Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

zoldar

klopt. toen ik hier wel vaker last van had met de sbt vergeleek ik het wel eens met vinyl. waarbij vinyl het nog wel deed, maar dan met een kras in een nummer itt tot je hele muziek collcetie niet af kunnen spelen.

ook hier weinig tijd om te luisteren. dus als ik ervoor ga zitten moet alles het gewoon doen. anders zit je uren te klooien met netwerk instellingen ed.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Jouw tip betreft die Sony is zo gek nog niet. Een concept welke mij zeer zeker aanspreekt.
http://www.sony.nl/electronics/audiocomponenten/hap-z1es



Had een tijdje terug al een tip van Onder13 betreft een aander merk met een gelijk concept;
http://www.audiofile.nl/merken/ava-media



Citaat van: zoldar op februari  1, 2015, 13:11:56
klopt. toen ik hier wel vaker last van had met de sbt vergeleek ik het wel eens met vinyl. waarbij vinyl het nog wel deed, maar dan met een kras in een nummer itt tot je hele muziek collcetie niet af kunnen spelen.

ook hier weinig tijd om te luisteren. dus als ik ervoor ga zitten moet alles het gewoon doen. anders zit je uren te klooien met netwerk instellingen ed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Edit; de Sony is geheel standalone, voor die AVA Media oplossingen heb je nog weer een dac nodig.
Die Sony is zo gek nog niet. Zelfs niet betreft diens prijs.


Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 15:30:40
Jouw tip betreft die Sony is zo gek nog niet. Een concept welke mij zeer zeker aanspreekt.
http://www.sony.nl/electronics/audiocomponenten/hap-z1es



Had een tijdje terug al een tip van Onder13 betreft een aander merk met een gelijk concept;
http://www.audiofile.nl/merken/ava-media
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ik zou Jaco eens PMen over zijn Meridian MC200, je zou nog wel eens aangenaam verrast kunnen worden. Iets verder dan de gangbare optie's kijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Wat is een "MC200"?


Citaat van: Maro op februari  1, 2015, 20:29:15
Ik zou Jaco eens PMen over zijn Meridian MC200, je zou nog wel eens aangenaam verrast kunnen worden. Iets verder dan de gangbare optie's kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

MC200 = Meridian Sooloos. Veel beter wordt de streaming experience niet.
Alles in 1 doos. Maximaal bedieningsgemak via je ipad. En klinkt ook nog eens top.

Maar ja, ik ben ietwat bevooroordeeld.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Al snel ff gelezen; niets voor mij :nowink:. Je hebt weer allerlei randapparatuur nodig om er wat mee te kunnen. En het ding kan alleen bedraad op het net.

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 20:38:44
Wat is een "MC200"?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Een ipad heb je wel nodig ja, zonder is het niks.

En een kabeltje vindt ie wel fijn.

Het is ook niet iedereen gegeven  :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Lion of Judah

Crossroads One vond ik ook wel een aardige optie. Is dat miscchien wat voor je?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Xander32

Het apparaat is alleen bedraad aan te sluiten. Die voorziening heb ik hier niet en ben ook niet voornemens dat aan te laten leggen.

Daarnaast is er ook nog een externe dac nodig.


Dat bovenop de prijs van het ding, maakt hem voor mij onaantrekkelijk.


Citaat van: rovinggecko op februari  1, 2015, 20:50:56
Een ipad heb je wel nodig ja, zonder is het niks.

En een kabeltje vindt ie wel fijn.

Het is ook niet iedereen gegeven  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Hij heeft een dac en gewoon analoge uitgangen.

Maar wel een netwerk kabel nodig. Alhoewel je daar natuurlijk ook bv een powerplug voor kunt gebruiken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 21:04:20
Het apparaat is alleen bedraad aan te sluiten. Die voorziening heb ik hier niet en ben ook niet voornemens dat aan te laten leggen.

Daarnaast is er ook nog een externe dac nodig.


Dat bovenop de prijs van het ding, maakt hem voor mij onaantrekkelijk.



Je hebt je duidelijk slecht ingelezen, DAC is idd niet nodig de interne dac is van hoog niveau, voorts ben je ook geen NAS of schijven ed nodig met daarbij veruit de mooiste en stabielste UI op de streamers markt. Dingetje zet je in een kast en verder geen omkijken naar. Tel uit je winst.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Die kende ik niet. Dank voor het onder de aandacht brengen :thumbs-up:.

Wel een concept wat mij aanspreekt. Wat echter steekt; de externe voeding. Die is te upgraden en dat gaat dan direct minimaal 1 mille kosten. Er is ook een variant a 1,5 mille. Ik ken mijzelf; als ik zo'n apparaat koop, neem ik geen genoegen met de standaard voeding. Maar dat betreft een luxe probleem. Je zou het ook als een voordeel kunnen beschouwen; de mogelijkheid om op een later tijdstip nog weer een stap te kunnen maken.


Maar door bovenstaande en het MC200 verhaal, lijkt de eerder aangehaalde Sony haast een "koopje".


Citaat van: Lion of Judah op februari  1, 2015, 20:59:28
Crossroads One vond ik ook wel een aardige optie. Is dat miscchien wat voor je?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat van die interne hd had ik meegekregen ja. Dat is een mooie oplossing, iets wat mij aanspreekt.
Maar in de reviews die ik snel las, werd er steevast een externe dac aangesloten, waarna het ding pas echt liet horen wat die kon ... Nou niet echt een overtuigend verhaal betreft de interne dac, toch.

Citaat van: Maro op februari  1, 2015, 21:12:58
Je hebt je duidelijk slecht ingelezen, DAC is idd niet nodig de interne dac is van hoog niveau, voorts ben je ook geen NAS of schijven ed nodig met daarbij veruit de mooiste en stabielste UI op de streamers markt. Dingetje zet je in een kast en verder geen omkijken naar. Tel uit je winst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3164
Dank voor het meedenken hoor :thumbs-up:. Mijn tegenargumenten moeten het niet doen lijken dat ik de inbreng niet waardeer.

Powerpluggs gebruik ik al voor het tv signaal; dat blijkt lang niet altijd even stabiel. Voor het tv-signaal kan 't mij niet heel veel schelen, maar voor audio betreft dat voor mij een duidelijke no-go.

Citaat van: rovinggecko op februari  1, 2015, 21:09:53
Hij heeft een dac en gewoon analoge uitgangen.

Maar wel een netwerk kabel nodig. Alhoewel je daar natuurlijk ook bv een powerplug voor kunt gebruiken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 21:18:46
Dat van die interne hd had ik meegekregen ja. Dat is een mooie oplossing, iets wat mij aanspreekt.
Maar in de reviews die ik snel las, werd er steevast een externe dac aangesloten, waarna het ding pas echt liet horen wat die kon ... Nou niet echt een overtuigend verhaal betreft de interne dac, toch.

Ik denk dat die testers hetzelfde zouden zeggen van die Sony streamer om tot volle potentie te komen maar het is duidelijk jij hebt liever een draadloos product.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Ik zou ze ook niet gebruiken, heb gewoon een bekabeld gigabit switched netwerk liggen.

Klinkt goed, toch? :) Maar is niet zo heel ingewikkeld. Kabeltjes trekken is niet zo moeilijk en het termineren ook niet. Maar kan me wel voorstellen dat je daar niet zo veel trek in hebt. Moet zeggen dat ik wel heel blij ben dat ik het gedaan heb. Rete stabiel :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Mijn voorkeur gaat uit naar een component welke geheel vrij van het netwerk kan opereren. Betrouwbaarheid en bedieningsgemak zijn daarbij, naast een goede geluidskwaliteit, de vereisten.

Maar vooralsnog blijf ik de SBT nog een tijdje trouw, al moet die niet te vaak van die verrassingen hebben als heden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Een streamer dus die niet in je netwerk hangt maar moet wel met een iPad oid bestuurbaar zijn.....dat gaat je niet lukken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Klopt, maar die Sony hangt enkel in het netwerk t.b.v. de bediening middels IPad. Hetzelfde zou gelden voor een INuc oplossing of een andere willekeurige minipc.


Citaat van: Maro op februari  1, 2015, 22:14:34
Een streamer dus die niet in je netwerk hangt maar moet wel met een iPad oid bestuurbaar zijn.....dat gaat je niet lukken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Dus moet hij in je netwerk. Hoe zet je er anders ook muziek op?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#3171
... even de laptop er aan vast haken en gaan ...  ;).

In mijn huidige houtje-touwtje constructie, komt alle content vanaf een externe hdd, via de laptop welke in het netwerk hangt, naar de SBT in het netwerk.


In het geval van bijv. die Sony, staat alle content direct op een interne en/of externe hdd in/aan het apparaat zelf. Daarmee ben je in dat opzicht geheel onafhankelijk van het netwerk.
En dat zie ik als een zeer groot voordeel.


Citaat van: Maro op februari  1, 2015, 22:23:50
Dus moet hij in je netwerk. Hoe zet je er anders ook muziek op?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik dacht dat je een NAS had joh. Wellicht is de externe harde schijf in combinatie met de SBT aanleiding voor de storingen. Volgens mij vindt de SBT een externe harde schijf niet zo leuk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

zoldar

Dat is hier niet het geval. Wat jij bedoeld is de hdd direct aan de sbt.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Bas Akkerman

Citaat van: zoldar op februari  2, 2015, 08:00:22
Dat is hier niet het geval. Wat jij bedoeld is de hdd direct aan de sbt.
Het was nog vroeg. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten