Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Uhm, in jouw onderschrift staat een NA11; is die niet meer?


Citaat van: Faxe op april 16, 2015, 20:59:17
Ik gebruik op dit moment ook Jriver mediacenter en de bijbehorende app op de Ipad. Werkt erg goed en snel. De Bluesound Node werkte echter nog iets stabieler/sneller.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Ik had een Node. Deze heb ik kort na de aanschaf van de NA-11 verkocht. Jriver mediacenter gebruik ik nu voor de NA-11. Muziek staat op de Synology Nas. Mediacenter op mijn Macbook. De Ipad communiceert vervolgens met mijn Macbook die de gewenste muziek weer ophaalt vanaf mijn Synology. Klinkt ingewikkeld maar werkt in de praktijk prima, snel en stabiel. Mooiste zou zijn om Jriver mediacenter op de NAS te draaien maar dat is (nog) niet beschikbaar.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

zoldar

Ja ook mooi ding maar streamed geen dsd.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Citaat van: Maro op april 16, 2015, 18:48:55
Zit er net weer even mee te spelen. Moet nog wel eea aanpassen in de server. Verder valt me de app tegen. Zet ik de iPad even uit en pak hem later weer moet je weer van voren af aan beginnen. Server kiezen, zoek methode enz enz. Ik heb nu de "mconnect" app op de iPhone en iPad staan en die blijft de setting onthouden waar je gestopt bent. Wel zo handig. Probleem met mijn muziek collectie is dat ik al jaren geleden mijn cd's heb geript en toen nog niet met taggen bezig was. Volgens mij heb ik 90% geript met Winamp. Dat breekt je met dit soort UPnP players op.

Mconnect zeg je? Werkt die een beetje snel en prettig?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Vier dagen vrij, heerlijk. Ook maar weer eens tijd vrijmaken om muziek te luisteren. Dat heb ik de afgelopen 2 a 3 weken nauwelijks gedaan  :wow:.

Wel weer een flinke stapel cd`s weg gewerkt (gerippt).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmorgen in het zuiden van ons land, een set bestaande uit Devialet, Aurender en Audio Physic mogen beluisteren; die klonk heerlijk in balans. Goede ervaring.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Klinkt als een mooie set, helaas nog geen ervaring met Devialet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ik kan je wel in contact brengen met iemand met een Devialet, woonachtig in het midden van het land. Ik schat in dat hij graag een demo zal verzorgen.


Citaat van: cz79 op mei  9, 2015, 21:08:45
Klinkt als een mooie set, helaas nog geen ervaring met Devialet
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Leuk, zou ik op prijs stellen...is het een forumlid?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ik zou het best goed doen als intermediair ;D.

Citaat van: cz79 op mei  9, 2015, 21:21:07
Leuk, zou ik op prijs stellen...is het een forumlid?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

.... en het bloed kruipt waar ...

Plots stond er een (2e hands) Kemp Reference Sota te koop, ik heb een bod gedaan, een behoorlijk stuk onder de vraagprijs, welke tot mijn verbazing werd geaccepteerd ::).

Kortom: de PM11s3 wordt nu gevoed door een Reference Sota.


Deze geeft een scherper stereobeeld, een toename aan detaillering (welke m.i. juist te wijten is aan meer rust, aan een meer zwarte achtergrond zoals dat ook wel geschetst wordt) en echt beduidend meer kleur en body aan het geluid. Heerlijk!




Citaat van: Xander32 op februari 21, 2015, 17:42:59
Heden @home een M&G gehad met vier gasten van het buurforum;


Zelf heb ik het als een gezellige M&G ervaren, waarbij ik kennis heb mogen maken met twee nieuwe gezichten. Daarnaast weer wat nieuwe muziek leren kennen (en die natuurlijk direct door Dbpoweramp naar flac laten omzetten).

Tevens heb ik wederom ervaren dat de SA15 het op sommige fronten toch wat stemmiger doet dan de SBT. Daarvan werd ik mij recent, toen mij wifi het ff liet afweten en ik was aangewezen op de SA15, ook al bewust.
Naar de toekomst is dat natuurlijk hèt excuus voor een NA11s1 of s2  :angel:.


Maar hetgeen mij het meeste heeft gebracht; een test met twee andere netkabels. Dat de PM11 behoorlijk gevoelig is voor welke netkabel je er achter plaatst was mij al opgevallen met de oranje wokkel-kabels. Echter was daarmee het resultaat negatief. Daarentegen was heden het positieve resultaat relatief fors te noemen. Het betrof een Kemp Reference kabel met Furutech rhodium/kevlar connectoren.

Meer klankkleur, een meer upfront geluid, meer diepte en een scherper afgetekend stereobeeld met een scherpere afbeelding van alle instrumenten en vocalisten. Daar ga ik toch nog even verder mee stoeien. Echter niet met betreffende netkabel, of Bert moet er afstand van willen doen. Want nieuw onbetaalbaar / een no-go voor mij  :nowink:.


Al met al heb ik dankzij de gasten, wederom een leuke en leerzame (mid-)dag gehad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Top dus je hebt hem gevonden en gekocht, gefeliciteerd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ben er erg blij mee.

Citaat van: cz79 op mei 10, 2015, 14:53:18
Top dus je hebt hem gevonden en gekocht, gefeliciteerd
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Veel plezier ermee Robert goede keus de Kemp Sota heb zelf het duidelijke verschil mogen horen .
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Dank Bert.

P.s. jouw onderschrift klopt niet meer  ;).

Citaat van: bert50 op mei 10, 2015, 21:28:07
Veel plezier ermee Robert goede keus de Kemp Sota heb zelf het duidelijke verschil mogen horen .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

#3520
Is dat zo ga nu werken pffff morgen maar veranderen [emoji106][emoji106]
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Rustige dienst gewenst!


Citaat van: bert50 op mei 10, 2015, 21:35:14
Is dat zo ga nu werken pffff morgen maar veranderen [emoji106][emoji106]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Citaat van: Xander32 op mei 10, 2015, 11:33:24
Deze geeft een scherper stereobeeld, een toename aan detaillering (welke m.i. juist te wijten is aan meer rust, aan een meer zwarte achtergrond zoals dat ook wel geschetst wordt) en echt beduidend meer kleur en body aan het geluid. Heerlijk!

Meer zwarte achtergrond én meer kleur  :lookaround:. Weet je zeker dat de stroomkabel niet aan je TV hangt?  :sly:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

 ;D

Je brengt mij op een idee.

Citaat van: pameijer op mei 11, 2015, 14:07:00
Meer zwarte achtergrond én meer kleur  :lookaround:. Weet je zeker dat de stroomkabel niet aan je TV hangt?  :sly:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag Maro op visite gehad, 't was vooral gezellig.
Onder het praten zelfs ook nog ietwat muziek beluisterd
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT