Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: katwax op september 15, 2021, 16:11:39
Kii Three lijkt er inderdaad niet gevoelig voor, zelf ervaar ik ook weinig/geen verschillen en ook een kennis van mij die testen gedaan heeft met verschillende streamers (zelfs boven 10k) melde mij dat hij weinig verschil kon waarnemen.

Grappig om te lezen. Wel bijzonder, wat met de ultieme transparantie van de KII's zou je juist elk verschil moeten horen lijkt me.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Xander32 op september 15, 2021, 16:19:46
Ik hoor en lees ook heel andere geluiden, welke naadloos aansluiten op mijn eigen bevindingen.

We kunnen verder heerlijk tegen elkaar op gaan bieden, wat soms best lekker is, maar dat zal voorts niets veranderen aan onze eigen zienswijzen.

Het gaat me niet om opbieden hoor, volgens mij delen we gewoon onze ervaringen. Ik hoef niet persé mijn gelijk te halen en respecteer als jij andere ervaringen hebt. Dat neem ik absoluut serieus.

Wel frappant dat de ervaringen dan zo verschillend zijn, want jij hebt geen misselijke set staan, maar een KIIthree is dat absoluut ook niet. Het zal idd ook wel weer per set verschillen en per oor.

Zelf had ik laatst een Metrum Ambre i2s endpoint ipv mijn Innuos Zenith rechtstreeks op mijn dac. Er werd overal gezegd dat i2s onovertrofbaar is. Nu had ik al wel een verbetering van mijn USB signaal met de Ifi iMicro USB 3.0 en ook geen misselijke usb kabel, maar het deed niks voor elkaar onder. Het ene klonk wat warmer (i2s), het andere wat helderder. Het speelde verder exact hetzelfde. Ik heb de Ambre weer verkocht, tja...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Citaat van: brt op september 16, 2021, 20:40:21
Grappig om te lezen. Wel bijzonder, wat met de ultieme transparantie van de KII's zou je juist elk verschil moeten horen lijkt me.
Of juist niet, zolang de bitjes van de streamer zonder ruis aankomen zou het ook geen verschil moeten maken als het ontvangende systeem goed ontworpen is. Lijkt me bij de Kii Three wel sprake van.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Morgen na bijna twee jaar weer eens een M&G. Fijn dat het weer kan, zin in  :pompom:

Hare maje gaat met haar moeder een weekendje weg, mede daardoor is er alle ruimte om weer eens wat audio vrienden te nodigen. Maar de grootste beperking kwam natuurlijk voort uit de Covid maatregelen. Daar hebben wij ons al die tijd trouw aan gehouden, werkzaam in de zorg en in het onderwijs. Maar nu velen zijn gevaccineerd vind ik het welletjes. De gasten krijgen morgen ook gewoon weer een (klamme) hand en de anderhalve meter schaf ik ook een weekje vervroegd af. Living on the edge  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Mogge en ik neem mijn vaccinatie bewijs mee .[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Ik heb de scanner al klaar staan.

Citaat van: bert50 op september 17, 2021, 08:03:19
Mogge en ik neem mijn vaccinatie bewijs mee .[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Dit wordt echt leuk morgen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Die scanner doet het hem he  ::)

Citaat van: bert50 op september 17, 2021, 08:05:47
Dit wordt echt leuk morgen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Tot morgen Robert.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

katwax

Citaat van: Tabcam op september 16, 2021, 22:52:05
Of juist niet, zolang de bitjes van de streamer zonder ruis aankomen zou het ook geen verschil moeten maken als het ontvangende systeem goed ontworpen is. Lijkt me bij de Kii Three wel sprake van.
Van de streamer mag met ruis, het is het Kii systeem dat volgens mij enkel de bitsjes gebruikt en al de rest dropt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op september 17, 2021, 07:48:27
Morgen na bijna twee jaar weer eens een M&G. Fijn dat het weer kan, zin in  :pompom:

Hare maje gaat met haar moeder een weekendje weg, mede daardoor is er alle ruimte om weer eens wat audio vrienden te nodigen. Maar de grootste beperking kwam natuurlijk voort uit de Covid maatregelen. Daar hebben wij ons al die tijd trouw aan gehouden, werkzaam in de zorg en in het onderwijs. Maar nu velen zijn gevaccineerd vind ik het welletjes. De gasten krijgen morgen ook gewoon weer een (klamme) hand en de anderhalve meter schaf ik ook een weekje vervroegd af. Living on the edge  ;D
Veel plezier. Wat mij betreft mogen ze nu alles open gooien en diegene die zich niet hebben laten vaccineren: tsjaa.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Rob46

Vandaag een fantastische dag bij Xander32 gehad. Fijn om weer bij een M&G aanwezig te kunnen zijn. Naast korte luistersessies ook Quality time in gesprekken. We hadden veel bij te kleppen. Onze gastheer had ons voorzien van de nodige versnaperingen en een fantastische lunch. Natuurlijk ook de set kunnen aanschouwen en aan het werk gehoord. Oei, dat is fraai. De Tannoy luidsprekers spelen rijkelijk, los en ontspannen. Het nummer Det kunne skiede van Kari Bremnes zorgde ervoor dat de haartjes op mijn arm werden geactiveerd. De puurheid van Kari pakte mij. En ondanks het feit dat ik niets van het nummer kan verstaan, de muziek omvatte mij. Dit is een combinatie van Accuphase, Tannoy en Auralic wat klinkt als de spreekwoordelijke klok. Maar ook pop, het pittige gitaarwerk en andersoortige genres welke de revue zijn gepasseerd, klonken verfijnd en open. Bijzonder hoe Tannoy dit alles uit eigenlijk 1 zichtbare unit weet te produceren. Ook muziek van de muziekdienst Spotify werd gepresenteerd, en hoewel ik niet zo'n fan van Spotify ben, moet ik heel eerlijk bekennen dat het heel, heel erg goed klonk. Tja, helemaal klaar deze set. Toppie :headbanging:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

brt

Citaat van: Rob46 op september 18, 2021, 17:49:41
Vandaag een fantastische dag bij Xander32 gehad. Fijn om weer bij een M&G aanwezig te kunnen zijn. Naast korte luistersessies ook Quality time in gesprekken. We hadden veel bij te kleppen. Onze gastheer had ons voorzien van de nodige versnaperingen en een fantastische lunch. Natuurlijk ook de set kunnen aanschouwen en aan het werk gehoord. Oei, dat is fraai. De Tannoy luidsprekers spelen rijkelijk, los en ontspannen. Het nummer Det kunne skiede van Kari Bremnes zorgde ervoor dat de haartjes op mijn arm werden geactiveerd. De puurheid van Kari pakte mij. En ondanks het feit dat ik niets van het nummer kan verstaan, de muziek omvatte mij. Dit is een combinatie van Accuphase, Tannoy en Auralic wat klinkt als de spreekwoordelijke klok. Maar ook pop, het pittige gitaarwerk en andersoortige genres welke de revue zijn gepasseerd, klonken verfijnd en open. Bijzonder hoe Tannoy dit alles uit eigenlijk 1 zichtbare unit weet te produceren. Ook muziek van de muziekdienst Spotify werd gepresenteerd, en hoewel ik niet zo'n fan van Spotify ben, moet ik heel eerlijk bekennen dat het heel, heel erg goed klonk. Tja, helemaal klaar deze set. Toppie :headbanging:

Heb je ook muziek die je zelf goed kent beluisterd?
Mijn ervaring is dat ik met muziek die ik niet ken helemaal niks kan om een set te beoordelen, want ik ken de opname immers niet.
Tuurlijk speelt dan de ruimte ook nog enorm mee, maar je hebt in elk geval íets om je aan vast te houden om een set te kunnen beoordelen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Rob schrijft dat Kari Bremnes voor hem een referentie nummer betref  ;)

En hoe dan ook, je kan nooit enkel de set beoordelen, je luistert altijd naar de set in diens omgeving en in diens opstelling. Als dat alles matcht heeft de eigenaar het voor elkaar, zal de set in geluid- technische zin goed presteren. Of dat dan naar jouw smaak is, is ook nog maar te bezien. Ik heb vele prima presterende sets mogen horen, welke niet mijn smaak waren, niet "mijn sound" hadden.

Een topset in een beroerde ruimte en/of opstelling zal beroerd klinken, is het daarmee een slechte set - nee, zal die set tijdens een luistertest een slechte feedback krijgen - ja. En welke muziek je dan draait is eigenlijk niet eens zo relevant. Ik heb iig geen referentie muziek nodig om bovenstaande te kunnen beoordelen.

Citaat van: brt op september 18, 2021, 21:12:57
Heb je ook muziek die je zelf goed kent beluisterd?
Mijn ervaring is dat ik met muziek die ik niet ken helemaal niks kan om een set te beoordelen, want ik ken de opname immers niet.
Tuurlijk speelt dan de ruimte ook nog enorm mee, maar je hebt in elk geval íets om je aan vast te houden om een set te kunnen beoordelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Helemaal mee eens Xander32 :)

Toch vind ik het wel makkelijk om wat nummers mee te nemen als 'referentie', omdat het leuk is om te horen hoe zo'n nummer dat ik door en door ken op iedere set weer net even anders klinkt. Al heb ik zulke nummers niet nodig om te horen bij welke set ik naar flutterecho zit te luisteren, een bultige SPL of overmatige smalbandige demping.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Zeker wel herkenbaar hoor. Vroeger sleepte ik steevast een "tas vol" cd's mee, tegenwoordig een usb stickje. Maar die wordt steeds minder ingezet;

De M&G's zijn in toenemende mate een gezellig weerzien van bekenden, van (audio-) vrienden  :coffee:, daar waar het in het verleden vaak met z'n allen op een rij gefocust luisteren naar tingel tangel muziek betrof, met als doel de set te beoordelen  :yawnee:


Citaat van: DofN op september 19, 2021, 08:45:31
Helemaal mee eens Xander32 :)

Toch vind ik het wel makkelijk om wat nummers mee te nemen als 'referentie', omdat het leuk is om te horen hoe zo'n nummer dat ik door en door ken op iedere set weer net even anders klinkt. Al heb ik zulke nummers niet nodig om te horen bij welke set ik naar flutterecho zit te luisteren, een bultige SPL of overmatige smalbandige demping.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

#6766
Dat nummer van Kari bremnes... hoewel het hele album klinkt goed op elk setje volgens mij...zal wel weer een emotie  dingetje zijn..denk ik...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

#6767
Citaat van: brt op september 18, 2021, 21:12:57
Heb je ook muziek die je zelf goed kent beluisterd?
Mijn ervaring is dat ik met muziek die ik niet ken helemaal niks kan om een set te beoordelen, want ik ken de opname immers niet.
Tuurlijk speelt dan de ruimte ook nog enorm mee, maar je hebt in elk geval íets om je aan vast te houden om een set te kunnen beoordelen.

Uiteraard heb ik referentie muziek de revue laten passeren. En ik kan je mededelen dat dit mijn eerdere beschrijving volledig bevestigd.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Citaat van: Carrol op september 19, 2021, 11:28:47
Dat nummer van Kari bremnes... hoewel het hele album klinkt goed op elk setje volgens mij...zal wel weer een emotie  dingetje zijn..denk ik...

Dat zal wellicht meedingen, muziek is emotie en emotie maakt muziek in mijn optiek. Doet niets af aan hetgeen ik heb gehoord ontzettend mooi de ruimte in kwam en mijn oortjes deed strelen. Natuurlijk betreft het smaak, dat gezegd hebbende; deze sound past mij wel :worship:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

#6769
 :yawnee:

Citaat van: Carrol op september 19, 2021, 11:28:47
Dat nummer van Kari bremnes... hoewel het hele album klinkt goed op elk setje volgens mij...zal wel weer een emotie  dingetje zijn..denk ik...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6770
Edit ... ff bijstellen, had een stoute reactie, foei Xander 32 52 (almost)  😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

#6771
Citaat van: Xander32 op september 19, 2021, 12:35:50
Edit ... ff bijstellen, had een stoute reactie, foei Xander 32 52 (almost)  😏
Zit je al bijna 20 jaar op audiofora.  :pompom:
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Klopt ja, bij "m'n ex buurforum" was ik zelfs nog een aantal jaartjes eerder actief  :)

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 19, 2021, 18:08:11
Zit je al bijna 20 jaar op audioformaten.  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Audiofora. Autotekst-correctie.  :crazy: 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Carrol

Citaat van: Xander32 op september 19, 2021, 12:35:50
Edit ... ff bijstellen, had een stoute reactie, foei Xander 32 52 (almost)  😏

Haha...geeft niet Xander.... misschien ben ik wel een beetje jaloers op jullie 😢...t was een beetje plagen... sorry...maar je hebt je goed hersteld 🤝
Maar over t algemeen zijn haar albums van prima opname kwaliteit...en prachtig dat je een M&G... gedaan hebt...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater