Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Xander32

De NA11 gebruik ik voor alle content vanaf nas, de SBT gebruikte ik voor Spotify en internetradio. En dat Spotify via de SBT klonk echt heel erg goed. Zo goed dat ik maar weinig toe kwam aan de content op mijn nas (flac).

Daarom wil ik een waardige opvolger van de SBT, die minstens op een gelijkwaardige kwaliteit Spotify zal weergeven.


Citaat van: Faxe op juli 30, 2017, 08:59:15
Wat gebruik je op dit moment als bron voor je muziekbestanden. Klein simpel computertje (NUC/Rasberry Pi)zou ook kunnen volstaan om spotify op te draaien. Aansluiten via USP op de NA11 en bedienning via connect op je ipad. Voordeel van de Node is natuurlijk dat je naast Spotify het apparaat ook kunt gebruiken om te streamen. Je gebruikt de NA11 dan alleen nog als DAC. Zelf doe ik dit met een Mac Mini. Gebruik de NA11 om naar muziek te luisteren via de DAC. Naar de radio luisteren doe ik nog via de NA11. Dit is eigenlijk alleen maar sport via Radio 1.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de bedienbaarheid moet ook goed zijn, ook voor vriendinlief (vereiste). De SBT bediende ik middels Ipeng op m'n ipad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

De node lijkt me een prima apparaat, zeker voor het geld. Als je bij de software van Logitech wil blijven dan kun je http://www.daphile.com op een pc installeren. Moet je alleen een goede lineaire voeding op aansluiten, dan klinkt het zeker gelijkwaardig aan de sbtouch.

In de markt staat nog een mooie nuc met hdplex, maar dat wordt dan nog behoorlijk prijzig.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

#4553
Dank voor het meedenken Jeroen  :thumbs-up:.

Van de week ga ik nog eerst een poging ondernemen om de SBT te behouden; stoeien met Spotty. Als ik dat aan het draaien krijg, blijft de SBT. Dat heeft ook zeker mijn voorkeur.


Mocht dat niet lukken, ga ik waarschijnlijk voor idd. een Node2. Ik heb al ff gekeken hoe diens app werkt en dat oogt zeer fraai en gebruikersvriendelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Trouwens ik vraag me af of dit ook wel goed gaat werken met spotify....het maakt gebruik van dezelfde software....beter voor de node gaan denk ik. Of iets van een sonos , naim unitilite, linn sneaky ds etc . Heeft marantz eigenlijk niet iets?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

... ik heb mij enigszins ingelezen in het Spotty gebeuren: om daarmee te draaien dien je volgens mij over een passende nas te beschikken (de mijne is dat niet) of de app te instaleren op een pc/laptop of iets dergelijks, welke dan continue aan dient te staan bij het streamen vanaf Spotify: een no go wat mij betreft (ik had stille hoop dat Spotty te installeren was op de SBT zelf).

Daarmee is Spotty afgeschreven en tevens de SBT t.b.v. Spotify.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Voordeel is dat de Node2 ook een Roon eindpunt is... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

De SBT is dat ook ;).

Citaat van: Maro op juli 31, 2017, 10:34:45
Voordeel is dat de Node2 ook een Roon eindpunt is... :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op juli 31, 2017, 10:55:07
De SBT is dat ook ;).

I know, gebruik hem nog dagelijks.  :thumbs-up:  Met Tidal....waar ben je dat Spotify dan voor nodig?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... Spotify Premium zit in ons KPN abbo (gratis), is van een goede kwaliteit, kent een zeer divers aanbod en de afspeellijsten zijn helemaal top. Wij zijn wel Spotify-fan!

Citaat van: Maro op juli 31, 2017, 11:10:02
I know, gebruik hem nog dagelijks.  :thumbs-up:  Met Tidal....waar ben je dat Spotify dan voor nodig?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Matthijs1973

chromecast audio, optisch uit > NA optisch in? > spotify!
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Xander32

I know, maar niet de gewenste kwaliteit.

Citaat van: Matthijs1973 op juli 31, 2017, 19:30:04
chromecast audio, optisch uit > NA optisch in? > spotify!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164645.0

Is dat niet wat voor je? Wel wat duurder als een node, maar ik denk ook wat mooier.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Paradigm PW Link...gelijk ARC erbij...400 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32



Die heeft geen digi out en daarmee niet interessant; de NA11 blijft mijn dac.

Citaat van: JeroenGRT op augustus  9, 2017, 10:39:02
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164645.0

Is dat niet wat voor je? Wel wat duurder als een node, maar ik denk ook wat mooier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een voor mij onbekende. Het ARC zou van meerwaarde kunnen zijn, het ontbreken van een digi coax out een gemis (deze heeft mijn duidelijke voorkeur t.o.v. een optisch uit).

Citaat van: chansig op augustus  9, 2017, 12:42:57
Paradigm PW Link...gelijk ARC erbij...400 euro.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2017, 20:25:31


Die heeft geen digi out en daarmee niet interessant; de NA11 blijft mijn dac.

Links naast de naam Uniti zit een digitale output Robert  :thumbs-up:
mainly British stuff

Xander32

Dank, niet als zodanig herkend. ... ben een Naim-noob  ;).


Citaat van: Martin!!! op augustus 10, 2017, 02:08:55
Links naast de naam Uniti zit een digitale output Robert  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en inmiddels verkocht. Mijn afweging was sowieso te gunste van een Node uitgevallen: de Naim kwam uit 2010 en bezat functionaliteit welke ik nooit ga gebruiken (versterker).


Op zoek ben ik naar een dedicated streamer, t.b.v. het weergeven van Spotify (en internetradio), op een aan een SBT gelijkwaardig geluidsniveau (kwaliteit), met een gebruikersvriendelijke app, welke ook middels wifi storingsvrij zijn werk kan doen via de dac van de NA11, voor max €600,-.


Het streamen van mijn eigen verzameling in flac, gaat vanaf nas (via de router) middels een draadje rechtstreeks naar de NA11 en daar ben ik super tevreden mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

En momenteel een lekker overzichtelijke set-up, bestaande uit slechts drie componenten (excl. de touwtjes om ze met elkaar te verbinden).

De SBT en de Kingpin voeding hebben een ander baasje gevonden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2017, 20:37:15
Een voor mij onbekende. Het ARC zou van meerwaarde kunnen zijn, het ontbreken van een digi coax out een gemis (deze heeft mijn duidelijke voorkeur t.o.v. een optisch uit).

Koop je er een converter bij...ook weer opgelost.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Citaat van: chansig op augustus 10, 2017, 10:05:09
Koop je er een converter bij...ook weer opgelost.  :D

Gr. Hans
Dan blijf je de beperking van de optische verbinding houden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Ws de klankmatige...

Het kan bij mij allemaal veel beter klinken als ik de bijprodukten eens serieus zou nemen, de digitale zooi eruit gooi en gewoon passief ga. Maw zie mijn bijschrift.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B