Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Sopper

Heeft alleen zin als ze beide volledig gebalanceerd zijn opgebouwd en dat betwijfel ik.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Dank voor de reply inzake de xrl ... als het zo uitkomt zal ik het eens uitproberen, want de reacties/ervaringen zijn niet unaniem. Maar prioriteit heeft 't niet :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

#3902
 :) :) :)





Ripple (gemiddeld 345nV RMS, 0Hz-100kHz)


Ruisvloer (-133,38dB, 0Hz - 100kHz)


Kijk dat zijn waardes  :thumbs-up:
Gemeten aan uiteinde van je dc kabel met 50Ω belasting.

Moet alleen de dc-kabel nog afwerken (krimpkous), morgen even halen en dan zal ik 'm opsturen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

#3903
Hey Eric, je verrast mij  :thumbs-up:. Na jouw update (mail) verwachte ik nog een weekje geduld te mogen opbrengen. Top.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag richting het noorden, op visite bij een forumgenoot. Zin aan.

Ben benieuwd naar de fraaie Meridian, Usher, JL Audio installatie en veel voornamer; hij is steevast een super relaxte, gezellige gast(-heer).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: Xander32 op januari 23, 2016, 08:40:33
Vandaag richting het noorden, op visite bij een forumgenoot. Zin aan.

Ben benieuwd naar de fraaie Meridian, Usher, JL Audio installatie en veel voornamer; hij is steevast een super relaxte, gezellige gast(-heer).

Ook zin in Robert, heb vrouw en kinderen al de deur uit.  :-X  :D

Gaan het ook gewoon gezellig maken en veel muziekjes beluisteren. Ik geef je de iPad wel, Roon app open, en dan eens kijken hoe snel je in je eigen muziek smaak zit te graven.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3017.msg265230.html#msg265230


::)


Citaat van: Maro op januari 23, 2016, 08:59:27
Ook zin in Robert, heb vrouw en kinderen al de deur uit.  :-X  :D

Gaan het ook gewoon gezellig maken en veel muziekjes beluisteren. Ik geef je de iPad wel, Roon app open, en dan eens kijken hoe snel je in je eigen muziek smaak zit te graven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xander32

Linken naar een ander forum mag, mits dit ondersteunend voor het topic hier werkt. Linken om een discussie hier weg te trekken is niet toegestaan.


Niets aan de hand dus, prima toch ???


Citaat van: Christiaan S op januari 23, 2016, 22:23:07
Sla voor de grap de regels er even op na :angel:
Alvast bedankt!

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3913
Maar zo kan 't ook 8).

Quote:
... dat Wim een gezellige en relaxte gast(-heer) is, dat is onderwijl wel bekent. De tijd vloog, we hebben het over van alles en nog wat gehad en daar tussen door ook nog wat muziek beluisterd  :P.

M.u.v. de front speakers en de center, is de set geheel gewijzigd sinds mijn voorgaande bezoek.
De set klinkt mooi in balans, heerlijk harmonieus. Met het toenemen van het volume, klinkt het enkel luider, zonder dat er iets wijzigt, de set blijft mooi afgewogen spelen. Dat lijkt heel vanzelfsprekend, maar ik heb dit nog maar bij heel weinig sets zo ervaren. Dat geeft zeker iets weer over de set, maar ook over de mate waarin die matched met de ruimte, met de akoestiek. Dat is dik in orde, jaloersmakend.

Stereo-direct versus trifield; ik ben anti EQ, anti DSP in een stereoset. Nog nooit heb ik een dsp/eq toepassing mogen beluisteren welke mij kon bekoren (in een stereoset), tot op heden. Trifiield zet er m.b.v. de front en center speakers een zeer groots en stabiel muziekbeeld neer, welke heel afgewogen, vloeiend klinkt. De surround ls doen ook mee, maar geven slechts een heel bescheiden (volume), diffuus geluid. Echter wel met een duidelijk positief effect; het geheel klinkt er veel meer ruimtelijk door. Fraai, erg fraai  :thumbs-up:.

Dan de Roon server, waar Wim zo hoog van op geeft; deze kent een korte responstijd, werkt soepel, ziet er gelikt uit en hetgeen waarmee deze server zich onderscheidt van andere servers, het tonen van verbanden, van achtergrondinformat ie over de muziek en diens uitvoerenden, is voor de echte muziekliefhebber, een dikke vette aanrader. Een Tidal abbo is wat mij betreft dan tevens een must. Daarmee verkrijg je de toegang tot haast een ongelimiteerde muziekbibliotheek, met daarin muziek in flac en tevens oneindig veel achtergrond info. Het enthousiasme van Wim kan ik nu goed plaatsen.

Roon; ben ik zelf om? Nee, nog niet  :nowink:. Op dit moment kan ik het nog niet aan mijzelf verantwoorden, om €500,- af te tikken voor een stukje software, voor een app. ... Wel ben ik helemaal overtuigd van diens presteren, dat staat buiten kijf.



Wim, dank voor de gezellige dag, dat was het %@#$* eind rijden zeker waard ;D.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3914
... Foutieve quote ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Vooral een super gezellige dag en ik ben nog ietwat wijzer geworden ook; kennis gemaakt met Roon server, Tidal en Trifield van Meridian.


Citaat van: twani op januari 23, 2016, 20:08:12

Tsss, beetje linken naar een buurforum. Beetje goedkoop  :tounge2:

Leuke dag zo te horen :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3917
Ja, werkt erg fijn en ziet er gelikt uit. Maar de meerwaarde is wat mij betreft vooral ook i.c.m. een Tidal abonnement.


Citaat van: YamahaRXV op januari 23, 2016, 20:16:33
En, werkt mooi hé dat Roon.... :headbanging: ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op januari 23, 2016, 22:49:53
Ja, werkt erg fijn en ziet er gelikt uit. Maar de meerwaarde is wat mij betreft vooral ook i.c.m. een Tidal abonnement.

Klopt, Tidal integratie in Roon is wel ''de kers op de taart''  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

rovinggecko

Leuk verslag. Roon en trifield ervaringen heel herkenbaar :).
Overigens (als het past op je huidige hardware), is roon een kleine 120 eur per jaar. Je hoeft niet gelijk '4life' te gaan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Daar ben ik nog niet geheel over uit; hetgeen nu de kers en hetgeen de taart is 8).

Citaat van: YamahaRXV op januari 23, 2016, 23:08:06
Klopt, Tidal integratie in Roon is wel ''de kers op de taart''  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Citaat van: rovinggecko op januari 23, 2016, 23:52:27
Leuk verslag. Roon en trifield ervaringen heel herkenbaar :).
Overigens (als het past op je huidige hardware), is roon een kleine 120 eur per jaar. Je hoeft niet gelijk '4life' te gaan.
Indien Tidal als een must have beschouwd wordt komt het op € 360.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

I know.

Tidal + Roon = €30/ maand. Koop twee nieuwe albums en je bent meer kwijt.


Dat sommetje lukte mij zonder hulp van buitenaf nog net 8).

Citaat van: rovinggecko op januari 23, 2016, 23:52:27
Leuk verslag. Roon en trifield ervaringen heel herkenbaar :).
Overigens (als het past op je huidige hardware), is roon een kleine 120 eur per jaar. Je hoeft niet gelijk '4life' te gaan.

Citaat van: rovinggecko op januari 23, 2016, 23:52:27
Leuk verslag. Roon en trifield ervaringen heel herkenbaar :).
Overigens (als het past op je huidige hardware), is roon een kleine 120 eur per jaar. Je hoeft niet gelijk '4life' te gaan.

Citaat van: Staaled op januari 24, 2016, 08:24:27
Indien Tidal als een must have beschouwd wordt komt het op € 360.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT