Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Hegel H390 of een tweedehands 590 zijn zeker interessant om verder te onderzoeken.

Citaat van: J o e p op oktober  4, 2020, 11:24:12
Accuphase is zeker niet de oplossing, zou richting Hegel kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

T+A zou je ook mee kunnen nemen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Deutsche gründlichkeit. Aan opties ontbreekt het niet, AVM, Pass Labs, Atoll, ... , ...
Ik probeer het lijstje juist in te dikken 😁

Citaat van: Kingpin op oktober  4, 2020, 12:03:48
T+A zou je ook mee kunnen nemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

marcush

Citaat van: J o e p op oktober  4, 2020, 11:24:12
Accuphase is zeker niet de oplossing, zou richting Hegel kijken.

Ben wel benieuwd waarom Accuphase in jouw ogen zeker niet de oplossing is.

bert50

Voor mij ook een vreemde opmerking.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

addesmo

#5530
Misschien: Accuphase is warm geluid, zeker niet analytisch. Tannoy hetzelfde laken een pak?

Toch gemiste kans dat je Lyngdorf tdai3400 geen kans geeft ;)
Maar ja er zijn veel keuze opties, maar geen die dat zo goed en makkelijk doet als Lyngdorf.
Of misschien de nieuwe Nad 33

bert50

Accuphase is zeker niet warm zeker niet die van de laatste generatie.
Ik denk dat een klasse A zeker hele mooie dingen doet bij Robert.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

J o e p

#5532
Citaat van: marcush op oktober  4, 2020, 14:49:16
Ben wel benieuwd waarom Accuphase in jouw ogen zeker niet de oplossing is.

Als je Accuphase net hebt binnenstaan denk je mooi zeg. Dacht ik ook. Maar je luistert alleen naar midden-hoog en hoog. Heb in mijn leven wel naar zeker 25 verschillende Accuphase sets uitgebreid mogen luisteren, heb er zelf ook best lang een gehad. Maar het blijft altijd dun geluid. Mensen blijven van set veranderen, zoeken het dan in akoestische aanpassingen maar het is echt de Accuphase die niet klopt. Mensen verbouwen huizen, plaatsen akoestische plafonds, electra aanpassingen etc. etc. niets help. Heb een vriend met een best dure Accuphase set, nadat hij eindelijk durfde te bekennen dat het hem toch nooit gelukkig zou maken overstapte naar een Hegel H90 welke hij op proef meekreeg. Een ding van nog geen 20% van de Accuphase aanschafkosten. En hij was als een kind zo blij. Had ik dat maar jaren eerder gedaan zei hij. En ik moet hem gelijk geven. Ik kon het zelf ook niet bij een Accuphase uithouden. Dat was een E-350. Ik had ook een DP-500. Dat was wel een mooi ding. Alleen die rottige afstandbediening hé.
Zet er maar eens een McIntosh MA 7200 naast.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

MarkD

Over Hegel hoor je ook niet altijd positieve verhalen... Net als dat ik vroeger altijd dacht dat een merk als Krell kil en analytisch zou klinken, totdat ik een keer een KAV400xi hoorde bij een dealer en het tegendeel het geval bleek te zijn. Kortom, "gewoon" een shortlist maken en zelf gaan luisteren. Natuurlijk zijn er beproefde combinaties met Tannoy, zoals bijvoorbeeld Chord versterking, maar dat hoeft helemaal niet jouw sound te zijn natuurlijk (ik vind ze zelf bovendien erg lelijk :D).
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

chansig

Ik zeg luister los zonder alle (voor)oordelen van wat dan ook in je hoofd en je zal zien dat je tevreden bent.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mario D

Citaat van: J o e p op oktober  4, 2020, 16:11:32
Als je Accuphase net hebt binnenstaan denk je mooi zeg. Dacht ik ook. Maar je luistert alleen naar midden-hoog en hoog. Heb in mijn leven wel naar zeker 25 verschillende Accuphase sets uitgebreid mogen luisteren, heb er zelf ook best lang een gehad. Maar het blijft altijd dun geluid. Mensen blijven van set veranderen, zoeken het dan in akoestische aanpassingen maar het is echt de Accuphase die niet klopt. Mensen verbouwen huizen, plaatsen akoestische plafonds, electra aanpassingen etc. etc. niets help. Heb een vriend met een best dure Accuphase set, nadat hij eindelijk durfde te bekennen dat het hem toch nooit gelukkig zou maken overstapte naar een Hegel H90 welke hij op proef meekreeg. Een ding van nog geen 20% van de Accuphase aanschafkosten. En hij was als een kind zo blij. Had ik dat maar jaren eerder gedaan zei hij. En ik moet hem gelijk geven. Ik kon het zelf ook niet bij een Accuphase uithouden. Dat was een E-350. Ik had ook een DP-500. Dat was wel een mooi ding. Alleen die rottige afstandbediening hé.
Zet er maar eens een McIntosh MA 7200 naast.

Enkel midden hoog en hoog.?
Heel raar ik ervaar net het omgekeerde bij Accuphase,laid back hoog en iets aangezet Laag.
Zeker al ik vergelijk met bv een PM-15s2LE en een Atoll IN300 die op diezelfde speakers hebben gespeeld.
Zo zie je maar dat smaken verschillen.


Xander32

Die ervaring had ik reeds gisteren middag en vanochtend  :)

Desondanks is het ook gewoon lekker om je af en toe iets nieuws te gunnen en als je daarbij dan ook nog een stapje vooruit kan maken, waarom niet?

Citaat van: chansig op oktober  4, 2020, 16:24:47
Ik zeg luister los zonder alle (voor)oordelen van wat dan ook in je hoofd en je zal zien dat je tevreden bent.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Misschien ff over een andere boeg: maar als m.n. het laag te verbeteren valt zou ik het eerst 'ns proberen met een sub er bij die je high level kan aansluiten. Gewoon ff testen, kijken wat het doet. Bevalt het kun je altijd nog met een high pass filter oid de boel gaan tunen. Ik vermoed dat je met een 10" sub al te horen krijgt wat mogelijk is. Hoe je het ook wendt of keert, maar verschillen in versterking zullen nooit brengen wat een extra sub brengt.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Leeuwarden


Xander32

Welke negatieve feedback lees je over Hegel? Tot op heden is hetgeen ik las louter positief.

Citaat van: MarkD op oktober  4, 2020, 16:20:18
Over Hegel hoor je ook niet altijd positieve verhalen... Net als dat ik vroeger altijd dacht dat een merk als Krell kil en analytisch zou klinken, totdat ik een keer een KAV400xi hoorde bij een dealer en het tegendeel het geval bleek te zijn. Kortom, "gewoon" een shortlist maken en zelf gaan luisteren. Natuurlijk zijn er beproefde combinaties met Tannoy, zoals bijvoorbeeld Chord versterking, maar dat hoeft helemaal niet jouw sound te zijn natuurlijk (ik vind ze zelf bovendien erg lelijk :D).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heb subwoofers gehad, die voegen zeker wel iets toe in het stereo, maar weinig positiefs. In een huiskamer heb je/heb ik ook geen oneindige mogelijkheden om deze juist te plaatsen. Daarnaast hoor ik deze altijd terug in het geluidsbeeld. Ik ben geen fan.

Citaat van: pameijer op oktober  4, 2020, 22:42:47
Misschien ff over een andere boeg: maar als m.n. het laag te verbeteren valt zou ik het eerst 'ns proberen met een sub er bij die je high level kan aansluiten. Gewoon ff testen, kijken wat het doet. Bevalt het kun je altijd nog met een high pass filter oid de boel gaan tunen. Ik vermoed dat je met een 10" sub al te horen krijgt wat mogelijk is. Hoe je het ook wendt of keert, maar verschillen in versterking zullen nooit brengen wat een extra sub brengt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarkD

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2020, 06:29:42
Welke negatieve feedback lees je over Hegel? Tot op heden is hetgeen ik las louter positief.

Iets met steriel en saai. Ik heb nog nooit iets van het merk gehoord, dus het is niet mijn oordeel. Was ook alleen bedoeld als voorbeeld om aan te geven dat ieders perceptie compleet anders kan zijn. Een open deur, ik weet het...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Citaat van: MarkD op oktober  5, 2020, 07:29:50
Iets met steriel en saai. Ik heb nog nooit iets van het merk gehoord, dus het is niet mijn oordeel. Was ook alleen bedoeld als voorbeeld om aan te geven dat ieders perceptie compleet anders kan zijn. Een open deur, ik weet het...

Ik heb inderdaad die ervaring, heb Hegel, zowel de H390 als de H590, gehoord op Harbeth en was er niet spectaculair van onder de indruk, inderdaad wat vlak en saai was mijn beleving, dit was  helemaal het geval wanneer de er gebruik werd gemaakt van de interne dac, met een externe Auralic streamer werd het al een stuk beter maar nog steeds een beetje  :nopompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Thx, helder 👍🏻

Open deur, tja, maar ik heb interesse in dit merk en heb er tot op heden enkel positieve reviews over gelezen. Reviews gebruik om te komen tot een eerste schifting. Van longlist naar shortlist. De versterkers op de shortlist wil ik dan zelf gaan luisteren.

Citaat van: MarkD op oktober  5, 2020, 07:29:50
Iets met steriel en saai. Ik heb nog nooit iets van het merk gehoord, dus het is niet mijn oordeel. Was ook alleen bedoeld als voorbeeld om aan te geven dat ieders perceptie compleet anders kan zijn. Een open deur, ik weet het...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... steriel, saai, is nou niet hetgeen ik warm voor loop 😒

Citaat van: Mitch-- op oktober  5, 2020, 08:21:00
Ik heb inderdaad die ervaring, heb Hegel, zowel de H390 als de H590, gehoord op Harbeth en was er niet spectaculair van onder de indruk, inderdaad wat vlak en saai was mijn beleving, dit was  helemaal het geval wanneer de er gebruik werd gemaakt van de interne dac, met een externe Auralic streamer werd het al een stuk beter maar nog steeds een beetje  :nopompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2020, 19:18:24
... steriel, saai, is nou niet hetgeen ik warm voor loop 😒

ik zou wel luisteren hoor! wie weet opTannoy andere koek, altijd zelf oordelen is het beste advies  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Richi

Citaat van: Mitch-- op oktober  5, 2020, 19:31:42
ik zou wel luisteren hoor! wie weet opTannoy andere koek, altijd zelf oordelen is het beste advies  :)
Helemaal mee eens. De goede match wordt vaak onderschat. Het kan in jouw set zomaar magie geven. Zeker bij Tannoy luidsprekers is mijn ervaring dat een wat meer neutrale/kille/frisse/vul-maar-in versterker het erg lekker kan doen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

My shortlist, ging ik voor een nieuwe Amp.

McIntosch MA7200 of Hegel H 590 eventueel H390/H360

Mystery Amp: Audio Research DSi200 (zeker als perfecte bass jou ding is) er staan er een paar goedkoop op MP.


Ik zou niet kijken naar Accuphase of NAD 33.

Deze lijst is strikt persoonlijk.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Daarom deed/doet Chord het ook goed.

Citaat van: Richi op oktober  6, 2020, 10:38:55
Helemaal mee eens. De goede match wordt vaak onderschat. Het kan in jouw set zomaar magie geven. Zeker bij Tannoy luidsprekers is mijn ervaring dat een wat meer neutrale/kille/frisse/vul-maar-in versterker het erg lekker kan doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT