Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Luisteren op een zelfde level is toch de basis, dat meet je in voor je gaat vergelijken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

twani

Citaat van: Blue-Eyes op maart 14, 2016, 21:08:41
Luisteren op een zelfde level is toch de basis, dat meet je in voor je gaat vergelijken!

Precies!

Xander32

... ik denk dat ik maar gewoon simpel blijf genieten van de muziek, heb niemand iets te bewijzen  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 21:23:37
... ik denk dat ik maar gewoon simpel blijf genieten van de muziek, heb niemand iets te bewijzen  8).

Ah een dooddoener als afsluiter, die hadden we nog niet.

Niemand vraagt je iets te bewijzen Robert. Je verhaalt enthousiast over je nieuwe kabel hetgeen uiteraard prima is.

Daarop komen vervolgens wat kritische kanttekeningen die jou zelf ook tot een heroverweging van hetgeen je hebt mogen constateren zouden kunnen aanzetten.

Maar zoals zo vaak wordt een gezonde discussie (want dat is het!) of er wél of geen verschil zou kunnen zijn igv het upgraden/veranderen van een interlink (of andere kabels) door diegene die eerst nog zo enthousiast was begonnen met erover te verhalen abrupt beëindigt....

Alsof er alleen maar reacties gewenst zijn in de trant van : "goh, wat fijn dat het zo goed uitpakt, geniet ervan" of "mooie upgrade joh!"

Niemand zegt hier dat er geen verschil in klank zou kunnen zijn, veel meer worden de omstandigheden waaronder eea is vastgesteld besproken/geanalyseerd.

Jammer, we waren net lekker op weg :)

Xander32

De discussie is prima en ik ben stiekum ook wel ietwat nieuwsgierig geworden naar het Db. verhaal; ik bezit nog een Db. meter (uit mijn ht-fase) waarmee ik e.e.a. eens ga uitproberen. Maar dat zal in 'stilte' geschiedden.

En ja, jullie mogen dan nu weer het vertier elders gaan zoeken  :hehe:.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 22:10:15
De discussie is prima en ik ben stiekum ook wel ietwat nieuwsgierig geworden naar het Db. verhaal; ik bezit nog een Db. meter (uit mijn ht-fase) waarmee ik e.e.a. eens ga uitproberen. Maar dat zal in 'stilte' geschiedden.

En ja, jullie mogen dan nu weer het vertier elders gaan zoeken  :hehe:.

Een eerlijk antwoord, :thumbs-up: waarbij jammer van het besluit het in stilte te onderzoeken. :nopompom:

Denk gewoon dat best veel mensen hier het fijne van willen weten :)

Dirk

dat krijg je met een losse dB-meter niet gelijk getrokken.
veel simpeler is het om ff wat pink noise (genoeg files online te vinden als je het niet al ergens op een test-cd hebt) af te spelen en daarmee je levels gelijk te trekken.
dat gelijk trekken kan je 't makkelijkst doen dmv het meten met een multimeter op je uitgangen van de preamp, of gewoon op de luidsprekerklemmen.
MM ff op wisselspanning zetten en zo kijken of je 2x dezelfde spanning meet.

als beide spanningen echt gelijk zijn (bij gebruik van kabel A en B), dan ben je 100% zeker van een gelijk geluidsniveau en zullen de eventueel gehoorde verschillen iig met zekerheid niet aan verschillende geluidssterktes te wijten zijn. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Thanks voor de uitgebreide 'how to'  :thumbs-up:, maar dat is mij veels teveel gedoe.

Die tijd ga ik liever besteden aan het genieten van muziek. En ik ben er redelijk van overtuigd dat ik dat kan, zonder de 100% zekerheid te hebben in welke mate de Cross daaraan bij draagt ::).


Citaat van: Dynky op maart 14, 2016, 22:17:56
dat krijg je met een losse dB-meter niet gelijk getrokken.
veel simpeler is het om ff wat pink noise (genoeg files online te vinden als je het niet al ergens op een test-cd hebt) af te spelen en daarmee je levels gelijk te trekken.
dat gelijk trekken kan je 't makkelijkst doen dmv het meten met een multimeter op je uitgangen van de preamp, of gewoon op de luidsprekerklemmen.
MM ff op wisselspanning zetten en zo kijken of je 2x dezelfde spanning meet.

als beide spanningen echt gelijk zijn (bij gebruik van kabel A en B), dan ben je 100% zeker van een gelijk geluidsniveau en zullen de eventueel gehoorde verschillen iig met zekerheid niet aan verschillende geluidssterktes te wijten zijn. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 22:25:57
...En ik ben er redelijk van overtuigd dat ik dat kan, zonder enige zekerheid te hebben in welke mate de Cross daaraan bij draagt ::).
heb je ff gecorrigeerd  :D
geniet ze  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Vannacht heerlijk geslapen en over hele andere dingen gedroomd dan de Cross, waar ik jullie overigens verder niet mee zal lastig vallen  ::). Dat genieten in onzekerheid gaat dan ook zeker helemaal goed komen.

Citaat van: Dynky op maart 14, 2016, 22:45:50
heb je ff gecorrigeerd  :D
geniet ze  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 21:23:37
... ik denk dat ik maar gewoon simpel blijf genieten van de muziek, heb niemand iets te bewijzen  8).

Dat staat buiten de discussie, en 100% waar :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2016, 06:24:17
Vannacht heerlijk geslapen en over hele andere dingen gedroomd dan de Cross, waar ik jullie overigens verder niet mee zal lastig vallen  ::). Dat genieten in onzekerheid gaat dan ook zeker helemaal goed komen.
Maar in die droom zat vast ook een kabeltje! :tongue2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 22:25:57
Thanks voor de uitgebreide 'how to'  :thumbs-up:, maar dat is mij veels teveel gedoe.

Die tijd ga ik liever besteden aan het genieten van muziek. En ik ben er redelijk van overtuigd dat ik dat kan, zonder de 100% zekerheid te hebben in welke mate de Cross daaraan bij draagt ::).

En gelijk heb je.

Je kan wel aan iemand vragen of hij bv een netsnoer/interlink wilt veranderen in je set..zonder dat jij het weet. Kost je je niets en wie weet levert het wat op.

Overigens heb ik ook geen 100% zekerheid over wat mijn kabels doen in mijn set.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Aan het eind ervan, die zat vast aan m'n wekker  ;).

Citaat van: Bas Akkerman op maart 15, 2016, 07:53:00
Maar in die droom zat vast ook een kabeltje! :tongue2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4089
Straks een stapeltje "nieuwe" cd's rippen, waarna die als restafval naar zolder kunnen. Voorts genieten van die nieuwe muziek 🎶.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4090
Citaat van: Xander32 op maart 18, 2016, 13:15:32
Straks een stapeltje "nieuwe" cd's rippen, waarna die als restafval naar zolder kunnen. Voorts genieten van die nieuwe muziek 🎶.

Een cd restafval noemen zegt veel over de huidige status van de glimmende schijfjes :D

Dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die 3 a 4k voor een nieuwe cd speler uitgeven :wacko:

tompj

Citaat van: twani op maart 18, 2016, 13:58:47
Een cd restafval noemen zegt veel over de huidige status van de glimmende schijfjes :D

Dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die 3 a 4k voor een nieuwe cd speler uitgeven :wacko:
Het gaat niet goed met de CD-speler verkoop inderdaad. Toch draai ik ze liever dan dat ik ze eerst rip. Beetje raar eigenlijk, maar ik heb nog steeds wel iets met een fysiek product....(ik word oud).

Voor platen geldt dat nog eens te meer. Super onhandig. Maar alleen het kleine ritueel dat aan het luisteren vooraf gaat geeft al een soort rust. Als ze morgen mijn CD speler jatten dan kom ik daar wel overheen, maar mijn platenspeler is toch wel heilig aan het worden. Daar draai ik ook nogal eens het 'restafval' van anderen op.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Kingpin

Ik doe er niets meer mee. Die wie ik had heb ik geript naar flac en in vuilniszakken gestopt. Meeste weggegeven en heb geloof ik nog 1 vuilniszak over.
Nieuwe muziek zoek ik via hdtracks of koop ik 2ehands die ik weer converteer naar flac. De zoektocht maakt het ook wel weer leuk, daarna gaan ze weer in de verkoop.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

lynch1979

Dan behoor ik tot een van de uitzonderingen, koop er gemiddeld 10 per maand (Xander  ;))

Heb pas nog een CEC TL2X loopwerk aangeschaft en het speelt heerlijk, ik zou mijn collectie (ruim 2000 stuks) ook niet kunnen verkopen omdat er teveel herinneringen aanzitten.


Xander32

#4094
Lang heb ik ook getwijfeld hoor en dat ik ze niet weg doe maar verplaats naar het zolder zegt ook wat. Maar voorts ben ik helemaal om betreft streamen, internetradio en Spotify.

Enne, morgen komt er als het goed is, iemand met interesse voor de SA15s2 LE.


Citaat van: lynch1979 op maart 18, 2016, 14:35:57
Dan behoor ik tot een van de uitzonderingen, koop er gemiddeld 10 per maand (Xander  ;))

Heb pas nog een CEC TL2X loopwerk aangeschaft en het speelt heerlijk, ik zou mijn collectie (ruim 2000 stuks) ook niet kunnen verkopen omdat er teveel herinneringen aanzitten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 :nowink:

Bijna al mijn cd's zijn nog in mint staat. Zeker die welke ik zelf nieuw heb gekocht. De afgelopen jaren koop ik ook met regelmaat gebruikt; de staat daarvan is divers.

Citaat van: twani op maart 18, 2016, 13:58:47
Een cd restafval noemen zegt veel over de huidige status van de glimmende schijfjes :D

Dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die 3 a 4k voor een nieuwe cd speler uitgeven :wacko:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Citaat van: Xander32 op maart 18, 2016, 15:14:33
Lang heb ik ook getwijfeld hoor en dat ik ze niet weg doe maar verplaats naar het zolder zegt ook wat. Maar voorts ben ik helemaal om betreft streamen, internetradio en Spotify.

Enne, morgen komt er als het goed is, iemand met interesse voor de SA15s2 LE.

Dat zegt zeker wat, want het is wat mij betreft gewoon zonde om ze weg te doen.

Streamen wordt ik onrustig van, kan ook aan mij liggen, komt mede door de mogelijkheden die je hebt qua muziekkeuze.....er ontstaat bij mij dan al heel gauw het zapp effect.

Succes morgen en hopelijk kan je hem verkopen.

Xander32

Het streamen maakt dat ik minder vaak als voorheen een geheel album afluister; steevast leg ik een speellijst aan. Heerlijk muziek luisteren en onderwijl wat door mijn collectie bladeren en van daaruit steeds de lijst aanvullen. In plaats van een nummer skippen (cdp) omdat deze van mindere kwaliteit is, laat ik ze nu gewoon achterwege. Wat mij betreft ideaal.


Citaat van: lynch1979 op maart 18, 2016, 15:26:17
Dat zegt zeker wat, want het is wat mij betreft gewoon zonde om ze weg te doen.

Streamen wordt ik onrustig van, kan ook aan mij liggen, komt mede door de mogelijkheden die je hebt qua muziekkeuze.....er ontstaat bij mij dan al heel gauw het zapp effect.

Succes morgen en hopelijk kan je hem verkopen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op maart 18, 2016, 15:38:49
Het streamen maakt dat ik minder vaak als voorheen een geheel album afluister; steevast leg ik een speellijst aan. Heerlijk muziek luisteren en onderwijl wat door mijn collectie bladeren en van daaruit steeds de lijst aanvullen. In plaats van een nummer skippen (cdp) omdat deze van mindere kwaliteit is, laat ik ze nu gewoon achterwege. Wat mij betreft ideaal.
Zeker een groot voordeel. Aan de andere kant merk im dat sommige nummers een beetje moeten 'indalen'. Met streaming komen die niet aan bod, luister ik een plaat komen ze wel langs en blijken soms later de echte pareltjes te zijn.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Ook een gestreamd album luister ik gewoon helemaal af.

Of de muziek nu via een stream of een cd uit de luidsprekers komt maakt verder toch niet uit?

Is zelfde muziek toch?