Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

#4050
Citaat van: frank2 op maart 13, 2016, 08:53:37
Ik verbaas mij daar niet meer over, er zijn mensen die blijven zeggen dat er geen verschillen zijn laat ze, wel ben ik langzamerhand tot de conclusie gekomen dat stroomkabels en stekkers de grootste verschillen laten horen  interlinks zijn in verhouding dan iets minder groot.

Maar het is daarnaast ook nog de combinatie van de gehele set. Als voorbeeld gebruik ik een belden ethernet kabel ipv de draka heb ik een geheel andere sound. Daar zouden andere stroomkabels bij moeten in mijn set, bij de draka die wat voller klinkt past de mono kristal kabels erg goed en naar nu blijkt zijn rodium connectoren beter dan de iego gold. Veel proberen en luisteren, en het geluk hebben dat ik een dealer in de buurt heb waar ik alles even kan lenen om uit te proberen.

Daar gaan we weer, het alom bekende netsnoeren gezwets....

Ja hoor Frank, een ander merk UTP kabel geeft een hele andere sound  :crazy:

Vroeger teveel sprookjes gelezen zeker...

chansig

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 18:38:53
.... m.b.t. de door mij ervaren verschillen, doen die Db's er niet toe.


Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 08:15:29
Hoe bijzonder is het dan dat er mensen zijn die zelf geen verschillen horen en beweren dat die er ook niet zijn ... Ik kan hier met een druk op de knop van de ab schakelen tussen de Cardas (xlr) en de Kimber (rca) en de verschillen zijn echt aanzienlijk, direct waar te nemen.
Daar heeft men geen 'gouden oortjes' voor nodig  :nowink:.

Dan is dit een bijzondere waarneming cq. uitspraak over anderen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Omdat?

Citaat van: chansig op maart 13, 2016, 18:58:30
Dan is dit een bijzondere waarneming cq. uitspraak over anderen.

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Omdat ik het bijzonder vind dat je een verschil van een paar dB er niet toe vind doen...maar het wel apart vind dat mensen geen verschillen ervaren tussen netsnoeren.

De combi tussen beiden is bijzonder.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

In het licht van de door mijn ervaren specifieke verschillen, doen Db's minder ter zake.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 19:53:03
In het licht van de door mijn ervaren specifieke verschillen, doen Db's minder ter zake.

+1  Meer DB,s is puur alleen meer geluidsdruk, en veranderd dus niets aan de klankmatige verschillen die jij hebt waargenomen met de andere interlink.  Gewoon lekker jouw eigen waarnemingen blijven volgen en daar een beeldvorming van maken, is helemaal niets mis mee  ;)

Overigens is het verschil in uitgangsspanning tussen een single ended (RCA) en een balanced (XLR) connection aanzienlijk (verdubbeling, mits het geen ''pseudo'' XLR betreft...) en dat hoor je dus zeker wel aan verschil in geluidsdruk. Als het goed is moet je dit ook aan je volumestand kunnen zien.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Ik blijf immer mijn eigen koers varen, maak je daar maar geen zorgen over hoor  :). Heb echter wel ff getwijfeld of ik mijn ervaren betreft de Cross zou delen, wetende dat de geijkte medeforumleden er weer dankbaar boven op zullen duiken, waarvan akte  8).

Betreft geluidsdruk; daar is idd. een verschil in het voordeel van de xlr/Cross. Maar juist de rust welke die kabel brengt, maakt dat ik nu op een hoger volume, stressvrij luister.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2016, 21:15:22
+1  Meer DB,s is puur alleen meer geluidsdruk, en veranderd dus niets aan de klankmatige verschillen die jij hebt waargenomen met de andere interlink.  Gewoon lekker jouw eigen waarnemingen blijven volgen en daar een beeldvorming van maken, is helemaal niets mis mee  ;)

Overigens is het verschil in uitgangsspanning tussen een single ended (RCA) en een balanced (XLR) connection aanzienlijk (verdubbeling, mits het geen ''pseudo'' XLR betreft...) en dat hoor je dus zeker wel aan verschil in geluidsdruk. Als het goed is moet je dit ook aan je volumestand kunnen zien.

Inderdaad niets mis met eigen ervaringen. Wat ik wel keer op keer bijzonder blijf vinden is dat de eigen waarneming kracht bijgezet moet worden door te stellen dat het raar is dat een ander het niet hoort.

Wees blij dat je het hoort...maar dat je het hoort zegt weinig over het daadwerkelijk zo is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op maart 13, 2016, 22:12:04
Inderdaad niets mis met eigen ervaringen. Wat ik wel keer op keer bijzonder blijf vinden is dat de eigen waarneming kracht bijgezet moet worden door te stellen dat het raar is dat een ander het niet hoort.

Wees blij dat je het hoort...maar dat je het hoort zegt weinig over het daadwerkelijk zo is.

Gr Hans

Já, en die slachtofferrol is ook nergens voor nodig.

Dan weer roepen dat je niets meer over kabelverschillen durft te posten omdat er wellicht een kritische kanttekening gemaakt zou kunnen worden.


Xander32

Wat fijn Hans en Twani dat jullie elkander zo goed begrijpen en elkander steevast weten te vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wellicht zijn diegenen die het niet horen wel meer gezegend?

Citaat van: chansig op maart 13, 2016, 22:12:04
Inderdaad niets mis met eigen ervaringen. Wat ik wel keer op keer bijzonder blijf vinden is dat de eigen waarneming kracht bijgezet moet worden door te stellen dat het raar is dat een ander het niet hoort.

Wees blij dat je het hoort...maar dat je het hoort zegt weinig over het daadwerkelijk zo is.

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 06:20:50
Wat fijn Hans en Twani dat jullie elkander zo goed begrijpen en elkander steevast weten te vinden.

Hans en ik hebben ook zo onze eigen conflicten :D

chansig

#4062
Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 06:20:50
Wat fijn Hans en Twani dat jullie elkander zo goed begrijpen en elkander steevast weten te vinden.

Op sommige punten wel...andere niet. Maar wat fijn dat Frank2, Yamaha jou wisten te vinden. Zo vind iedereen wel iemand en ook nog eens ergens van.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 06:21:54
Wellicht zijn diegenen die het niet horen wel meer gezegend?

Of diegene die het wel horen ? Geen idee...verder ook niet boeiend. Het feit dat jij het hoort wordt in ieder geval niet sterker als je aangeeft dat je niet snapt dat ik niet hoor.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Een paar dB meer of minder uit zich niet in alleen maar wat meer of minder geluidsdruk.

Ik durf nog wel verder te gaan, ieder verschil tussen apparaatjes is te herleiden naar een paar dBelltjes verschil.

twani

Citaat van: Baardmannetje op maart 14, 2016, 09:09:16
Een paar dB meer of minder uit zich niet in alleen maar wat meer of minder geluidsdruk.

Ik durf nog wel verder te gaan, ieder verschil tussen apparaatjes is te herleiden naar een paar dBelltjes verschil.

Wauw, dat maakt nieuwsgierig :popcorn:

op eigen verzoek verwijderd.


Kingpin

Citaat van: Baardmannetje op maart 14, 2016, 09:09:16
Een paar dB meer of minder uit zich niet in alleen maar wat meer of minder geluidsdruk.

Ik durf nog wel verder te gaan, ieder verschil tussen apparaatjes is te herleiden naar een paar dBelltjes verschil.
precies ... ^^
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

En nog zie ik niet het verband met het gegeven dat ik nu tot op een veel hoger geluidsniveau, stressvrij van de muziek kan genieten  :nowink:. Dat komt m.i. voort uit een ietwat gewijzigde tonaliteit, waaraan de Cross debet is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Wat op een hoger geluidsniveau speelt, klinkt vaak beter dan iets dat zachter speelt. In die zin kan je dus met alleen een verschil in geluidsniveau al een andere referentie krijgen en het idee hebben dat het luider spelende beter speelt. Dat staat los van het stressvrij spelen wanneer het geluidsniveau hoger is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

#4070
Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 18:38:53
Zeker niet, horenden of niet-horenden, uit beide kampen komen vaak dezelfde geluiden voorbij  :).


Een paar Db. is niet verwaarloosbaar, alhoewel ik die term wel zelf heb ingezet, maar anders bedoelt: m.b.t. de door mij ervaren verschillen, doen die Db's er niet toe.
die doen er juist wél toe, luider ervaart men ALTIJD als "beter"
JBL PRX Power!

Xander32

#4071
Hoe kan het dan dat ik een gelijk resultaat (geluidsniveau en stressvrij luisteren) niet met één van mijn andere ic's behaal? Dan haak ik veel eerder af omdat het geluid te schreeuwerig gaat worden ...

Als enkel het Db. verhaal speelde, zou ik met willekeurig welke ic dan ook, een gelijk resultaat moeten kunnen behalen. Zou het resultaat met de Cross, reproduceerbaar moeten zijn met mijn andere ic's. Slechts een kwestie van een beetje spelen met de potmeter ... Als je het meer objectief zou willen doen i.c.m. een Db. meter.


Citaat van: Bas Akkerman op maart 14, 2016, 20:32:19
Wat op een hoger geluidsniveau speelt, klinkt vaak beter dan iets dat zachter speelt. In die zin kan je dus met alleen een verschil in geluidsniveau al een andere referentie krijgen en het idee hebben dat het luider spelende beter speelt. Dat staat los van het stressvrij spelen wanneer het geluidsniveau hoger is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2016, 20:43:24
Als enkel het Db. verhaal speelde, zou ik met willekeurig welke ic dan ook, een gelijk resultaat moeten kunnen behalen. Zou het resultaat met de Cross, reproduceerbaar moeten zijn met mijn andere ic's. Slechts een kwestie van een beetje spelen met de potmeter ... Als je het meer objectief zou willen doen i.c.m. een Db. meter.

Of als je een vriendin/vrouw/vriend of wat dan ook heb...laat die stiekem een kabel verwisselen. Jij weet van niets en dan....

Maar waarom zou je het objectief willen hebben ? Lekker genieten toch ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Ik heb niet gezegd dat ik denk dat er geen verschillen tussen interconnects zijn, maar dat met een verschil in geluidsniveau an sich ook een ander oordeel kan worden gegeven. Om die invloed uit te sluiten, zou je inderdaad op dezelfde geluidsniveau's moeten luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#4074
Citaat van: Bas Akkerman op maart 14, 2016, 20:59:35
Ik heb niet gezegd dat ik denk dat er geen verschillen tussen interconnects zijn, maar dat met een verschil in geluidsniveau an sich ook een ander oordeel kan worden gegeven. Om die invloed uit te sluiten, zou je inderdaad op dezelfde geluidsniveau's moeten luisteren.

Ieder serieus luisterverslag/vergelijk begint met een dB meter.

Dat het waargenomen resultaat hier ondanks een paar "verdwaalde dB's" méér of mínder voor waar wordt aangenomen is op z'n zachtst gezegd frappant.

Fijn dat je het lekkerder vindt luisteren hoor, je nieuwe dure kabel...maar je waarneming is gebaseerd op valse ijkpunten, zoveel is duidelijk.