Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Marco66



Lijkt mij voor het geld ook wel erg fraai, maar wellicht vergis ik mij.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Mooie versterker 👍🏻, maar veel meer een side step dan een upgrade.

Citaat van: Marco66 op oktober 28, 2020, 20:14:31


Lijkt mij voor het geld ook wel erg fraai, maar wellicht vergis ik mij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Rustaagh maar, relaxed, niets aan jouw handje  :nowink: Ik reageerde op jouw persoonlijke voorkeur  ;)

De AVM lijkt mij betreffende de bouw en afwerking top, maar voor het overige heb ik mijn reserves. Het apparaat zal iig slecht weder verkoopbaar blijken. Zelfs de producent kan er schijnbaar amper vanaf komen gezien de prijsreductie.
Fijn dat je hem nu voordelig kan bemachtigen, maar het blijft veel geld. Zo gauw je met een relatief onbekende zoals deze de winkel uit loopt, is diens waarde al gereduceerd met de helft ...

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 28, 2020, 10:59:11
Nu ben ik ff lost...  :huh2: of wat gaat er met de communicatie mis.
De NAD M33 zou mijn persoonlijke keuze zijn, hetgeen ik jouw heb getipt om eens te bekijken of wellicht op je shortlist te zetten,
betrof de AVM  OVATION A 6.2 Master Edition (ME) en dit is een pure 100% geintegreerde versterker, dus geen ALL-IN-ONE
en heeft ook geen ingebouwde Dac.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ik ben benieuwd hoe het over een aantal jaren is met de beschikbaarheid van alle electronica en software 🤔

Een old school dedicated amp kan je na jaren trouwe dienst prima een keer laten servicen, maar hoe gaat dat met zo'n kast vol met software gedreven electronica?

En over drie jaar zal een M33 wellicht weer te updaten zijn, maar tegen die tijd zijn er ook weer nieuwere, snellere varianten. En NAD moet ook inkomsten blijven genereren, hun (update) service zal vast niet oneindig zijn. Dan verkopen ze je bij voorkeur een nieuwe.

Citaat van: MichelDW op oktober 28, 2020, 08:42:57
BluOs - het streaming platform van NAD - kreeg onlangs een belangrijke update... voor álle bluesound modellen ooit gelanceerd! Dat zijn ook toestellen van 8jaar oud.
Daarnaast heeft NAD op duurdere toestellen ook opties om hardware uit te breiden.
Dus een M33 zal over 3 jaar heus niet achterhaald zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat je geen voorkeur mag hebben voor losse componenten. 😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Van Accuphase ben ik vooral onder de indruk van hun klasse a uitvoeringen, maar die kan ik niet plaatsen.

Citaat van: Thanatos op oktober 28, 2020, 09:16:56
Ik zou een gebuikte wat jongere geïntegreerde Accuphase ook overwegen in deze prijs categorie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Denk er van wat jij wil 👍🏻, maar hoe ik er in sta moge duidelijk zijn.

Citaat van: addesmo op oktober 28, 2020, 09:48:59
Vraag mij af waar je dit op baseert.
Als ik zie hoe Scoc in eendag zijn Lyngdorf verkoopt voor een redelijke prijs en de wetenschap dat ik voor mijn mijn prachtige perfecte Unison echt niet veel % van de aankoop prijs terug zou krijgen bij verkoop, en hem dus maar mooi houdt ;), denk ik dat bij beide opties de afschrijving niet veel verschilt!
Dus financiële element is mijns inziens geen argument.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Citaat van: Rob46 op oktober 28, 2020, 17:46:50
Ik heb hier inmiddels de NAIM UNITI ATOM, de NOVA gehad en heb nu de NAD M10 staan. Waarschijnlijk gaan volgend jaar de stekkers er uit, pak ik het 'doosje' in en koop ik een NAD M33.

Van Naim Nova naar NAD M10, wat is daarvan de reden geweest? Het zijn allebei all in ones, wat doet de NAD beter dan de Naim? Lijkt mij niet echt een 'upgrade' of is het dirac?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Heden een rondje Den Bosch en Venray om wat indrukken op te doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2020, 09:12:58
Heden een rondje Den Bosch en Venray om wat indrukken op te doen.

Tof, veel plezier!
Ben benieuwd naar je indrukken
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Thanatos

#5609
Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2020, 06:46:44
Van Accuphase ben ik vooral onder de indruk van hun klasse a uitvoeringen, maar die kan ik niet plaatsen.

Eens, bij H&C staat een nette E-600 te koop op het moment

https://link.marktplaats.nl/m1619378595

Niet kunnen plaatsen door dat je hem in je meubel kwijt moet ? Ik zie op je foto pagina 1 dat de achterkant open is en voorzijde ook. Zal iets warmer worden dan vrij opgesteld, maar hoeft niet direct een probleem te zijn.

Xander32

Klopt, ik ga hem vandaag ook ff bekijken.

Maar van het ene komt het andere; het ding is in de breedte afwijkend van de 'standaard', 46,5 cm, waardoor deze niet naast de NA11 past ... Dan dien ik ook weer om te zien naar een andere streamer/dac ... En daar voel ik eigenlijk niet heel veel voor, mede omdat het geheel best naar mijn zin is en ik daar ook afgewogen keuzes in heb gemaakt.
De set is in jaren met enige zorg opgebouwd.

Maar wellicht komt er een aanbod van amp en streamer welke ik niet kan negeren  ::)


Citaat van: Thanatos op oktober 30, 2020, 09:19:27
Eens, bij H&C staat een nette E-600 te koop op het moment

https://link.marktplaats.nl/m1619378595

Niet kunnen plaatsen door dat je hem in je meubel kwijt moet ? Ik zie op je foto pagina 1 dat de achterkant open is en voorzijde ook. Zal iets warmer worden dan vrij opgesteld, maar hoeft niet direct een probleem te zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2020, 06:44:25
... ik ben benieuwd hoe het over een aantal jaren is met de beschikbaarheid van alle electronica en software 🤔

Een old school dedicated amp kan je na jaren trouwe dienst prima een keer laten servicen, maar hoe gaat dat met zo'n kast vol met software gedreven electronica?

En over drie jaar zal een M33 wellicht weer te updaten zijn, maar tegen die tijd zijn er ook weer nieuwere, snellere varianten. En NAD moet ook inkomsten blijven genereren, hun (update) service zal vast niet oneindig zijn. Dan verkopen ze je bij voorkeur een nieuwe.

Gaat snel, Musical Fidelity M6 Encore 225 is zeer snel in waarde gehalveerd. Daar kun je volgens mij de NAD M33 naast zetten. Van €5100,00 naar vraagprijs €3100,00 en laat dat eens €2600,00 verkoopprijs worden. Ik zou nog eerder een M10 durven kopen dan een M33. De M10 is een goedkoper LifeStile product en heeft dus ook een veel grotere markt.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1599012431-high-end-high-power-440watt-cd-speler-netwerk-cd-ripper.html?c=6e587dd5f2c5ef9079058d1faeba90f4
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

Rob46

#5612
Citaat van: JeroenGRT op oktober 30, 2020, 08:12:31
Van Naim Nova naar NAD M10, wat is daarvan de reden geweest? Het zijn allebei all in ones, wat doet de NAD beter dan de Naim? Lijkt mij niet echt een 'upgrade' of is het dirac?
Matching. That's it. De NAD M10 doet het in met name het mid en hoog veel beter dan de NOVA. Voor ons klinkt de M10 prettiger in de combinatie met de Dynaudio's Contour 20i. Daarnaast is inderdaad DIRAC voor onze akoestische situatie DE uitkomst. Ik heb de volledige versie van Dirac eenmalig een meting laten doen en dat geeft een waanzinnige verbetering in onze woonkamer. Dus in het kader van beleving, het totale plaatje; voor ons een aanzienlijke upgrade.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JeroenGRT

Helder Rob!

@sander ben benieuwd naar je bevindingen, zo'n Accuphase is wel erg mooi! Je zou altijd eens zo'n auralic aries mini?  kunnen proberen, misschien is deze nog geeneens zo gek en kost niet de wereld. Die kun je nog wel ergens in je meubel wegmoffelen 😀
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2020, 09:33:37
Klopt, ik ga hem vandaag ook ff bekijken.

Maar van het ene komt het andere; het ding is in de breedte afwijkend van de 'standaard', 46,5 cm, waardoor deze niet naast de NA11 past ... Dan dien ik ook weer om te zien naar een andere streamer/dac ... En daar voel ik eigenlijk niet heel veel voor, mede omdat het geheel best naar mijn zin is en ik daar ook afgewogen keuzes in heb gemaakt.
De set is in jaren met enige zorg opgebouwd.

Maar wellicht komt er een aanbod van amp en streamer welke ik niet kan negeren  ::)

3,5 cm breder is een probleem? Dat valt toch amper op lijkt me?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Het audio compartiment is 90 breed ... de NA11 en PM 11 ieders 44 cm, maar de Accuphase 46,5 ... In mijn rekensommetje kom ik dan 0,5 cm tekort  ;)

Citaat van: Pjotr27 op oktober 30, 2020, 12:40:33
3,5 cm breder is een probleem? Dat valt toch amper op lijkt me?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag meerdere indrukken op gedaan. Vooral een aantal bevestigingen. Het was zeker interessant en fun.
Ik zal vanaaf of morgen er nog wel wat meer over vertellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2020, 16:25:35
Het audio compartiment is 90 breed ... de NA11 en PM 11 ieders 44 cm, maar de Accuphase 46,5 ... In mijn rekensommetje kom ik dan 0,5 cm tekort  ;)

Ja zo had ik het niet bekeken.. past net niet....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

H&C Hifi


Xander32

Een hele fraaie Accuphase versterker heb ik horen spelen. Maar ook een Hegel. Daarnaast nogmaals een Chord bekeken, een Luxman, een Lyngdorf 3400-nog-wat en een Nad M33. Na hetgeen ik vandaag heb gehoord, gezien en besproken gaan het die laatste iig niet worden.

Ook geluisterd naar Focal Kanta 2 (deze vond ik voor Focal begrippen warm klinken en niet heel strak, al gaven ze de verschillen in versterking wel goed weer) en veel mooiere Fyne Audio ls uit de 700 serie. Wanneer ik op dit moment in de race voor ls zou zijn, kwamen die hoog op mijn lijst te staan. De afwerking is heel erg fraai en ze presenteren evenredig  :inlove:

Daarnaast heb ik het over een andere bron gehad, de NA11 vervangen voor iets van Auralic i.c.m. een Accu dac module.

Ook heb ik mij verbaasd over de goedkoop ogende afwerking van de nieuwe 30 serie van Marantz. Het ontwerp is smaak gebonden, maar het afwerkingsniveau vind ik onder de maat voor een 3 mille component  :confused: Dan beter voor de 12 serie gaan.


Het overige gaat morgen of een andere keer wel volgen  :)


Citaat van: JeroenGRT op oktober 30, 2020, 12:27:59
Helder Rob!

@sander ben benieuwd naar je bevindingen, zo'n Accuphase is wel erg mooi! Je zou altijd eens zo'n auralic aries mini?  kunnen proberen, misschien is deze nog geeneens zo gek en kost niet de wereld. Die kun je nog wel ergens in je meubel wegmoffelen 😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Heb je al eens overwogen om je tv te hangen, aan de muur of met een beugel die aan de achterkant van je meubel komt.?
Op die manier kan het toekomstig monster bovenop het meubel staan en heeft deze genoeg ruimte en ventilatie.  ;)
En ook wat meer ruimte over binnen je meubel.
Je moet er wel van houden natuurlijk maar zo een dikke Acc...... (neen ik ga het niet meer noemen  :D) bovenop je meubel is geen straf om te zien en horen.  :wub:

Xander32

Ja zeker, maar zo'n duur kwetsbaar scherm aan een gipswandje hangen is geen sinecure  :unsure:

Citaat van: Mario D op oktober 30, 2020, 19:01:43
Heb je al eens overwogen om je tv te hangen, aan de muur of met een beugel die aan de achterkant van je meubel komt.?
Op die manier kan het toekomstig monster bovenop het meubel staan en heeft deze genoeg ruimte en ventilatie.  ;)
En ook wat meer ruimte over binnen je meubel.
Je moet er wel van houden natuurlijk maar zo een dikke Acc...... (neen ik ga het niet meer noemen  :D) bovenop je meubel is geen straf om te zien en horen.  :wub:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

Xander32

Zoiets wil je toch niet in je kamer hebben staan  :nowink:

Daarnaast is het ook de deal dat de apparatuur uit het zicht blijft. Dat hare maje de Kensingtons en diens ruime opstelling gedoogd is al heel wat.


Citaat van: J o e p op oktober 30, 2020, 19:22:37
Daar zijn zat oplossingen voor: 

https://www.tvvloerstandaardshop.nl/dq-flora-tv-standaard-zwart.html?source=googlebase&gclid=CjwKCAjw8-78BRA0EiwAFUw8LJMNU4wqpc9fq_RXfNlulV7Jys7S58ecX5DnYSSY6-2V3SU16bT_JBoCPvEQAvD_BwE

En daar gaat Marcel ook vrolijk van worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

De kanta 2 is inderdaad wat warmer wat gemoedelijker, de spectral is veel opener en helderder meer richting de Sopra 2
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren