Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

JeroenGRT

Of een nuc / barebone met daphile erop...en daaraan een externe schijf gekoppeld met flac bestanden...heb je geen nas nodig.

Als je toch de opslag in de meterkast wilt, dan zou je ook nog eens kunnen kijken naar een hp microserver....is wat vlotter en goedkoper dan de gemiddelde nas. Draait prima de synology software.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Die HP microservers zijn geheel nieuw voor mij. En aangezien ik een ict noob ben, betwijfel ik of dit dan wijs is.



Citaat van: JeroenGRT op februari 26, 2015, 23:10:00
Of een nuc / barebone met daphile erop...en daaraan een externe schijf gekoppeld met flac bestanden...heb je geen nas nodig.

Als je toch de opslag in de meterkast wilt, dan zou je ook nog eens kunnen kijken naar een hp microserver....is wat vlotter en goedkoper dan de gemiddelde nas. Draait prima de synology software.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op februari 26, 2015, 22:29:13
Die is duurder en de looks en het geluid spelen in het geheel geen rol, het ding komt in de meterkast te staan.


In mijn geval is het jammer van het geld betreft die dure nas en die vier schijven. Ik krijg in mijn leven nog niet 1t vol met flac. Ik d/l niet, het betreffen enkel ripps van cd's in flac. Allen zorgvuldig in een beperkt aantal genres ondergebracht en evenzo nauwkeurig voorzien van taggs. Dat dan wel weer.

Met twee stuks schijven a 3t zit ik "voorlopig" wel goed.

zitten maar 2 schijven in hoor

CZ79

xander, ik he je zojuist een mail gestuurd met een voorstel voor ee datum voor de netwerkbekabeling, laat me even weten dan hou ik dat vrij voor je
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Je hebt reeds een reactie terug.

Citaat van: cz79 op februari 27, 2015, 07:53:23
xander, ik he je zojuist een mail gestuurd met een voorstel voor ee datum voor de netwerkbekabeling, laat me even weten dan hou ik dat vrij voor je
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nog steeds zijn adviezen in deze welkom :thumbs-up:.


Citaat van: Xander32 op februari 21, 2015, 17:42:59

...Maar hetgeen mij het meeste heeft gebracht; een test met twee andere netkabels. Dat de PM11 behoorlijk gevoelig is voor welke netkabel je er achter plaatst was mij al opgevallen met de oranje wokkel-kabels. Echter was daarmee het resultaat negatief. Daarentegen was heden het positieve resultaat relatief fors te noemen. Het betrof een Kemp Reference kabel met Furutech rhodium/kevlar connectoren.

Meer klankkleur, een meer upfront geluid, meer diepte en een scherper afgetekend stereobeeld met een scherpere afbeelding van alle instrumenten en vocalisten. Daar ga ik toch nog even verder mee stoeien. Echter niet met betreffende netkabel, of Bert moet er afstand van willen doen. Want nieuw onbetaalbaar / een no-go voor mij  :nowink:.
...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 :thumbs-up:

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat doet die beter dan de door mij voorgestelde?
Heeft dat echt practische nut in mijn situatie (enkel albums in flac). Geen films of wat dan ook.

Citaat van: Joris1971 op februari 27, 2015, 07:51:22
zitten maar 2 schijven in hoor
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op februari 27, 2015, 08:21:26
:thumbs-up:

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat doet die beter dan de door mij voorgestelde?
Heeft dat echt practische nut in mijn situatie (enkel albums in flac). Geen films of wat dan ook.

Hij is echt heel stil, geen ventilators ingebouwd. Verder ziet hij er stijlvol uit.
Ik heb voor deze gekozen omdat ik hem in een kastje wil zetten wat dichtkan (aan de achterzijde vd kast zit wel een gat voor de koeling)
Verder is hij niet echt beter hoor het is gewoon een NAS

JeroenGRT

#3333
Ach je hebt in principe ook niet echt een nas nodig, pak een nuc of andere mini pc...stop er een grote ssd schijf in en sluit hem aan op je usb dac....omdat daphile gelijk een server en streamer is....installatie is echt heel eenvoudig...zie http://www.daphile.com/download/Instructions.pdf

En mocht je nog een oude pc of laptop hebben dan zou je het ooks eens kunnen proberen door een bootable usb stickje te maken...daphile kan starten vanaf usb stick. Dan hoef je je pc niet eens opnieuw te installeren. Je ziet dan gelijk hoe ipeng daphile server vind...

Citaat van: Xander32 op februari 27, 2015, 06:57:41
Die HP microservers zijn geheel nieuw voor mij. En aangezien ik een ict noob ben, betwijfel ik of dit dan wijs is.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

quattronl

Aan een Syno DS214 heb je inderdaad meer dan genoeg, zeker voor het streamen van alleen muziek.
En voor alleen muziek is alles boven de 2Tb ook al genoeg (maar vroeger was een HDD van 10Mb in je XT ook meer dan zat...).

Ik zou 't spul zeker bij Wifimedia bestellen, meer dan prima zaak (en ze zijn forumsponsor).
Zij kunnen de HDD's er voor je in zetten en gelijk in RAID1 (tegenwoordig SHR, Synology Hybrid Raid) zetten, scheelt jou weer.
Thuis je externe HDD eraan en alles kopieren. Peanuts.
En genoeg IT-ers hier die je daarna verder kunnen helpen ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Jumping Jack

 ^^

Ik heb 2 schijven van 2tb in Raid 1, 1400 albums lossless (en een redelijk aantal in hoge resolutie) en nog lang geen 1tb gebruikt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

#3336
Precies zoals ik het mij voorstel.
Enne, dank voor de z.n. helpdesk ;).

Citaat van: quattronl op februari 27, 2015, 10:40:53
Aan een Syno DS214 heb je inderdaad meer dan genoeg, zeker voor het streamen van alleen muziek.
En voor alleen muziek is alles boven de 2Tb ook al genoeg (maar vroeger was een HDD van 10Mb in je XT ook meer dan zat...).

Ik zou 't spul zeker bij Wifimedia bestellen, meer dan prima zaak (en ze zijn forumsponsor).
Zij kunnen de HDD's er voor je in zetten en gelijk in RAID1 (tegenwoordig SHR, Synology Hybrid Raid) zetten, scheelt jou weer.
Thuis je externe HDD eraan en alles kopieren. Peanuts.
En genoeg IT-ers hier die je daarna verder kunnen helpen ;)


Helder hoor. Dank voor jouw bevestiging :thumbs-up:. Ik heb scherp hetgeen mij te doen staat :).

Citaat van: Jumping Jack op februari 27, 2015, 10:44:21
^^

Ik heb 2 schijven van 2tb in Raid 1, 1400 albums lossless (en een redelijk aantal in hoge resolutie) en nog lang geen 1tb gebruikt...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3337
Dank Jeroen. Zoals in jouw uitleg, komt het zeer gebruikersvriendelijk over. Echter gezien mijn zeer beperkte kennis en feeling inzake ict, kies ik liever voor een beproeft recept van NAS i.c.m. een renderer.

Maar ik heb daarover wel lang zitten twijfelen, vooral over dr mogelijkheden van een Nuc.


Citaat van: JeroenGRT op februari 27, 2015, 10:38:37
Ach je hebt in principe ook niet echt een nas nodig, pak een nuc of andere mini pc...stop er een grote ssd schijf in en sluit hem aan op je usb dac....omdat daphile gelijk een server en streamer is....installatie is echt heel eenvoudig...zie http://www.daphile.com/download/Instructions.pdf

En mocht je nog een oude pc of laptop hebben dan zou je het ooks eens kunnen proberen door een bootable usb stickje te maken...daphile kan starten vanaf usb stick. Dan hoef je je pc niet eens opnieuw te installeren. Je ziet dan gelijk hoe ipeng daphile server vind...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Ach met een nas is ook niets mis mee, ik heb een qnap gehad en dat werkte best goed. Maar als je een beetje een snelle nas wilt bijv. voor het downloaden / uitpakken i.c.m. een snelle glasvezel verbinding tja dan ben je nog veel centjes kwijt. Daarom mijn keuze voor een hp microserver, hier draai ik dan zelf windows op.

De qnap nas had destijds ook niet de laatste logitech media server package voorhanden, je bent dan afhankelijk van de nas fabrikant. Voor windows was er toen al gelijk een nieuwere versie beschikbaar welke je kon downloaden van logitech zelf...ook kan ik mijn schijven van de hp microserver gewoon in een andere windows pc gebruiken mocht daar wat mee gebeuren, dat kan met een nas niet zo gemakkelijk....maar goed gewoon backuppen naar een externe schijf.

Een nas is vaak wat energiezuiniger en lekker stil dus verder prima keuze....dus ik snap wel dat je voor een nas gaat. Je kunt ook nog overwegen om een enkele bay synology te nemen, en zo instellen dat je backupt naar een externe schijf. Raid 1 mirror is alleen handig als 1 schijf het begeeft dat je verder kunt werken of luisteren...maar vaak koop je 2 schijven uit dezelfde batch die wellicht vlak achter elkaar defect kunnen gaan.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

#3339
Over een week, hoop ik op dit tijdstip te zijn voorzien van ethernet  :clapping:.
Dat voor de renderer/SBT en het tv signaal. Met dank aan Chris.

Die laatste loopt nu ook nog via homepluggs, via hetzelfde electriciteitsnet/stopcontact waarop de stereoinstallatie is aangesloten. Dat zal vast geen goed doen. Dus 2 vliegen in 1 klap.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Gelijk heb je, dat je dat nu pas realiseert  :laugh: :tongue2:

Ik heb vanaf mijn eerste streamer gelijk een utp kabel gebruikt ipv wifi.

Xander32

Wifi heeft hier tot op heden altijd prima z'n werk gedaan. Ik heb zelf iig. niets gemist. Maar nu de basis van mijn stereoketen er staat*), is het nu de puntjes op de i.
Ethernet en een NAS vallen wat mij betreft daar onder. Daarnaast staat er een andere netsnoer voor de "11" op mijn wishlist.


*) m.u.v. de bron, daar ben ik nog niet klaar mee.

Citaat van: Joris1971 op februari 27, 2015, 12:46:43
Gelijk heb je, dat je dat nu pas realiseert  :laugh: :tongue2:

Ik heb vanaf mijn eerste streamer gelijk een utp kabel gebruikt ipv wifi.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op februari 27, 2015, 13:46:07
Wifi heeft hier tot op heden altijd prima z'n werk gedaan. Ik heb zelf iig. niets gemist. Maar nu de basis van mijn stereoketen er staat*), is het nu de puntjes op de i.

Ik noem een Nas en een ethernet verbinding geen puntjes op de i maar gewoon noodzakelijk om goed te kunnen streamen

Xander32

Daarin verschillen wij dan van mening 8).

Citaat van: Joris1971 op februari 27, 2015, 15:23:12
Ik noem een Nas en een ethernet verbinding geen puntjes op de i maar gewoon noodzakelijk om goed te kunnen streamen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Citaat van: Joris1971 op februari 27, 2015, 15:23:12
Ik noem een Nas en een ethernet verbinding geen puntjes op de i maar gewoon noodzakelijk om goed te kunnen streamen

+1
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

... we gaan het meemaken hetgeen ik al die jaren heb moeten missen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Maakt het vervolgens nog uit, welke catkabel ik gebruik vanaf de wanddoos naar de SBT? Die zijn er vanaf een paar euris in de bouwmarkt, tot aan meerdere duizende euros via de bekende hifi leveranciers?


Wat is wijs? Wat zijn de ervaringen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Gewoon een cat6 kabel van de rol en dan op maat voor jouw situatie is imho optimaal.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

remco320


Citaat van: Xander32 op maart  3, 2015, 20:35:12
Maakt het vervolgens nog uit, welke catkabel ik gebruik vanaf de wanddoos naar de SBT? Die zijn er vanaf een paar euris in de bouwmarkt, tot aan meerdere duizende euros via de bekende hifi leveranciers?


Wat is wijs? Wat zijn de ervaringen?
Daar is een heel topic over volgepost in de kabel sectie. De conclusie lijkt dat een aantal verschillen heeft waargenomen en dat techneuten dat onzin vinden. In principe mag een utp kabeltje niet zoveel verschil maken.

CZ79

Ik heb nog wel cat6 patchkabels voor je, ik zal er een paar meenemen vrijdag. Welke lengte heb je nodig?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika