Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

marcush en 15 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2015, 22:17:01
Alpha-3

Zeker niet achter elke versterker dé perfecte netkabel, maar de Marantz kan dit merk/type netkabel zeker goed hebben  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

kathos

Mooi dat de rust erdoor is teruggekeerd. Ben benieuwd om ook eens een dergelijke kabel bij mij te proberen.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

JeroenGRT

Alpha3 mooie kabel, mijn ervaring was juist dat ik meer hoog kreeg. Meer rust zou ik niet gelijk willen zeggen maar het zal aan de combi met de versterker liggen. Mooie set zo!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

'Rust' als zijnde meer homogeniteit in het geluid, homogeniteit aangaande de tonaliteit, een bepaalde ontspannenheid. Zeker niet als zijnde saai, niet als zijnde bloedeloos.

Eigenlijk had ik al eerder eens een identieke ervaring met deze kabel; destijds achter een MF A5 op Focal Chorus 816W welke (ook) een pittige metaldome tweeter kenden.


Maar ook de 'standaard' Kemp Reference welke ik nog in mijn bezit heb, doet het lekker in de installatie, achter de PM. Die ga ik toch ook nog een keer achter de SA15 uitproberen. Eens horen of die wat positiefs weet toe te voegen t.o.v. het LAT snoer. Mijn ervaring tot op heden is echter dat de SA15 heel erg lekker speelt met het LAT snoer en dat anderen tot op heden niets positiefs toe voegden. Enkel een oranje wokkel kabel van C&D gaf een duidelijk verschil; die maakte het sloom en donker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2015, 22:17:01
Alpha-3

Ik heb de Alpha-3 als vervanging van de peperdure Shunyata Python CX. In combinatie met Furutech rhodium connectoren doet de Furutech er beslist niet voor onder. Knap hoor.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Dat is volgens mij zo'n heel erg prijzige kabel, formaatje tuinslang, toch?

Citaat van: sultankat op oktober  8, 2015, 10:01:24
Ik heb de Alpha-3 als vervanging van de peperdure Shunyata Python CX. In combinatie met Furutech rhodium connectoren doet de Furutech er beslist niet voor onder. Knap hoor.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Heb ik weer weggedaan omdat ik hem te sloom en sparkle vond weghalen. Jij vind hem waarschijnlijk mooi  :)
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

... ik ben voorzien 8). Voorlopig heb ik ook wel weer genoeg tijd en energie in kabeltjes gestoken.
Nu is het weer tijd om van de muziek te genieten.


Citaat van: zoldar op oktober  8, 2015, 20:30:46
Heb ik weer weggedaan omdat ik hem te sloom en sparkle vond weghalen. Jij vind hem waarschijnlijk mooi  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... nu bijna 900 cd`s gerippt naar flac en die staan allemaal heel kwetsbaar op 1 externe hdd ...

Zojuist maar een extra hdd gekocht als back-up. Moet er niet aan denken dat de huidige crasht en ik al die cd`s weer zou moeten rippen  :o.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op oktober  8, 2015, 20:02:34
Dat is volgens mij zo'n heel erg prijzige kabel, formaatje tuinslang, toch?

Klopt, de Shunyata's zijn vrijwel steeds erg indrukwekkend (lees: oversized). Prima kabels maar wel erg aanwezig visueel.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Daar is de Alpha-3 dan mooi slank bij.

Een groot deel v.d. middag had ik het rijk alleen en heb ik heerlijk muziek kunnen luisteren.
Twee nieuwe albums welke ik vanmorgen op de mat had liggen (Glen Hansard en Henny Vrienten) en Stripped van The New Shining. Tevens een aantal tracks van Candy Dulfer Live in Amsterdam (heerlijke live opnames) en Alice in Chains (MTV Unplugged).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kathos

#3588
Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2015, 18:08:06
Alice in Chains (MTV Unplugged).

topalbum wat mij betreft!
Ondertussen al weer meer dan 5 jaar geleden dat ik ze in "De Effenaar" zag. Tijd gaat snel...
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Xander32

#3589
Nu hoef ik ze niet meer te zien, te horen, Layne Staley is niet te vervangen. Al moet ik toegeven dat diens opvolger echt wel een goede rockstem heeft en dat AIC het wat donkere soms ietwat ongemakkelijke, wrange geluid gelukkig heeft aangehouden.

Maar het betreffende album is idd. top, zowel betreft inhoud als diens opname. Een van de meest beluisterde albums hier.


Citaat van: kathos op oktober  9, 2015, 18:14:50
topalbum wat mij betreft!
Ondertussen al weer meer dan 5 jaar geleden dat ik ze in "De Effenaar" zag. Tijd gaat snel...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kathos

#3590
Layne Staley is niet te vervangen. Hun laatste 2 cd's speel ik zelden.
Toch was het toen een optreden waar hun ouder werk voldoende aan bod kwam, en William DuVall deed het echt wel goed.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Xander32

Je hebt iig. een goede smaak :thumbs-up:.

Citaat van: kathos op oktober  9, 2015, 18:34:48
Layne Staley is niet te vervangen. Hun laatste 2 cd's speel ik zelden.
Toch was het toen een optreden waar hun ouder werk voldoende aan bod kwam, en William DuVall deed het echt wel goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3592
Nu een halve dag aan het draaien met de Kemp Reference pc achter de SA15s2 LE.

Gisteren heb ik nog een aantal keren geswitcht van de Kemp pc naar de LAT;
het Kemp snoer brengt een ietwat meer zwarte achtergrond waar tegen instrumenten/stemmen scherper staan afgebeeld en tonen meer uitsterven. Tevens laat die wat meer dynamiek horen. Nuance verschillen maar wel duidelijk waarneembaar en reproduceerbaar. Aangaande de tonaliteit geen verschil kunnen horen.


Zoals aangegeven; vanmorgen heerlijk van de muziek mogen genieten. Daarmee weer een streep onder het netsnoer gebeuren 8).


Citaat van: Xander32 op oktober  7, 2015, 19:44:41
... Maar ook de 'standaard' Kemp Reference welke ik nog in mijn bezit heb, doet het lekker in de installatie, achter de PM. Die ga ik toch ook nog een keer achter de SA15 uitproberen. Eens horen of die wat positiefs weet toe te voegen t.o.v. het LAT snoer. Mijn ervaring tot op heden is echter dat de SA15 heel erg lekker speelt met het LAT snoer en dat anderen tot op heden niets positiefs toe voegden. Enkel een oranje wokkel kabel van C&D gaf een duidelijk verschil; die maakte het sloom en donker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Streep eronder begon je net weer te volgen  ::)
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Zaterdag aanstaande heb ik de ruimte/tijd voor een M&G alhier;
indien animo, ff een pm  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Was graag weer even gekomen maar heb een optreden in Groningen dus lastig. Als je binnenkort nog weer eens met André afspreekt PM me even.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Een tijdje terug hebben Andre en ik er al over gehad; we gaan echt weer een x richting Drenthe.
Alvast veel speel plezier in Grün.


Citaat van: Maro op oktober 26, 2015, 17:33:38
Was graag weer even gekomen maar heb een optreden in Groningen dus lastig. Als je binnenkort nog weer eens met André afspreekt PM me even.  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Er is nog ruimte  :).


Citaat van: Xander32 op oktober 25, 2015, 12:29:59
Zaterdag aanstaande heb ik de ruimte/tijd voor een M&G alhier;
indien animo, ff een pm  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Iedereen is tegenwoordigs maar druk, druk, druk  8) ...
Echter dat 'plezier' gaat wel lukken, er komen twee leden van het buurforum.


Citaat van: Bas Akkerman op oktober 30, 2015, 10:28:52
In mijn agenda alleen niet. ;D Veel plezier!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT