Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

twani


Staaled

Bij mijn weten is JG ernstig ziek geworden. Is zelden gunstig voor een loopbaan en inkomsten.
Ja , Stephen Hawking.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

... ontwerper en bouwer van lelijke tot zeer lelijke speakers en liefhebber van het met de neus tussen de speakers principe. Weer wat geleerd  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

AP heeft toch ook wel heel erg mooie speakers gemaakt die zeer goed klinken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Eens. Maar daar zie ik niets van terug op de site die hierboven ergens staat. Hij heeft dus ook bemoeienis met AP?

Citaat van: chansig op september  2, 2021, 07:25:01
AP heeft toch ook wel heel erg mooie speakers gemaakt die zeer goed klinken.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Zo te lezen wordt er nog steeds geëxperimenteerd!!!

Nice
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Fr@nk

#6658
Citaat van: Xander32 op september  2, 2021, 06:36:15
... ontwerper en bouwer van lelijke tot zeer lelijke speakers en liefhebber van het met de neus tussen de speakers principe. Weer wat geleerd  ::)


Onder het motto: Das Auge hört mit.  ;)
Mochten deze lelijke dingen hier staan stop ik gelijk met de hobby.  :wow:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

twani

#6659
Citaat van: Xander32 op september  2, 2021, 11:49:46
Eens. Maar daar zie ik niets van terug op de site die hierboven ergens staat. Hij heeft dus ook bemoeienis met AP?

Ik hoop dat Eric Kingpin nu even niet meeleest.  :D.   En lelijk?  Huh?


JG is een grootheid in speakerland en heeft heus hele mooie dingen gemaakt.

AP, Sonics, Suesskind....   Jullie doen deze man serieus te kort. 

En bovendien het uiterlijk betwisten.........in dit topic....

Doe een gemiddeld WAFFERTJE eens overtuigen dat er een Tannoy uit de Prestigelijn in de huiskamer moet komen :D

Ik dacht dat wij als compleet doorgeslagen audiofielen, alle esthetische realiteitszin inmiddels wel verloren, wel over het zeer betwistbare uiterlijk van speakers waren heengegroeid.....

Ik ken behalve audiogekken verder maar heel weinig mensen die in grote speakers in de huiskamer een sieraad of esthetisch hoogtepunt herkennen .

Wel hoor ik vaak als er "gewoon" mensen binnenkomen zeggen.  Heu, wat zijn dat voor malle dingen...   

Die zou ik van m'n vrouw nooit zo mogen neerzetten..   

En eigenlijk hebben ze gelijk want een knap stuk geluid kan, in hun ogen/oren, ook gewoon uit een paar InWalls of een soundbar komen..

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op september  2, 2021, 06:36:15
... ontwerper en bouwer van lelijke tot zeer lelijke speakers en liefhebber van het met de neus tussen de speakers principe. Weer wat geleerd  ::)
Als je eens een van zijn meesterwerken wil aanschouwen ben je welkom.  Mag je daarna wel even je excuses aanbieden. Misschien dat je ze daarna zelfs wel mag horen. [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

twani

Citaat van: vergeerr72 op september  2, 2021, 22:58:35
Als je eens een van zijn meesterwerken wil aanschouwen ben je welkom.  Mag je daarna wel even je excuses aanbieden. Misschien dat je ze daarna zelfs wel mag horen. [emoji6]

In dit topic zijn de meesterwerken van JG kennelijk als Parels voor de Zwijnen :nopompom:

twani

Citaat van: vergeerr72 op september  2, 2021, 22:58:35
Als je eens een van zijn meesterwerken wil aanschouwen ben je welkom.  Mag je daarna wel even je excuses aanbieden. Misschien dat je ze daarna zelfs wel mag horen. [emoji6]

^^

vergeerr72

Citaat van: twani op september  2, 2021, 23:01:54
In dit topic zijn de meesterwerken van JG kennelijk als Parels voor de Zwijnen :nopompom:
Het kan natuurlijk nooit sierlijk zijn zonder sierlijsten..... . Maar met wat houtlijm moet dat op te lossen te zijn [emoji2960]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Daarnaast lijken ze ook kleiner als je ze matched met een goede versterker.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

De AP ls zijn zeker 'niet slecht' (understatement), dat deze ook van zijn hand waren wist ik niet, dat had ik al aangegeven, maar daar leest men dan voor het eigen gemak overheen  :yawnee:

Dat neemt niet weg dat ik vele andere creaties van z'n hand lelijk vind, ook al zijn het wellicht muzikale wondertjes. Maar over smaak ....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Indrukwekkend ogen ze iig, of ik ze mooi vind om te zien, nwah. Wellicht dien ik ze idd in real life te aanschouwen. Maar troost je, alhoewel ik verknocht ben geraakt aan mij Kensingtons, zijn dat nou ook niet echt natuurlijke schoonheden  ;)

Citaat van: vergeerr72 op september  2, 2021, 23:22:40
Daarnaast lijken ze ook kleiner als je ze matched met een goede versterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op september  3, 2021, 07:08:06
Indrukwekkend ogen ze iig, of ik ze mooi vind om te zien, nwah. Wellicht dien ik ze idd in real life te aanschouwen. Maar troost je, alhoewel ik verknocht ben geraakt aan mij Kensingtons, zijn dat nou ook niet echt natuurlijke schoonheden  ;)
Mijn Calderas vallen bij deze weg mee. Dit is nog een maatje groter.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op september  2, 2021, 23:22:40
Daarnaast lijken ze ook kleiner als je ze matched met een goede versterker.

WoW... wist niet dat ze nog groter beschikbaar waren, die van jou zijn al best aan de maat, toch?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Ze klinken nog groter dan dat ze zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

AP Tempo 25 heeft een tijdje op m'n shortlist gestaan. Maar uiteindelijk bleven er van dat lijstje twee over, de Tannoy Glenair en Adam Pencill mkIII
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op september  3, 2021, 14:54:48
AP Tempo 25 heeft een tijdje op m'n shortlist gestaan. Maar uiteindelijk bleven er van dat lijstje twee over, de Tannoy Glenair en Adam Pencill mkIII

Bizarre shortlist btw ;) de Tannoys pf Adams kunnen kwa karakter denk ik niet verder aan beide zijden van het spectrum opereren :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Vinyl_Fuchs

Wel hoor ik vaak als er "gewoon" mensen binnenkomen zeggen.  Heu, wat zijn dat voor malle dingen...   

Die zou ik van m'n vrouw nooit zo mogen neerzetten..   Hoor ik hier ook vaker

En eigenlijk hebben ze gelijk want een knap stuk geluid kan, in hun ogen/oren, ook gewoon uit een paar InWalls of een soundbar komen.. Nee
[/quote]
Wanneer ik de begrippen esthetica en luidsprekers combineer, kom ik toch uit op: Sonus Faber Amati Futura Graphite's. Daar waar Sonus Faber de essentie van (Italiaanse) schoonheid/ elegantie omvat, net zoals bij vele, andere Italiaanse producten, zitten mijn speakers toch meer in categorie: 70s 80s Cadillac's (onder het motto: "Big is better", maar feitelijk niet om aan te gluren) 
En van mannen die hun vrouwen/ vriendin laten bepalen wat er wel of niet aan audioapparatuur mag staan in de woonkamer denk ik het mijne.
Heb het toch maar getroffen met mijn vriendin. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Fr@nk

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september  3, 2021, 19:13:10

En van mannen die hun vrouwen/ vriendin laten bepalen wat er wel of niet aan audioapparatuur mag staan in de woonkamer denk ik het mijne.
x2
Citaat van: Vinyl_Fuchs op september  3, 2021, 19:13:10
Heb het toch maar getroffen met mijn vriendin/vrouw. ;)

Heb net zo veel geluk als jij.  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Yep, klopt, maar beiden vond ik wat hebben. Uiteindelijk is het Tannoy geworden, de Glenairs betrokken mij meer bij de muziek dan de Pencills 🎶

Citaat van: Mitch-- op september  3, 2021, 18:15:27
Bizarre shortlist btw ;) de Tannoys pf Adams kunnen kwa karakter denk ik niet verder aan beide zijden van het spectrum opereren :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT