Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Xander32



Verder commentaar overbodig  ;)


Citaat van: Fr@nk op september  3, 2021, 19:44:32
x2
Heb net zo veel geluk als jij.  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september  3, 2021, 19:13:10
Wel hoor ik vaak als er "gewoon" mensen binnenkomen zeggen.  Heu, wat zijn dat voor malle dingen...   

Die zou ik van m'n vrouw nooit zo mogen neerzetten..   Hoor ik hier ook vaker

En eigenlijk hebben ze gelijk want een knap stuk geluid kan, in hun ogen/oren, ook gewoon uit een paar InWalls of een soundbar komen.. Nee

Wanneer ik de begrippen esthetica en luidsprekers combineer, kom ik toch uit op: Sonus Faber Amati Futura Graphite's. Daar waar Sonus Faber de essentie van (Italiaanse) schoonheid/ elegantie omvat, net zoals bij vele, andere Italiaanse producten, zitten mijn speakers toch meer in categorie: 70s 80s Cadillac's (onder het motto: "Big is better", maar feitelijk niet om aan te gluren) 
En van mannen die hun vrouwen/ vriendin laten bepalen wat er wel of niet aan audioapparatuur mag staan in de woonkamer denk ik het mijne.
Heb het toch maar getroffen met mijn vriendin. ;)

Zeker :).  Ik had het overigens niet over mijn eigen vrouw. Die is zeker niet zo moeilijk....

Ik heb bovendien, behalve de huiskamer, twee eigen luisterruimtes/setups dus mij hoor je sowieso niet.... :laugh:

Vinyl_Fuchs

#6677
Op grond van valse bescheidenheid plaats ik geen foto van mijn set. ;D
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op september  3, 2021, 21:39:09


Verder commentaar overbodig  ;)
Valt best mee Robert. Past goed bij de rest van het interieur. (compliment) 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Thx, dat vind ik ook Roy, maar wij zijn ook reeds biased  ::)
Het was me te doen om aan te geven dat hare maje ze ook gedoogt.


P.s. ik ben juist ook erg benieuwd naar jouw opstelling!

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september  3, 2021, 23:29:11
Valt best mee Robert. Past goed bij de rest van het interieur. (compliment)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op september  4, 2021, 07:19:07
Thx, dat vind ik ook Roy, maar wij zijn ook reeds biased  ::)
Het was me te doen om aan te geven dat hare maje ze ook gedoogt.


P.s. ik ben juist ook erg benieuwd naar jouw opstelling!
Mijn opstelling is onveranderd. Dus die ken je wel van de plaatjes.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Nou, volgens mij heb ik nog nooit een plaatje van de complete opstelling inclusief luisterplek gezien hoor  ;)
Bij de buren wel een overzicht van de complete set, maar daar kom ik niet meer.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september  4, 2021, 08:56:06
Mijn opstelling is onveranderd. Dus die ken je wel van de plaatjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De afgelopen maand heb ik weer de nodige albums (op cd) gekocht, om te rippen naar flac. Onder andere;

Celine Cairo - Overflow
Iron Maiden - Maiden Engeland '88
R.E.M. - Monster
R.EM. - Out Of Time
Alice in Chains - Jar Of Flies
Los Lobos - Native Sons
Ray Lamontagne - Till the Sun Turns Black
Fink - Bloom Inocent
Jacques Lossier Trio - Plays Bach
Rick Wakeman - Piano Odyssey


... ook een onderdeeltje van deze hobby  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op september  4, 2021, 21:01:29
De afgelopen maand heb ik weer de nodige albums (op cd) gekocht, om te rippen naar flac. Onder andere;

Celine Cairo - Overflow
Iron Maiden - Maiden Engeland '88
R.E.M. - Monster
R.EM. - Out Of Time
Alice in Chains - Jar Of Flies
Los Lobos - Native Sons
Ray Lamontagne - Till the Sun Turns Black
Fink - Bloom Inocent
Jacques Lossier Trio - Plays Bach
Rick Wakeman - Piano Odyssey


... ook een onderdeeltje van deze hobby  :)

Ouwe schijvendraaiert...   Je wordt al écht een "ouwe zak" met al die fysieke geluidsdragers :D

Vinyl_Fuchs

Mijn wijlen vader had dan gezegd: " Je hoeft een oude haan niet te leren hoe ie moet pikken". Wat een wijze man. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

.... valt heel erg mee, heb het zojuist even voor jou gecontroleerd, het zaakje hangt er nog strak bij  8)

Citaat van: twani op september  4, 2021, 22:24:30
Ouwe schijvendraaiert...   Je wordt al écht een "ouwe zak" met al die fysieke geluidsdragers :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op september  5, 2021, 05:05:58
.... valt heel erg mee, heb het zojuist even voor jou gecontroleerd, het zaakje hangt er nog strak bij  8)

Veels te veel informatie .... :D

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kerre

#6688
Citaat van: Xander32 op september  5, 2021, 05:05:58
.... valt heel erg mee, heb het zojuist even voor jou gecontroleerd, het zaakje hangt er nog strak bij  8)

Zal ik hem dan maar maken.  :hmmm: :P :-X ;D :laugh:
Is het een audiophiel klokkenspel met hoge tonen. Of ligt de kwaliteit en nadruk op voornamelijk lage noten?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

twani

Citaat van: Kerre op september  5, 2021, 21:41:48
Zal ik hem dan maar maken.  :hmmm: :P :-X ;D :laugh:
Is het een audiophiel klokkenspel met hoge tonen. Of ligt de kwaliteit en nadruk op voornamelijk lage noten?

Echt niemand wil dit weten.....

Kwabbernoot

Veel zwart om de noten, was het toch? Of was het veel lucht...  ::)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... zolang ze maar niet kwabberen  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Ik heb liever geen zwart om mijn noten geloof ik.....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ja he, hij heeft zo'n mooie stem. Met de aankoop van deze cd, heb ik het aantal albums welke ik van hem bezit, verdubbeld 😄

Citaat van: brt op september  5, 2021, 20:58:32
Prachtig
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op september  6, 2021, 21:55:44
Ja he, hij heeft zo'n mooie stem. Met de aankoop van deze cd, heb ik het aantal albums welke ik van hem bezit, verdubbeld 😄

haha, dat gaat snel op die manier ;-)

Heb em door jouw lijstje gisteren weer gedraaid, staan echt hele mooie nummers op.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... en dan draai je (na bijna een jaar) weer eens een cdtje en dan is het toch pijnlijk om te constateren hoe goed een zelfde album over het €400,- cd loopwerk klinkt, t.o.v. de ruim 4 mille renderer. Beide over dezelfde dac, de renderer via een AQ Coffee usb, het loopwerk over een AQ coax (ja, die is duurder dan het loopwerk zelf  ;D).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De adviesprijzen er weer even bij gezocht;

Audiolab CDT 6000 €499,-
Auralic Aries G2.1 €4699,-


Het album over het loopwerk klinkt heerlijk ontspannen, vloeiend, via de renderer meer energiek, puntiger en wat meer helder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op september 12, 2021, 13:22:23
... en dan draai je (na bijna een jaar) weer eens een cdtje en dan is het toch pijnlijk om te constateren hoe goed een zelfde album over het €400,- cd loopwerk klinkt, t.o.v. de ruim 4 mille renderer. Beide over dezelfde dac, de renderer via een AQ Coffee usb, het loopwerk over een AQ coax (ja, die is duurder dan het loopwerk zelf  ;D).

Oefff, pijnlijke constatering.
Hoe verklaar je de verschillen? Of juist het gebrek eraan?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Er zijn verschillen, zoals beschreven, de ene wat meer rustig, vloeiend ( cd loopwerk), de ander wat transparanter, meer microdetails, meer informatie.

Het verschil is m.i. te verklaren met "invloeden van buitenaf" op het signaal;

het loopwerk krijgt spanning middels een goed afgeschermd netsnoer en is voorts met de dac verbonden middels een eveneens goed afgeschermde coax. Een lekker overzichtelijke, korte keten, met weinig schakels.

De renderer krijgt zijn signaal via de volgende keten:
Nas, cat kabel, router/switch, cat kabel, muurcontactdoos, cat kabel. Daar zitten voorts allemaal schakelende voedingen achter, de signaalweg is langer, krijgt daarmee de ruimte om van alles op te pakken onderweg. Dat dus (met m'n boeren verstand).


Voor de duidelijkheid; de muziek via de renderer klinkt niet alleen anders maar ook echt beter, maar het is wel een opvallend klein verschil. Zeker in het licht van de genoemde prijzen. Dat is mijn verbazing.

Mijn aanname is dat vele verbaasd zullen zijn wanneer ze een identieke vergelijking in hun keten zouden doen 🧐

Citaat van: brt op september 12, 2021, 13:31:39
Oefff, pijnlijke constatering.
Hoe verklaar je de verschillen? Of juist het gebrek eraan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT