Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Mediator en 17 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Met het installeren van LMS op de NAS wacht ik nog even; de boel draait nu als een tierelier met MinimServer, daar ga ik eerst eens een tijdje van genieten :coffee:.

Citaat van: Kingpin op oktober  8, 2016, 16:10:08
:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op oktober  8, 2016, 17:40:28
Met het installeren van LMS op de NAS wacht ik nog even; de boel draait nu als een tierelier met MinimServer, daar ga ik eerst eens een tijdje van genieten :coffee:.
Volgens mij kan je de Touch ook verbinden via minimserver en gelijk draaien met je Marantz.
Ik doe het ook met mijn Naim en Touch, gaat ook goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Volgens mij draait de SBT daar niet lekker op ... maar zal morgen eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Citaat van: Kingpin op oktober  8, 2016, 17:43:28
Volgens mij kan je de Touch ook verbinden via minimserver en gelijk draaien met je Marantz.
Ik doe het ook met mijn Naim en Touch, gaat ook goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Goed zo Sander. Vlot bij je muziekcollectie komen, vind ik een van de belangrijkste zaken bij streaming.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Nu pas ervaar ik daar de waarde van;

Voor kort had ik een houtje-touwtje constructie van een laptop welke ik moest opstarten, vervolgens een externe hdd aansluiten op die laptop, op de laptop de server activeren, dat geheel hing middels wifi in het netwerk, voorts de SBT dan wel de NA11 aanslingeren en spelen maar ...

Nu is het een kwestie van de NA11 (of de SBT) activeren middels een app op de IPad en spelen maar  8).


@Bas, met welke component(en) stream jij momenteel? Dat heb ik niet meer scherp. Verder nog steeds content met jouw hifi set?

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  9, 2016, 09:08:57
Goed zo Sander. Vlot bij je muziekcollectie komen, vind ik een van de belangrijkste zaken bij streaming.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Met een NAS via de SBT naar de digitale ingang van de Resolution Audio, bestuurd door een iPad met ipeng en anders met een laptop met Logitech server.

Zeker nog tevreden, maar mijn versterker is nog kapot. Als verre upgrade zou een Vivid Audio G4 zeker iets zijn waar ik voor wil sparen. Maar eerst zal ik met de akoestiek aan de gang gaan en experimenteren met meerdere subwoofers. Een stiekeme hoop blijft ook een Lofthome al zal dat een uitdaging blijken voor zowel de financiële als akoestische kant. Maar dromen mag, niet? ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dat van die defecte versterker; hoelang speelt dat nu al?

En speel je met de orginele (standaard) voeding op de SBT? Zo ja, dan is daar nog echt een hoorbare winst te behalen. Enne; je moet voorts ook wat te dromen over blijven houden :).


Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2016, 10:17:28
Met een NAS via de SBT naar de digitale ingang van de Resolution Audio, bestuurd door een iPad met ipeng en anders met een laptop met Logitech server.

Zeker nog tevreden, maar mijn versterker is nog kapot. Als verre upgrade zou een Vivid Audio G4 zeker iets zijn waar ik voor wil sparen. Maar eerst zal ik met de akoestiek aan de gang gaan en experimenteren met meerdere subwoofers. Een stiekeme hoop blijft ook een Lofthome al zal dat een uitdaging blijken voor zowel de financiële als akoestische kant. Maar dromen mag, niet? ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Te lang, ik ben er zelf ook wat te makkelijk in. Zal BB&G weer eens contacten.
Ik speel trouwens met een Tomatek-voeding.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Kijk aan, ook direct een upgrade voeding dus. Betreft jouw versterker; je gaat weer de tijd van het jaar in, van het binnen zitten en heerlijk muziek luisteren. Ik zou idd. nu enige druk gaan zetten  ;).


Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2016, 15:25:24
Te lang, ik ben er zelf ook wat te makkelijk in. Zal BB&G weer eens contacten.
Ik speel trouwens met een Tomatek-voeding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 15, 2016, 16:59:55
Kijk aan, ook direct een upgrade voeding dus. Betreft jouw versterker; je gaat weer de tijd van het jaar in, van het binnen zitten en heerlijk muziek luisteren. Ik zou idd. nu enige druk gaan zetten  ;).
Komt goed, ik ben er mee bezig. De Tomatek had ik alweer een tijdje hoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JeroenGRT

Eindelijk aan de NAS, het heeft even geduurd haha :-)
Maar mooi om te zien dat het bevalt.

Citaat van: Xander32 op oktober 15, 2016, 10:04:36
Nu pas ervaar ik daar de waarde van;

Voor kort had ik een houtje-touwtje constructie van een laptop welke ik moest opstarten, vervolgens een externe hdd aansluiten op die laptop, op de laptop de server activeren, dat geheel hing middels wifi in het netwerk, voorts de SBT dan wel de NA11 aanslingeren en spelen maar ...

Nu is het een kwestie van de NA11 (of de SBT) activeren middels een app op de IPad en spelen maar  8).


@Bas, met welke component(en) stream jij momenteel? Dat heb ik niet meer scherp. Verder nog steeds content met jouw hifi set?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Tomatek? Waar heb je deze vandaan, kan daar niets over vinden Bas.

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2016, 17:12:16
Komt goed, ik ben er mee bezig. De Tomatek had ik alweer een tijdje hoor.


Tja, echt een gevalletje 'dat had ik veel eerder moeten doen'  :). Maar als je er geen hebt, als je het niet kent, mis je hem ook niet. Echter met de wetenschap van nu zou ik niet meer terug willen.

Citaat van: JeroenGRT op oktober 17, 2016, 08:44:07
Eindelijk aan de NAS, het heeft even geduurd haha :-)
Maar mooi om te zien dat het bevalt.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2016, 10:17:28
Met een NAS via de SBT naar de digitale ingang van de Resolution Audio, bestuurd door een iPad met ipeng en anders met een laptop met Logitech server.
Ik dacht dat jij een heel andere streamer had (kon me vergissen).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

#4289
Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2016, 09:14:32
Tomatek? Waar heb je deze vandaan, kan daar niets over vinden Bas.
Moet ik even opzoeken, staat in mijn topic.


CitaatTja, echt een gevalletje 'dat had ik veel eerder moeten doen'  :). Maar als je er geen hebt, als je het niet kent, mis je hem ook niet. Echter met de wetenschap van nu zou ik niet meer terug willen.
Herkenbaar. Zo waardeer je het nog meer.

Citaat van: Kingpin op oktober 17, 2016, 12:33:29
Ik dacht dat jij een heel andere streamer had (kon me vergissen).
Zal ik vast wel eens over gemijmerd hebben, maar ik draai nog met een SBT. Roon lijkt me veelbelovend. Als daar meer endpoints voor zijn en de mogelijkheden uitgekristalliseerd zijn, ga ik daar mee aan de slag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Roon (i.c.m. Tidal) is gaaf, werkt super, maar die prijs ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

De prijs is flink ja, maar voor het (her)ontdekken van muziek ben ik best bereid wat neer te leggen. Uiteraard zal ik, nadat de endpoints en dergelijke naar mijn zin zijn, Roon eerst uitgebreid testen.

Het gaat trouwens om de Tomanek-voeding. Iets met klok en klepel. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#4292
... 't was nog vroeg, en ja, op Tomanek krijg ik direct meer hits  :colgate:;

http://www.tomanek.dbv.pl/viewpage.php?page_id=57


Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2016, 16:44:58
De prijs is flink ja, maar voor het (her)ontdekken van muziek ben ik best bereid wat neer te leggen. Uiteraard zal ik, nadat de endpoints en dergelijke naar mijn zin zijn, Roon eerst uitgebreid testen.

Het gaat trouwens om de Tomanek-voeding. Iets met klok en klepel. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2016, 16:50:40
... 't was nog vroeg, en ja, op Tomanek krijg ik direct meer hits  :colgate:;

http://www.tomanek.dbv.pl/viewpage.php?page_id=57
Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2016, 15:25:24
Te lang, ik ben er zelf ook wat te makkelijk in. Zal BB&G weer eens contacten.
Ik speel trouwens met een Tomatek-voeding.
Nou ja, vroeg... ;D Maar een fijn ding. Speelt allemaal net met wat meer scheiding en kracht naar mijn idee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Gisteren avond/vannacht samen met vrienden na eerst uitgebreid te hebben getafeld, onder het genot van een bokje of een glas wijn, een hoop lol gehad met het "draaien van plaatjes" (lees: het streamen van).

Van alles is er voorbij gekomen (van Eddie Christiani, via Armin van Buuren naar Rammstein  ;D); Spotify doet het erg goed op zulke momenten. Een kameraad die zelf tevens hobby heeft aan hifi/audio, was verrast over de kwaliteit van sommige tracks. De kwaliteit verschilt idd. nogal per track, maar over de gehele linie genomen is Spotify goed te verteren  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2016, 08:15:25
Gisteren avond/vannacht samen met vrienden na eerst uitgebreid te hebben getafeld, onder het genot van een bokje of een glas wijn, een hoop lol gehad met het "draaien van plaatjes" (lees: het streamen van).

Van alles is er voorbij gekomen (van Eddie Christiani, via Armin van Buuren naar Rammstein  ;D); Spotify doet het erg goed op zulke momenten. Een kameraad die zelf tevens hobby heeft aan hifi/audio, was verrast over de kwaliteit van sommige tracks. De kwaliteit verschilt idd. nogal per track, maar over de gehele linie genomen is Spotify goed te verteren  :thumbs-up:.

Helemaal mee eens.  ^^

Ik draai eigenlijk geen FLACS meer vanaf mijn NAS. Lekker ravotten in de Spotify app is zoveel leuker. Klinkt vast minder audiofiel maar zóóó lekker. Lekker rond en voloptueus..

I love it :inlove:

Xander32

... na de laatste uurtjes Giel op 3FM, nu nog even genieten van een aantal tracks vanaf Spotify via de SBT. Daaronder ook een aantal van mijn referentietracks, in 320 kb/s ogg vorbis; hier is zeker geen hd of dsd tingel tangel noodzakelijk, om te kunnen genieten  8).

Saai!?

Upgrade wensen dan?

Nja, maar zeker het komende jaar nog niet. En wellicht betreft het ook meer een zijstapje; destijds heb ik de Glennies op een versterker met gloeilampjes mogen beluisteren en dat klonk hemels ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

martien

En het ziet er ook nog erg mooi uit vind ik.
Welke kijk je naar uit?

Xander32

... een (deels) NL fabricaat;





Citaat van: martien op november 11, 2016, 11:56:00
En het ziet er ook nog erg mooi uit vind ik.
Welke kijk je naar uit?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Mooi ding! En redelijk geprijsd. Enige waar ik op de Mystere site niet achter kon komen, is er ook een afstandsbediening?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.