Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

twani

#4400
Het is consumentenelektronica en dat gaat wel eens stuk.

So what, backup terugzetten en gaan weer..

Ik heb zelf geen zin om bibberend van de angst door het leven te gaan omdat mijn synology NASje het wel eens zou kunnen begeven. :D


Veel belangrijker vind ik de uitstekende ondersteuning en App van Synology waardoor zelfs een notoire "ICT brokkenpiloot" als ik feilloos met het ding weet om te gaan.

Hulde :)

Ron_Z

Denk dat je meer risico loopt op een falende HDD dan een falende Synology moederbord. En dat schrijft een QNAP-fan  ::)

Xander32

Case closed, ik ga maar genieten van de muziek :music:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op december 15, 2016, 19:12:32
Case closed, ik ga maar genieten van de muziek :music:.

Das werkelijk de beste optie Robert😉

Martin!!!

De uitslag van het onderzoek naar het plotselinge veel te jonge overlijden (net 4 jaar oud) van mijn DS213  was een kapot moederbord. Repareren had uit financieel oogpunt nog weinig zin.

Ik heb hier inmiddels een Synology DS916+ 8GB staan, wellicht een overkill maar in ieder geval een machine die er (wel) op gebouwd is om 24/7 zijn werk te doen. Bovendien is het een 4 bay die ik het voorjaar in RAID5 ga zetten (veiligheid voor alles). Meteen ook maar een 6TB externe backup harddisk aangeschaft.

De muziekcollectie een kleine 6000 albums indexeert LMS nu in een kleine twee minuten de DS213 deed daar ruim anderhalf uur over. Ook het zoeken met de Squeezeapp gaat vele malen sneller. Zelfs de muziek lijkt beter te klinken, de processor hoeft minder hard te werken wellicht dat dit het e.e.a. verklaart anderzijds kan het zomaar mijn blijdschap zijjn dat er geen data verloren is en het tussen de oren zit. 
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op december 15, 2016, 20:58:36
De uitslag van het onderzoek naar het plotselinge veel te jonge overlijden (net 4 jaar oud) van mijn DS213  was een kapot moederbord. Repareren had uit financieel oogpunt nog weinig zin.

Ik heb hier inmiddels een Synology DS916+ 8GB staan, wellicht een overkill maar in ieder geval een machine die er (wel) op gebouwd is om 24/7 zijn werk te doen. Bovendien is het een 4 bay die ik het voorjaar in RAID5 ga zetten (veiligheid voor alles). Meteen ook maar een 6TB externe backup harddisk aangeschaft.

De muziekcollectie een kleine 6000 albums indexeert LMS nu in een kleine twee minuten de DS213 deed daar ruim anderhalf uur over. Ook het zoeken met de Squeezeapp gaat vele malen sneller. Zelfs de muziek lijkt beter te klinken, de processor hoeft minder hard te werken wellicht dat dit het e.e.a. verklaart anderzijds kan het zomaar mijn blijdschap zijjn dat er geen data verloren is en het tussen de oren zit.

Prima keuze natuurlijk Martin.

Wat ik me nog wel afvraag is jouw 24/7 opmerking.  Daar is iedere NAS toch juist voor bedoeld? Zelfs de eenvoudigste toch?

Martin!!!

Citaat van: twani op december 15, 2016, 21:18:07
Prima keuze natuurlijk Martin.

Wat ik me nog wel afvraag is jouw 24/7 opmerking.  Daar is iedere NAS toch juist voor bedoeld? Zelfs de eenvoudigste toch?

De consumenten NASssen zouden daar minder geschikt voor zijn heb ik begrepen.......
mainly British stuff

Xander32

... wat zijn "consumenten nassen"? Heb het opgezocht maar kan geen definitie vinden :nowink:.

Citaat van: Martin!!! op december 15, 2016, 21:20:31
De consumenten NASssen zouden daar minder geschikt voor zijn heb ik begrepen.......
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Martin!!! op december 15, 2016, 21:20:31
De consumenten NASssen zouden daar minder geschikt voor zijn heb ik begrepen.......

Bijzonder statement, wat is hiervan de bron en redenering?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'


Xander32

#4410
... het geluidsbeeld is ook duidelijk gewijzigd; deze komt nu ook veel meer voorbij de ls., zelfs in dien mate dat ik gisteren meende dat ik naar Q-sound effecten zat te luisteren, maar daar was geen sprake van. Wederom positief verrast over hetgeen deze cat kabel doet in mijn set.


Citaat van: Xander32 op december 11, 2016, 11:12:52
Een meer vloeiend geluid/een rustiger geluid, een scherper geluidsbeeld en ietwat meer klankkleur geeft de Vodka t.o.v. de Cinnamon, d.w.z. zo ervaar ik het. En deze subtiele veranderingen waren direct en relatief duidelijk waarneembaar door mij. Maar m'n gehoor is op dit moment verre van optimaal; over een tijdje (kerstvakantie) nog maar weer eens terug naar de Cinnamon om te vergelijken.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4411
... kan hier weinig mee  :nowink:. In het ene artikel noemen ze een keer de term consumenten nas maar geven daar vervolgens op geen enkele wijze een uitleg bij, in het andere artikel heeft men het over instap nassen ...


Citaat van: Martin!!! op december 16, 2016, 14:05:22
https://tweakers.net/nieuws/80631/synology-introduceert-consumenten-nas-diskstation-ds112j.html

https://nl.hardware.info/reviews/6645/7/8-2-bay-nas-apparaten-review-eerste-stapjes-op-de-nas-markt-synology-ds215j-en-ds216se
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op december 16, 2016, 17:36:16
... het geluidsbeeld is ook duidelijk gewijzigd; deze komt nu ook veel meer voorbij de ls., zelfs in dien mate dat ik gisteren meende dat ik naar Q-sound effecten zat te luisteren, maar daar was geen sprake van. Wederom positief verrast over hetgeen deze cat kabel doet in mijn set.

Ik geloof in jouw waarneming maar het zou niet moeten kunnen..........

Xander32

Eens.

Ik ben een nuchter, rationeel mens en ik kan niet begrijpen dat een datakabel zo'n effect heeft ...
(op het geluid/op m'n waarneming)

Citaat van: twani op december 16, 2016, 20:46:58
Ik geloof in jouw waarneming maar het zou niet moeten kunnen..........
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op december 16, 2016, 21:11:47
Eens.

Ik ben een nuchter, rationeel mens en ik kan niet begrijpen dat een datakabel zo'n effect heeft ...
(op het geluid/op m'n waarneming)

Als jij het waarneemt is het iedere cent waard, zo is het en niet anders.

Zoals bekend heb ik niet zoveel met kabelverschillen wat niet wegneemt dat ik eigenlijk ook wel kan genieten van het "prikken" van zo'n mooie kabel achter in mijn streamer..

Het staat best cool :)

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op december 16, 2016, 21:11:47
Ik ben een nuchter, rationeel mens en ik kan niet begrijpen dat een datakabel zo'n effect heeft ...
(op het geluid/op m'n waarneming)

Sommige zaken zijn niet altijd te begrijpen of te verklaren als je volledig uit zou gaan vanuit een theoretisch technische onderbouwing...
Als je merkt dat een datakabel toch duidelijk verschil kan maken is het ook zeker de moeite waard om eens een andere (lineaire) voeding te proberen achter je netwerkswitch; grote kans dat je mogelijk nog meer versteld gaat staan van de verschillen die naar voren gaan komen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Het signaal loopt van de nas naar de Asus router en vanaf daar middels cat kabel naar een inbouwdoos, waar vandaan de Vodka het laatste deel voor zijn rekening neemt.

Het toevoegen van een extra schakel met een extra voeding in de keten lijkt mij niet de weg om het geluid te verbeteren :nowink:.

Citaat van: YamahaRXV op december 17, 2016, 09:04:11
Sommige zaken zijn niet altijd te begrijpen of te verklaren als je volledig uit zou gaan vanuit een theoretisch technische onderbouwing...
Als je merkt dat een datakabel toch duidelijk verschil kan maken is het ook zeker de moeite waard om eens een andere (lineaire) voeding te proberen achter je netwerkswitch; grote kans dat je mogelijk nog meer versteld gaat staan van de verschillen die naar voren gaan komen  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Xander32 op december 17, 2016, 09:57:39
Het signaal loopt van de nas naar de Asus router en vanaf daar middels cat kabel naar een inbouwdoos, waar vandaan de Vodka het laatste deel voor zijn rekening neemt.

Het toevoegen van een extra schakel met een extra voeding in de keten lijkt mij niet de weg om het geluid te verbeteren :nowink:.

Tsja bij mij klinkt het met switch beter dan direct van de router, hoe gek dat ook mag klinken... ondanks dat er een extra schakel tussen zit... ik was ook verrast
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

YamahaRXV

#4420
Citaat van: Xander32 op december 17, 2016, 09:57:39
Het signaal loopt van de nas naar de Asus router en vanaf daar middels cat kabel naar een inbouwdoos, waar vandaan de Vodka het laatste deel voor zijn rekening neemt.

Inbouwdoos ?

Citaat van: Xander32 op december 17, 2016, 09:57:39
Het toevoegen van een extra schakel met een extra voeding in de keten lijkt mij niet de weg om het geluid te verbeteren :nowink:.

Daar zou je jezelf nog wel eens knap in kunnen vergissen...
Die extra schakel (switch met lineaire voeding) die je noemt kan juist wel eens een voordeel in zijn i.p.v. het nadeel wat je denk te verwachten  ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat zijn de aanbevelingen betreft switch en voeding? Wellicht een linkje waar te koop :thumbs-up:.



Citaat van: YamahaRXV op december 17, 2016, 10:31:22
Inbouwdoos ?

Daar zou je jezelf nog wel eens knap in kunnen vergissen...
Die extra schakel (switch met lineaire voeding) die je noemt kan juist wel eens een voordeel in zijn i.p.v. het nadeel wat je denk te verwachten  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hpapen

In dit geval zou ik de router(met ingebouwde 4? Poorts switch) van een mooie voeding,indien extern, voorzien.

Xander32

Daar hangt nu zo'n vervelende schakelende netadapter aan. Maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken betreft voeding; graag wat meer info, wellicht een linkje?


Citaat van: hpapen op december 17, 2016, 10:52:13
In dit geval zou ik de router(met ingebouwde 4? Poorts switch) van een mooie voeding,indien extern, voorzien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT