Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... ik ben voornamelijk benieuwd of er überhaupt een verschil te horen zal zijn ::).

En dan is het vervolgens nog maar de vraag wat daaraan ten grondslag ligt; daar waar de NA11 z'n signaal via een draadje krijgt, hangt de SBT draadloos in het netwerk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Niets spannends maar wel voornaam; een 1 op 1 kopie maken van al mijn muziek in flac naar een andere ext. schijf (back-up).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Net begonnen met rippen of al bijna klaar?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Uhm, het rippen van mijn verzameling is al bijna twee jaar 'klaar'  ;).
Maar mijn back-up moest ik hoog nodig weer updaten, daar zijn het afgelopen jaar toch weer de nodige titels toegevoegd.

Citaat van: cz79 op februari 19, 2016, 20:32:09
Net begonnen met rippen of al bijna klaar?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Toen ik de kabel bij je aan het leggen was was je nog niet klaar toch? Dat is toch geen twee jaar geleden?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Klopt deels; ik had toen net een 300 cd's overgenomen van Huubf welke ik aan het rippen was :).

Citaat van: cz79 op februari 19, 2016, 21:04:56
Toen ik de kabel bij je aan het leggen was was je nog niet klaar toch? Dat is toch geen twee jaar geleden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... heb er nu een gebalanceerde Cardas Cross tussen hangen, m'n eerste indrukken zijn verrassend goed; de kabel brengt een andere tonaliteit met zich mee dan de Kimber KS1010. Die laatste is ietwat meer open maar ook beduidend feller in het hoog, wat meer terughoudend aangaande het midden en zet heel iets het laagste octaaf wat aan. De Cardas daarentegen geeft een romiger hoog, welke zo tijdens mijn eerste indruk niet ten koste gaat van de detaillering, over de gehele linie meer bass en een heerlijk vol en kleurrijk midden.

Bovenstaande indrukken zullen meer aangeven over de karakterverschillen tussen beide kabels, dan de verschillen inzake diens aansluitingen (rca versus xlr).




Citaat van: Xander32 op januari 20, 2016, 06:43:53
Dank voor de reply inzake de xrl ... als het zo uitkomt zal ik het eens uitproberen, want de reacties/ervaringen zijn niet unaniem. Maar prioriteit heeft 't niet :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Lekker bezig!  :)

Wanneer ga je de SBT met de nieuwe voeding serieus vergelijken met de NA11?

Ben benieuwd of de SBT de NA11 kan overstijgen of dat het verschil zo miniem is dat de gebruiksvriendelijkheid van SBT de voorkeur heeft.
Wees lief voor jezelf

Xander32

#4008
Volgend weekend ben ik twee dagen home alone; wellicht hèt moment voor zo'n vergelijk.

Op voorhand schat ik in dat het verschil betreft geluidskwaliteit miniem zal zijn. Betreft gebruikersvriendelijkheid is dat verschil duidelijk, ten faveure van de SBT. Maar daar zal niemand zich over verbazen.


Citaat van: Sailor Jan op februari 26, 2016, 17:28:39
Lekker bezig!  :)

Wanneer ga je de SBT met de nieuwe voeding serieus vergelijken met de NA11?

Ben benieuwd of de SBT de NA11 kan overstijgen of dat het verschil zo miniem is dat de gebruiksvriendelijkheid van SBT de voorkeur heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

Xander32

Na een ochtend heel diverse muziek te hebben beluisterd, staan mijn onderstaande ervaringen nog steeds overeind. Heerlijk muzikaal, vloeiend, kleurrijk.


Citaat van: Xander32 op februari 26, 2016, 15:07:21
... heb er nu een gebalanceerde Cardas Cross tussen hangen, m'n eerste indrukken zijn verrassend goed; de kabel brengt een andere tonaliteit met zich mee dan de Kimber KS1010. Die laatste is ietwat meer open maar ook beduidend feller in het hoog, wat meer terughoudend aangaande het midden en zet heel iets het laagste octaaf wat aan. De Cardas daarentegen geeft een romiger hoog, welke zo tijdens mijn eerste indruk niet ten koste gaat van de detaillering, over de gehele linie meer bass en een heerlijk vol en kleurrijk midden.

Bovenstaande indrukken zullen meer aangeven over de karakterverschillen tussen beide kabels, dan de verschillen inzake diens aansluitingen (rca versus xlr).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Wat betreft Cardas, heel herkenbaar. De Quadlink vond ik nog net wat homogener dan de Cross, maar zo kan je natuurlijk aan de gang blijven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Een inhoudelijk deskundige gaf ook het advies om voor de Quadlink te gaan, maar zo eigenwijs als ik ben ...  ;D.

Enne, zonder die te hebben gehoord kan ik het mij niet voorstellen dat die Quadlink het beter in mijn set gaat doen; wat een heerlijkheid die Cross ic in mijn keten  :clapping:. Door de wijzigingen in mijn set de afgelopen maanden, is deze op een hoger plan gaan spelen door m.n. een toegenomen resolutie en neutraliteit. Echter ging daarmee een stukje warmte en wat van het vloeiende verloren. Dat is nu weer helemaal terug met de Cross ic. De Kimber ic welke die heeft vervangen is dan toch echt meer Deutsch; zakelijker, afstandelijker.


Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2016, 09:22:54
Wat betreft Cardas, heel herkenbaar. De Quadlink vond ik nog net wat homogener dan de Cross, maar zo kan je natuurlijk aan de gang blijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Lekker eigenwijs blijven natuurlijk! ;D
Dat wat warme en vloeiende spreekt me ook erg aan, maar toch blijft het (dynamisch) spannend. Geniet ervan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... zo vaak wordt er ook geen net 6 maanden jonge Cardas Cross ic mèt xlr voor een strakke prijs aangeboden (de eerste eigenaar heeft deze in dat halve jaar fijn voor mij mogen inspelen). Eigenlijk was ik in de markt voor een Crosslink ic of een Quadlink ic, maar eerder genoemde kon ik niet weerstaan :).


Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2016, 10:01:12
Lekker eigenwijs blijven natuurlijk! ;D
Dat wat warme en vloeiende spreekt me ook erg aan, maar toch blijft het (dynamisch) spannend. Geniet ervan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Nu zie ik dat ik me vergis tussen de Crosslink en de Cross. De Cross ken ik niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dat vermoedde ik al. De Cross;

http://www.cardas.com/cross_ic.php


Citaat van: Bas Akkerman op februari 29, 2016, 07:51:42
Nu zie ik dat ik me vergis tussen de Crosslink en de Cross. De Cross ken ik niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een avondje muziek luisteren voor de boeg; home alone, de set staat al warm te draaien, een paar bokjes koud gezet, wie doet mij wat  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op maart  5, 2016, 15:14:42
Een avondje muziek luisteren voor de boeg; home alone, de set staat al warm te draaien, een paar bokjes koud gezet, wie doet mij wat  8).
....ik ben jaloers!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

#4019
Citaat van: Xander32 op maart  5, 2016, 15:14:42
Een avondje muziek luisteren voor de boeg; home alone, de set staat al warm te draaien, een paar bokjes koud gezet, wie doet mij wat  8).
....ik ben jaloers!

[edit] zo jaloers dat ik twee keer jaloers ben [edit]
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

 ;D

Jij zal vast ook wel's zo'n momentje voor jezelf hebben en zo niet, dan doe je iets niet goed joh.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op maart  5, 2016, 16:23:25
;D

Jij zal vast ook wel's zo'n momentje voor jezelf hebben en zo niet, dan doe je iets niet goed joh.
Gelukkig wel, alleen minder vaak dan ik zou willen met drie jonge kinderen....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Drie kids ... dan is de tijd voor jezelf idd. beperkt, maar daar gaan vast ook weer andere tijden komen. Maar met zo'n fraaie installatie als die van jou kan ik het mij goed voorstellen dat je daar wat meer tijd voir zou willen hebben.

Citaat van: tompj op maart  5, 2016, 17:03:58
Gelukkig wel, alleen minder vaak dan ik zou willen met drie jonge kinderen....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

#4023
Citaat van: Xander32 op maart  5, 2016, 17:12:37
Drie kids ... dan is de tijd voor jezelf idd. beperkt, maar daar gaan vast ook weer andere tijden komen. Maar met zo'n fraaie installatie als die van jou kan ik het mij goed voorstellen dat je daar wat meer tijd voir zou willen hebben.
Nu kan het nog 's avonds laat, omdat de jongste twee dan in bed liggen. Inderdaad heerlijke momenten dat je een hele avond hebt. Bij mij gaat dan een fijne rode wijn open en draai ik vrijwel uitsluitend platen.....heerlijk. Geniet ervan!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT