Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Ik vind een mooie stereo heel waardevol, en dus een zinnige aankoop. Mensen geven echter liever geld uit aan bijvoorbeeld ieder jaar een nieuwe telefoon omdat hij wel     0,02 mm dunner is, dat is in mijn optiek een onzinnige aankoop. Maar je verhaal is duidelijk, geniet als het nog kan!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Dat van die telefoon is zo herkenbaar. Ik zie jonge collega's ieder jaar weer honderden euro's aan een nieuwe(re) smartphone uitgeven. Zelf heb ik er weinig mee. Heb in m'n leven nu twee keer een nieuwe gekocht, mijn eerste (Nokia 3310) en de huidige, een Sony Xperia waar ik een fraaie Sony (WH1000xm-nog-wat) bij kreeg. Die is onderwijl ook weer vier jaar oud, maar voldoet nog prima. Uiteraard  heb ik tussen die beiden in andere toestellen gehad, maar allen tweedehands, voor weinig, zo'n eentje van max een jaar oud omdat het baasje weer de allernieuwste wou  :)

Maar misschien schets ik er ook wel een generatiekloofje mee  ;D

Citaat van: Pjotr27 op november 13, 2020, 09:40:52
Ik vind een mooie stereo heel waardevol, en dus een zinnige aankoop. Mensen geven echter liever geld uit aan bijvoorbeeld ieder jaar een nieuwe telefoon omdat hij wel     0,02 mm dunner is, dat is in mijn optiek een onzinnige aankoop. Maar je verhaal is duidelijk, geniet als het nog kan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op november 13, 2020, 10:29:46
Dat van die telefoon is zo herkenbaar. Ik zie jonge collega's ieder jaar weer honderden euro's aan een nieuwe(re) smartphone uitgeven. Zelf heb ik er weinig mee. Heb in m'n leven nu twee keer een nieuwe gekocht, mijn eerste (Nokia 3310) en de huidige, een Sony Xperia waar ik een fraaie Sony (WH1000xm-nog-wat) bij kreeg. Die is onderwijl ook weer vier jaar oud, maar voldoet nog prima. Uiteraard  heb ik tussen die beiden in andere toestellen gehad, maar allen tweedehands, voor weinig, zo'n eentje van max een jaar oud omdat het baasje weer de allernieuwste wou  :)

Maar misschien schets ik er ook wel een generatiekloofje mee  ;D
En ik maar denken dat Xander32 nog steeds 32 jaar oud is.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Vooral vasthouden die gedachte 👍🏻 😁

Citaat van: Richi op november 13, 2020, 12:08:25
En ik maar denken dat Xander32 nog steeds 32 jaar oud is.  :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Richi op november 13, 2020, 12:08:25
En ik maar denken dat Xander32 nog steeds 32 jaar oud is.  :hehe:
Dom, dat zou betekenen dat je elk jaar op je verjaardag, je nickname moet wijzigen en daar heeft Xander32 best wel slim over nagedacht.
Hij is van bouwjaar 1932  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Haha, scherp 😂

Citaat van: VANZOMERENG op november 13, 2020, 12:22:49
Dom, dat zou betekenen dat je elk jaar op je verjaardag, je nickname moet wijzigen en daar heeft Xander32 best wel slim over nagedacht.
Hij is van bouwjaar 1932  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De gebroeders naast elkander, PM-11s3 versus PM-10














Citaat van: MechanicalAnimal op november  9, 2020, 12:13:00
Gefeliciteerd joh, prachtige versterker die PM10, wat een prachtbak!.

Ben ben benieuwd naar de side-by-side foto's, die heb ik niet eerder zo in vergelijk gezien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Mooie apparaten maar wat is nu de 11 en wat is nu de 10?

MechanicalAnimal

#5784
Citaat van: Xander32 op november 13, 2020, 14:16:39
De gebroeders naast elkander, PM-11s3 versus PM-10












Nice, toch nog iets cleaner die PM10 zo met minder knoppen.

Wel grappig dat die 10 grotere koelroosters bovenop heeft dan de 11. Niet dat mijn 11 uberhaupt warm wordt trouwens, al staat het hier langduring op flink volume.


Citaat van: twani op november 13, 2020, 14:34:25
Mooie apparaten maar wat is nu de 11 en wat is nu de 10?

Links de PM11S3.

Heb jij die Pearl Lite al opgehaald?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Richi

Wat een mooi spul blijft het toch. Mijn schoonvader heeft de KI Pearl versterker en CD speler. De limited edition. Blijft prachtig om te zien.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

Allebij hele mooie versterkers om te zien.

De PM-10 heeft zo te zien randaarde nodig. Mogelijk vanwege de NCore versterker modules.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

vanzomereng

Black matters  :notify:

mooi spul   ::)



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

 :nowink:

Er zit een ground op voor de phono.

Citaat van: JoWa op november 13, 2020, 15:44:50
Allebij hele mooie versterkers om te zien.

De PM-10 heeft zo te zien randaarde nodig. Mogelijk vanwege de NCore versterker modules.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Prachtig die PM-10, erg clean zonder die knopjes die de PM-11 heeft.


J o e p



Achterzijde altijd zeker zo mooi gevonden.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Mijn eerste indrukken na een aantal luistermomenten:


Het is lastig om te duidden, in woorden te vatten hetgeen de PM-10 brengt t.o.v. de PM-11s3.

Niet omdat het nauwelijks waarneembaar is, maar omdat het er gewoon is;
het klinkt zo gemakkelijk, het heeft een bepaalde vanzelfsprekendheid, het klinkt vloeiend. In balans. Het stereobeeld staat rotsvast en vormt een geheel. En dat laatste is niet vanzelfsprekend; sommige sets lichten de verschillende stemmen en instrumenten er allen haarscherp uit, maar op dien wijze dat de samenhang verdwijnt. Edoch geeft m'n huidige set volop detail, zelfs in dien mate dat ik er mij de afgelopen dagen al meermaals over verwondert hebt, maar het blijft steevast een geheel, daar is altijd samenhang, in dienst van de muziek.

Veel van deze kwaliteiten bezit de PM-11s3 ook, maar t.o.v. de PM-10 is het alsof die in alle aspecten ietwat geknepen werd.
De grote mate van vanzelfsprekendheid moet die ontberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Nu maak je me wel nieuwsgierig Robert.
Als t.z.t. de Corona verdwenen is, toch maar ff-tjes met mijn BZN cd-box jouwkant op,
om te checken of het allemaal inderdaad wel zo fraai klinkt.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

... in de jaren ben ik doorgeschoven naar Jan en zus Smit, Nick en Simon, dat soort werk. Maar als jij nog steeds intens blij wordt van BZN, ben je t.z.t samen met die box welkom  :coffee:

Citaat van: VANZOMERENG op november 14, 2020, 10:03:53
Nu maak je me wel nieuwsgierig Robert.
Als t.z.t. de Corona verdwenen is, toch maar ff-tjes met mijn BZN cd-box jouwkant op,
om te checken of het allemaal inderdaad wel zo fraai klinkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op november 14, 2020, 09:57:25


Veel van deze kwaliteiten bezit de PM-11s3 ook, maar t.o.v. de PM-10 is het alsof die in alle aspecten ietwat geknepen werd.
De grote mate van vanzelfsprekendheid moet die ontberen.

Dat is dan voor het eerst dat je onderschrijft wat ik al jaren vind van de PM11 :)

Xander32

Ik het over mijn vergelijking van de PM-11s3 met de PM-10.
Deze vergelijking heb jij ook gemaakt begrijp ik? Zo niet, dan zijn er zoveel variabelen dat de door jouw gewenste (?) onderschrijving geen hout snijdt.

Betreft (de gangbare verkoop) prijs - kwaliteit blijf ik de PM-11s3 een topper vinden. En ik ben van mening dat ik in de jaren genoeg gehoord en gezien heb om dat te kunnen stellen 🤓

Citaat van: twani op november 14, 2020, 10:28:08
Dat is dan voor het eerst dat je onderschrijft wat ik al jaren vind van de PM11 :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op november 13, 2020, 14:16:39
De gebroeders naast elkander, PM-11s3 versus PM-10












Heel erg mooi Robert, proficiat met deze mooie upgrade!  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

He mister Peu, goed om weer eens wat van je te lezen 👊🏻
En thx, ik ben er blij mee.

Citaat van: Maro op november 14, 2020, 13:53:06
Heel erg mooi Robert, proficiat met deze mooie upgrade!  :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Citaat van: Xander32 op november 13, 2020, 14:16:39
De gebroeders naast elkander, PM-11s3 versus PM-10












Damn Robert dit zijn stuk voor stuk prachtige toestellen.  :headbanging: :headbanging:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op november 14, 2020, 09:57:25
Mijn eerste indrukken na een aantal luistermomenten:


Het is lastig om te duidden, in woorden te vatten hetgeen de PM-10 brengt t.o.v. de PM-11s3.

Niet omdat het nauwelijks waarneembaar is, maar omdat het er gewoon is;
het klinkt zo gemakkelijk, het heeft een bepaalde vanzelfsprekendheid, het klinkt vloeiend. In balans. Het stereobeeld staat rotsvast en vormt een geheel. En dat laatste is niet vanzelfsprekend; sommige sets lichten de verschillende stemmen en instrumenten er allen haarscherp uit, maar op dien wijze dat de samenhang verdwijnt. Edoch geeft m'n huidige set volop detail, zelfs in dien mate dat ik er mij de afgelopen dagen al meermaals over verwondert hebt, maar het blijft steevast een geheel, daar is altijd samenhang, in dienst van de muziek.

Veel van deze kwaliteiten bezit de PM-11s3 ook, maar t.o.v. de PM-10 is het alsof die in alle aspecten ietwat geknepen werd.
De grote mate van vanzelfsprekendheid moet die ontberen.

Erg mooi!

Maak ik uit het vergelijken op dat er nog niet definitief gekozen is?
PM10 ervaring lijkt me zo te lezen wel meer dan de moeite waard
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.