Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#3825
Problem solved 8).

Het betrof idd. een software/app isue. Minimserver draait nu als een zonnetje, werkt feilloos. LMS wil schijnbaar niet lekker samenwerken met de NA11 middels de Marantz remote. Overigens wel vreemd dat de NA8005 CM daar geen moeite mee had  ???.

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 11:10:52
Het ding zet ik in slaapstand na het luisteren.


Ik zie echt wel een aantal voordelen in een nas, maar mij houtje-touwtje constructie werkt al twee jaar probleemloos (tot het moment dat de NA11 zijn intrede deed). En het issue welke de NA11 met zich meebrengt, betreft denk ik een software/app issue, niets hardwarematig. LMS geeft aan een software conflict. Op naar Minimserver.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De laptop staat een eind van de hifi vandaan, op een andere stroomgroep  ;).

Citaat van: erik s. op januari  7, 2016, 12:10:53
Wel de netvoeding loskoppelen bij het afspelen van muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Op zich zou er geen verschil in geluidskwaliteit moeten zitten tussen wifi of bedraad, als je geen last hebt van dropouts of wifi netwerken van de buren. Feit is wel dat bedraad sneller kan zijn, voor het streamen van muziek niet altijd noodzakelijk...maar stel dat je deze server ook wilt gebruiken voor het streamen van bluyray rips....dan gaat je wifi het een beetje moeilijk krijgen. Als je de mogelijkheid hebt zou ik altijd voor bedraad gaan, en anders is wifi prima. Of wat daar tussenligt: een powerline adapter.

Sommige geloven zelfs dat wifi apparaten elektromagnetische interferentie kan oppakken van bijv. een oven en dat dit de geluidskwaliteit kan beinvloeden, maar dat gaat dan wel weer erg ver. Als je meters utp kabel gebruikt van je sbt baar je laptop dan kan dat ook werken als antenne.

Voor wat betreft een server/nas, tja vind het gewoon een erg fijne oplossing...een server in de meterkast niet dat je de laptop moet pakken en aan te zetten om muziek te gaan luisteren. Ook het automatiseren van backups...ach er zijn wel wat voorbeelden te noemen.

Mooi dat minimserver nu draait! Heb je transcoding van flac naar wav ook aangezet?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Uhm  :eh: ... neu, hoe doe ik dat, waar heb ik het voor nodig?


Citaat van: JeroenGRT op januari  7, 2016, 13:04:03
Op zich zou er geen verschil in geluidskwaliteit moeten zitten tussen wifi of bedraad, als je geen last hebt van dropouts of wifi netwerken van de buren. Feit is wel dat bedraad sneller kan zijn, voor het streamen van muziek niet altijd noodzakelijk...maar stel dat je deze server ook wilt gebruiken voor het streamen van bluyray rips....dan gaat je wifi het een beetje moeilijk krijgen. Als je de mogelijkheid hebt zou ik altijd voor bedraad gaan, en anders is wifi prima. Of wat daar tussenligt: een powerline adapter.

Sommige geloven zelfs dat wifi apparaten elektromagnetische interferentie kan oppakken van bijv. een oven en dat dit de geluidskwaliteit kan beinvloeden, maar dat gaat dan wel weer erg ver. Als je meters utp kabel gebruikt van je sbt baar je laptop dan kan dat ook werken als antenne.

Voor wat betreft een server/nas, tja vind het gewoon een erg fijne oplossing...een server in de meterkast niet dat je de laptop moet pakken en aan te zetten om muziek te gaan luisteren. Ook het automatiseren van backups...ach er zijn wel wat voorbeelden te noemen.

Mooi dat minimserver nu draait! Heb je transcoding van flac naar wav ook aangezet?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Citaat van: michel69 op januari  7, 2016, 12:49:03
En waar is dat goed voor? storing wellicht van de adapter?
Precies, niets is zo schoon als accuvoeding.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JeroenGRT

#3830
Meningen zijn erover verdeeld of je het wel of niet moet aanzetten, zou het gewoon uitproberen hoe het in jouw setup uitpakt.

http://www.computeraudiophile.com/f10-music-servers/minimserver-users-transcode-flac-wav-24136/

Je moet in ieder geval deze installeren http://minimstreamer.com , en vervolgens bij de instellingen ffmpeg als converter aangeven.

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 12:50:52
De laptop staat een eind van de hifi vandaan, op een andere stroomgroep  ;).

Als je dan jouw laptop via usb zou verbinden met een dac/streamer, dan kun je alsnog een brom of ruis krijgen....kreeg ik namelijk ook....komt door die goedkope schakelende voedingen die ze bij de laptops leveren. Een lineaire voeding biedt dan uitkomst.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

#3831
Dank Jeroen :thumbs-up:.

Maar ik vind het voor nu prima zo; ik ben niet zo'n held met computers  ::). Vond het al een hele prestatie dat ik achtereenvolgens de juiste Java versie heb weten te traceren, te d/l en install en vervolgens de Minimserver.

Vaak val ik met die dingen van het ene probleem in het andere en ben vervolgens weer afhankelijk van anderen om 't opgelost te krijgen  :sigh:. Het draait nu prima, ik kom er niet meer aan.


Betreft die goedkope voedingen en de zooi welke ze het net opgooien, daarvan ben ik op de hoogte en dat is m.i. met een nas niet anders.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Zolang je de nas of laptop maar niet rechtstreeks aansluit op je dac/streamer dan is er ook niet direct een probleem. Dus dan is het toch wel weer fijn dat je WiFi gebruikt  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

#3833
Santo Domingo, van het album Area 52 van Rodrigo Y Gabriella is m.i. een uitermate geschikte track om te horen hoe het is gesteld met het stereobeeld en specifiek aangaande de scheiding van de verschillende instrumenten/stemmen. Weet de keten het overzicht, de samenhang te bewaren.

In genoemde track gebeurd zoveel, deze is zo rijkelijk gevuld aangaande het instrumentarium, dat als de scheiding niet op orde is, deze track niet te genieten valt. Het beeld loopt dan helemaal dicht, het wordt één brij.


Nog niet eerder heb ik zo kunnen genieten van betreffende track dan nu met de NA11 in mijn keten  :clapping:. Met de SBT-SA15 combi liept deze track in de drukke passages ook dicht, zoals ik reeds vaak heb meegemaakt tijdens M&G (dan heb ik betreffende track ook steevast bij mij).
Maar de NA11 heeft er geen enkele moeite mee.


Ik besef mij dat ik heden ochtend ook van server heb gewisseld; in hoeverre dat ook van invloed is op bovenstaand ervaren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 15:04:17
Nog niet eerder heb ik zo kunnen genieten van betreffende track dan nu met de NA11 in mijn keten  :clapping:. Met de SBT-SA15 combi liept deze track in de drukke passages ook dicht, zoals ik reeds vaak heb meegemaakt tijdens M&G (dan heb ik betreffende track ook steevast bij mij).
Maar de NA11 heeft er geen enkele moeite mee.
Straks met de nieuwe voeding zul je nog verbaast staan kijken ;D
Wat jij hier beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Ik gebruik daar altijd de cd van Garaj Mahal voor.
Wordt tijd dat ze de behuizing opsturen, heb nu alles binnen op het chassis na.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Ben benieuwd; ik kan het presteren dan mooi 1 op 1 vergelijken met de NA11, de SBT ook over de NA11 z'n dac.

Citaat van: Kingpin op januari  7, 2016, 15:16:54
Straks met de nieuwe voeding zul je nog verbaast staan kijken ;D
Wat jij hier beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Ik gebruik daar altijd de cd van Garaj Mahal voor.
Wordt tijd dat ze de behuizing opsturen, heb nu alles binnen op het chassis na.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 15:27:00
Ben benieuwd; ik kan het presteren dan mooi 1 op 1 vergelijken met de NA11, de SBT ook over de NA11 z'n dac.
Ik ook, aangezien ik ook nooit met een Marantz heb getest.
Ook ff beide op een dedicated dac aansluiten voor een eerlijk vergelijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

John Wx

Citaat van: JeroenGRT op januari  7, 2016, 14:30:09
Zolang je de nas of laptop maar niet rechtstreeks aansluit op je dac/streamer dan is er ook niet direct een probleem. Dus dan is het toch wel weer fijn dat je WiFi gebruikt  ;)

Dacht dat er ook een USB ingang zat op die Marantz (tijdje uit de running geweest) maar die heeft hij niet  :-X
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Er zitten er zelfs twee op John  ;). Tenminste op de NA11, geen op de PM.

Citaat van: John Wx op januari  7, 2016, 19:58:42
Dacht dat er ook een USB ingang zat op die Marantz (tijdje uit de running geweest) maar die heeft hij niet  :-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Vind het leuk om te lezen dat de NA11 zo goed bevalt.   Mijn voorgevoel hierover kende je al.  De rust die deze speler aan de muziek meegeeft is iets wat jouw Tannoys goed kunnen gebruiken zo vermoedde ik al ;)

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 20:01:00
Er zitten er zelfs twee op John  ;). Tenminste op de NA11, geen op de PM.
ga effe googlen  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Goed ingeschat ja. Maar je bent hierin gered door een 2e handsje welke onverwachts voorbij kwam  :P, waarop ik al snel getipt werd door een forumlid van het buurforum. Anders was de kans aanzienlijk, dat er een Schiit dac was gekomen.


Citaat van: twani op januari  7, 2016, 20:11:43
Vind het leuk om te lezen dat de NA11 zo goed bevalt.   Mijn voorgevoel hierover kende je al.  De rust die deze speler aan de muziek meegeeft is iets wat jouw Tannoys goed kunnen gebruiken zo vermoedde ik al ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Heb er 1 op het front gevonden maar ik bedoelde een type B aansluiting (printer)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32




Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 15:04:17
Santo Domingo, van het album Area 52 van Rodrigo Y Gabriella is m.i. een uitermate geschikte track om te horen hoe het is gesteld met het stereobeeld en specifiek aangaande de scheiding van de verschillende instrumenten/stemmen. Weet de keten het overzicht, de samenhang te bewaren.

In genoemde track gebeurd zoveel, deze is zo rijkelijk gevuld aangaande het instrumentarium, dat als de scheiding niet op orde is, deze track niet te genieten valt. Het beeld loopt dan helemaal dicht, het wordt één brij.
...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Die zit aan de andere kant ;).

Citaat van: John Wx op januari  7, 2016, 20:22:09
Heb er 1 op het front gevonden maar ik bedoelde een type B aansluiting (printer)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 20:20:52
Goed ingeschat ja. Maar je bent hierin gered door een 2e handsje welke onverwachts voorbij kwam  :P, waarop ik al snel getipt werd door een forumlid van het buurforum. Anders was de kans aanzienlijk, dat er een Schiit dac was gekomen.

Ook mooi maar de naam  ;)

En je heb nu een hele mooie combi zo met die Tannoys
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 20:22:58
Die zit aan de andere kant ;).


Effe helpen front heb ik gehad achter zie ik niks of verkeerde type ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 20:20:52
Goed ingeschat ja. Maar je bent hierin gered door een 2e handsje welke onverwachts voorbij kwam  :P, waarop ik al snel getipt werd door een forumlid van het buurforum. Anders was de kans aanzienlijk, dat er een Schiit dac was gekomen.

Laten we het erop houden dat jíj gered bent  :tounge2: