Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... en toch ...

Zojuist een Golden Cross xlr gekocht. Omdat het kan.
Ben benieuwd hoe deze zich gaat verhouden t.o.v. de Cross ::).


Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 10:54:34
Betreft netsnoeren heb ik echt aanzienlijke verschillen ervaren (bv. Kemp Reference Sota versus Oranje wokkelkabel), echter het verschil de Cross ic brengt is van een gelijke orde. Eenzelfde ervaring heb ik tot op heden enkel met de Slinky Links ic welke al geruime tijd verdwenen is uit mijn set, maar die ik zeker niet weg doe. Evenals de Kimber ic.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4127
Citaat van: Xander32 op april  3, 2016, 15:58:44
... en toch ...

Zojuist een Golden Cross xlr gekocht. Omdat het kan.
Ben benieuwd hoe deze zich gaat verhouden t.o.v. de Cross ::).

Nou Sander, kom er maar ín...   Cymbalen, lucht, kleur, rust, vloeiender...

Scheelt jou weer een hoop getyp..... :D


Zónder malligheid, hóór je hét? :unsure:

chansig

Bij XLR stuurt de boel toch wat harder uit ? Zal je vast horen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#4129
Citaat van: chansig op april  4, 2016, 14:26:57
Bij XLR stuurt de boel toch wat harder uit ? Zal je vast horen.

Gr Hans

We zijn benieuwd naar de uitkomst van een blind check, inderdaad Hans, voorafgegaan door een dB meting aan de hand waarvan cinch en XLR volumetechnisch gelijkgetrokken zijn.


Dán....., ja dán pas pak ik m'n :popcorn:

Xander32

 8)

Ik heb hem nog niet binnen, maar zal jouw ijkpunten meenemen in mijn aanstaande vergelijk  :P.


Citaat van: twani op april  4, 2016, 14:01:01
Nou Sander, kom er maar ín...   Cymbalen, lucht, kleur, rust, vloeiender...

Scheelt jou weer een hoop getyp..... :D


Zónder malligheid, hóór je hét? :unsure:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De huidige Cross betreft ook al een xlr. En ondanks het luider uitsturen, ben ik nog harder gaan draaien; het klinkt tot op een hoger volume nog lekker met de xlr Cross t.o.v. de voorgaande ic (rca variant).


Citaat van: chansig op april  4, 2016, 14:26:57
Bij XLR stuurt de boel toch wat harder uit ? Zal je vast horen.

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Oke...mooie ervaring. Geniet ervan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op april  4, 2016, 22:35:20
Oke...mooie ervaring. Geniet ervan.

Gr Hans

Dat is het mooie van Xander tov Frank.  Xander brengt het als een ervaring en niet als een feit.

Een subtiel verschil welke de materie een veel geloofwaardigere lading meegeeft.....

Xander32

Dank voor het compliment, maar jammer dat je er vervolgens een sneer richting een andere forumgenoot aan koppelt.


En ja, ik probeer het zoveel als mogelijk over "mijn ervaren van" te hebben. Daar zijn steevast zoveel variabelen, welke ook mijn ervaren beïnvloeden; zo komt muziek bij mij anders binnen wanneer ik vermoeid ben na een dag hard werken dan op een zondagmiddag in relax-modus. Dat terwijl de software (en hardware) identiek zijn.


Citaat van: twani op april  4, 2016, 23:18:17
Dat is het mooie van Xander tov Frank.  Xander brengt het als een ervaring en niet als een feit.

Een subtiel verschil welke de materie een veel geloofwaardigere lading meegeeft.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4135
Gisteren de gehele avond geluisterd genoten van de muziek.

De Cross bracht kleur, wat meer body en meer rust (luider draaien zonder dat het onaangenaam gaat worden) t.o.v. de Kimber, maar verloor ietwat aan focus. De Golden Cross doet alles wat de Cross doet, maar daar is weer de focus (en meer) zoals met de Kimber. De separate instrumenten en/of stemmen staan meer scherp afgetekend op het podium, je kan deze zo aanwijzen. Tevens is er meer te beleven aangaande de detaillering. Daarbij blijft het geheel vooral heerlijk vloeiend, muzikaal, zoals ik onderwijl van Cardas ken.


Citaat van: Xander32 op april  3, 2016, 15:58:44
... en toch ...

Zojuist een Golden Cross xlr gekocht. Omdat het kan.
Ben benieuwd hoe deze zich gaat verhouden t.o.v. de Cross ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april  6, 2016, 06:28:57
Gisteren de gehele avond geluisterd genoten van de muziek.

De Cross bracht kleur, wat meer body en meer rust (luider draaien zonder dat het onaangenaam gaat worden) t.o.v. de Kimber, maar verloor ietwat aan focus. De Golden Cross doet alles wat de Cross doet, maar daar is weer de focus (en meer) zoals met de Kimber. De separate instrumenten en/of stemmen staan meer scherp afgetekend op het podium, je kan deze zo aanwijzen. Tevens is er meer te beleven aangaande de detaillering. Daarbij blijft het geheel vooral heerlijk vloeiend, muzikaal, zoals ik onderwijl van Cardas ken.

Upgraden helpt dus. :pompom:

Zit er nog een duurder model in de Cardaslijn? Vast wel toch? :unsure:

Anders blijf je toch met dat nare gevoel zitten dat het nóg beter kan, dat luistert niet lekker natuurlijk.

Xander32

Ja, de pest bij deze hobby is dat er altijd duurder is ;).

Maar kabeltjes koop ik (bijna) nooit nieuw, ook dit keer niet. En hetgeen ik nu uitgegeven heb aan tweedehands ic's, is wel mijn max. En daar ben ik dan weer heel consequent en standvastig in.


En voorts is duurder geen synoniem voor beter; m'n LAT netsnoer doet het een heel stuk beter in mijn set dan de Kemp Reference Sota waarmee ik een tijdje heb gedraaid. Echter in het geval van de Golden Cross t.o.v. de Cross, is duurder wel beter. Eenzelfde ervaring heb ik met de PM11 t.o.v. de PM15. Daarentegen doet de €300,- SBT (met aangepaste voeding) als renderer niet onder voor de €3000,- NA11. Helemaal eerlijk is dat vergelijk niet daar de NA11 vooral ook een heel fraaie dac is/huisvest (waar de SBT ook dankbaar gebruik van maakt).

Citaat van: twani op april  6, 2016, 07:43:28
Upgraden helpt dus. :pompom:

Zit er nog een duurder model in de Cardaslijn? Vast wel toch? :unsure:

Anders blijf je toch met dat nare gevoel zitten dat het nóg beter kan, dat luistert niet lekker natuurlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april  6, 2016, 19:34:25
Ja, de pest bij deze hobby is dat er altijd duurder is ;).

Maar kabeltjes koop ik (bijna) nooit nieuw, ook dit keer niet. En hetgeen ik nu uitgegeven heb aan tweedehands ic's, is wel mijn max. En daar ben ik dan weer heel consequent en standvastig in.


En voorts is duurder geen synoniem voor beter; m'n LAT netsnoer doet het een heel stuk beter in mijn set dan de Kemp Reference Sota waarmee ik een tijdje heb gedraaid. Echter in het geval van de Golden Cross t.o.v. de Cross, is duurder wel beter. Eenzelfde ervaring heb ik met de PM11 t.o.v. de PM15. Daarentegen doet de €300,- SBT (met aangepaste voeding) als renderer niet onder voor de €3000,- NA11. Helemaal eerlijk is dat vergelijk niet daar de NA11 vooral ook een heel fraaie dac is/huisvest (waar de SBT ook dankbaar gebruik van maakt).

Heb je eigenlijk ook nog zicht op de échtheid van de kabels Xander? 

Er loopt een ander topic op HT waar melding wordt gemaakt van best wel frequent op de markt aangeboden falsificaties......

Maw, hoe check jíj dat?

Xander32

Met E-bay praktijken heb ik geen doen.

Beide kabels komen van een bekende NL handelaar, welke het zich niet kan permiteren om zulke geintjes uit te halen. Verder heeft het niet mijn aandacht  :nowink:.


Bijzonder dat het jou bezighoudt  ::).

Citaat van: twani op april  6, 2016, 21:05:36
Heb je eigenlijk ook nog zicht op de échtheid van de kabels Xander? 

Er loopt een ander topic op HT waar melding wordt gemaakt van best wel frequent op de markt aangeboden falsificaties......

Maw, hoe check jíj dat?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4140
Citaat van: Xander32 op april  6, 2016, 21:16:09
Met E-bay praktijken heb ik geen doen.

Beide kabels komen van een bekende NL handelaar, welke het zich niet kan permiteren om zulke geintjes uit te halen. Verder heeft het niet mijn aandacht  :nowink:.


Bijzonder dat het jou bezighoudt  ::).

Kabels houden mij überhaupt niet bezig, zeker niet die van een ander :D

Maar ik begrijp uit jouw antwoord dat je het zélf nergens aan kunt verifiëren ;)

Xander32

Het blijft dan toch bijzonder dat je uberhaupt met die vraag betreft de echtheid van een kabel van die ander komt en voorts ook de moeite neemt om mijn reactie te lezen  ;). Maar dank voor jouw oprechte interesse :thumbs-up:.


Citaat van: twani op april  6, 2016, 21:56:26
Kabels houden mij überhaupt niet bezig, zeker niet die van een ander :D

Maar ik begrijp uit jouw antwoord dat je het zélf nergens aan kunt verifiëren ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanaaf home alone, opnieuw de tijd om van muziek te genieten. Eens zien of de SBT en mijn laptop waarop mijn cd ripps staan, vadaag wel met elkander willen communiceren. Afgelopen dinsdag herkende LMS welke op die laptop draait het muzieksysteem (SBT) niet.

Waarschijnlijk een ict/netwerk issue (?).




De Minimserver i.c.m. de NA11 bood uitkomst en is ook geen straf.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Citaat van: twani op april  6, 2016, 07:43:28
Upgraden helpt dus. :pompom:

Zit er nog een duurder model in de Cardaslijn? Vast wel toch? :unsure:

Anders blijf je toch met dat nare gevoel zitten dat het nóg beter kan, dat luistert niet lekker natuurlijk.
In die lijn is er nog de Golden Reference, die is niet per se beter dan de Golden Cross, wel anders.
De Golden Reference is minder warm dan de rest van de kabels uit die generatie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Juist die warmte spreekt mij erg aan in zowel de Cross als de Golden Cross. Beter gaat het voorlopig niet worden betreft Cardas ic in mijn set.

Rest enkel nog een Cardas digi coax en alle netsnoeren naar Furutech. Maar dat kan wachten. De Cardas GC ic kwam onverwachts snel voorbij via MP voor een nette prijs, dan 'moet' je toeslaan.


Citaat van: erik s. op april  7, 2016, 08:29:47
In die lijn is er nog de Golden Reference, die is niet per se beter dan de Golden Cross, wel anders.
De Golden Reference is minder warm dan de rest van de kabels uit die generatie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na twee weken zonder, nu heerlijk weer een avondje mèt muziek. Zojuist gestart met;

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Voorgaande keren heb ik geluisterd met de NA11 in de rol van streamer.
Op dit moment mag die zijn kunsten echter laten horen sec als dac. De SBT heeft de rol van renderer op zich genomen. I.c.m. IPeng (9) een heerlijk duo  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op april 14, 2016, 19:55:00
Na twee weken zonder, nu heerlijk weer een avondje mèt muziek. Zojuist gestart met;


:worship:

Heerlijk album, staat hier ook geregeld op !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

In ieder geval erg fraaie opnames, maar ik moet er wel echt voor in de stemming zijn, kan dit album niet altijd evengoed waarderen. Gisteren kwam die wel binnen.


Citaat van: Kingpin op april 14, 2016, 21:11:23
:worship:

Heerlijk album, staat hier ook geregeld op !
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4149
Vanmorgen voordat ik naar de sportschool ging de set aangezwengeld, die is nu lekker op temperatuur (evenals de eigenaar); rest nu het genieten van muziek :coffee:.

Echt iets voor een zondagochtend, als eerste album;

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT