er echter op dat Marantz er niet goed in slaagt de high-end markt te bedienen, misschien vanwege hun dealer netwerk die zich veelal richten op het lagere segment. Mijn dealer is al jaren geleden gestopt met Marantz premium, omdat hij het niet verkocht kreeg in zijn winkel vanwege de te hoge prijs voor het segment dat hij bedient.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank Evert :thumbs-up:, de Accuphase blijkt echt een klasse apart in mijn keten, een super match met de Tannoys. Maar idd wel erg veel geld. Echter, wanneer je dat geld er voor (over) hebt en je geniet iedere keer weer zo enorm van de muziek wanneer je de set hebt aangeslingerd, vergeet je die uitgave ook weer heel snel.


En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat alle versterkers eender klinken 🙄

Citaat van: Ohm Ivo op november 25, 2021, 11:14:13
Ach, ik heb die pm-10 nooit zien zitten. Veel te duur en te complex. En ik moet nog zien hoe "reliable" dat peperdure ding is. En heeft die 10 enige klankvoordelen t.o.v. de 11? Marantz had beter de PM-11 serie kunnen voortzetten. En als ik al 8k voor een versterker zou willen uitgeven (wat ik nóóit zou doen) dan zou het een tweedehands Accuphase worden.
Fijn voor je dat het uiteindelijk goed voor je heeft uitgepakt, Xander. Veel luisterplezier gewenst!

Groet van Evert
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT