Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Er is nog geen exacte datum bekend wanneer deze leverbaar is in NL, volgens één van de sponsoren hier zou het een kwestie van weken maar ook van maanden kunnen zijn ???.


Citaat van: Faxe op april  7, 2015, 22:41:12
Wat info over de nieuwe 215+
http://www.computerbase.de/2015-03/synology-ds215-plus-ds715-plus-2-bay-nas/

en

http://tweakers.net/nieuws/102011/synology-toont-op-cebit-nas-modellen-met-nieuwe-annapurna-socs.html

Volgens mij zit in de 415+ een CPU die ze nog niet eerder hebben gebruikt bij Synology. Dat was bij mijn 415+ ook zo. Hierdoor heeft het wat langer geduurd voordat alle packages (programma's) beschikbaar waren op de NAS. Kon bijvoorbeeld geen Java installeren en daarmee geen minimserver.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Wie is Jaap en wat moet ik met een NA8005 :crazy: ¿
Met beide heb ik niets :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Volgens mij zijn jullie toch aan het testen met van een aantal streamers uit de goedkopere klasse?

Aan dit vergelijk doet ook een NA8005 mee dus het lijkt me knap relevante info,.

Xander32

"Jullie testen auto`s dus hierbij een artikel inzake ervaringen betreft een Citroën Cactus", deze gaat ook door voor een auto, dus dat is relevante info  :-X.

Eenzelfde loze toevoeging als onderstaande.

Citaat van: twani op april 11, 2015, 13:31:40
Volgens mij zijn jullie toch aan het testen met van een aantal streamers uit de goedkopere klasse?

Aan dit vergelijk doet ook een NA8005 mee dus het lijkt me knap relevante info,.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april 11, 2015, 13:56:00
"Jullie testen auto`s dus hierbij een artikel inzake ervaringen betreft een Citroën Cactus", deze gaat ook door voor een auto, dus dat is relevante info  :-X.

Eenzelfde loze toevoeging als onderstaande.
Nou ja laat maar. Dacht je er een plezier mee te doen.

Xander32

Indien jij mij een groot plezier wil doen, kan jij dat niet beter doen dan het idd. na te laten 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

#3457
Citaat van: Xander32 op april 11, 2015, 14:47:07
Indien jij mij een groot plezier wil doen, kan jij dat niet beter doen dan het idd. na te laten 8).
Morgen ochtend misschien het andere been eerst...? :mad:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Ik ben in opperste goede humeur hoor ::).
Heerlijk een weekje vakantie, zojuist lekker kunnen sporten en nu relaxed een muziekje aan het luisteren.

Het was "slechts" persoonlijk bedoelt.


Citaat van: tompj op april 11, 2015, 15:02:58
Morgen ochtend misschien het andere been eerst...? :mad:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Ben zoals je weet zelf ook op zoek naar goede streaming. En nu kwam ik de Crossroads one streamer tegen. Misschien ook wat voor jou? Over een aantal week wil ik deze even gaan beluisteren en me eens goed laten informeren over deze speler.

Hier alvast even wat informatie:

Met Spotify en/of Qobuz ontdekt u nieuwe muziek, u slaat ze op in uw playlists en met een slimme knop krijgt u alle informatie over de betreffende artiest.
Via internetradio stemt u af op uw favoriete genre muziek. Oneindig in stations en keuzemogelijkheden. En dit alles via een zeer gebruiksvriendelijke app op uw ipad. Het kan allemaal met deze muziekserver.
Alles wat u nodig heeft is een goeie USB DAC en een bekabelde internetaansluiting.
De Crossroads  One Muziekstreamer maakt trouwens met de AudioQuest Dragonfly USB DAC (€ 149,-) al erg mooi muziek.
De prijs bedraagt € 1395,- ( met 2TB opslagcapaciteit).
De Crossroads One Muziekstreamer is eventueel nog te verbeteren met een externe voeding en interne filtering.
Ripservice: Mocht u uw cd's willen laten rippen in de allerbeste kwaliteit, dat kan. Uw cd's worden dan in de hoogste kwaliteit geript (op een maximaal uitgeruste ripcomputer, met interne filtering en externe voeding) Bij aankoop van de Crossroads One Muziekstreamer zijn de eerste 50 cd's gratis,
daarna € 1,- per cd. 

Verkrijgbaar in zwart of zilver
Simpele bediening, geen monitor nodig
Fanless moederbord met ruim voldoende werkgeheugen
Externe voeding
Stille harde schijf met 2TB aan opslag
Cd's rippen in (uncompressed) FLAC of/en MP3
Speelt bijna alle formaten af, o.a.: WAV, AIFF, FLAC, WMA, MP3
Afspelen van cd kwaliteit PCM 16-44.1 kHz t/m 24-384 kHz
Afspelen van DSD (SACD formaat met een DSD DAC)
Bitperfect en gapless playback
Ondersteunt Spotify, Qobuz, Wimp en nog veel meer diensten
Internetradio stations, meer dan 10000
Via de I-pad/tablet bedienbaar
Toegankelijk via de webbrowser (Windows/MAC)
Upgradable met SSD, een betere voeding, interne filtering en bekabeling.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Ik veronderstel dat dat voor de ripservice is waarbij je de cd's laat rippen bij Crossroads.
Maar waarom zou je dat laten doen als je net een toestel hebt gekocht dat dat ook zelf kan?

Alex Groningen

Citaat van: Exxar op april 14, 2015, 13:51:36
Ik veronderstel dat dat voor de ripservice is waarbij je de cd's laat rippen bij Crossroads.
Maar waarom zou je dat laten doen als je net een toestel hebt gekocht dat dat ook zelf kan?

Citaat van: John Wx op april 14, 2015, 12:33:05
1 euro per cd rippen ?

Zijn dus ook vragen waar ik graag antwoord op wil hebben. Op het net kan ik namelijk nog niet veel informatie vinden van dit product, vandaar dat ik maar even een bezoekje ga brengen bij de zaak die deze verkoopt.

frank2

Op het st forum staat na 3 mei een test tussen verschillende streamers, touch, pioneer70a, en aurender. Wat ik wel al zie is dat de Pioneer goedkoper is en de eerste mensen die m getest hebben zijn uitermate tevreden niet alleen over de streamer maar ook over de ingebouwde dac.
Misschien daar op wachten Alex?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#3464
Citaat van: frank2 op april 14, 2015, 14:39:02
Op het st forum staat na 3 mei een test tussen verschillende streamers, touch, pioneer70a, en aurender. Wat ik wel al zie is dat de Pioneer goedkoper is en de eerste mensen die m getest hebben zijn uitermate tevreden niet alleen over de streamer maar ook over de ingebouwde dac.
Misschien daar op wachten Alex?

Ik wacht dat zeker even af, heb toch geen haast. Ik heb nu toch eerst een budget setje en ben op m'n dooie gemak aan het rondkijken en luisteren wat ik echt wil hebben.

Lion of Judah

Citaat van: Exxar op april 14, 2015, 13:51:36
Ik veronderstel dat dat voor de ripservice is waarbij je de cd's laat rippen bij Crossroads.
Maar waarom zou je dat laten doen als je net een toestel hebt gekocht dat dat ook zelf kan?

Dat klopt. Kan je ook zelf doen. Mocht zelfs wat cd's lenen van de betreffende dealer.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Xander32

Met zo'n Crossroad heb je geen NAS nodig, dus daarmee betreft uitgaven de betere keus dan de Pio.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Alex, hou mij op de hoogte :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Niet goed gelezen :-\ ; geen dac aan boord. Dat gaat de aanschaf van een externe dac en daarmee weer een extra kastje betekenen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#3468
Als je echt zo'n complete alles in 1 oplossing zoekt zou ik me echt eens gaan verdiepen in een Meridian MC200 met 1T opslag aan boord. Een boven gemiddelde Dac aanwezig, super app bediening, razend snel, geen NAS nodig, volledig uit het zicht te plaatsen. Ik zit ook weer op de streamer markt te kijken en heb nu weer zo'n UPnP player in huis (Moon Mind180). De combi met externe servers...ik wordt er crazy van. Zeker icm met een Qnap. Geen enkele server doet wat hij zou moeten doen, kan bij lange na niet tippen aan het gebruikersgemak van een MC200. Misschien als je de nodige ICT bagage aan boord hebt maar voor een doorsnee gebruiker gewoon waardeloos. Ik weet iig wel wat ik ga (2e hands) scoren.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Ik zal er mij nog eens in verdiepen, die Meridian. Met de SBT had jij destijds ook gelijk 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op april 14, 2015, 19:40:51
Met zo'n Crossroad heb je geen NAS nodig, dus daarmee betreft uitgaven de betere keus dan de Pio.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Alex, hou mij op de hoogte :thumbs-up:.

Citaat van: Xander32 op april 14, 2015, 19:45:07
Niet goed gelezen :-\ ; geen dac aan boord. Dat gaat de aanschaf van een externe dac en daarmee weer een extra kastje betekenen.

Maar zodra ik hem gehoord heb en helemaal bijgepraat ben, hou ik je sowieso even op de hoogte.

Xander32

Ik blijf even goed benieuwd hoor ;).

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2015, 19:58:10
Maar zodra ik hem gehoord heb en helemaal bijgepraat ben, hou ik je sowieso even op de hoogte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Citaat van: Maro op april 14, 2015, 19:53:50
Als je echt zo'n complete alles in 1 oplossing zoekt zou ik me echt eens gaan verdiepen in een Meridian MC200 met 1T opslag aan boord. Een boven gemiddelde Dac aanwezig, super app bediening, razend snel, geen NAS nodig, volledig uit het zicht te plaatsen. Ik zit ook weer op de streamer markt te kijken en heb nu weer zo'n UPnP player in huis (Moon Mind180). De combi met externe servers...ik wordt er crazy van. Zeker icm met een Qnap. Geen enkele server doet wat hij zou moeten doen, kan bij lange na niet tippen aan het gebruikersgemak van een MC200. Misschien als je de nodige ICT bagage aan boord hebt maar voor een doorsnee gebruiker gewoon waardeloos. Ik weet iig wel wat ik ga (2e hands) scoren.  ;)
Wim, wat is er lastig aan de Mind? Asset upnp is er voor de qnap, de app is zeker snel en stabiel te noemen (nog geen vastloper gehad in een jaar tijd). Waar! Je hebt een NAS nodig met Asset (gratis versie volstaat ruimschoots), that's it!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Ik zal er eens induiken. Met Twonky gaat het ook goed en snel maar dan staan alle nummers in alfabetische volgorde. Thanks for the tip  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Moon raad zelf ook Asset UPNP aan als music server. Enige tijd geleden is er vanuit asset  (dbpoweramp) de app uitgekomen voor op de qnap NAS...kwestie van minuten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika