Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Het zal vast geen stap terug zijn t.o.v. de Node, maar in hoeverre het geluidstechnisch daadwerkelijk een upgrade is, zal moeten blijken. De NA11 was in dat opzicht natuurlijk ook al hoogwaardig. Enkel diens bediening was zeer sober (niet meer van deze tijd).

Citaat van: Rob46 op maart 19, 2021, 21:35:27
Dat gaat helemaal in orde komen. De sound zal top zijn! Gefeliciteerd. Super mooie streamer!  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

De nieuwe ziet er in ieder geval super uit!

Mooi dat je er de tijd en de rust voor neemt om er goed voor te gaan zitten.
Bij mij zou dat echt van het moment afhangen of ik die rust zou hebben.

Maar hij is zo mooi, dat je hem ook gewoon als ornament neer kunt zetten.

;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op maart 19, 2021, 18:11:43
Ik begrijp dat 't niet veel werk is, dat ik er geen dag mee bezig ben, maar ik weet nog niet of ik het morgen of overmorgen ga doen. Dat bedoelde ik aan te geven. Op dit moment speelt de Bluesound Node 2 nog.
Bewondering voor je zelfbeheersing, bij mij zou hij binnen vijf minuten uitgepakt en aangesloten zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Het gaat zelfs morgen worden. Voor heden staan de wandelschoenen en m'n camera klaar.

Voor mijn werk zit ik hele dagen binnen, wanneer het op vrije dagen maar enigszins mooi weer is zijn we buiten, heerlijk!

Citaat van: vergeerr72 op maart 20, 2021, 08:08:24
Bewondering voor je zelfbeheersing, bij mij zou hij binnen vijf minuten uitgepakt en aangesloten zijn.


Hij zit alweer in de doos 😄, zal hem er morgen wel uithalen. Komt goed.

Citaat van: Hannibal_ op maart 20, 2021, 04:13:22
De nieuwe ziet er in ieder geval super uit!

Mooi dat je er de tijd en de rust voor neemt om er goed voor te gaan zitten.
Bij mij zou dat echt van het moment afhangen of ik die rust zou hebben.

Maar hij is zo mooi, dat je hem ook gewoon als ornament neer kunt zetten.

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... wat met mijn uitstelgedrag ook van doen heeft, is dat ik alles weer opnieuw ga aansluiten en daarbij ook weer de lekstroompjes ga opmeten. Dat kost ff ietwat meer tijd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op maart 20, 2021, 08:43:23
... wat met mijn uitstelgedrag ook van doen heeft, is dat ik alles weer opnieuw ga aansluiten en daarbij ook weer de lekstroompjes ga opmeten. Dat kost ff ietwat meer tijd.

Robert, dit hoeft je toch alleen te doen met de nieuwe Auralic  :eh:
M.b.t. de bestaande apparaten heb je toch al eerder gemeten, dan was het een kwestie van ff markeren m.b.t. polariteit achterop
het apparaat met een kleine sticker of iets dergelijks en dan heb je met "opnieuw" aansluiten, hooguit een klein dun
schroevendraaiertje/spanningszoeker nodig om te kijken of de voedingskabel links of rechts om, in het stekkerblok moet.

In ieder geval heel veel plezier met je nieuwe streamer  ::)


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

De andere apparaten heb ik nog niet nagemeten, wetende dat de Aries nog zou volgen.

De apparaten die ik heb nagemeten destijds, hebben een andere eigenaar gekregen  ;)

Citaat van: VANZOMERENG op maart 20, 2021, 09:05:58
Robert, dit hoeft je toch alleen te doen met de nieuwe Auralic  :eh:
M.b.t. de bestaande apparaten heb je toch al eerder gemeten, dan was het een kwestie van ff markeren m.b.t. polariteit achterop
het apparaat met een kleine sticker of iets dergelijks en dan heb je met "opnieuw" aansluiten, hooguit een klein dun
schroevendraaiertje/spanningszoeker nodig om te kijken of de voedingskabel links of rechts om, in het stekkerblok moet.

In ieder geval heel veel plezier met je nieuwe streamer  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Ik zag op buienradar dat er heel veel regen, sneeuw en storm aankomt... :pompom:

Xander32

Hij wierp een blik naar buiten en zag dat het goed was  ;D

Citaat van: Leeuwarden op maart 20, 2021, 09:34:43
Ik zag op buienradar dat er heel veel regen, sneeuw en storm aankomt... :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op maart 20, 2021, 09:49:40
Hij wierp een blik naar buiten en zag dat het goed was  ;D

pas maar op, looks can be deceiving ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

 ;D

Op 30 minuten vanaf huis een aanvaardbaar risico.

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 09:50:28
pas maar op, looks can be deceiving ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 20, 2021, 09:53:27
;D

Op 30 minuten vanaf huis een aanvaardbaar risico.

Nee, nee, nee....l
Geen risico !!!

Blijft de hele dag kurkdroog!

De 'C' besloot gisteren niet meer dicht te gaan, dus subiet open naar de garage....

Het blijft droog, zeker weten!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Prachtige wagen  :worship:

Na m'n huidige BMW komt er weer eentje uit Beieren of wederom een Volvo station. Ben al met een schuin oog aan het kijken naar youngtimer XC70's.


Citaat van: Hannibal_ op maart 20, 2021, 10:00:37
Nee, nee, nee....l
Geen risico !!!

Blijft de hele dag kurkdroog!

De 'C' besloot gisteren niet meer dicht te gaan, dus subiet open naar de garage....

Het blijft droog, zeker weten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 20, 2021, 10:16:20
Prachtige wagen  :worship:

Na m'n huidige BMW komt er weer eentje uit Beieren of wederom een Volvo station. Ben al met een schuin oog aan het kijken naar youngtimer XC70's.

Coolste XC in my book!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Een half uurtje ben ik wel bezig geweest om muziek te krijgen. Het in het netwerk hangen was plug & play, dat viel enorm mee. Het in verbinding brengen met de MinimServer ging ook vrij vlot. Toen snel de versterker aan, daar usb selecteren en ... niets  ???

Ik ben vervolgens best ff  een tijdje aan het zoeken geweest in de app om te proberen ergens in het menu de instellingen te vinden, waar je de uitgang kan selecteren, maar niets. Dan maar op het apparaat zelf; daar had ik het zo gevonden. Usb selecteren, wederom de Accuphase aan en ... muziek 🎶


Citaat van: vergeerr72 op maart 20, 2021, 08:08:24
Bewondering voor je zelfbeheersing, bij mij zou hij binnen vijf minuten uitgepakt en aangesloten zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Mooi man.
Hoe bevalt de app van Auralic verder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Wat denk je na de Marantz app 😄

De streamer heb ik middels lan in het netwerk gehangen. Een prima app, redelijk intuïtief te gebruiken. Streamen vanaf nas middels MinimServer verloopt soepel.

Wat ik wel vreemd vind is dat je maar een beperkte toegang tot het instellingen menu van de Aries verkrijgt middels de app. Of ik moet iets over het hoofd zien  ??? Maar eenmaal ingesteld kom ik er toch niet meer aan.

Waar ik nog wel naar aan het zoek ben; hoe ik het display kan uitschakelen?
Bedienen doe ik middels de app, het display heeft nu verder geen nut meer voor mij.

Citaat van: JoWa op maart 21, 2021, 14:11:29
Mooi man.
Hoe bevalt de app van Auralic verder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... naast de Marantz app maakte ik natuurlijk ook gebruikt van BluOs, ken ik ook Roon en het IPeng uit het verleden.
Ach die laatste drie ontlopen elkaar niet veel, voldoen allen prima. De meerwaarde van het Roon zie ik ook nog steeds niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2021, 14:51:13
Wat denk je na de Marantz app 😄

De streamer heb ik middels lan in het netwerk gehangen. Een prima app, redelijk intuïtief te gebruiken. Streamen vanaf nas middels MinimServer verloopt soepel.

Wat ik wel vreemd vind is dat je maar een beperkte toegang tot het instellingen menu van de Aries verkrijgt middels de app. Of ik moet iets over het hoofd zien  ??? Maar eenmaal ingesteld kom ik er toch niet meer aan.

Waar ik nog wel naar aan het zoek ben; hoe ik het display kan uitschakelen?
Bedienen doe ik middels de app, het display heeft nu verder geen nut meer voor mij.

Je kunt een ab via de instellingen bepaalde knoppen toewijzen, een daarvan kan de display zijn. Dan kun je m uitdoen. Echter als je het volume harder zet bijvoorbeeld gaat de display aan. Je kunt ook een auralic ab kopen maar ook daar moet je de functies eenmalig toewijzen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Ik las er zojuist al iets over  :thumbs-up:.
Maar onderwijl heb ik het display op zwart gekregen via de instellingen menu op het apparaat zelf 🤓

Verder las ik iets over een web based menu waarin je vele verdere instellingen kan verrichten. Daar ga ik me een volgend weekend eens in verdiepen.

Citaat van: frank2 op maart 21, 2021, 15:09:43
Je kunt een ab via de instellingen bepaalde knoppen toewijzen, een daarvan kan de display zijn. Dan kun je m uitdoen. Echter als je het volume harder zet bijvoorbeeld gaat de display aan. Je kunt ook een auralic ab kopen maar ook daar moet je de functies eenmalig toewijzen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Misschien heb ik het gemist: maar hoe klinkt het nu? Ook niet onbelangrijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Een pak beter dan met de BSN als streamer en evenzo veel beter dan de Marantz PM10 - NA11 combi.

'Beter' wil in dit geval zeggen dat er meer rust in het geluid is gekomen, de achtergrond is geheel stil, is inktzwart. Daardoor klinkt het geheel natuurlijker, klinkt alles veel meer grijpbaar. Het klinkt ook heel soepel, niets geen hardheid, niets geen grain of wat dan ook.

Ik zit echt met verbazing te luisteren en te genieten.

Citaat van: Richi op maart 21, 2021, 17:01:51
Misschien heb ik het gemist: maar hoe klinkt het nu? Ook niet onbelangrijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2021, 17:17:13
Een pak beter dan met de BSN als streamer en evenzo veel beter dan de Marantz PM10 - NA11 combi.

'Beter' wil in dit geval zeggen dat er meer rust in het geluid is gekomen, de achtergrond is geheel stil, is inktzwart. Daardoor klinkt het geheel natuurlijker, klinkt alles veel meer grijpbaar. Het klinkt ook heel soepel, niets geen hardheid, niets geen grain of wat dan ook.

Ik zit echt met verbazing te luisteren en te genieten.

Zo koud uit de doos al zelfs, beloofd wat de komende dagen  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

J o e p

#6123
Hoeveel pagina's heeft de bijgeleverde gebruiksaanwijzing van de Aries G1?
Is het dat kleine, moeilijk te hanteren boekje? Ik heb hier de digitale van 40 pagina's.
Weet ik even waar ik over praat.



Weet het alweer ik bedoel deze.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

De komende dagen gaat er helaas niets meer van luisteren komen  :unhappy: Maar dat komt aan het eind van de week wel weer.

Citaat van: Mitch-- op maart 21, 2021, 18:43:38
Zo koud uit de doos al zelfs, beloofd wat de komende dagen  :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT