Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

twani


brt

Citaat van: Xander32 op november  5, 2020, 13:54:05
Morgen ga ik proberen om wat uitvoeriger naar de 702's te luisteren.

Ben benieuwd Sander!

@Frank2: Fyne heet het merk.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Lion of Judah

#5677
Citaat van: brt op november  5, 2020, 15:53:16
Ben benieuwd Sander!

@Frank2: Fyne heet het merk.
Gehoord op de iEar show in Tilburg, klonk fijn. De F502 en F702 als ik me het goed herinner.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Xander32

De Fyne Audio 702 doen mij betreft bezetting en uitstraling  denken aan de Tannoy DC8t en DC10t. En minstens zo strak afgewerkt en de kast is wat meer luit-vormig, zoals ik dat bv ken van de SF Liuto.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op november  6, 2020, 10:15:15
De Fyne Audio 702 doen mij betreft bezetting en uitstraling  denken aan de Tannoy DC8t en DC10t. En minstens zo strak afgewerkt en de kast is wat meer luit-vormig, zoals ik dat bv ken van de SF Liuto.

Ik vind de looks ook erg mooi. Volgens mij heeft Fyne ook roots in Tannoy? Meen ik ergens gelezen te hebben..
De relatief hoge impedantie is ook gunstig voor buizenbakken.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Citaat van: brt op november  6, 2020, 10:36:30
Ik vind de looks ook erg mooi. Volgens mij heeft Fyne ook roots in Tannoy? Meen ik ergens gelezen te hebben..
De relatief hoge impedantie is ook gunstig voor buizenbakken.
Jazeker, Fyne is opgericht door oud Tannoy medewerkers, volgens mij op het moment dat Tannoy besloot een deel van de productie uit Schotland te verplaatsen naar China.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

#5681
Foto's heb ik geschoten met m'n bridge camera maar die moet ik eerst sorteren, bewerken en ergens wegzetten. Die gaan volgen.

Eerste luisterindrukken: een gedetailleerd geluidsbeeld, vloeiend, meer druk in het laag. Het klinkt gemakkelijk, aangenaam, volledige controle 👌🏻


Citaat... op de shortlist staan iig Hegel H390, Marantz PM10, Chord CMP 2800 mkii en Luxman L507UXII
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag geen Fyne Audio kunnen luisteren, wel een voor mij nieuwe en erg verrassende Klipsch Heresy 4 op een Fezz buizenversterker. Een heerlijke combinatie 🎶

Het vintage ontwerp van deze ls. kan ik wel waarderen





Citaat van: Xander32 op november  6, 2020, 10:15:15
De Fyne Audio 702 doen mij betreft bezetting en uitstraling  denken aan de Tannoy DC8t en DC10t. En minstens zo strak afgewerkt en de kast is wat meer luit-vormig, zoals ik dat bv ken van de SF Liuto.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op november  6, 2020, 18:58:20
Vandaag geen Fyne Audio kunnen luisteren, wel een voor mij nieuwe en erg verrassende Klipsch Heresy 4 op een Fezz buizenversterker. Een heerlijke combinatie 🎶

Het vintage ontwerp van deze ls. kan ik wel waarderen



Oh ja Heresy....   Ik heb de Cornwall hier langere tijd thuis gehad.

T is in ieder geval een vrij specifieke klank waarvan je wel moet houden....

H&C Hifi

Citaat van: twani op november  6, 2020, 19:18:49
Oh ja Heresy....   Ik heb de Cornwall hier langere tijd thuis gehad.

T is in ieder geval een vrij specifieke klank waarvan je wel moet houden....

De nieuwe heresy IV is toch wel echt heel erg verbeterd tov de III.. echt "kleine" wondertjes vind ik

Xander32

Ik vind ze wel een toffe uitstraling hebben en ze klonken verrassend goed op die buisjes.

Citaat van: HcHifi.nl op november  6, 2020, 19:29:43
De nieuwe heresy IV is toch wel echt heel erg verbeterd tov de III.. echt "kleine" wondertjes vind ik
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Ik vind die Klipsch Heresy 4 ook wel wat qua uitstraling hebben, hoe klinken die heresys nou eigenlijk als je het vergelijkt met een klipsch rp of rf serie?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

RP en RF zijn prima voor ht opstellingen; spektakel, veel hoog, veel laag, dynamisch. Deze Heresy is echt veel meer speaker, geeft een veel evenwichtiger, voller, kleurrijkere sound.

Citaat van: JeroenGRT op november  6, 2020, 20:49:08
Ik vind die Klipsch Heresy 4 ook wel wat qua uitstraling hebben, hoe klinken die heresys nou eigenlijk als je het vergelijkt met een klipsch rp of rf serie?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Vorige week heb ik een Hegel H390 geluisterd; deze had zo absurd veel controle (dempingsfactor van 4000  :o ) dat ik het geluid als afstandelijk, klinisch, zakelijk heb ervaren. Dat sloot ook prima aan op diens verschijningsvorm. Geen franje, geen opsmuk, functioneel.

Het contrast kon niet groter zijn toen daar bovenop de Accuphase E380 werd geplaatst. Zo sober de looks van de Hegel, zo uitbundig die van de E380. En het verschil in sound was evenzo groot. Kleurrijk, dynamisch, gedetailleerd. Echter liet de Accuphase steken vallen aangaande de controle. Er stonden Focal Kanta 2's aangesloten. Met de H390 was daar een strakke droge bas, met de E380 "liep de ruimte vol" en werd het in meerdere passages van verschillende tracks een brij  :(. Dat terwijl ik het idee had dat ik met de Hegel een stukje luider aan het spelen was.


Toen heb ik m'n conclusie getrokken en ongehoord  :hehe: een bestelling geplaatst voor de PM-10.

Citaat van: Mitch-- op november  7, 2020, 19:15:28
en en en en...??  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... gisteren en vanmorgen heb ik wat eerste indrukken kunnen op doen: t.o.v. de 11 is het strakke en gedetailleerde geluidsbeeld en de toegenomen basdruk "opgevallen". Het klinkt vloeiend en met zo veel "gemak", alsof de 10 zich in het geheel niet hoeft in te spannen. Verder is er niets dat eruit springt en dat zie ik als een groot goed 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Mooi dat de 'blinde' gok goed heeft uitgepakt.

Mooie upgrade route heb je binnen Marantz nu doorlopen; van een PM-15S2 LE via een PM-11S3 naar een PM-10S1.

Nu net voor de echte kou begint binnen, dus veel momenten de komende tijd om er lekker van te genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

... ik had de PM-10 al eens aan het werk gehoord, volgens mij was jij daar ook bij (het Marantz hoofdkwartier te Eindhoven). En op basis van de recente 11s3 + Ncore ev ervaring, durfde ik de gok wel aan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Zo, das toch nog snel gegaan allemaal :o

Footoowwww😉

JeroenGRT

Ah toch bij Marantz gebleven, mooie aanschaf! Wat voor een muziek luister je vooral? In een review van alpha audio lees ik dat deze versterker vooral met akoestisch werk erg goed klinkt en wat minder voor elektronische muziek...hoe is jouw ervaring?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op november  7, 2020, 19:27:37
Vorige week heb ik een Hegel H390 geluisterd; deze had zo absurd veel controle (dempingsfactor van 4000  :o ) dat ik het geluid als afstandelijk, klinisch, zakelijk heb ervaren. Dat sloot ook prima aan op diens verschijningsvorm. Geen franje, geen opsmuk, functioneel.

Het contrast kon niet groter zijn toen daar bovenop de Accuphase E380 werd geplaatst. Zo sober de looks van de Hegel, zo uitbundig die van de E380. En het verschil in sound was evenzo groot. Kleurrijk, dynamisch, gedetailleerd. Echter liet de Accuphase steken vallen aangaande de controle. Er stonden Focal Kanta 2's aangesloten. Met de H390 was daar een strakke droge bas, met de E380 "liep de ruimte vol" en werd het in meerdere passages van verschillende tracks een brij  :(. Dat terwijl ik het idee had dat ik met de Hegel een stukje luider aan het spelen was.


Toen heb ik m'n conclusie getrokken en ongehoord  :hehe: een bestelling geplaatst voor de PM-10.

Vanuit bovenstaande optiek begrijp ik je keuze best en dit i.c.m. met veelal goede zaken kunnen doen in Venray (neem ik aan)
had ik dit ook wel min of meer verwacht.  Wellicht qua "voicing" niet helemaal meer wat we traditioneel van Marantz gewend zijn
maar nog voldoende Marantz en met veel (andere) kwaliteiten.    Veel plezier ermee  :headbanging:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Dank mannen  :thumbs-up:



Dat het wederom Marantz is geworden komt omdat ik een aantal anderen niet kan plaatsen (Accuphase e600, Sugden ia4, beide klasse a) en de overgebleven opties niet voldeden aan mijn verwachtingen (Hegel H390 en Accuphase e380).

Accuphase is betreft diens looks prachtig (wappers) en ook betreft diens feel - massieve draaiknoppen en schakelaars die zich evenzo "massief" laten bedienen. Dat is jummie :inlove: Echter, betreffende de totale afwerking van de component, de rest van de kast, vind ik de Marantz PM-10 niets onderdoen. Sterker, het totaal plaatje betreft looks en feel vind ik van de PM-10 meer hoogwaardig dan die van de e600 en e380 die ik gezien heb. De focus bij die laatste twee ligt echt op het front, daar is alles piekfijn in orde (maar achter het klepje zitten volgens mij kunststof schakelaars bij de e380, al kan ik dat echter niet met 100% zekerheid zeggen), maar m.i. is de PM-10 rondom meer hoogwaardig afgewerkt en zelfs aangaande de vertrekkende PM-11s3 is dat niet heel anders. Vind ik dat dan voornaam? Nja, het ding verdwijnt dan wel achter een deurtje, maar voor dit geld ben ik (meer) kritisch.

Echter, wanneer de e380 mij muzikaal volledig had weten te overtuigen, was het echt een lastige keuze geworden tussen deze en de 10. Want (ook) voor de Accuphase versterker plus dac 30 module had ik een aantrekkelijk aanbod. En ook dat speelde mee; voor zulke bedragen moet ik een lange tijd sparen en ik kan het geld maar één keer uitgeven. Voorts vind ik Marantz prettig combineren met Tannoy, dat koppel is voor mij een bewezen match en mijn recente ervaring met een Ncore eindversterker maakten dat het blind kopen van de PM-10 een zeer beperkt risico betrof. En nu ik al een paar uur achtereen op de sweetspot zit te genieten, kan ik wel concluderen dat ik een juiste keuze hebt gemaakt.


Note; mijn ervaringen betreft afweking etc zijn nuance verschillen, in deze klasse is het allemaal hoogwaardig, edoch zijn er evengoed verschillen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik luister veel akoestisch werk, singer songwriter, rock, blues, graag live opnames en mij favo serie zijn de 2 Meter Sessies. Ik heb nauwelijks elektronische muziek op de nas staan, ik denk nog geen tien van de ruim 1000 albums.

Of deze minder klinken, daarover kan ik nog niets aangeven. Maar mij lijkt het dat de gehele keten bepalend zal zijn voor het eindresultaat, daar één schakel uitlichten en daarvan aangeven dat die het minder doet bij een specifieke genre komt op mij wat vreemd over 🤔

Citaat van: JeroenGRT op november  7, 2020, 21:40:35
Ah toch bij Marantz gebleven, mooie aanschaf! Wat voor een muziek luister je vooral? In een review van alpha audio lees ik dat deze versterker vooral met akoestisch werk erg goed klinkt en wat minder voor elektronische muziek...hoe is jouw ervaring?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op november  8, 2020, 10:37:28
Voorts vind ik Marantz prettig combineren met Tannoy, dat koppel is voor mij een bewezen match en mijn recente ervaring met een Ncore eindversterker maakten dat het blind kopen van de PM-10 een zeer beperkt risico.
Het blind kopen van componenten, ja ZELFS luidsprekers is zo'n beetje mijn specialiteit.
Oke... wel veelal informatie en advies overal bij elkaar geschrapt en dan op een gegeven moment knoop doorhaken en bestellen maar.
Voor zeker meer dan 80% is dit succesvol verlopen, ik ken diverse gasten hiero die veel voorzichtiger te werk zijn gegaan en desondanks
vaker van componenten/speakers hebben gewisseld  dan hun onderbroek  :D.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven, dat ik een brede smaak heb en met veel componenten/speakers, goed kan leven
of zou het zijn,  dit ik niet zo over die gouden oortjes beschik, zoals vele anderen hiero  :unsure:   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Bij jou heb ik SF Liuto en later Dyn Focus 260 mogen horen en beide waren fraai.

Citaat van: VANZOMERENG op november  8, 2020, 11:15:06
Het blind kopen van componenten, ja ZELFS luidsprekers is zo'n beetje mijn specialiteit.
Oke... wel veelal informatie en advies overal bij elkaar geschrapt en dan op een gegeven moment knoop doorhaken en bestellen maar.
Voor zeker meer dan 80% is dit succesvol verlopen, ik ken diverse gasten hiero die veel voorzichtiger te werk zijn gegaan en desondanks
vaker van componenten/speakers hebben gewisseld  dan hun onderbroek  :D.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven, dat ik een brede smaak heb en met veel componenten/speakers, goed kan leven
of zou het zijn,  dit ik niet zo over die gouden oortjes beschik, zoals vele anderen hiero  :unsure:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT