Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Arden












... no nonsens ontwerp met een vette driver; t.z.t. Marcel maar eens polsen  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Toch wel heel erg mooi zeg, hoewel ik t rechter exemplaar op de eerste foto aanzienlijk mooier zonder dan met front vind. Is het hoogste model (met dubbele driver) nog enigszins betaalbaar?

Citaat van: Xander32 op april  1, 2017, 14:49:25
Tannoy Arden












... no nonsens ontwerp met een vette driver; t.z.t. Marcel maar eens polsen  ::).
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

Uhm, buiten mijn bereik, maar wellicht wel wat voor jou; vanaf zo'n €34.000,- ...
Per stuk  :omg:.

8)


Citaat van: Maikel_audionerd op april  1, 2017, 20:45:01
Toch wel heel erg mooi zeg, hoewel ik t rechter exemplaar op de eerste foto aanzienlijk mooier zonder dan met front vind. Is het hoogste model (met dubbele driver) nog enigszins betaalbaar?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Citaat van: Xander32 op april  1, 2017, 21:12:15
Uhm, buiten mijn bereik, maar wellicht wel wat voor jou; vanaf zo'n €34.000,- ...
Per stuk  :omg:.

8)
Idem dito dan, misschien later ooit  :coffee:
Naar welke van de speakers had je aan 'oren naar'?  :ohmy:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op april  1, 2017, 21:12:15
Uhm, buiten mijn bereik, maar wellicht wel wat voor jou; vanaf zo'n €34.000,- ...
Per stuk  :omg:.

8)

Dat is geen geld, best betaalbaar  :D :-X

Vindt de twee middelste het mooiste(van de eerste twee foto's), maar is niet helemaal my cup of tea in design ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

O.a. de nieuwe Arden, Tannoys Legacy serie (nog niet op de markt). Dat is die doos geheel rechts. Maar wel een 15" driver.

Dromen mag  8).

Citaat van: Maikel_audionerd op april  2, 2017, 14:53:52
Idem dito dan, misschien later ooit  :coffee:
Naar welke van de speakers had je aan 'oren naar'?  :ohmy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het begrip 'mooi' is betrekkelijk daar waar het een Tannoy ontwerp betreft  :). Zelf ben ik er gewend aan geraakt en hare maje gedoogt ze onderwijl ook (Glennies).


Citaat van: Maximus_Aurelius op april  2, 2017, 15:11:44
Dat is geen geld, best betaalbaar  :D :-X

Vindt de twee middelste het mooiste(van de eerste twee foto's), maar is niet helemaal my cup of tea in design ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Strak om 7.30 uur stond ik bij de bakker, snel een krentebol naar binnen gemikt, een kilometer of 6 over de dijk gelopen en nu niets meer. Niets meer tot aan vanmiddag rond 15 uur. Dan stappen we in de auto (de raampjes zelf zwengelen maar de enige luxe betreft gelukkig een airco :sigh:), op weg naar Amsterdam.

Daar hopen wij te gaan genieten van Eddie Vedder met in het voorprogramma Glen Hansard (en één of meerdere koude biertjes).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32



Gisteren avond, de afsluitende track, door Vedder en Hansard gezamelijk.

Top avond; wat een mooie nummers hebben wij voorbij horen komen, in de relatief intieme setting van het Afas Live, met twee top performers, waarbij vooral ook Glen Hansard een onuitwisbare indruk op mij heeft gemaakt. Wat een krachtige, emotievolle stem en een subliem gitaarspel. Indrukwekkend! Kippenvel  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Cardas Parsec ls kabel (bi wire) is binnen; deze morgen maar eens in gebruik nemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een eerste indruk, een eerste ervaren; het ietwat warme karakter van de Crosslink is nog steeds voorhanden (de tonaliteit lijkt ongewijzigd), het hoog lijkt ietwat meer zijig te klinken, maar met een toename van (micro-)details en een nog wat betere spreiding en een scherpere aftekening van de verschillende stemmen/instrumenten/geluiden.

Het geheel klinkt wat vloeiender, wat natuurlijker, nog wat meer naar muziek. Daar was het mij om te doen.

Wat echter ook duidelijk is; dat de QED Airlocs welke aan de Crosslink hingen, voelbaar beter klemmen dan de Cardas banaanpluggen. Zowel in de aansluitingen van de PM als van de Glennies. De Cardas pluggen zitten echt wel stevig vast hoor, maar ik krijg ze met meer gemak weer uit de aansluitingen dan dat met de Airlocs ging. Cardas heeft ook nog wel andere, nog meer hoogwaardige pluggen in het assortiment, maar die hebben een rhodiumlaagje, hetgeen een no go is in mijn keten. Marantz apparatuur doet het niet zo lekker met rhodium connectoren is mijn ervaring, deze staan steevast garant voor een aangezet, ssssssssssssscherp hoog.


Citaat van: Xander32 op mei 30, 2017, 20:55:09
De Cardas Parsec ls kabel (bi wire) is binnen; deze morgen maar eens in gebruik nemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4512
Citaat van: Xander32 op juni  1, 2017, 15:38:30
Een eerste indruk, een eerste ervaren; het ietwat warme karakter van de Crosslink is nog steeds voorhanden (de tonaliteit lijkt ongewijzigd), het hoog lijkt ietwat meer zijig te klinken, maar met een toename van (micro-)details en een nog wat betere spreiding en een scherpere aftekening van de verschillende stemmen/instrumenten/geluiden.

Het geheel klinkt wat vloeiender, wat natuurlijker, nog wat meer naar muziek. Daar was het mij om te doen.

Wat echter ook duidelijk is; dat de QED Airlocs welke aan de Crosslink hingen, voelbaar beter klemmen dan de Cardas banaanpluggen. Zowel in de aansluitingen van de PM als van de Glennies. De Cardas pluggen zitten echt wel stevig vast hoor, maar ik krijg ze met meer gemak weer uit de aansluitingen dan dat met de Airlocs ging. Cardas heeft ook nog wel andere, nog meer hoogwaardige pluggen in het assortiment, maar die hebben een rhodiumlaagje, hetgeen een no go is in mijn keten. Marantz apparatuur doet het niet zo lekker met rhodium connectoren is mijn ervaring, deze staan steevast garant voor een aangezet, ssssssssssssscherp hoog.

Wat een kabel al niet kan doen :)


Los daarvan vind ik Cardas wel een mooi merk, net als de Tannoy Prestige lijn trouwens.

Xander32

Ja goed he, deze staan hopelijk weer garant voor jaaaaaaaren luisterplezier  :music:.

Maar zonder gekheid, de voorgaande ls kabels waren versleten na zes jaar intensief gebruik. Het veneukelatieve is dat je aan de buitenzijde niets ziet, maar ongemerkt heeft de kern in de loop der jaren een ongewenste transformatie ondergaan, welke te wijten is aan forse dynamische pieken in de muziek, waardoor zo'n kabel flink op z'n falie krijgt. En dit verval is ook nog eens progressief; is het eenmaal gaande gaat het van kwaad naar erger. Maar als luisteraar merk je het nauwelijks, daar het zo geleidelijk gaat. Tot het moment dat je weer eens een frisse kabel aansluit  ...

Citaat van: twani op juni  1, 2017, 16:38:48
Wat een kabel al niet kan doen :)


Los daarvan vind ik Cardas wel een mooi merk, net als de Tannoy Prestige lijn trouwens.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Je maakt een grapje toch ? Als je serieus bent...dan euhhh...oke. Veel plezier met je nieuwe kabel in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Bij mij in de straat vervangen ze ook elke 6 jaar de stroomkabels, onder en boven de grond. Veels te gevaarlijk om niet te onderhouden, het is al voorgekomen dat een servicebeurt werd overgeslagen en de sloot hierachter onder stroom stond. Echt waar.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chansig

Lag er toen ijs in de sloot ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


Xander32

 ;D

Citaat van: pameijer op juni  1, 2017, 17:47:33
Bij mij in de straat vervangen ze ook elke 6 jaar de stroomkabels, onder en boven de grond. Veels te gevaarlijk om niet te onderhouden, het is al voorgekomen dat een servicebeurt werd overgeslagen en de sloot hierachter onder stroom stond. Echt waar.


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

http://www.akkelisaudio.com/shop/1785/art11/1741311-cfa949-glennair10.pdf





... de Glennies zijn nog steeds het rustpunt in mijn zoektocht naar muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4520
Mooi set up maar gooi die After Market streamer nou eens weg man :D 

Xander32

Uhm, welke van de twee? Het is overigens niet voor niets dat ik er twee heb  ::).

Citaat van: twani op juni  2, 2017, 14:48:44
Mooi set up maar gooi die After Market streamer nou eens weg man :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2017, 14:52:53
Uhm, welke van de twee? Het is overigens niet voor niets dat ik er twee heb  ::).
Die Marantz streamer natuurlijk :D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2017, 19:01:31
:nowink:

Was ook een geintje.  Ik kan het wel waarderen dat jij je setup beetje bij beetje, maar vooral rustig aan verder polijst.

Lijkt me een veel zinniger route dan al dat hysterische gewissel op niks af.