Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Xander32

De volgende week krijg ik hier een gerenommeerd heerschap over de vloer, met hen zal ik hetzelfde vergelijk nog eens herhalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

We zullen kritisch zijn.[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Pantoffel held 😉

Citaat van: bert50 op september 12, 2021, 14:09:42
We zullen kritisch zijn.[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Kan er ook mee gooien hoor.[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

chansig

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 13:44:37
Er zijn verschillen, zoals beschreven, de ene wat meer rustig, vloeiend ( cd loopwerk), de ander wat transparanter, meer microdetails, meer informatie.

Het verschil is m.i. te verklaren met "invloeden van buitenaf" op het signaal;

het loopwerk krijgt spanning middels een goed afgeschermd netsnoer en is voorts met de dac verbonden middels een eveneens goed afgeschermde coax. Een lekker overzichtelijke, korte keten, met weinig schakels.

De renderer krijgt zijn signaal via de volgende keten:
Nas, cat kabel, router/switch, cat kabel, muurcontactdoos, cat kabel. Daar zitten voorts allemaal schakelende voedingen achter, de signaalweg is langer, krijgt daarmee de ruimte om van alles op te pakken onderweg. Dat dus (met m'n boeren verstand).


Voor de duidelijkheid; de muziek via de renderer klinkt niet alleen anders maar ook echt beter, maar het is wel een opvallend klein verschil. Zeker in het licht van de genoemde prijzen. Dat is mijn verbazing.

Mijn aanname is dat vele verbaasd zullen zijn wanneer ze een identieke vergelijking in hun keten zouden doen 🧐


Vergelijk je ook identieke albums ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

 Ja, de originele cd vergelijk ik met de ripp in flac van diezelfde cd.

Citaat van: chansig op september 12, 2021, 14:18:36
Vergelijk je ook identieke albums ?

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Haha 😅

Citaat van: bert50 op september 12, 2021, 14:17:26
Kan er ook mee gooien hoor.[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Poeh, dat is wel een schokkende constatering.... :wow:


Ik ga vanavond maar eens zo'n loopwerkje bestellen denk ik.......

Ik heb nog CD's genoeg....

brt

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 14:04:06
De volgende week krijg ik hier een gerenommeerd heerschap over de vloer, met hen zal ik hetzelfde vergelijk nog eens herhalen.

Ik weet van niks  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 13:44:37
Voor de duidelijkheid; de muziek via de renderer klinkt niet alleen anders maar ook echt beter, maar het is wel een opvallend klein verschil. Zeker in het licht van de genoemde prijzen. Dat is mijn verbazing.

Mijn aanname is dat vele verbaasd zullen zijn wanneer ze een identieke vergelijking in hun keten zouden doen 🧐

Gelukkig dat het toch nog beter klinkt dan.

Maar gezien het enorme prijsverschil had je op meer gehoopt, dat snap ik.
Voor mij zijn cd's al een lang gepasseerd station, koop ze al bijna 10 jaar niet meer en vind het gamak, de vrijheid en het enorme aanbod van streamen echt heerlijk.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

bert50

Robert net terug van de vakantie verleden week een Rega P10 platenspeler gekocht ongelooflijk mooi nu al na 3 lp's .
Het heeft toch wat hoor die lp's.
De Vpi verbleekt bij deze Rega wel een ander prijskaartje maar goed.
Ik kaap niet jou draadje dus we gaan weer vrolijk verder .[emoji1690]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Dat komt nog wel hoor 👍🏻

Eerst zijn mijn vaste audiovrienden aan de beurt nu het na twee jaar weer kan, na de Covid ellende 🙂

Citaat van: brt op september 12, 2021, 14:59:15
Ik weet van niks  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik denk dat ook jij versteld zou staan wat anno 2021 een cd nog aan kwaliteit met zich meebrengt. Maar jouw argumenten voor streamen deel ik.

Citaat van: brt op september 12, 2021, 15:07:34
Gelukkig dat het toch nog beter klinkt dan.

Maar gezien het enorme prijsverschil had je op meer gehoopt, dat snap ik.
Voor mij zijn cd's al een lang gepasseerd station, koop ze al bijna 10 jaar niet meer en vind het gamak, de vrijheid en het enorme aanbod van streamen echt heerlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 13:44:37
Er zijn verschillen, zoals beschreven, de ene wat meer rustig, vloeiend ( cd loopwerk), de ander wat transparanter, meer microdetails, meer informatie.

Het verschil is m.i. te verklaren met "invloeden van buitenaf" op het signaal;

het loopwerk krijgt spanning middels een goed afgeschermd netsnoer en is voorts met de dac verbonden middels een eveneens goed afgeschermde coax. Een lekker overzichtelijke, korte keten, met weinig schakels.

De renderer krijgt zijn signaal via de volgende keten:
Nas, cat kabel, router/switch, cat kabel, muurcontactdoos, cat kabel. Daar zitten voorts allemaal schakelende voedingen achter, de signaalweg is langer, krijgt daarmee de ruimte om van alles op te pakken onderweg. Dat dus (met m'n boeren verstand).


Voor de duidelijkheid; de muziek via de renderer klinkt niet alleen anders maar ook echt beter, maar het is wel een opvallend klein verschil. Zeker in het licht van de genoemde prijzen. Dat is mijn verbazing.

Mijn aanname is dat vele verbaasd zullen zijn wanneer ze een identieke vergelijking in hun keten zouden doen 🧐
Begrijp ik goed dat de combinatie Nas/streamer/dac beter klinkt dan CD-speler/dac? Belangrijkste is volumelevelen. Ik verkijk me er telkens op dat het toch niet helemaal zo is. Garanties heb je digitaal ook niet tenzij je de bitjes kan controleren. Heb je dezelfde CD geript? Daar ga ik nu vanuit, maar liever navragen voor de zekerheid :angel:.

Het stroomnet is tegenwoordig sowieso "vervuild". Mijns inziens moeten de apparaten daarvoor ontworpen zijn, lees erg ongevoelig voor zijn. Een goede dac moet de data gewoon netjes ontvangen en dan galvanisch scheiden en herklokken.

Verwissel je telkens de verbinding van de streamer naar dac en CD-speler naar dac elke keer dat je wisselt? Dan zit je best met een flinke verwisseltijd en dus is je auditief geheugen niet betrouwbaar en doe je dat niet zit de netvervuiling nog steeds op je dac alhoewel er geen direct netwerkverkeer is.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

1) ja
2) ja
3) nja, enkel de dac omzetten van usb naar coax


Citaat van: Tabcam op september 12, 2021, 15:49:01
1) Begrijp ik goed dat de combinatie Nas/streamer/dac beter klinkt dan CD-speler/dac? Belangrijkste is volumelevelen. Ik verkijk me er telkens op dat het toch niet helemaal zo is. Garanties heb je digitaal ook niet tenzij je de bitjes kan controleren.

2) Heb je dezelfde CD geript? Daar ga ik nu vanuit, maar liever navragen voor de zekerheid :angel:.

Het stroomnet is tegenwoordig sowieso "vervuild". Mijns inziens moeten de apparaten daarvoor ontworpen zijn, lees erg ongevoelig voor zijn. Een goede dac moet de data gewoon netjes ontvangen en dan galvanisch scheiden en herklokken.

3) Verwissel je telkens de verbinding van de streamer naar dac en CD-speler naar dac elke keer dat je wisselt? Dan zit je best met een flinke verwisseltijd en dus is je auditief geheugen niet betrouwbaar en doe je dat niet zit de netvervuiling nog steeds op je dac alhoewel er geen direct netwerkverkeer is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#6715
Gezien het prijsverschil zou het allemaal niet zoveel moeten uitmaken en het verschil zou zo overduidelijk moeten zijn dat enige twijfel niet nodig is. Dat lijkt niet zo te zijn en ik ben zeker niet verrast.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

De laatste procentjes geluidsverbetering kosten in verhouding vele euris. Wat dat betreft niets nieuws onder de zon, alhoewel het me vanmorgen toch verraste. En het doet verder ook niets af van de voordelen van het streamen t.o.v. de good old cd.

Citaat van: chansig op september 12, 2021, 16:31:24
Gezien het prijsverschil zou het allemaal niet zoveel moeten uitmaken en het verschil zou zo overduidelijk moeten zijn dat enige twijfel niet nodig is. Dat lijkt niet zo te zijn en ik ben zeker niet verrast.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 16:37:11
De laatste procentjes geluidsverbetering kosten in verhouding vele euris.

Ja een weinig zeggende en mijn inziens niet kloppende uitspraak. 500 euro (bijna bodem qua uitgave) en 4000 euro....8 keer zo duur. Misschien moet je de voeding vervangen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Waarom, ik ben blij met m'n set, welke kwaliteit deze er neerzet 🎶
En mocht het netwerk een keer down zijn, dan kan ik met een gerust hart terugvallen op m'n cd collectie 👌🏻

Citaat van: chansig op september 12, 2021, 16:40:40
Ja een weinig zeggende en mijn inziens niet kloppende uitspraak. 500 euro (bijna bodem qua uitgave) en 4000 euro....8 keer zo duur. Misschien moet je de voeding vervangen. :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Waarom, wat ? Dat je de voeding zou aan kunnen passen ? Of dat het mijn inziens geen kloppende uitspraak is ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Wist je dat onze valkparkiet la cucaracha kan fluiten 😏

Citaat van: chansig op september 12, 2021, 16:59:54
Waarom, wat ? Dat je de voeding zou aan kunnen passen ? Of dat het mijn inziens geen kloppende uitspraak is ?

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Bij mij is dat ook zo asynchroon USB goed geïmplementeerd is gewoon beter als SPDIF waardoor een USB bron beter kan klinken als SPDIF
Ook als ik dezelfde CD rip en vergelijk met de CD speler.

Rob

frank2

De reden dat mijn muziekcollectie  rechtstreeks  op de auralic zit, dus geen nas en switch  e.d.
( hard disk  rechtstreeks op auralic) en ja wel met een dure usb kabel. Mijn pioneer blue Ray kan ook cd afspelen, maar dat klinkt net als bij jou minder helder, minder strak.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 13:22:23
... en dan draai je (na bijna een jaar) weer eens een cdtje en dan is het toch pijnlijk om te constateren hoe goed een zelfde album over het €400,- cd loopwerk klinkt, t.o.v. de ruim 4 mille renderer. Beide over dezelfde dac, de renderer via een AQ Coffee usb, het loopwerk over een AQ coax (ja, die is duurder dan het loopwerk zelf  ;D).
Hier exact dezelfde ervaring met de Cambridge Audio CXC. Klinkt zo vreselijk fijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a