Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Gaaf Robert, het schijnt een super vette show te zijn  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
mainly British stuff

Marino

Alvast veel plezier met waarschijnlijk een zeer dikke show, zelf was ik helaas te laat voor kaarten..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Sailor Jan

Heel veel plezier! De show zal zeker geweldig zijn!

Moet maar eens weer luisteren! Laatste keer was waarschijnlijk in 2006: Starlight.
Wees lief voor jezelf

Xander32

Dank mannen; we hebben er zin in. Vandaag een collega gesproken die gisteren is geweest; geweldige show, top geluid.



2006 😯, schaam je!

Citaat van: Sailor Jan op maart  7, 2016, 22:06:48
Heel veel plezier! De show zal zeker geweldig zijn!

Moet maar eens weer luisteren! Laatste keer was waarschijnlijk in 2006: Starlight.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

WOW  :worship:

Muzikaal gezien super strak en meeslepend, de show een hightech spektakel en het geluid in de ZiggoDome heel harmonieus, gelaagd. Wat een concert  :headbanging:.


Citaat van: Xander32 op maart  8, 2016, 19:01:08
Dank mannen; we hebben er zin in. Vandaag een collega gesproken die gisteren is geweest; geweldige show, top geluid.



2006 😯, schaam je!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hare maje moest onverwachts met een volleybal toernooi meespelen; nu wederom een avondje muziek genieten :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

#4031
Citaat van: Xander32 op maart 12, 2016, 17:41:50
Hare maje moest onverwachts met een volleybal toernooi meespelen; nu wederom een avondje muziek genieten :clapping:.

Ben jij Wim Lex?   ;)

Excuus, ik bedoel natuurlijk U.

Xander32

Hetgeen mij nu direct weer opvalt; de rust in het geluid, de balans, welke de Cross met xlr heeft gebracht in de set. In hoeverre dat het karakter van de Cross enerzijds is en anderzijds de gebalanceerde aansluiting is mij niet duidelijk  ::).

Maar het resultaat is dat ik nu ook op een veel hoger volume geheel stressvrij kan luisteren en dat evengoed met een mee-tikkend voetje, mijn signaal aangaande een stukje beleving.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

...  :nowink: slechts een nederige dienaar ;D.

Citaat van: lynch1979 op maart 12, 2016, 17:48:08
Ben jij Wim Lex?   ;)

Excuus, ik bedoel natuurlijk U.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979


Xander32

Zoals ookal eerder aangegeven is er ook inzake de tonaliteit winst geboekt met de komst van de Cross ic. Zelfs in dien mate dat het verschuiven met de ls. wellicht ook nog weer wat winst gaat brengen.


Citaat van: Xander32 op maart 12, 2016, 17:54:14
Hetgeen mij nu direct weer opvalt; de rust in het geluid, de balans, welke de Cross met xlr heeft gebracht in de set. In hoeverre dat het karakter van de Cross enerzijds is en anderzijds de gebalanceerde aansluiting is mij niet duidelijk  ::).

Maar het resultaat is dat ik nu ook op een veel hoger volume geheel stressvrij kan luisteren en dat evengoed met een mee-tikkend voetje, mijn signaal aangaande een stukje beleving.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Hoe bijzonder is het dan dat er mensen zijn die zelf geen verschillen horen en beweren dat die er ook niet zijn ... Ik kan hier met een druk op de knop van de ab schakelen tussen de Cardas (xlr) en de Kimber (rca) en de verschillen zijn echt aanzienlijk, direct waar te nemen.
Daar heeft men geen 'gouden oortjes' voor nodig  :nowink:.

Citaat van: Rob46 op maart 12, 2016, 23:00:36
Herkenbaar..... ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Heeft de XLR ook niet wat meer gain output?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Ja klopt, maar dat is te verwaarlozen, daarmee zijn de door mij ervaren verschillen zeker niet te verklaren.

Citaat van: Maro op maart 13, 2016, 08:19:29
Heeft de XLR ook niet wat meer gain output?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#4040
Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 08:15:29
Hoe bijzonder is het dan dat er mensen zijn die zelf geen verschillen horen en beweren dat die er ook niet zijn ... Ik kan hier met een druk op de knop van de ab schakelen tussen de Cardas (xlr) en de Kimber (rca) en de verschillen zijn echt aanzienlijk, direct waar te nemen.
Daar heeft men geen 'gouden oortjes' voor nodig  :nowink:.

Ik verbaas mij daar niet meer over, er zijn mensen die blijven zeggen dat er geen verschillen zijn laat ze, wel ben ik langzamerhand tot de conclusie gekomen dat stroomkabels en stekkers de grootste verschillen laten horen  interlinks zijn in verhouding dan iets minder groot.

Maar het is daarnaast ook nog de combinatie van de gehele set. Als voorbeeld gebruik ik een belden ethernet kabel ipv de draka heb ik een geheel andere sound. Daar zouden andere stroomkabels bij moeten in mijn set, bij de draka die wat voller klinkt past de mono kristal kabels erg goed en naar nu blijkt zijn rodium connectoren beter dan de iego gold. Veel proberen en luisteren, en het geluk hebben dat ik een dealer in de buurt heb waar ik alles even kan lenen om uit te proberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

rovinggecko

Rca vs xlr, zou het verschil toch toeschrijven daaraan in eerste instantie, niet aan de kabel. Maar ja, om dat hard te maken moet je dezelfde kabel ook in rca hebben en dan nog zullen de connectoren anders zijn.
We zullen het nooit echt zeker weten gok ik, maar zolang het beter klinkt.... :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Eens  :).

Citaat van: rovinggecko op maart 13, 2016, 09:02:13
Rca vs xlr, zou het verschil toch toeschrijven daaraan in eerste instantie, niet aan de kabel. Maar ja, om dat hard te maken moet je dezelfde kabel ook in rca hebben en dan nog zullen de connectoren anders zijn.
We zullen het nooit echt zeker weten gok ik, maar zolang het beter klinkt.... :)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Betreft netsnoeren heb ik echt aanzienlijke verschillen ervaren (bv. Kemp Reference Sota versus Oranje wokkelkabel), echter het verschil de Cross ic brengt is van een gelijke orde. Eenzelfde ervaring heb ik tot op heden enkel met de Slinky Links ic welke al geruime tijd verdwenen is uit mijn set, maar die ik zeker niet weg doe. Evenals de Kimber ic.


Citaat van: frank2 op maart 13, 2016, 08:53:37
Ik verbaas mij daar niet meer over, er zijn mensen die blijven zeggen dat er geen verschillen zijn laat ze, wel ben ik langzamerhand tot de conclusie gekomen dat stroomkabels en stekkers de grootste verschillen laten horen  interlinks zijn in verhouding dan iets minder groot.

Maar het is daarnaast ook nog de combinatie van de gehele set. Als voorbeeld gebruik ik een belden ethernet kabel ipv de draka heb ik een geheel andere sound. Daar zouden andere stroomkabels bij moeten in mijn set, bij de draka die wat voller klinkt past de mono kristal kabels erg goed en naar nu blijkt zijn rodium connectoren beter dan de iego gold. Veel proberen en luisteren, en het geluk hebben dat ik een dealer in de buurt heb waar ik alles even kan lenen om uit te proberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4044
Citaat van: rovinggecko op maart 13, 2016, 09:02:13
Rca vs xlr, zou het verschil toch toeschrijven daaraan in eerste instantie, niet aan de kabel. Maar ja, om dat hard te maken moet je dezelfde kabel ook in rca hebben en dan nog zullen de connectoren anders zijn.
We zullen het nooit echt zeker weten gok ik, maar zolang het beter klinkt.... :)

Nou inderdaad "Rov"  ;)

Zo heeft nog nooit iemand mij kunnen uitleggen waarom het zo belangrijk is het signaal via knijterdure "zogenaamd hoogwaardige" kabels te transporteren, dit terwijl het signaal vanaf "Amp RCA ín" (vlak vóór het moment dus eigenlijk dat er écht iets mee gaat gebeuren) daarna in de versterker verder z'n weg moet vinden via onbeduidende koperdraadjes, of erger nog, dunne reepjes (als je geluk hebt) verzilverde minuscule geleiderbaantjes van een veelal goedkope Chinese printplaat.

Het zal mijn gebrek aan "high end perceptie" zijn. :D


Xander32

... zelfs de binnenzijde van de Tannies schijnt ook van die fietsdraadjes te herbergen ::). Maar waarom jij verschillen in deze niet waarneemt, dat kan je enkel zelf beantwoorden. Maar klaarblijkelijk is dat iets waar je wel tevree mee bent, aangezien je het daar waar het kan etaleert ;).


Citaat van: twani op maart 13, 2016, 11:27:54
Nou inderdaad "Rov"  ;)

Zo heeft nog nooit iemand mij kunnen uitleggen waarom het zo belangrijk is het signaal via knijterdure "zogenaamd hoogwaardige" kabels te transporteren, dit terwijl het signaal vanaf "Amp RCA ín" (vlak vóór het moment dus eigenlijk dat er écht iets mee gaat gebeuren) daarna in de versterker verder z'n weg moet vinden via onbeduidende koperdraadjes, of erger nog, dunne reepjes (als je geluk hebt) verzilverde minuscule geleiderbaantjes van een veelal goedkope Chinese printplaat.

Het zal mijn gebrek aan "high end perceptie" zijn. :D


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2016, 12:16:54
... zelfs de binnenzijde van de Tannies schijnt ook van die fietsdraadjes te herbergen ::). Maar waarom jij verschillen in deze niet waarneemt, dat kan je enkel zelf beantwoorden. Maar klaarblijkelijk is dat iets waar je wel tevree mee bent, aangezien je het daar waar het kan etaleert ;).

Daarin verschil ik dan compleet niet van de mensen die de kabelverschillen wél duidelijk waarnemen.

Tóch Xander?


chansig

Citaat van: Maro op maart 13, 2016, 08:19:29
Heeft de XLR ook niet wat meer gain output?

Een paar dB toch ? Maar dat is inderdaad verwaarloosbaar... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op maart 13, 2016, 13:44:45
Een paar dB toch ? Maar dat is inderdaad verwaarloosbaar... :D

Gr Hans

:D

Xander32

Zeker niet, horenden of niet-horenden, uit beide kampen komen vaak dezelfde geluiden voorbij  :).

Citaat van: twani op maart 13, 2016, 12:47:09
Daarin verschil ik dan compleet niet van de mensen die de kabelverschillen wél duidelijk waarnemen.

Tóch Xander?


Een paar Db. is niet verwaarloosbaar, alhoewel ik die term wel zelf heb ingezet, maar anders bedoelt: m.b.t. de door mij ervaren verschillen, doen die Db's er niet toe.

Citaat van: chansig op maart 13, 2016, 13:44:45
Een paar dB toch ? Maar dat is inderdaad verwaarloosbaar... :D

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT