Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2021, 19:15:30
De komende dagen gaat er helaas niets meer van luisteren komen  :unhappy: Maar dat komt aan het eind van de week wel weer.

Maar rustig inspelen behoort tot de mogelijkheden als je er toch niet naar luistert, gratis tijd  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Klopt, ware het niet dat ik het niet graag heb dat de boel aan staat wanneer ik niet thuis ben.

Citaat van: Mitch-- op maart 21, 2021, 19:29:18
Maar rustig inspelen behoort tot de mogelijkheden als je er toch niet naar luistert, gratis tijd  ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2021, 17:17:13
Een pak beter dan met de BSN als streamer en evenzo veel beter dan de Marantz PM10 - NA11 combi.

'Beter' wil in dit geval zeggen dat er meer rust in het geluid is gekomen, de achtergrond is geheel stil, is inktzwart. Daardoor klinkt het geheel natuurlijker, klinkt alles veel meer grijpbaar. Het klinkt ook heel soepel, niets geen hardheid, niets geen grain of wat dan ook.

Ik zit echt met verbazing te luisteren en te genieten.

Mooi! Doel bereikt zo te lezen/horen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kempenaartjes

Met verbazing luisteren en genieten ;D Dat is het mooie van deze hobby. Ongeacht wat je in jouw huis hebt staan. Als daar rust bij komt kijken, dan bereik je jullie eindset ;) Heeft natuurlijk ook met leeftijd te maken.

Richi

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2021, 17:17:13
Een pak beter dan met de BSN als streamer en evenzo veel beter dan de Marantz PM10 - NA11 combi.

'Beter' wil in dit geval zeggen dat er meer rust in het geluid is gekomen, de achtergrond is geheel stil, is inktzwart. Daardoor klinkt het geheel natuurlijker, klinkt alles veel meer grijpbaar. Het klinkt ook heel soepel, niets geen hardheid, niets geen grain of wat dan ook.

Ik zit echt met verbazing te luisteren en te genieten.
Geweldig. Fijn om te lezen!

Geniet ervan.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Buiten de wissel BSN 2 > Aries G1, is er ook het nodige aan de bekabeling gewijzigd. In welke mate deze mede verantwoordelijk is voor de positieve verandering van het geluid, zal wel onduidelijk blijven 🧐

Onder ander:
Accuphase, netsnoer: Furutech Alpha-3 (was Kemp Reference, die zit nu achter de Aries)
Audiolab cdt, digi coax: AQ Coffee digi coax (new, was Cardas Parsec)
Aries G1, usb: AQ Coffee usb (new)






Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6131
Citaat van: Xander32 op maart 22, 2021, 20:35:35
Buiten de wissel BSN 2 > Aries G1, is er ook het nodige aan de bekabeling gewijzigd. In welke mate deze mede verantwoordelijk is voor de positieve verandering van het geluid, zal wel onduidelijk blijven 🧐

Onder ander:
Accuphase, netsnoer: Furutech Alpha-3 (was Kemp Reference, die zit nu achter de Aries)
Audiolab cdt, digi coax: AQ Coffee digi coax (new, was Cardas Parsec)
Aries G1, usb: AQ Coffee usb (new)

Poe hé.....De Cardas eruit.  Je durft wel Robert😁

Dat zijn bij mij wel de blijvertjes altijd.....

Xander32

Het ls snoer betreft nog steeds de Cardas Parsec   8)
Ik bewaar de kabels die ik nu niet gebruik ook gewoon; die nemen weinig plaats in, liggen me niet in de weg.

Citaat van: twani op maart 22, 2021, 21:02:06
Poe hé.....De Cardas eruit.  Je durft wel Robert😁

Dat zijn bij mij wel de blijvertjes altijd.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Maarre, dit deugt niet, je zit me te dollen; jij hebt helemaal niets met kabels 🤨 😄

Citaat van: twani op maart 22, 2021, 21:02:06
Poe hé.....De Cardas eruit.  Je durft wel Robert😁

Dat zijn bij mij wel de blijvertjes altijd.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Wij horen niks, dus je bent denk ik tevreden  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Jullie horen niets omdat ik sinds vorig weekend ook niets meer heb kunnen horen  ;)

Citaat van: Mitch-- op maart 25, 2021, 18:31:21
Wij horen niks, dus je bent denk ik tevreden  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2021, 19:15:44
Jullie horen niets omdat ik sinds vorig weekend ook niets meer heb kunnen horen  ;)

o... :nopompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Op mijn werkdagen kom ik er gewoonweg niet aan toe. Ben relatief laat thuis en 's avond wil vriendinlief graag tv kijken. Maar ik heb alweer weekend, dus weer drie dagen op rij om te genieten 🎶
Al zal het F1 dit weekend ook tijd opeisen.

Citaat van: Mitch-- op maart 25, 2021, 19:17:33
o... :nopompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2021, 19:28:01
Op mijn werkdagen kom ik er gewoonweg niet aan toe. Ben relatief laat thuis en 's avond wil vriendinlief graag tv kijken. Maar ik heb alweer weekend, dus weer drie dagen op rij om te genieten 🎶
Al zal het F1 dit weekend ook tijd opeisen.

DAT ZEKER! :)

Eindelijk gaan we weer racen  :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Ik maakte altijd gebruik van de Deutsche RTL, maar die gaat het niet meer uitzenden (of 4 races na). Voorgenomen had ik mij dat er daarmee een einde was gekomen aan het F1 voor mij. Echter, nu het voor de deur staat begint het toch weer te kriebelen. Morgen maar eens zien op welke wijze ik de Ziggo sport optie kan aanvinken bij KPN.

Citaat van: Mitch-- op maart 25, 2021, 19:56:06
DAT ZEKER! :)

Eindelijk gaan we weer racen  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vijf uur was ik al wakker, ik ben maar naar beneden gehold om de set aan te slingeren.

Kan die fijn op bedrijfstemperatuur komen en weer 'wat meters maken'. De versterker en dac hebben nog geen 100 uur gespeeld, volgens mij amper 50. Ik hou het ook niet bij. Indien apparatuur ingespeeld moet worden, is dat bij mij een kwestie van maanden, mogelijk zelfs langer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 26, 2021, 06:30:36
Vijf uur was ik al wakker, ik ben maar naar beneden gehold om de set aan te slingeren.

Kan die fijn op bedrijfstemperatuur komen en weer 'wat meters maken'. De versterker en dac hebben nog geen 100 uur gespeeld, volgens mij amper 50. Ik hou het ook niet bij. Indien apparatuur ingespeeld moet worden, is dat bij mij een kwestie van maanden, mogelijk zelfs langer.

Mooie tijd om al beetje te luisteren ook.
Geniet er van dit weekeinde.

Ik denk dat mijn geluister ook wel een beetje onderbroken gaat worden door ziggo sport ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Internetradio speelt er nu, Radio Paradise, Mellow. Wat klinkt dat toch lekker en het is heerlijke muziek om de dag mee op te starten en/of als muzikaal behang gedurende de dag 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Aries G1 is serieus mooi gebouwd. Het apparaat voelt solide, zit degelijk maar ook fraai in elkaar.





En verbonden met de DAC-50 middels een AQ Coffee usb is het zelfs met internetradio al genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en een ander deel van de keten.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Onderwijl de nodige uurtjes met Auralic Lightning DS app doorgebracht.

Ik vind het een prima app. De opbouw/indeling is logisch en het op basis van de album covers door de bibliotheek lopen is een verademing t.o.v. de Marantz app, al kende ik dat natuurlijk ook al van BluOs. Verder is de app tot op heden stabiel gebleken en heeft die de Aries binnen enkele seconden gevonden.

Daarentegen vind ik het wel jammer dat je middels de app niet bij de instellingen v.d. Aries kan en evenmin is er een optie om de Aries op standbye te zetten middels de app. (?).


Citaat van: JoWa op maart 21, 2021, 14:11:29
Mooi man.
Hoe bevalt de app van Auralic verder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#6146
Je kunt via de app alle instellingen doen, in blauwe vlak links onder kom je daar
Settings, music library, dan waar je blauwe vink staat, bijv miniemserver, dan additionel operations
In standby moet via een ab
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Thx Frank , gevonden.

Citaat van: frank2 op maart 26, 2021, 17:33:45
Je kunt via de app alle instellingen doen, in blauwe vlak links onder kom je daar
Settings, music library, dan waar je blauwe vink staat, bijv miniemserver, dan additionel operations
In standby moet via een ab
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat is dan ook nog weer een stukje feedback op de app: de instellingen zijn dus ver in het menu van de app weg gestopt, deze zijn lastig te vinden. Dat zou anders kunnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT