Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: frank2 op januari 28, 2016, 08:27:28
Uit ervaring ja je hoort op de kingpin voeding ook duidelijke verschillen tussen stroomkabels. Kwestie van uitproberen.

Dat was volgens mij niet de vraag van Hans, hij vraagt zich af of de kwaliteti van de stroomkabel nog invloed heeft op de inspeelTIJD.......
mainly British stuff

Leeuwarden

Je bedoeld hoe lang hij wennen moet... :angel:

Xander32

De kabel aan de voeding bedoel je?

Citaat van: Leeuwarden op januari 28, 2016, 12:46:03
Je bedoeld hoe lang hij wennen moet... :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de noeste arbeid van medeforumlid Kingpin  :thumbs-up:









Inmiddels aangesloten en aan het warmdraaien. Vanmiddag maar even tijd vrijmaken om te  luisteren hetgeen de voeding brengt t.o.v. de BOTWS.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3979
 :ohmy:


... kkkkoud uit de doos (lees; amper drie uurtjes aan de spanning) klinkt de SBT/Kingpin combi i.c.m. 'slechts' Spotify al hemels.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2016, 12:49:20
:ohmy:


... kkkkoud uit de doos (lees; amper drie uurtjes aan de spanning) klinkt de SBT/Kingpin combi i.c.m. 'slechts' Spotify al hemels.
Told you  ;D
Wacht maar eens een weekje af, en luister dan maar eens naar complexe muziek, gaat een wereld voor je open.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

De voeding zal nog wat meer body krijgen. Maar zijn erg fijne goede voedingen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

In relatief korte tijd heb ik de SBT voorzien van een fraaie dac in de vorm van de NA11 en sinds heden ook een stabiele, storingsarme voeding. Hetgeen ik al geruime tijd vermoedde wordt nu voor mij duidelijk bewezen; hetgeen het verschil maakt bij een streamer is diens dac en de voeding. De SBT welke zich als renderer al ruimschoots heeft bewezen, speelt nu i.c.m. de Kingpin voeding en over de dac van de NA11 zoals al aangegeven echt hemels.

Met bovenstaande ervaring/uitkomst zal de komende tijd juist de NA11 zich als renderer moeten gaan bewijzen, anders zal deze enkel nog ingezet worden als fraaie dac. Volgend weekend beide renderers i.c.m. flac maar eens met elkander de strijd aan laten gaan (dan zal de voeding wel ingespeeld zijn).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#3983
Wat vaak het verschil is tussen puur streamers is de klankkleur, de ene legt de nadruk op helderheid de ander op volle sound. De Moon en sbt klinken qua klankkleur gelijk aan elkaar, het verschil zit m in beter door gekend hoog en wat meer dynamiek.
De aries is een streamer die echt helder is en wat kaler klinkt dan sbt of Moon mind.

Maar de voeding is erg belangrijk, en juist daar wordt op beknibbeld door fabrikanten. Ik merk dat erg duidelijk bij de metrum quad, een goede voeding erop en hij is praktisch gelijk aan een octave. Gewoon absurd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

pameijer

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2016, 13:10:21
Met bovenstaande ervaring/uitkomst zal de komende tijd juist de NA11 zich als renderer moeten gaan bewijzen, anders zal deze enkel nog ingezet worden als fraaie dac.
Wel een dure dac dan. Blijft de NA11 dan wel bij je staan of was het leuk geprobeerd, fijn om gehad te hebben en een volgende koper veel plezier er mee?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Is dat zo?   :nowink:  ... daar verschillen wij duidelijk van mening; voor het geld dat ik er voor heb afgetikt, heb ik nog maar niet zo een dac weer welke betreft presteren, sounding en looks zo fraai aansluit bij mijn voorkeuren, aansluit bij de rest van mijn set. De NA11 als dac ervaar ik als een fraaie schakel in mijn keten.


Citaat van: pameijer op januari 29, 2016, 13:46:30
Wel een dure dac dan. Blijft de NA11 dan wel bij je staan of was het leuk geprobeerd, fijn om gehad te hebben en een volgende koper veel plezier er mee?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en er worden te snel conclusies getrokken; laat de SBT zich eerst maar eens 1 op 1 bewijzen tegen de NA11 met flac als content 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

#3987
Citaat van: Xander32 op januari 29, 2016, 13:10:21
hetgeen het verschil maakt bij een streamer is diens dac en de voeding.



Ook mijn ervaring! Met goede randapparatuur (externe dac en betere voeding) breng je de SBT tot ongekende hoogte!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Ik zie nu in jouw onderschrift dat ook jij naast het geweld van Accuphase versterking en Sonus Faber ls., een SBT in zet als renderer  :).


Citaat van: sultankat op januari 29, 2016, 14:59:12
Ook mijn ervaring! Met goede randapparatuur (externe dac en betere voeding) breng je de SBT tot ongekende hoogte!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren heel veel en heel diverse muziek gedraaid, heerlijk :). Daar was 't ook goed weer voor.

En tevens een aanvulling op mijn verzameling besteld; de nieuwe van Frank Boeijen, Suede en de Staat.

Betreffende albums zijn zo goed dat ik deze fysiek in huis wil hebben. Dat terwijl de benodigde speler in doos op zolder staat ::). Maar de cd's gaan omgezet worden naar Flac en als voer dienen voor één van beide renderers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zit nu net ff te luisteren naar een of andere Deutsche thema internetzender ('80's).
Niet toegekomen aan het meer serieuze werk, wellicht morgen  8).

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2016, 13:57:56
... en er worden te snel conclusies getrokken; laat de SBT zich eerst maar eens 1 op 1 bewijzen tegen de NA11 met flac als content 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gerommel in de marge (?); de optische kabel (ViaBlue) waarmee de SBT was verbonden met de NA11 vervangen door een spdif coax (Siltech).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Citaat van: Xander32 op februari 12, 2016, 16:55:24
Gerommel in de marge (?); de optische kabel (ViaBlue) waarmee de SBT was verbonden met de NA11 vervangen door een spdif coax (Siltech).

Ik heb wel eens gelezen dat coax digitaal beter resultaat geeft dan optisch...
Weet niet waarop dit gestoeld zou moeten zijn, maar toch... Het proberen waard
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op februari 12, 2016, 16:55:24
Gerommel in de marge (?); de optische kabel (ViaBlue) waarmee de SBT was verbonden met de NA11 vervangen door een spdif coax (Siltech).

En, de moeite waard of....?  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Het klinkt iig. meer open, wat luchtiger en wat minder donker dan met de ViaBlue optical. Maar ik heb heden enkel Spotify en internetradio als bronmateriaal gebruikt.

Citaat van: YamahaRXV op februari 12, 2016, 17:42:02
En, de moeite waard of....?  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3995
Gisteren avond weer eens fijn een avondje de tijd gehad om van muziek te genieten. Betreft de digi coax (spdif, Siltech HF-9 G3); t.o.v. optisch klinkt het ietwat meer open en er is een nog wat betere scheiding van de verschillende instrumenten en stemmen in het geluidsbeeld. Daarnaast klinkt de SBT wat minder donker, een signatuur welke de SBT van origine heeft. Maar dat was ook de verwachting met de Siltech welke als basis zilver (en goud) kent.

Ik ben nog steeds niet toegekomen aan een 1 op 1 vergelijk van de SBT en de NA11, maar ik denk dat beide elkander weinig ontlopen nu  ::) (de NA11 versus de SBT + Kingpin voeding en over de dac van eerst genoemde).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Lekker aan het genieten dus....happy met de stiltech. Wat voor stiltech is het?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Zet Siltech niet teveel aan in het hoog? Volgens mij heb ik wel eens wat getest, maar dat was alweer een tijd geleden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

#3998
Vooralsnog valt dat mee. Zoals aangegeven ervaar ik deze als een stap vooruit t.o.v. de optische aansluiting. En gaat mij e.e.a. toch tegenstaan; zulke kabels kosten de kop niet (MP) en zijn nog snel weer te ver- kopen. Iets waar je gemakkelijk eens wat mee kan experimenteren zonder financiële pijn 8).

Citaat van: Kingpin op februari 16, 2016, 23:33:26
Zet Siltech niet teveel aan in het hoog? Volgens mij heb ik wel eens wat getest, maar dat was alweer een tijd geleden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

#3999
Citaat van: Xander32 op februari 17, 2016, 06:27:58
Vooralsnog valt dat mee. Zoals aangegeven ervaar ik deze als een stap vooruit t.o.v. de optische aansluiting. En gaat mij e.e.a. toch tegenstaan; zulke kabels kosten de kop niet (MP) en zijn nog snel weer te ver- kopen. Iets waar je gemakkelijk eens wat mee kan experimenteren zonder financiële pijn 8).
Destijds uitgebreid kabels getest en qua prijs/kwaliteit kwam ik op de laatste Apogees uit, die voldoen nog steeds naar mijn smaak. Heb er trouwens aardig wat van liggen maar die gaan niet meer weg.


Citaat van: Xander32 op februari 16, 2016, 18:42:38
Ik ben nog steeds niet toegekomen aan een 1 op 1 vergelijk van de SBT en de NA11, maar ik denk dat beide elkander weinig ontlopen nu  ::) (de NA11 versus de SBT + Kingpin voeding en over de dac van eerst genoemde).
Denk dat de voeding die je er nu achter hebt meer lagen in de muziek bloot legt, zeker als de muziekstukken complexer worden is mijn ervaring. Let maar eens op het laag/sub laag.
Ben benieuwd als je gaat testen, let us know.
En inderdaad, vindt de rca uitgang ook beter dan de optische.

Mijn ervaring is dat op dit level en ver daarboven je niet meer over goed/slecht kunt praten, vindt het persoonlijk meer smaak gebonden. Bewijst wel weer waar een Touch toe in staat is (is ook technisch wel te verklaren). Je kan het nog beter laten klinken door de Touch zelf aan te passen (verwijderen van de optische uitgang etc, daar is op internet ook wel wat over te vinden).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack