Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Xander32

De renderer is mijn hoofdbron, het advies is ook om deze middels usb met de dac te verbinden, waarvan akte. De Aries geeft voorts ook keurig weer dat deze met een Accuphase dac is verbonden.

Voor het cd loopwerk bleven coax of optisch over, daar heb ik voor de coax gekozen.


De hoofdbron klinkt beter, dat zit hem in de transparantie, micro details zoals ruimte informatie, het uitklinken van instrumenten, galm/echo rondom stemmen etc  Die informatie krijg ik niet/nauwelijks vanaf cd via het loopwerk. Maar de cd klinkt wat "meater" en wat meer relaxed.

Citaat van: Rob_Dingen op september 12, 2021, 17:44:44
Bij mij is dat ook zo asynchroon USB goed geïmplementeerd is gewoon beter als SPDIF waardoor een USB bron beter kan klinken als SPDIF
Ook als ik dezelfde CD rip en vergelijk met de CD speler.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

In de nabije toekomst wellicht eens iets als een Melco N100 of iets dergelijks direct achter de Aries proberen. Daarmee creëer je een kortere keten.

Citaat van: frank2 op september 12, 2021, 17:45:28
De reden dat mijn muziekcollectie  rechtstreeks  op de auralic zit, dus geen nas en switch  e.d.
( hard disk  rechtstreeks op auralic) en ja wel met een dure usb kabel. Mijn pioneer blue Ray kan ook cd afspelen, maar dat klinkt net als bij jou minder helder, minder strak.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, dat dus. Die ervaring had ik gisteren ook. Het klinkt vanaf cd wat voller en wat meer smooth dan via streaming. Echter mis ik dan wel de nodige informatie. Dat buiten alle andere voordelen van het streamen.

Citaat van: Richi op september 12, 2021, 20:02:05
Hier exact dezelfde ervaring met de Cambridge Audio CXC. Klinkt zo vreselijk fijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: bert50 op september 12, 2021, 15:10:57
Robert net terug van de vakantie verleden week een Rega P10 platenspeler gekocht ongelooflijk mooi nu al na 3 lp's .
Het heeft toch wat hoor die lp's.
De Vpi verbleekt bij deze Rega wel een ander prijskaartje maar goed.
Ik kaap niet jou draadje dus we gaan weer vrolijk verder .[emoji1690]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

smullen!
geef mij ook zo'n "loopwerk"  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 17:03:12
Wist je dat onze valkparkiet la cucaracha kan fluiten 😏

Ohhhh ... lang gehad, die pietjes... zo scheetig!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

twani

#6730
Citaat van: Xander32 op september 13, 2021, 06:27:53
In de nabije toekomst wellicht eens iets als een Melco N100 of iets dergelijks direct achter de Aries proberen. Daarmee creëer je een kortere keten.

Wat mij verbaast Xander, en das niet om te zeuren, is dat met hetgeen er inmiddels staat (en das niet mis) er toch nog de behoefte blijft bestaan om verder te klooien en te pielen.

Anders gezegd, voor deze bedragen zou de sound toch wel eens een keer "af" mogen, néé móeten zijn?

Mitch--

Citaat van: twani op september 13, 2021, 11:37:01
Wat mij verbaast Xander, en das niet om te zeuren, is dat met hetgeen er inmiddels staat (en das niet mis) er toch nog de behoefte blijft bestaan om verder te klooien en te pielen.

Anders gezegd, voor deze bedragen zou de sound toch wel eens een keer "af" mogen, néé móeten zijn?

ach ja Theo, jij hebt ook wel eens gewisseld en gepielt, part of the game  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Ik snap wat je bedoelt, maar of en wanneer het af is, is  aan de eigenaar, ook het aantal euries welke hij wil uitgeven  :)

Citaat van: twani op september 13, 2021, 11:37:01
Wat mij verbaast Xander, en das niet om te zeuren, is dat met hetgeen er inmiddels staat (en das niet mis) er toch nog de behoefte blijft bestaan om verder te klooien en te pielen.

Anders gezegd, voor deze bedragen zou de sound toch wel eens een keer "af" mogen, néé móeten zijn?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6733
Citaat van: Mitch-- op september 13, 2021, 11:56:50
ach ja Theo, jij hebt ook wel eens gewisseld en gepielt, part of the game  8)

Jazeker, maar bij mij is er sprake van een zekere leercurve  :D

Ik rommel nog wat met vintage maar wissel niks meer voor hetgeen beter geluid zou moeten brengen.

Kom je toch niet uit.

De échte audiofiel vindt in tevredenheid z'n heilige graal.

Niet in nóg een duurdere kabel zo toont óók dit topic maar weer eens aan.

Maar goed, het is een hele hobby op zich dat gewissel. Dat begrijp ik (vanuit een grijs verleden) ook nog wel😁

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op september 13, 2021, 06:27:53
In de nabije toekomst wellicht eens iets als een Melco N100 of iets dergelijks direct achter de Aries proberen. Daarmee creëer je een kortere keten.


Een Melco kan ik zeker aanbevelen. Maar in het algemeen ben ik niet heel verbaasd over je conclusie. Zowel de renderer en het loopwerk zouden allebei zo goed mogelijk de bitjes aan de DAC moeten leveren. En ja, daar zitten echt wel verschillen in. Maar wat mij betreft wordt het verschil toch echt gemaakt met de DAC (ook een van de redenen waarom ik nu zelf naar een andere DAC aan kijken ben)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Recent heb ik een andere renderer in gebruik genomen en dat had een onverwacht groot positief effect op de sq.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Waarom zou je een Melco achter de Aries zetten trouwens? Als je dan toch een Melco neerzet, waarom dan direct van de Melco naar de DAC?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

De Melco zie ik als een 1 op 1 vervanging van een nas.
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om daarvoor m'n portemonnee te trekken.

Citaat van: fugazi_2009 op september 13, 2021, 20:16:40
Waarom zou je een Melco achter de Aries zetten trouwens? Als je dan toch een Melco neerzet, waarom dan direct van de Melco naar de DAC?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Citaat van: twani op september 13, 2021, 12:57:24


De échte audiofiel vindt in tevredenheid z'n heilige graal.



Het is zowat filosofisch :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: DofN op september 13, 2021, 22:23:28
Het is zowat filosofisch :)

Já, ik moet écht een beetje gaan uitkijken met dit soort uitspraken.

Straks klopt het beeld dat men van mij heeft niet meer :D

Rob46

Citaat van: fugazi_2009 op september 13, 2021, 14:16:36
Een Melco kan ik zeker aanbevelen. Maar in het algemeen ben ik niet heel verbaasd over je conclusie. Zowel de renderer en het loopwerk zouden allebei zo goed mogelijk de bitjes aan de DAC moeten leveren. En ja, daar zitten echt wel verschillen in. Maar wat mij betreft wordt het verschil toch echt gemaakt met de DAC (ook een van de redenen waarom ik nu zelf naar een andere DAC aan kijken ben)

Herkenbaar. Mijn ervaring met streamers is dat de DAC de bepalende factor is. Met een instap streamer gekoppeld aan een mooie DAC kan je een fantastisch resultaat halen waarbij duurdere streamers het nakijken hebben. Althans, dat is mijn ervaring inmiddels.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op september 13, 2021, 21:00:58
De Melco zie ik als een 1 op 1 vervanging van een nas.
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om daarvoor m'n portemonnee te trekken.


Dat is een onderschatting van de Melco denk ik. Maar ik snap het wel, want zo heb ik hem tot nu toe ook gebruikt.  ;D Wel heb ik een N1Z met een specifieke USB Audio aansluiting. Mijn plan is om die met een nieuwe DAC te gaan combineren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32




Theo draagt voor uit eigen werk  ::)


Citaat van: twani op september 13, 2021, 22:33:58
Já, ik moet écht een beetje gaan uitkijken met dit soort uitspraken.

Straks klopt het beeld dat men van mij heeft niet meer :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik zat meer naar de N100 - H20 te kijken, instappertje, andere prijsklasse dan die van jou, maar evengoed veel euris voor "enkel" music storage.

Voorlopig hou ik het bij m'n Syn nas die al een aantal jaren betrouwbaar zijn werk doet.

Citaat van: fugazi_2009 op september 13, 2021, 22:53:33
Dat is een onderschatting van de Melco denk ik. Maar ik snap het wel, want zo heb ik hem tot nu toe ook gebruikt.  ;D Wel heb ik een N1Z met een specifieke USB Audio aansluiting. Mijn plan is om die met een nieuwe DAC te gaan combineren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hoe schoner het aanvoer signaal, hoe meer de kwaliteit van de dac tot uiting komt. Verklaren in technische zin kan ik het niet, maar het verschil in sq tussen de g1 en de g2.1 is echt aanzienlijk. Dat zal waarschijnlijk van doen hebben met dat de g2.1 beter in staat is om stoorzenders de pas af te snijden.

Ik dacht hiervoor ook immer dat een renderer slechts een doorgeefluik betreft, maar niets lijkt minder waar.

Citaat van: Rob46 op september 13, 2021, 22:47:53
Herkenbaar. Mijn ervaring met streamers is dat de DAC de bepalende factor is. Met een instap streamer gekoppeld aan een mooie DAC kan je een fantastisch resultaat halen waarbij duurdere streamers het nakijken hebben. Althans, dat is mijn ervaring inmiddels.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Rob46 op september 13, 2021, 22:47:53
Herkenbaar. Mijn ervaring met streamers is dat de DAC de bepalende factor is. Met een instap streamer gekoppeld aan een mooie DAC kan je een fantastisch resultaat halen waarbij duurdere streamers het nakijken hebben. Althans, dat is mijn ervaring inmiddels.

In mijn ervaring zijn de onderlinge verschillen tussen streamers ook klein. Kleiner dan bij dacs in elk geval.
Ik heb eens bij WifiMedia in Arnhem een aantal streamers rond de 2000 a 2500 beluisterd om te kijken of ik een upgrade kon maken vanaf mijn NAD M50, die al wat ouder was. O.a. Lumin, Sotm en Auralic vergeleken op een zeer detailrijk KIIthree systeem, maar ik vond de verschillen verwaarloosbaar. Later bij een andere audiozaak ook nog wat andere streamers geprobeerd, ook nu was het verschil weer klein.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... een bijzondere hobby blijft het  ::)

Citaat van: brt op september 14, 2021, 09:57:04
In mijn ervaring zijn de onderlinge verschillen tussen streamers ook klein. Kleiner dan bij dacs in elk geval.
Ik heb eens bij WifiMedia in Arnhem een aantal streamers rond de 2000 a 2500 beluisterd om te kijken of ik een upgrade kon maken vanaf mijn NAD M50, die al wat ouder was. O.a. Lumin, Sotm en Auralic vergeleken op een zeer detailrijk KIIthree systeem, maar ik vond de verschillen verwaarloosbaar. Later bij een andere audiozaak ook nog wat andere streamers geprobeerd, ook nu was het verschil weer klein.

Citaat van: Xander32 op september 14, 2021, 06:27:32
Hoe schoner het aanvoer signaal, hoe meer de kwaliteit van de dac tot uiting komt. Verklaren in technische zin kan ik het niet, maar het verschil in sq tussen de g1 en de g2.1 is echt aanzienlijk. Dat zal waarschijnlijk van doen hebben met dat de g2.1 beter in staat is om stoorzenders de pas af te snijden.

Ik dacht hiervoor ook immer dat een renderer slechts een doorgeefluik betreft, maar niets lijkt minder waar.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Dat is toch ook het leuke!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

katwax

Citaat van: brt op september 14, 2021, 09:57:04
In mijn ervaring zijn de onderlinge verschillen tussen streamers ook klein. Kleiner dan bij dacs in elk geval.
Ik heb eens bij WifiMedia in Arnhem een aantal streamers rond de 2000 a 2500 beluisterd om te kijken of ik een upgrade kon maken vanaf mijn NAD M50, die al wat ouder was. O.a. Lumin, Sotm en Auralic vergeleken op een zeer detailrijk KIIthree systeem, maar ik vond de verschillen verwaarloosbaar. Later bij een andere audiozaak ook nog wat andere streamers geprobeerd, ook nu was het verschil weer klein.
Kii Three lijkt er inderdaad niet gevoelig voor, zelf ervaar ik ook weinig/geen verschillen en ook een kennis van mij die testen gedaan heeft met verschillende streamers (zelfs boven 10k) melde mij dat hij weinig verschil kon waarnemen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Ik hoor en lees ook heel andere geluiden, welke naadloos aansluiten op mijn eigen bevindingen.

We kunnen verder heerlijk tegen elkaar op gaan bieden, wat soms best lekker is, maar dat zal voorts niets veranderen aan onze eigen zienswijzen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT