Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Xander32 op juni 23, 2021, 20:50:40
... vanmiddag een paar uurtjes vrij genomen en weer muziek geluisterd (na het sporten).

Het klinkt zo onwijs goed nu, zo gemakkelijk, kleurrijk, natuurlijk. Met 'natuurlijk' bedoel ik dat er geen specifieke zaken worden uitgelicht om daarmee te imponeren, geen kunstmatig hoog, geen kunstmatig stereobeeld, het geheel lijkt gewoon te kloppen. Daardoor is er niets dat afleidt en rest er de aandacht voor de muziek 🎶

Lekker hoor :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Heb je al een demo van een Altair G2.1 aangevraagd?

Citaat van: frank2 op juni 18, 2021, 12:18:03
Zodra je het verschil kunt bepalen hoor ik 't graag
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op juni 26, 2021, 13:05:30
Heb je al een demo van een Altair G2.1 aangevraagd?

Karel van wenw heeft m besteld vrijblijvend kan ik hem beluisteren. Weet alleen niet wanneer hij binnen komt. (Karel weet ook niet wanneer)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Betreft de Aries is het echt een flinke stap vooruit in mijn keten. Ik ben benieuwd wat de Altair G2.1 bij jou gaat brengen. Zit daar ook een andere dac in?

Citaat van: frank2 op juni 26, 2021, 13:29:51
Karel van wenw heeft m besteld vrijblijvend kan ik hem beluisteren. Weet alleen niet wanneer hij binnen komt. (Karel weet ook niet wanneer)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op juni 26, 2021, 13:47:44
Betreft de Aries is het echt een flinke stap vooruit in mijn keten. Ik ben benieuwd wat de Altair G2.1 bij jou gaat brengen. Zit daar ook een andere dac in?

Of er een andere dac in zit weet ik niet, vlgs auralic forum is de altair g2.1 beter dan de vega1
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

De Vega is een dac met stream optie toch? De Altair volgens mij juist het tegenovergestelde, in basis een streamer met build in dac (de Vega schijnt softwarematig beperkingen te kennen als streamer)

Citaat van: frank2 op juni 26, 2021, 13:51:40
Of er een andere dac in zit weet ik niet, vlgs auralic forum is de altair g2.1 beter dan de vega1
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op juni 26, 2021, 13:56:04
De Vega is een dac met stream optie toch? De Altair volgens mij juist het tegenovergestelde, in basis een streamer met build in dac (de Vega schijnt softwarematig beperkingen te kennen als streamer)
Klopt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Welke dac heb je in gebruik? Ik zie dat jouw Plinius vv ook een dac herbergt (?)

Citaat van: frank2 op juni 26, 2021, 13:59:28
Klopt
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#6483
Citaat van: Xander32 op juni 26, 2021, 15:30:51
Welke dac heb je in gebruik? Ik zie dat jouw Plinius vv ook een dac herbergt (?)

Ik heb de plinius VV al lang niet meer en deze had geen dac aan boord. Gebruik de altair als VV en als dac rechtstreeks naar de plinius ev. Dit geeft de beste geluidskwaliteit, beter dan met de plinius VV ertussen. Daarom is de VV verkocht.

Waarom dan naar de altair g 2.1 kijken: beter geluid en heeft analoge ingang wat de g1 niet heeft, en dat heb ik eigenlijk nodig voor surround.

Maar als je een keer wilt komen luisteren? Kan eind vlg maand weer, zijn wij beiden ingeënt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Dag Frank, ik las jouw onderschrift niet goed betreft de vv  ::). Duidelijk jouw uitleg  :thumbs-up:

Ik kom graag een keer luisteren en uiteraard ben je ook hier welkom. Maar dat zal waarschijnlijk niet in de komende twee maanden zijn. M&G, een binnenactiviteit, vind ik een prachtig tijdverdrijf voor in het najaar en de wintermaanden  :)  Dan wellicht ook te combineren met een bezoekje aan W&W. Daar ben ik in geen tien jaar meer geweest.


Citaat van: frank2 op juni 26, 2021, 15:46:00
Ik heb de plinius VV al lang niet meer en deze had geen dac aan boord. Gebruik de altair als VV en als dac rechtstreeks naar de plinius ev. Dit geeft de beste geluidskwaliteit, beter dan met de plinius VV ertussen. Daarom is de VV verkocht.

Waarom dan naar de altair g 2.1 kijken: beter geluid en heeft analoge ingang wat de g1 niet heeft, en dat heb ik eigenlijk nodig voor surround.

Maar als je een keer wilt komen luisteren? Kan eind vlg maand weer, zijn wij beiden ingeënt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6485
Gisteren (vannacht) weer een poos van muziek genoten 🎶

Echt super blij ben ik met m'n nieuwe renderer :pompom: Met de G2.1 heeft het geheel wat meer vlees op de botten gekregen en een nogmaals toegenomen rust (zwarte achtergrond). Daarmee is er een laatste stukje "digitale hardheid" uit de set verdwenen.

Op mijn wenslijstje stond altijd nog een Aurender streamer of renderer. Reden:
Alle sets welke ik heb gehoord waarin een Aurender unit was opgenomen, klonken ook zo heerlijk "analoog", vrij van digitale hardheid (ik weet niet hoe ik dit anders in woorden kan uitdrukken).

De Aries G2.1 heeft eenzelfde effect in mijn set en is m.i. onderwijl Aurender voorbij gestreefd, mede door hun fijne gebruikersvriendelijke en stabiele app (Lightning DS).


Verder zojuist weer een stapeltje cd's gerippt. O.a, John Smith, Jack Johnson en Rick Wakeman. Daar is nog zoveel te ontdekken. Mijn collectie groeit nog steeds gestaag (1 a 2 cd's per maand).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Mooi dat de G 2.1 zo goed bevalt...

Ben zeer benieuwd of ik dezelfde ervaring als jij hebt ook krijg met de altair G 2.1 ga nog een weekje weg dus misschien over 2 weken dat ik dan de nieuwe altair binnenkrijg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob46

Ik heb geen flauw idee wat je met 'digitale hardheid' bedoeld..... :colgate:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Goed voor jou  ;)

Citaat van: Rob46 op juni 27, 2021, 14:43:12
Ik heb geen flauw idee wat je met 'digitale hardheid' bedoeld..... :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

 :confused: Ik kom met Google ook niet verder dan alleen maar 'hardheid meters'. Ik vind dit onderwerp wel interessant, want als ik weet wat het is, herken ik dit misschien wel in mijn set en kan ik ook eens proberen hier iets aan te doen? Misschien zorgt mijn Purifi Eigentakt versterking wel voor 'digitale hardheid'?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Digitale hardheid, wellicht slaat die term nergens op, maar voor mij is dat het verschil tussen een track vanaf cd en eenzelfde track als stream, beide via dezelfde dac; steevast vind ik dan de stream wat meer open, puntiger klinken, maar in het hoog ook wat harder, agressiever. Het geheel klinkt wat onrustiger, een wat minder zwarte achtergrond bij de stream dan bij de track vanaf cd, welke steevast ook wat voller klinkt.

De G2.1 combineert in mijn set de "positieve punten van de stream met die van de cd". Dat dus  :)

Citaat van: Rob46 op juni 27, 2021, 15:06:43
:confused: Ik kom met Google ook niet verder dan alleen maar 'hardheid meters'. Ik vind dit onderwerp wel interessant, want als ik weet wat het is, herken ik dit misschien wel in mijn set en kan ik ook eens proberen hier iets aan te doen? Misschien zorgt mijn Purifi Eigentakt versterking wel voor 'digitale hardheid'?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Rob46 op juni 27, 2021, 15:06:43
:confused: Ik kom met Google ook niet verder dan alleen maar 'hardheid meters'. Ik vind dit onderwerp wel interessant, want als ik weet wat het is, herken ik dit misschien wel in mijn set en kan ik ook eens proberen hier iets aan te doen? Misschien zorgt mijn Purifi Eigentakt versterking wel voor 'digitale hardheid'?

Jij draait Dynaudio dus hoef je jezelf geen zorgen te maken over het fenomeen digitale hardheid.

Daar heb jij zeker, ongeacht de kwaliteit van de bron, zeker geen last van...

Xander32

Iedereen aan de Dyns  8) Heerlijk overzichtelijk  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juni 27, 2021, 20:48:42
Iedereen aan de Dyns  8) Heerlijk overzichtelijk  ::)

Nou dat moet "iedereen" lekker zelf weten maar ik weet wel dat de meeste Dyns zeer vergevensgezinde weergevers zijn.



Xander32

Zo ken ik de meeste Dyn's ook, altijd alles heel keurig binnen de lijntjes.
Enkel een paar keer ls uit de Focus serie uit de bocht horen vliegen, maar verder nooit iets bijzonders.

Citaat van: twani op juni 27, 2021, 23:46:52
Nou dat moet "iedereen" lekker zelf weten maar ik weet wel dat de meeste Dyns zeer vergevensgezinde weergevers zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juni 28, 2021, 05:28:42
Zo ken ik de meeste Dyn's ook, altijd alles heel keurig binnen de lijntjes.
Enkel een paar keer ls uit de Focus serie uit de bocht horen vliegen, maar verder nooit iets bijzonders.

Ik heb de Focus 140, 160 en 220 maar ben nog geen bocht tegengekomen 😁

Rob_Dingen

De term Digitale hardheid komt uit het begin tijdsperk van CD ten opzichte van LP.
CD klonk minder aangenaam en scherp.

Rob

Xander32

Helder  :thumbs-up:, nu gebruik ik het voor stream ten opzichte van cd.

Citaat van: Rob_Dingen op juni 28, 2021, 16:12:50
De term Digitale hardheid komt uit het begin tijdsperk van CD ten opzichte van LP.
CD klonk minder aangenaam en scherp.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Blijft voor mij een ongrijpbaar fenomeen Robert. Enfin; ik merk ook soms wel verschil tussen stream en een cd'tje. Hier vind ik een cd'tje dan soms beter klinken. Met name het middengebied is dan beter en bovendien wordt de muziek dan grootser gepresenteerd. Ik denk dat er hier een verbetering in met name de voorversterking soelaas zal bieden. Of een duurdere streamer verbetering in de set kan brengen weet ik niet. Voorlopig even geen investering in audio meer. 😇
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Goed is goed Rob, rest het heerlijk blijven genieten van de muziek 🎶 👍🏻

Citaat van: Rob46 op juni 28, 2021, 19:09:18
Blijft voor mij een ongrijpbaar fenomeen Robert. Enfin; ik merk ook soms wel verschil tussen stream en een cd'tje. Hier vind ik een cd'tje dan soms beter klinken. Met name het middengebied is dan beter en bovendien wordt de muziek dan grootser gepresenteerd. Ik denk dat er hier een verbetering in met name de voorversterking soelaas zal bieden. Of een duurdere streamer verbetering in de set kan brengen weet ik niet. Voorlopig even geen investering in audio meer. 😇
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT