Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Maro

Nice, ik weet niet waarom maar mijn gevoel zegt dat buizen op jouw Tannoy's het heel goed doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

martien

Die is wel heel mooi ja.
Ik ben ook aan het kijken voor wat mooie, warme lampjes voor in de donkere dagen. :colgate:
Even kijken naar de prijzen/mogelijkheden van deze

martien

#4302
Ik vond de pa11 al veel op een prima luna lijken, maar ik las net dat de merken eigenlijk verbonden zijn met elkaar vandaar.

Xander32

Een vriend heeft eenzelfde versterker, welke bij hem een paartje SF Liuto aan het zingen maakt. Erg fraai  :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

martien

Dat geloof ik wel ja, die versterkers kosten wel net wat meer dan dat ik uit wil geven. Tweedehands is wel te doen voor mij.

Xander32

Een tijdje terug onderstaande gehoord; klonk ook heel aangenaam en het prijsje idem.




Citaat van: martien op november 11, 2016, 19:12:09
Dat geloof ik wel ja, die versterkers kosten wel net wat meer dan dat ik uit wil geven. Tweedehands is wel te doen voor mij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Ik heb mij een paar jaar geleden ook in buisjes verdiept, en ook één en ander thuis gehad. Als ik toen voor buisjes was gegaan was het de Primaluna Dialogue geworden. Klinkt schitterend, en is daarbij ook gewoon modern. Lees: met remote, HT passthrough, autobias. Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat veel fabrikanten van buizenversterkers qua features in de vorige eeuw zijn blijven hangen.




Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

martien

Citaat van: Xander32 op november 11, 2016, 23:30:46
Een tijdje terug onderstaande gehoord; klonk ook heel aangenaam en het prijsje idem.



Deze vind ik dan weer niet mooi om te zien.

Citaat van: pameijer op november 11, 2016, 23:36:19
Ik heb mij een paar jaar geleden ook in buisjes verdiept, en ook één en ander thuis gehad. Als ik toen voor buisjes was gegaan was het de Primaluna Dialogue geworden. Klinkt schitterend, en is daarbij ook gewoon modern. Lees: met remote, HT passthrough, autobias. Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat veel fabrikanten van buizenversterkers qua features in de vorige eeuw zijn blijven hangen.






Dit blijft 1 van de mooiste vind ik, samen met die mystere die xander noemde. (Binnen wat ik tot nu toe gezien heb)

Ik weet van beide niet hoe ze klinken, daar kan ik dus ook niets over zeggen

Xander32

Zo op weg naar de Lichtstad voor een M&G. Ben erg benieuwd naar de Anthem - ATC combi die daar staat te wachten. Daarnaast wellicht wel het leukste deel van een M&G; het weerzien van een aantal leden van een buurforum :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

advr

Citaat van: pameijer op november 11, 2016, 23:36:19
..... Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat veel fabrikanten van buizenversterkers qua features in de vorige eeuw zijn blijven hangen.


Vaak kies er juist bewust voor om zo min mogelijk 'zooi' in je versterker te hebben. :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maro

Citaat van: advr op november 12, 2016, 15:50:09
Vaak kies er juist bewust voor om zo min mogelijk 'zooi' in je versterker te hebben. :P

Want dat zou de 'klank' negatief beïnvloeden?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sailor Jan

Citaat van: Maro op november 12, 2016, 15:57:01
Want dat zou de 'klank' negatief beïnvloeden?  :angel:

Jazeker, verkoop die Meridian meuk maar voor een zacht prijsje.


Overigens blijven die buizenversterkers magische apparaten, maar inderdaad blijven vele wel erg achterblijven qua functies.
Wees lief voor jezelf

Maro

Citaat van: Sailor Jan op november 12, 2016, 16:16:06
Jazeker, verkoop die Meridian meuk maar voor een zacht prijsje.


Overigens blijven die buizenversterkers magische apparaten, maar inderdaad blijven vele wel erg achterblijven qua functies.

Dat is het voordeel van Meridian, je trekt er zo wat functionaliteit uit maar de klank blijft gelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

advr

Citaat van: Maro op november 12, 2016, 15:57:01
Want dat zou de 'klank' negatief beïnvloeden?  :angel:

Alles beïnvloedt de klank weglaten/toevoegen het maakt niet uit  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sailor Jan

Citaat van: Maro op november 12, 2016, 16:24:53
Dat is het voordeel van Meridian, je trekt er zo wat functionaliteit uit maar de klank blijft gelijk.

Blijft een mooi systeem!
Wees lief voor jezelf

Kingpin

Precies, zo min mogelijk overbodige functies er in des te beter blijft het signaal.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maro

Citaat van: Kingpin op november 12, 2016, 16:42:02
Precies, zo min mogelijk overbodige functies er in des te beter blijft het signaal.

Maar hoor je verschil met meer functie's actief?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

martien

Meer functies geeft ook meer kans op defecten is mijn gedachte. En bij stereo is dat toch niet nodig lijkt me

Kingpin

Citaat van: Maro op november 12, 2016, 17:07:14
Maar hoor je verschil met meer functie's actief?
Dat denk ik wel, op sommige versterkers zit een "direct" functie die alle overbodige functies overslaat om zo een puristische weergave te creëeren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

op eigen verzoek verwijderd.

En dat hoor je?

:hehe:

Als je al verschil zou horen zit je eerder naar een defect te luisteren.

Maro

Citaat van: Kingpin op november 12, 2016, 18:10:04
Dat denk ik wel, op sommige versterkers zit een "direct" functie die alle overbodige functies overslaat om zo een puristische weergave te creëeren.

Dat zet gewoon de bass en treble op 0 en sluit subwoofers uit. Dat is gewoon een handige functie. Het feit dat het kan met zo'n versterker zegt dat dan ook dat hij daardoor slechter klinkt dan een versterker die die mogelijkheid niet heeft maar standaard alles op 0 heeft staan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... ben ik er een middagje zelf niet en men start een hele discussie hier 8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn ervaren van de ATC scm40 speakers;

een strakke, droge bass, een grote resolutie en een zijdezacht hoog, nergens enige scherpte. Vooraf verwachtte ik een ietwat steriel, analytisch, kil geluid, gezien het gesloten systeem en het feit dat ATC veel studiomonitoren in haar assortiment heeft, maar verre van dat; daar was opmerkelijk veel klankkleur, zelfs de nodige warmte in het geluid. Wel leken de ls m.b.t. de bass enigzins beperkt aangaande het frequentiebereik. En er was zeker de nodige dynamiek, maar de versterker moest daarvoor flink aan de bak, diens potmeter voorbij 12 uur bij een normaal luisterniveau (Anthem 225). Debet daaraan zal de beperkte gevoeligheid zijn (85db).

Al met al een goede ervaring, leuk om deze ls gehoord te hebben. Echter ls met een geheel ander karakter dan de Glennies; door diens gevoeligheid en dc unit met metaltweeter, klinken die duidelijk dynamischer, levendiger, kennen deze een meer live geluid. Een kwestie van smaak en voorkeur; daar waar ik zelf veel luister naar singer songwriter, luistert de eigenaar van de ATC's graag naar electronische muziek: daar passen de scm40's uitstekend bij.




Citaat van: Xander32 op november 12, 2016, 11:00:44
Zo op weg naar de Lichtstad voor een M&G. Ben erg benieuwd naar de Anthem - ATC combi die daar staat te wachten. Daarnaast wellicht wel het leukste deel van een M&G; het weerzien van een aantal leden van een buurforum :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Genoten van een avond vol prachtige muziek, anekdotes door Jan Douwe Kroeske en Sivert Høyem live, @2 Meter Sessies.

Daarnaast kaarten voor de ZC 2017 gekocht 🤘🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanaaf een tijd lang het rijk alleen; music time 🎶.
Om de set verder te vervolmaken een fancy AQ ethernet kabel gekocht (in bestelling).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT