Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

pvd_66

Mooie set  :worship:
Lekker rustig ook zo, ben gek op weinig zichtbare spaghetti aan kabels  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Alex Groningen


Dura

Wat zijn die Tannoys toch mooi. Goed dat je indertijd doorgezet hebt; een speaker waar je telkens weer met plezier naar luistert is de basis van een set die plezier geeft.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

pameijer

Nog een mooie visgraatmotief parketvloer en het plaatje is af  :inlove:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

martien

Hele mooie marantzen met bijzondere luidsprekers :worship:

Xander32

Dank mannen. Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn speakerkeuze. Daar heb ik de nodige tijd en energie in gestoken en deze verdient zich nu terug. Mijn set (NA11 > PM11 > Glenair) blinkt m.i. vooral uit in de weergave van stemmen en natuurlijke instrumenten. Singer-songwriter en akoestische muziek is smullen. Maar ook klassiek, blues en jazz is genieten. Daarnaast weten de Glennies juist ook live opnames (rock, pop) met veel overtuiging en energie weer te geven.

Genieten van muziek, zonder luistermoeheid was mijn streven. Momenteel is de set zo in balans en naar mijn smaak, dat ik kan stellen; mission accomplished  :clapping:.


Enkel de SBT welke ik voornamelijk inzet voor internetradio en Spotify Premium, kent nog een randje aan het hoog welke mij niet geheel zint. Maar daar is een Cardas Parsec spdif onderweg, welke de Siltech gaat vervangen. Synergie aangaande de bekabeling (alles Cardas). Als dat nog afdoende blijkt, zal ik de LAT pc achter de voeding, vervangen door een Furutech 3ts20 i.c.m. IEgo copper of gold.

Daarnaast ben ik er nog steeds niet over uit, of een NAS van toegevoegde waarde is, lees; dat ik daar het geld in wil investeren. Mijn huidige set-up is voor velen wellicht een houtje touwtje constructie, maar deze voldoet prima; eenvoudig in het gebruik, stabiel en streamt in de gewenste kwaliteit. We'll see ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Cardas Parsec spdif ontvangen. Komend weekend maar eens horen wat deze doet t.o.v. de huidige Siltech.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Cardas Parsec spdif heeft niet helemaal gebracht hetgeen ik hoopte; het wat afvlakken van het ietwat aangezette hoog van de SBT (i.c.m. de Kingpin voeding).
De Parsec doet het in dat opzicht niet anders dan diens voorganger van Siltech, welke mogelijk zelfs nog ietwat meer smooth is. Maar dat betreft een fractie, een nuance.

Volgende stap is het netsnoer vervangen; er komt een 1.8 m Furutech FP-3TS2 met FI-E35G en FI-15G de LAT AC2 mkII pc opvolgen. Die laatste heeft bij mij in verschillende sets en achter diverse componenten veel moois gebracht, maar de Furutech 3TS2 heeft in het verleden bij mij goed werk gedaan in een set met juist ook een wat pittig hoog (Focal ls. met metaldome tweeters).


Klinkt het nu dan slecht? Echt niet :nowink:. Maar ik ben een perfectionist; het zijn de laatste kleine stapjes in het geheel naar mijn smaak tunen van de installatie. Net zoals ik dat met de Marantz PM & NA combi hebt gedaan (Furutech pc en Cardas xlr ic).

Citaat van: Xander32 op juni 21, 2016, 20:02:47
De Cardas Parsec spdif ontvangen. Komend weekend maar eens horen wat deze doet t.o.v. de huidige Siltech.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Kun je het aangezette hoog ook aanpakken door je speakers minder in te draaien?
Kan natuurlijk ook wel andere effecten hebben, op de soundstage en de reflecties in de ruimte. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

 :nowink:

Debet betreft het aangezette hoog, is de Kingpin voeding achter de SBT. Sinds die z'n intrede deed, ervaar ik het zo. Echter brengt die ook heel veel goeds t.o.v. de voorgaande voeding. Dat betrof een BOTWS, die klonk donkerder en vooral geknepen in vergelijking met de Kingpin.

Voor het beeld; de SBT loopt over de dac van de NA. Het deel van de keten welke ik gebruik voor het serieuze werk, NA11 > PM11 > Glenair, kent geen enkele vorm van scherpte, klinkt hemels, helemaal naar mijn zin :clapping:.


Citaat van: Dura op juli  1, 2016, 15:26:23
Kun je het aangezette hoog ook aanpakken door je speakers minder in te draaien?
Kan natuurlijk ook wel andere effecten hebben, op de soundstage en de reflecties in de ruimte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

#4186
De voeding zal het hoog niet aanzetten, eerder 'eerlijker' doorgeven zonder digitaal randje.
Wel is het zo dat de voeding het verschil in de aangesloten digitale kabel meer blootlegt, misschien moet je het daar in zoeken.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

#4187
... in vergelijk met de BOTWS is het hoog echt duidelijk meer aanwezig, ervaar ik echt wat scherpte, hetgeen in mijn keten tot uiting komt in een wat meer aangezette 'sss' en daar ben ik nou eenmaal allergisch voor  :-\.

Desondanks is jouw voeding een aanwinst; de resolutie, de detaillering is flink toegenoemen en het klinkt meer levendig dan met de BOTWS. Die klinkt wel lekker smeuïg, maar het wordt allemaal ook wat gezapig, wat saai.


De LAT pc is een combi van koper en een zilver draad, welke de boel open gooit. I.c.m. de voeding voor mijn smaak to much. De Furutech (welke ik zojuist heb ontvangen en er nu al achter hangt) geeft meer gloed, meer warmte en is wat meer rond in het hoog, wellicht ietwat minder eerlijk om jouw term te gebruiken.

Citaat van: Kingpin op juli  1, 2016, 16:27:53
De voeding zal het hoog niet aanzetten, eerder 'eerlijker' doorgeven zonder digitaal randje.
Wel is het zo dat de voeding het verschil in de aangesloten digitale kabel meer blootlegt, misschien moet je het daar in zoeken.
Suc6
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Koper met zilver wil idd nog wel eens aanzetten. Suc6 met je zoektocht naar de juiste combi (kan ook leuk zijn).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Je zou als test de wokkel kabel er eens achter kunnen doen die je te koop aanbied. Werkt hier heel goed met hft stekkers. (Niet met iego stekkers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

.... er hangt al wat anders aan de Kingpin voeding  8).

Citaat van: frank2 op juli  1, 2016, 18:19:53
Je zou als test de wokkel kabel er eens achter kunnen doen die je te koop aanbied. Werkt hier heel goed met hft stekkers. (Niet met iego stekkers)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4191
De bekabeling van mijn set, ziet er nu als volgt uit:

Audioquest Cinnamon RJ/E ethernet, NA11
Cardas Parsec spdif coax rca, SBT > NA11
Cardas Golden Cross ic xlr, NA11 > PM11
Cardas Crosslink ls. kabel (met QED Airlocks), PM11 > Glenair
Furutech Alpha-3(met Iego Gold) pc, PM11
Furutech FP-3TS20 (met FI-E35G en FI-15G) pc, SBT (Kingpin voeding)
Kemp Powercord Reference pc, NA11
Hifi Tuning Black Power Gold stekkerblok (8 inlets)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#4192
Citaat van: Xander32 op juli  1, 2016, 15:43:51
:nowink:

Debet betreft het aangezette hoog, is de Kingpin voeding achter de SBT. Sinds die z'n intrede deed, ervaar ik het zo. Echter brengt die ook heel veel goeds t.o.v. de voorgaande voeding. Dat betrof een BOTWS, die klonk donkerder en vooral geknepen in vergelijking met de Kingpin.


Staaltje van audiofiele complexiteit  ???

Lees de handleiding van je versterker eens goed door Xander...
en je zult versteld staan.... er zit een heuze toonregeling op   ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dura

Haha, gokje, maar als ik Sander goed ingeschat vind ie het maar niets om via de toonregeling iets te corrigeren dat in zijn oren veroorzaakt wordt door een voeding. Ik heb daar ook last van,en mijn toonregeling is nota bene dsp.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

#4194
Citaat van: Dura op juli  1, 2016, 21:14:57
Haha, gokje, maar als ik Sander goed ingeschat vind ie het maar niets om via de toonregeling iets te corrigeren dat in zijn oren veroorzaakt wordt door een voeding. Ik heb daar ook last van,en mijn toonregeling is nota bene dsp.


^^



:nowink:   Zoals aangegeven speelt het voornaamste deel v.d. keten (NA11, PM11 en Glenair) echt hemels. Die heeft geen toonregeling nodig. Alleen de SBT welke ik enkel inzet voor Spotify en internetradio, kan/kon nog enige finetuning gebruiken  8).

Citaat van: VANZOMERENG op juli  1, 2016, 20:03:44
Staaltje van audiofiele complexiteit  ???

Lees de handleiding van je versterker eens goed door Xander...
en je zult versteld staan.... er zit een heuze toonregeling op   ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Kingpin

#4198
Ik zou via de SBT hetzelfde nummer van je NAS vergelijken als op je Marantz en dan gaan tweaken.
Het lijkt me zo sterk dat de voeding dit veroorzaakt.
Dus SBT en Marantz dezelfde voedingskabels en interlinks en dan tweaken.
Anders kan het natuurlijk ook de 'uitzending' van Spotify zijn die roet in het eten gooit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

#4199
Persoonlijk geloof ik ook niet echt dat de Kingpin voeding (zonder deze zelf ''klankmatig'' te kennen) in deze als veroorzaker voor scherpe hoorbare randjes gezien moet worden.

Toch kan ik uit eigen ervaring inmiddels wel stellen dat de klankmatige verschillen tussen verschillende voedingen soms schokkend groot te noemen zijn...
Heb hier gedurende de tijd dat ik mijn vorige en huidige C.A.T. server heb opgebouwd veel getest met lineaire voedingen van o.a. Teddy Pardo, Teradak, Squeeze Upgrade, HDPlex, en een paar industriële lineaire voedingen van ERL en daarbij toch wel verrassend grote klankmatige onderlinge verschillen geconstateerd.

Waar de Teddy Pardo voedingen klankmatig gezien als meer ''muzikaal'' (organisch, ritmisch, maar nimmer scherp, en misschien wat ''laid back'') klinkend bestempeld kunnen worden daar liet de Teradak een meer helder, maar tevens wat scherper en nerveuzer klinkend beeld horen.

De huidige HDPlex 100W multirail LPS die ik gebruik voor de voeding van alle componenten in de C.A.T. server is klankmatig redelijk vergelijkbaar met de Teddy Pardo voedingen, maar laat de C.A.T. server net wat meer dynamisch en open klinken zonder enig spoortje van scherpte.
De grootste klankmatige verschillen tussen de div. voedingen heb ik mogen ervaren op de PPA PCIe - USB card, haast bizar te moeten constateren hoe de verschillen tussen lineaire voedingen hierbij zo,n impact kunnen hebben op de uiteindelijke klankmatige performance van de set  :o

Voor mij wederom weer duidelijk het bewijs dat het bij de bron gewoon zo perfect mogelijk voor mekaar moet zijn, immers ''perfect garbage in, is perfect garbage out''  ;)  Iets wat m.i. nogal vaak onderschat wordt en bij minder positieve klankmatige resultaten te snel wordt gecompenseerd met het eindeloze gewissel van netsnoeren, of erger nog andere versterking terwijl de bron in kwestie een niet-variabele blijkt te zijn voor velen...


 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8